Tulin ostaneeksi Suvi Ratisen "Matkaystävä"-kirjan. Ennakkomainonnan perustella arvelin sen olevan hyvinkin kiinnostava.
No sitä se oli paikoitellen, mutta kokonaisuutena kuitenkin pettymys. Mitä muut mieltä?
Joko luitte Suvi Ratisen kirjan?
10
<50
Vastaukset
- sikala
Aika lapsellinen. Lisäksi kuvasi enemmänkin näitä "parempia" piirejä. Halveksintaa "vanhojapiikoja"kohtaan, etenkin Marjukkaa, jolla ei ollut omaa autoa. Lastenhoitoapu kyllä kelpasi, mutta autokyyti suotiin pitkin hampain. Päähenkilö ystävineen oli täysiä kanoja, joille tärkeintä oli päästä piireihin, hyviin iltakyläporukoihin ja SAADA mies. Lisäksi oli ikävää, kuinka ihmiset naureskelivat takanapäin päähenkilön luokkatoverin perhettä, jossa oli paljon lapsia ja joka haisi sikalalle. Päähenkilö itse häpesi luokkatoveriaan sekä koulussa että meikäläisten piireissä. Huomaa, että kirjoittaja on ollut aikanaan myös tällainen paremmissa piireissä liikkuva ja muita naureskeleva tyyppi.
- ostamatta_on
Emme.
- Telikam
Ounastusta
Aika ikävältä ja pilkalliselta kirjalta vaikuttaa!
Miksi meistä saa laskea leikkiä ja nauraa meidämme kustannuksella?
Jos näin yleisesti rasismi ei ole sallittua, niin meitä kohtaan saa olla niin rasisti kuin haluaa.
Tässä kyseisestä kirjasta pohdintaa. Itse en ottaisi lukuprojektiksi tätä kirjaa. Paha mieli vain tulisi!
https://luminenomena.blogspot.com/2019/02/suvi-ratinen-matkaystava.htmlVaikuttaa varmaan osaltanne ikävältä. Paljastetaan busineksenne epäkohtia, auton myöntämisellä työntekijälle ja minimipakka, joka on ORJUUTTA, joka toteutuu Oulun alueella hyvin voimakkaastai. Hän ei vain huomannut mainita niitä tonttien keinotteluja omileen kovinkaan hyvin, jossa valtuutetut menevät helppoon heidän omien valtuutettujen kieroiluun. Kerho hajoaa aivan kohta.
- Ulkopuolinen
Minusta kirja oli kauniisti kerrottu kirja siitä näkökulmasta, miten kipeää on ollut irtautua itselleen tärkeästä yhteisöstä. Jännää, miten eri tavalla asian voi nähdä. Minun mielestäni ne muille naureskelut ym. olivat juuri niitä asioita, joita kirjassa kuvataan ITSEironisesti, syitä, miksi oma matka yhteisön sisällä ei voinut jatkua.
- Sikala
Saatat olla oikeassakin. Hän oli kasvanut muita paremmaksi. Naureskeli nimenomaan niille lapsen tavoin uskoville.
Itse muuten inhoan Marimekkoa!
- Markkinai
No, pitäähän se ostaa, koska..
- Telikam
Ounastusta
Itse mielelläni jättäisin hyllyyn, koska.....
En halua tukea kirjailijaa, joka tavoittelee helppoa rahaa.
Toisekseen, rääkymistä ja pilkkaamista saa lukea ilmaiseksi keskustelupalstoilla. Ei jatkoon...
RAJU!
Oikeamielsitä hyvinkin. Hän myös toteaa, että 10 vuoden aikana vaikutus kapita on tippunut 130000 kerholaisesta ja 100000 kapitaan. Hajoaminen on todella lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137360- 485450
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72533Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101548Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3171037Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?234996Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906