RENOA GROUP=KOTISUN

jierkonrklnv

Meille kävi renoa group kappaamassa viemäri kuvausta ja sukitusta sopimus olisi tehty renoa groupin kanssa mutta asennus työt hoitanu kotisun.onkahan kotisun vaihtanu niemeä kohun jälkeen?

236

53609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malkini

      kyllä on

      • Anonyymi

        Just näin sama meno jatkuu uudella nimellä, okt ja As oy asukkaita viedään kuin litran mittaa😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin sama meno jatkuu uudella nimellä, okt ja As oy asukkaita viedään kuin litran mittaa😁

        Juuri näin. Minäkin keväällä kieltäydyn remontista, mutta halusivat välttämättä tulla kuvaamaan viemäriputkia. No sitten suostuin kun välttämättä sitä halusivat. Sanoin kyllä että mitään kauppoja ei tehdä mutta heti kuvaamisen jälkeen alkoi kirjoitella papereita. En tietenkään suostunut mihinkään kauppoihin koska putket olisivat minulle kyllä muutaman vuoden kelvanneet. Sitten sai olla rauhassa vähän aikaa kunnes joku edustaja (=roisto) tuli muka tarkistamaan käyttövesiputkiston saneerausta jonka tulin teettäneeksi vuosi aikaisemmin. Siinä hommassa kumma kyllä ei ollut ongelmia. Sain sen kääntymään kun sanoin ettei siinä mitään tarkistamista ole. Kaikki toimii ainakin toistaiseksi. Taas sai olla vähän aikaa rauhassa kunnes 22. marraskuuta illalla joskus klo 18 jälkeen soi puhelin ja sieltä ilmoitti että nyt taas haluavat tulla tarkistamaan. No arvelin että tulkoon niin pääsee eroon noistakin ahdistelijoista. Tuli sitten joskus ennen klo 20:tä ja näennäisesti tutki jotain putkea ja totesi että täältä puuttuu joku venttiili että täytyy tutkia putket. Alkoi sitten työntämään letkua ja näytti mitä siellä oli tai oli näyttävinään joltain kuvanauhalta. En siitä ymmärtänyt oliko siellä mitään akuuttia vikaa mutta alkoi kirjoittamaan uusia papereita ja lisäsi tietysti nykyhinnat. 16847 euroa sai sitten loppusummaksi. No allekirjoitin sitten paperit ja tulivatkin jo heti seuraavana maanantaina vaikka 14 päivää olisi ollut peruakin kaupat. Sen olisin vielä sietänyt mutta kun lähettivät varkaan töihin niin se meni jo yli. En tiennyt että on epärehellinen firma tai ainakin osa työntekijöistä. Käväisin päivisin tunnin-puolitoista asioilla Vaajakoskella ja "asentaja" sai täällä touhuta mielin määrin. Olen keräillyt 40-50 vuotta urheilukirjoja ja niitä on ainakin 5000. Osa ulkomailta hankitusta tosi kalliitakin. Huomasin melko nopeasti että muutama kirja oli varastettu. Tyhmä kun oli niin vei ainakin kolme sellaista joita juuri edellisellä viikolla olin tutkinut. Ymmärrän kyllä että tyhmä kun oli arveli ettei muutaman kirjan varastaminen tunnu missään kun niitä jaellaan ilmaiseksikin, ja luuli ettei tuo vanha ukko edes huomaa muutaman kirjan varastamista. Tämä meni liiallisuuksiin. Minulle auton varastaminen olisi ollut pienempi asia. Huomasin lähes heti että ainakin kolme kirjaa oli hävinnyt kun sattumalta olin niitä edellisellä viikolla tutkinut. Olin jo torstaina (1.12) yhtä niistä etsinyt aamulla mutta en löytänyt. Silloin työt oli vielä käynnissä. Arvelin että olen sen vahingossa jonnekin muualle laittanut enkä maininnut asiasta mitään. Sitten huomasin että ainakin pari muutakin kirjaa oli pois paikoitaan. Alkoi jo hälytyskellot soimaan. Sitten olen tehnyt hirveän homman. Perjantaista sunnuntaihin olen käynyt kaikki kirjat 6-7 kertaa läpi koska en osannut millään ymmärtää että pitää varastaa kirjoja jota ei varmasti tarvitse. Ilkeyttä vai kleptomaniaa mutta se on yksi ja sama asia. Huomenna pitäisi tulla tänne joku "johtaja" poika mukanaan. Turha tulla jos ei ole kirjat mukana. Ketään muuta täällä ei ole käynyt kuukauteen joten muita varasehdokkaita ei ole. Toinen mahdollisuus on tietysti että homma menee päikseen. Tyhjänpäivänen viemärisaneeraus (josta ei muuten maininnut mitään jälkitarkastuksesta) tai vaihto kirjoihin jotka ovat juuri samanarvoisia. Tähän on vara laittaa oma nimikin ja varmuudeksi puhelinnumero koska asia on juuri näin. Kirjoituksessa voi olla pilkkuvirheitä. Esa Laitinen, 0401936722


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Minäkin keväällä kieltäydyn remontista, mutta halusivat välttämättä tulla kuvaamaan viemäriputkia. No sitten suostuin kun välttämättä sitä halusivat. Sanoin kyllä että mitään kauppoja ei tehdä mutta heti kuvaamisen jälkeen alkoi kirjoitella papereita. En tietenkään suostunut mihinkään kauppoihin koska putket olisivat minulle kyllä muutaman vuoden kelvanneet. Sitten sai olla rauhassa vähän aikaa kunnes joku edustaja (=roisto) tuli muka tarkistamaan käyttövesiputkiston saneerausta jonka tulin teettäneeksi vuosi aikaisemmin. Siinä hommassa kumma kyllä ei ollut ongelmia. Sain sen kääntymään kun sanoin ettei siinä mitään tarkistamista ole. Kaikki toimii ainakin toistaiseksi. Taas sai olla vähän aikaa rauhassa kunnes 22. marraskuuta illalla joskus klo 18 jälkeen soi puhelin ja sieltä ilmoitti että nyt taas haluavat tulla tarkistamaan. No arvelin että tulkoon niin pääsee eroon noistakin ahdistelijoista. Tuli sitten joskus ennen klo 20:tä ja näennäisesti tutki jotain putkea ja totesi että täältä puuttuu joku venttiili että täytyy tutkia putket. Alkoi sitten työntämään letkua ja näytti mitä siellä oli tai oli näyttävinään joltain kuvanauhalta. En siitä ymmärtänyt oliko siellä mitään akuuttia vikaa mutta alkoi kirjoittamaan uusia papereita ja lisäsi tietysti nykyhinnat. 16847 euroa sai sitten loppusummaksi. No allekirjoitin sitten paperit ja tulivatkin jo heti seuraavana maanantaina vaikka 14 päivää olisi ollut peruakin kaupat. Sen olisin vielä sietänyt mutta kun lähettivät varkaan töihin niin se meni jo yli. En tiennyt että on epärehellinen firma tai ainakin osa työntekijöistä. Käväisin päivisin tunnin-puolitoista asioilla Vaajakoskella ja "asentaja" sai täällä touhuta mielin määrin. Olen keräillyt 40-50 vuotta urheilukirjoja ja niitä on ainakin 5000. Osa ulkomailta hankitusta tosi kalliitakin. Huomasin melko nopeasti että muutama kirja oli varastettu. Tyhmä kun oli niin vei ainakin kolme sellaista joita juuri edellisellä viikolla olin tutkinut. Ymmärrän kyllä että tyhmä kun oli arveli ettei muutaman kirjan varastaminen tunnu missään kun niitä jaellaan ilmaiseksikin, ja luuli ettei tuo vanha ukko edes huomaa muutaman kirjan varastamista. Tämä meni liiallisuuksiin. Minulle auton varastaminen olisi ollut pienempi asia. Huomasin lähes heti että ainakin kolme kirjaa oli hävinnyt kun sattumalta olin niitä edellisellä viikolla tutkinut. Olin jo torstaina (1.12) yhtä niistä etsinyt aamulla mutta en löytänyt. Silloin työt oli vielä käynnissä. Arvelin että olen sen vahingossa jonnekin muualle laittanut enkä maininnut asiasta mitään. Sitten huomasin että ainakin pari muutakin kirjaa oli pois paikoitaan. Alkoi jo hälytyskellot soimaan. Sitten olen tehnyt hirveän homman. Perjantaista sunnuntaihin olen käynyt kaikki kirjat 6-7 kertaa läpi koska en osannut millään ymmärtää että pitää varastaa kirjoja jota ei varmasti tarvitse. Ilkeyttä vai kleptomaniaa mutta se on yksi ja sama asia. Huomenna pitäisi tulla tänne joku "johtaja" poika mukanaan. Turha tulla jos ei ole kirjat mukana. Ketään muuta täällä ei ole käynyt kuukauteen joten muita varasehdokkaita ei ole. Toinen mahdollisuus on tietysti että homma menee päikseen. Tyhjänpäivänen viemärisaneeraus (josta ei muuten maininnut mitään jälkitarkastuksesta) tai vaihto kirjoihin jotka ovat juuri samanarvoisia. Tähän on vara laittaa oma nimikin ja varmuudeksi puhelinnumero koska asia on juuri näin. Kirjoituksessa voi olla pilkkuvirheitä. Esa Laitinen, 0401936722

        Tarkistitko henkilötidot?

        Meiltä löytyy sairauksia, joita muut ihmiset ei osaa tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Minäkin keväällä kieltäydyn remontista, mutta halusivat välttämättä tulla kuvaamaan viemäriputkia. No sitten suostuin kun välttämättä sitä halusivat. Sanoin kyllä että mitään kauppoja ei tehdä mutta heti kuvaamisen jälkeen alkoi kirjoitella papereita. En tietenkään suostunut mihinkään kauppoihin koska putket olisivat minulle kyllä muutaman vuoden kelvanneet. Sitten sai olla rauhassa vähän aikaa kunnes joku edustaja (=roisto) tuli muka tarkistamaan käyttövesiputkiston saneerausta jonka tulin teettäneeksi vuosi aikaisemmin. Siinä hommassa kumma kyllä ei ollut ongelmia. Sain sen kääntymään kun sanoin ettei siinä mitään tarkistamista ole. Kaikki toimii ainakin toistaiseksi. Taas sai olla vähän aikaa rauhassa kunnes 22. marraskuuta illalla joskus klo 18 jälkeen soi puhelin ja sieltä ilmoitti että nyt taas haluavat tulla tarkistamaan. No arvelin että tulkoon niin pääsee eroon noistakin ahdistelijoista. Tuli sitten joskus ennen klo 20:tä ja näennäisesti tutki jotain putkea ja totesi että täältä puuttuu joku venttiili että täytyy tutkia putket. Alkoi sitten työntämään letkua ja näytti mitä siellä oli tai oli näyttävinään joltain kuvanauhalta. En siitä ymmärtänyt oliko siellä mitään akuuttia vikaa mutta alkoi kirjoittamaan uusia papereita ja lisäsi tietysti nykyhinnat. 16847 euroa sai sitten loppusummaksi. No allekirjoitin sitten paperit ja tulivatkin jo heti seuraavana maanantaina vaikka 14 päivää olisi ollut peruakin kaupat. Sen olisin vielä sietänyt mutta kun lähettivät varkaan töihin niin se meni jo yli. En tiennyt että on epärehellinen firma tai ainakin osa työntekijöistä. Käväisin päivisin tunnin-puolitoista asioilla Vaajakoskella ja "asentaja" sai täällä touhuta mielin määrin. Olen keräillyt 40-50 vuotta urheilukirjoja ja niitä on ainakin 5000. Osa ulkomailta hankitusta tosi kalliitakin. Huomasin melko nopeasti että muutama kirja oli varastettu. Tyhmä kun oli niin vei ainakin kolme sellaista joita juuri edellisellä viikolla olin tutkinut. Ymmärrän kyllä että tyhmä kun oli arveli ettei muutaman kirjan varastaminen tunnu missään kun niitä jaellaan ilmaiseksikin, ja luuli ettei tuo vanha ukko edes huomaa muutaman kirjan varastamista. Tämä meni liiallisuuksiin. Minulle auton varastaminen olisi ollut pienempi asia. Huomasin lähes heti että ainakin kolme kirjaa oli hävinnyt kun sattumalta olin niitä edellisellä viikolla tutkinut. Olin jo torstaina (1.12) yhtä niistä etsinyt aamulla mutta en löytänyt. Silloin työt oli vielä käynnissä. Arvelin että olen sen vahingossa jonnekin muualle laittanut enkä maininnut asiasta mitään. Sitten huomasin että ainakin pari muutakin kirjaa oli pois paikoitaan. Alkoi jo hälytyskellot soimaan. Sitten olen tehnyt hirveän homman. Perjantaista sunnuntaihin olen käynyt kaikki kirjat 6-7 kertaa läpi koska en osannut millään ymmärtää että pitää varastaa kirjoja jota ei varmasti tarvitse. Ilkeyttä vai kleptomaniaa mutta se on yksi ja sama asia. Huomenna pitäisi tulla tänne joku "johtaja" poika mukanaan. Turha tulla jos ei ole kirjat mukana. Ketään muuta täällä ei ole käynyt kuukauteen joten muita varasehdokkaita ei ole. Toinen mahdollisuus on tietysti että homma menee päikseen. Tyhjänpäivänen viemärisaneeraus (josta ei muuten maininnut mitään jälkitarkastuksesta) tai vaihto kirjoihin jotka ovat juuri samanarvoisia. Tähän on vara laittaa oma nimikin ja varmuudeksi puhelinnumero koska asia on juuri näin. Kirjoituksessa voi olla pilkkuvirheitä. Esa Laitinen, 0401936722

        Outs tök tök þok


    • Anonyymi

      Sama firma, eri nimi. Renoa Group, johon kuuluu Kotisun Oy.

      • Anonyymi

        Renoa on emoyhtiö ja mm. Kotisun on tytäryhtiö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renoa on emoyhtiö ja mm. Kotisun on tytäryhtiö

        Emoyhtiö ja tytäryhtiö, renoasun ja kotigrouppi, kaikki yhtä sukurutsausta, serkkuja keskenään, pakkomyyntiä ja vanhusten huijaamista.


      • Anonyymi

        Tottahan tuo puhui.


      • Anonyymi

        Juuri näin tapahtui äidilleni, ja sen jälkeen eivät koskaan vastaa puhelimeen.


      • Anonyymi

        Vanhuksia kuitenkin viedään kuin pässiä narussa.


      • Anonyymi

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.


      • Anonyymi

        menikö kotisunin myyjällä pahasti tunteisiin.köh köh.olitte myyneet lähistöllä asuville vanhuksille käyttövesiremontin 2000 vuonna rakennettuun taloon missä oli toimivat muoviputket.eikö yhtään hävetä moinen vanhusten kusetus


      • Anonyymi

        Menikö kotisun-huijarikauppiaalla noin pahasti tunteisiin


      • Anonyymi

        Noh noh Jori-Petteri....ilmeisesti toimit kyseisen kusetusporukan myyjänä kun noin pahasti meni tunteisiin.pikkuvinkin voin antaa....MENE POIKA OIKEISIIN TÖIHIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        On liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.

        Huh huh!! Meillä käyttövesiputket uusittiin pinta-asennuksena, viisi vesipistettä. Kaikki hanat ja myös suihku uusittiin, nämä mukaan lukien remontti maksoi 5300€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!! Meillä käyttövesiputket uusittiin pinta-asennuksena, viisi vesipistettä. Kaikki hanat ja myös suihku uusittiin, nämä mukaan lukien remontti maksoi 5300€.

        "Sähköremonttia" kauppasivat 12 000 € hintaan, paikallisella teetettynä maksoi 7 000 €, joten huh huh vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh noh Jori-Petteri....ilmeisesti toimit kyseisen kusetusporukan myyjänä kun noin pahasti meni tunteisiin.pikkuvinkin voin antaa....MENE POIKA OIKEISIIN TÖIHIN

        sinä täällä huutelet katkerana anonyyminä keskustelupalstoilla kun samaan aikaan jori-petteri tekee isoa bänkkiä laaturemontteja myymällä. tee elämälläsi jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.

        Meillä maksoi 3600e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä maksoi 3600e.

        Ei Kotisunilla, vaan jollain muulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.

        Tuollainen asennus OK taloon. Vesiputket IV- kanavat tarvikkeineen hiukan yli 5000 komposiitilla tarvikkeineen ja kalusteineen.

        ILP asennus kolme sisäyksikköä ulkoyksikkö asennus 600€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        Tarjous PH suihku pesuallashana keittiöhana apk liitännällä 4000€


      • Anonyymi

        Niin voit sinä anonyymi tehdä saman tempun. Kotisunin surku kävi meillä kuvaamassa viemärit ja annoin luvan, kun ilmasiks lupasi. Videosta näki kuinka ei ollut tukosta tai mitään muutakaan vikaa, mutta kuvaaja kauhisteli ja sanoi, että menee top3:seen mitä hän on nähnyt. Heti olis pitänyt putket puhdistaa 1600 euron hintaan. Soitin Are Oy:n putkipuolelle ja ilmoittivat hinta arvion kyseiselle työlle noin 450 Euroa. Jeesus huijareita noi kotisun valehtelijat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emoyhtiö ja tytäryhtiö, renoasun ja kotigrouppi, kaikki yhtä sukurutsausta, serkkuja keskenään, pakkomyyntiä ja vanhusten huijaamista.

        Meillekin olis väkisin tullu ja närkästy ku sanoin etten luota viemärikuvauksiin


      • Anonyymi

        Anonyymi on oikeassa. Kotisunin mies väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        Noin 6000€ ilmaa, jolla tuskin saat mitään lisäarvoa hankinnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin tapahtui äidilleni, ja sen jälkeen eivät koskaan vastaa puhelimeen.

        Renoa tai Kotisun - miten tahansa. Kokemukset huonoja. Miksi kirjoittaisin näin, jos ne olisivat hyviä. Kahdesta Renoan puhelinnumerosta tulee usein soittoja yhä numerooni ja vaimonikin numeroon. Kaupustelijoille pitäisi olla kielletty numero, mutta tulevat läpi. Firma sikakallis, huono työn jälki. Toisen firman asentaja sanoi nähtyään työn jäljen: "Kelvotonta", mikä firma teki moista? Kun omistaja vaihtui talossa, ainoa asia ongelmana tullut esille talossa on Renoan työtä koskien. Siispä - kaikki pienenkin huijauksen kohteena olleet: Liittykää yhteen, puhukaa, julkaiskaa ja ottaakaa pääpaikalle yhteys. Minä en tarvitse firman mitään palveluja enää. Soittoruletillaan he ovat lopullisesti saaneet moisen aikaan. Firman puhelinhäirintä hipoo kotirauhan rikkomista. Olisiko jo poliisiasia? Kuntotarkastaja mainitsi ainoana Renoan (Kotisun), josta oli kuullut moitittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        oho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!! Meillä käyttövesiputket uusittiin pinta-asennuksena, viisi vesipistettä. Kaikki hanat ja myös suihku uusittiin, nämä mukaan lukien remontti maksoi 5300€.

        tuokin on liikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuokin on liikaa

        Ihan sopuhinta minusta. 8000 e maksoi meillä paikallisella tekijällä. Tarjous kysyttiin neljästä paikasta. Virolainen porukka olisi tehnyt 6600 eurolla. Kallein oli 14400..


      • Anonyymi

        Niinhän sinäkin teet, nimiä peliin niin täältäkin tulee.
        Oletteko te yhteiskunnan paise, Uskooko yläkertakaan
        teidän touhuja vai uskotteko te itsekkään.
        Vai herra antaa ja ottaa, teillä sana ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        Eikun maksa.
        Eikö milloinkaan häyytyskellot soi.
        Pitää tänne tulla aukeamaan.
        Vittu, minä voisin tulla auttamaan teitä uusavuttomia sanomaan ei
        Eikä maksa mitään


      • Anonyymi

        Kenenkähän se kannaisi hypätä ennemmin? Nuo sukurutsausjutut ovat kyllä asiattomia, typeriäkin ja kertovat paljonkin puhujastaan, mutta Kotisunin porukalla kannattaa olla myös aikalailla iisisti. Siinä määrin on ihmisten elämää Kotisunin ja vast firmojen omistajien porukka pannut pilalle!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä täällä huutelet katkerana anonyyminä keskustelupalstoilla kun samaan aikaan jori-petteri tekee isoa bänkkiä laaturemontteja myymällä. tee elämälläsi jotain

        Tuo ei joripetteri kuule kannata. Teän maine on mennyt ja kaikki sen tietävät. Olisit kiitollinen, että sinulle ei ole käynyt pahemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut asioista selvää: eläkkeellä olevalle appiukolleni ovat suorittaneet käyttövesiputkien uusinnan, ilma-vesi-lämpöpumpun asennuksen ja viemäreiden pesun.

        Kyseisistä toimenpiteistä ovat netonneet 20 kiloeuroa enemmän kuin seuraavaksi kallein hinta.

        Vai miltä kuulostaa käyttövesiputkien uusinta omakotitaloon jossa viisi vesipistetta ja hinta n.22 000 €. Komposiitilla pinta-asennuksena, mitään hanoja tai WC-istuinta ei vaihdettu.

        Halpaa ku saippua.

        Ei kyllä taatusti ole käyttövesi remontti maksanut nuin paljoa. Kyseessä on ilmeisesti käyttö ja lämmitysjärjestelmien uusiminen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!! Meillä käyttövesiputket uusittiin pinta-asennuksena, viisi vesipistettä. Kaikki hanat ja myös suihku uusittiin, nämä mukaan lukien remontti maksoi 5300€.

        Eipä nuo renoallakaan juuri tuosta kalliimpia ole.. Lisäksi putkille on 30-vuoden takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 6000€ ilmaa, jolla tuskin saat mitään lisäarvoa hankinnalle.

        Paikallinen rautakauppa.
        Yleensä heillä on yhteistyökumppaneita, kannattaa kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        On liikaa varsinkin kun olet itse kyseisen firman myyjä.nuole persettäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo renoallakaan juuri tuosta kalliimpia ole.. Lisäksi putkille on 30-vuoden takuu.

        Mikä 30 v takuu. Firmaa ei tuolloin enää ole, eikä vastuut paina, kun toimitaann uuden yhtiön nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjous PH suihku pesuallashana keittiöhana apk liitännällä 4000€

        Tuo 4000 eurokin on yläkantiin,mutta sinne päin kuitenkin,kun kysyy mitä komposiittiputki maksaa ja sekottajat kaupassa -50% on se yrittäjän hinta ja kaksi miestä jos tekee 10h töitä niin siinähän ne kustannukset,tarpeet 700-1500 ja palkat 1000 e,helppo laskea hinta!


      • Anonyymi

        Anonyymin kirjoitus täysin totta..Toinen anonyymi voi itse sukeltaa paskaan ja jäädä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin Koti-Sunilta tarjous, 50-luvun pieni ok-talo, käyttövesiputket plus kolme hanaa ja yksi ulkohana, 9000 euroa. Onko liikaa?

        Oli mitä tahansa ni ota työ muualta,joku paikallinen pieni putkifirma mielellään.


      • Anonyymi

        Anonyymina saa ilmaista itsensä. Mutta sitten tähän koijaripuulaakiin. Kyttäävät eläkeläisiä, jotka on kotona, mutta hauskinta on se, etteivät soita itse talon omistajalle vaan lapsille, jotka ei ole asuneet kotona enää vuosiin. Eivät kuuntele kieltäytymisiä vaan ilmottavat yks kantaan "me tullaan". On sitten vielä toinenkin juttu, erehtyvät pahasti siinä, että kaikki EI ole eläkeläisiä vaan työssäkäyviä, joten kotona ei ole ketään. Miten tällaisen huijaripuulaakin saa kuriin? Tutkin tämän taustat, firma Jyväskylässä, mutta toimitaan koko maassa ja se kertoo minusta sen, että lähialueiden asukkaat ei tilaa mitään tältä firmalta, joten lähdetään huijaamaan muuta maata. Huom! Asukkaat tilaa ihan itse remppansa lähialueella toimivista firmoista, jotka ovat saaneet kiitettävät arvosanat hlnta-laatu -suhteesta. Eikö vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On liikaa.

        5000 oikee hinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mitä tahansa ni ota työ muualta,joku paikallinen pieni putkifirma mielellään.

        Pyydä tarjous vähintään 3 - 4 yrityksestä, yllätyt eroon. Hinnoissa eroa 3 - 5 teur. Kalleimmassa myyjä suoritti karsintaa, tyyliin ethän tätä ja tätä hanaa tarvitse, eihän pannuhuoneeseen tarvitse tulla lämmintä vettä jne.. Tämä yritys oli kallein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo renoallakaan juuri tuosta kalliimpia ole.. Lisäksi putkille on 30-vuoden takuu.

        Tuskin koko firma on renoa nimellä enää 30v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo renoallakaan juuri tuosta kalliimpia ole.. Lisäksi putkille on 30-vuoden takuu.

        Eipä! Samasta työstä tarjous renoalta yli 10k. Mun mielestä siinä on melkein 50% ilmaa. Ja kyllä tuolle työlle annettiin samat takuut mitä LAKI VAATII. Joten mees sukurutsaaja renoan horatsu muualle huutelee.


    • Anonyymi

      Ilmankos siellä on huutokauppa 23.11.

    • Anonyymi

      Nää on näitä sipilän "sielunkumppaneita" joiden kanssa ei pidä olla missään tekemisissä!

      • Anonyymi

        Nimen omaan , ei mitään palveluja noilta uskonveljiltä ne kaikki kusettaa mm.lap-kaara ym.
        lestat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan , ei mitään palveluja noilta uskonveljiltä ne kaikki kusettaa mm.lap-kaara ym.
        lestat

        Harmi että ei voi syvässä uskossa oleviin luottaa... 😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi että ei voi syvässä uskossa oleviin luottaa... 😁😁😁

        uskon varjolla tätä kauppaa tehdään. su synnit anteeksi. sama seuraavalla viikolla uudestaan.


    • Anonyymi

      KotiSun-kulkukauppiaat kävivät tyrkyttämässä viemärikuvausta. Pyysin mietintäaikaa ja annoin vaitettavasti ja onneksi puhelinnumeroni.

      Peruin ekan kerran soittaessani kuvauksen, mutta hepä käynnistivä pari vuotta kestäneen puhelinterrorin. Milloin mitäkin remonttia tyrkyttivät eri numeroista jatkuvasti soitellen.
      Varmaan soittelevat vieläkin, mutta vaihdoin prepaidiin ja se oli onnekas päätös kun puheliittymän satasen vuosikulu aleni alle kymppiin.

    • Anonyymi

      Älk langetko tämän yrityksen palveluihin

      • Anonyymi

        Jos ylihintaa haluaa ovelta-ovelle kauppiaalle maksaa, kannattaa ostaa Renoalta eli Koti Sunnilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ylihintaa haluaa ovelta-ovelle kauppiaalle maksaa, kannattaa ostaa Renoalta eli Koti Sunnilta!

        M U I S T A K A A T Ä M Ä !!

        N Ä I L T Ä Y R I T Y K S I L T Ä E I P I D Ä
        O S T A A M I T Ä Ä N !!!!

        Oman kaupunkinne tai kuntanne palveluhakemistosta löydätte
        paikalliset yrittäjät jotka palvelevat erilaisissa rakentamiseen ja
        remontoimiseen liittyvissä kysymyksissä, ja tarpeissa .
        Eivät pakkomyy mitään ja kertovat rehellisesti onko remontin
        tarvetta vai ei. Käyttäkää näitä paikallisia palveluita. Kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M U I S T A K A A T Ä M Ä !!

        N Ä I L T Ä Y R I T Y K S I L T Ä E I P I D Ä
        O S T A A M I T Ä Ä N !!!!

        Oman kaupunkinne tai kuntanne palveluhakemistosta löydätte
        paikalliset yrittäjät jotka palvelevat erilaisissa rakentamiseen ja
        remontoimiseen liittyvissä kysymyksissä, ja tarpeissa .
        Eivät pakkomyy mitään ja kertovat rehellisesti onko remontin
        tarvetta vai ei. Käyttäkää näitä paikallisia palveluita. Kiitos !

        Juurikin näin! Ei lisättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin! Ei lisättävää.

        Näiltä pitää ostaa jos haluaa tukea Epämoraalista Vanhuksia Pakkomyyvää Yritystä!!!

        Vaihtaneet vain nimeään Renoaksi kun Kotisan on jo menettänyt maineen KOKONAAN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M U I S T A K A A T Ä M Ä !!

        N Ä I L T Ä Y R I T Y K S I L T Ä E I P I D Ä
        O S T A A M I T Ä Ä N !!!!

        Oman kaupunkinne tai kuntanne palveluhakemistosta löydätte
        paikalliset yrittäjät jotka palvelevat erilaisissa rakentamiseen ja
        remontoimiseen liittyvissä kysymyksissä, ja tarpeissa .
        Eivät pakkomyy mitään ja kertovat rehellisesti onko remontin
        tarvetta vai ei. Käyttäkää näitä paikallisia palveluita. Kiitos !

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?

        Vai laadussa...olet oikeassa, pienyrittäjät tekevät laadukkaampaa jälkeä kuin nämä "pakkomyyjät".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?

        Pienyrittäjät tekevät nimen omaan halvalla ja laadukkaasti, mikä näkyy ammattilaisen jälkenä. Toisin kuin renova mikä käyttää paskinta ja halvinta henco putkea ja osia... Ja myy ylihintaisia urakoita... Paikallinen tekijä tekee monesti paremmin ja halvemmalla laadukkailla uponorin osilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai laadussa...olet oikeassa, pienyrittäjät tekevät laadukkaampaa jälkeä kuin nämä "pakkomyyjät".

        millä perusteella? laadukkaat reittisuunnitelmat ja markkinoiden parhaat materiaalit, sekä ylivoimasesti pisin takuu tuovat lisähintaa renoan remontteihin. renoa tehnyt ylivoimaisesti eniten remontteja viime vuosina ja jos remontit olisivat huonoja, tuskin firma olisi suomen suurin nyt. valoja päälle mielensäpahoittajat! teidän valitus täällä ei johda mihinkään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienyrittäjät tekevät nimen omaan halvalla ja laadukkaasti, mikä näkyy ammattilaisen jälkenä. Toisin kuin renova mikä käyttää paskinta ja halvinta henco putkea ja osia... Ja myy ylihintaisia urakoita... Paikallinen tekijä tekee monesti paremmin ja halvemmalla laadukkailla uponorin osilla .

        et selkeästi tiedä mistä puhut :D laadukkaat reittisuunnitelmat ja markkinoiden parhaat materiaalit, sekä ylivoimasesti pisin takuu tuovat lisähintaa renoan remontteihin.

        onko renoan remontit täysin hintansa arvoisia? sitä en tiedä mutta huomattavasti laadukkaampaa tekemistä kuin perus putkijormilla :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?

        Kotisunin myyntimies kävi 03.11.2017,puhui ties mistä vuosikymmenien tuote-ja järjestelmätakuista.Kun kysyin asennustakuusta niin aikansa kiemurreltuaan sai kakistetuksi että ko.takuu on 2 vuotta.
        Suutuin niin p,,keleesti että sanoi soittavansa poliisit paikalle,ei soittanut vaan pomolleen.
        Aikansa kestettyään rähinä päättyi ja pomo lupasi lähettää pyytämättä lahjakortin ja
        lähetti:100 €.
        Evät ole kotisunit ja renoat sen jälkeen enää soitelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?

        Olen valmis maksamaan laadusta. Siksi otankin remontin mieluummin joltain paikalliselta yrittäjältä kuin näiltä kotimyyntihuijareilta, jotka eivät ole laatua nähneetkään. Rahastaa kyllä osaavat. Ei ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millä perusteella? laadukkaat reittisuunnitelmat ja markkinoiden parhaat materiaalit, sekä ylivoimasesti pisin takuu tuovat lisähintaa renoan remontteihin. renoa tehnyt ylivoimaisesti eniten remontteja viime vuosina ja jos remontit olisivat huonoja, tuskin firma olisi suomen suurin nyt. valoja päälle mielensäpahoittajat! teidän valitus täällä ei johda mihinkään. :)

        Vai "laadukkaat reittisuunnitelmat"? Tarkoittaako se kenties sitä, että poraillaan reiät suorinta reittiä ja ja kaikki putket ovat näkyvissä?

        Olen henkilökohtaisesti nähnyt tämän ns. laadun ja en voi kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M U I S T A K A A T Ä M Ä !!

        N Ä I L T Ä Y R I T Y K S I L T Ä E I P I D Ä
        O S T A A M I T Ä Ä N !!!!

        Oman kaupunkinne tai kuntanne palveluhakemistosta löydätte
        paikalliset yrittäjät jotka palvelevat erilaisissa rakentamiseen ja
        remontoimiseen liittyvissä kysymyksissä, ja tarpeissa .
        Eivät pakkomyy mitään ja kertovat rehellisesti onko remontin
        tarvetta vai ei. Käyttäkää näitä paikallisia palveluita. Kiitos !

        Ja muistakaa varottaa kaikkia tuntemianne vanhuksia näistä lessu - huijareista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pienyrittäjät tekevät kyllä remontit halvalla, mutta se näkyy aina laadussa. samoin takuut ovat huomattavasti pienempiä. kysymys onkin , että oletko valmis maksamaan laadusta?

        Nimenomaan laadusta.
        He ovat kylän, kaupungin tunnettuja tekijöitä.
        Käyttävät jotakin rautakauppaa josta heitä suositellaan. Teitä ei
        Eli mikä painaa. Minä vastaan tietämättömyys..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millä perusteella? laadukkaat reittisuunnitelmat ja markkinoiden parhaat materiaalit, sekä ylivoimasesti pisin takuu tuovat lisähintaa renoan remontteihin. renoa tehnyt ylivoimaisesti eniten remontteja viime vuosina ja jos remontit olisivat huonoja, tuskin firma olisi suomen suurin nyt. valoja päälle mielensäpahoittajat! teidän valitus täällä ei johda mihinkään. :)

        Niin pakko myynillä.
        Myyttekö endosklopidioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et selkeästi tiedä mistä puhut :D laadukkaat reittisuunnitelmat ja markkinoiden parhaat materiaalit, sekä ylivoimasesti pisin takuu tuovat lisähintaa renoan remontteihin.

        onko renoan remontit täysin hintansa arvoisia? sitä en tiedä mutta huomattavasti laadukkaampaa tekemistä kuin perus putkijormilla :D

        Höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muistakaa varottaa kaikkia tuntemianne vanhuksia näistä lessu - huijareista

        Sinä lessuhuijariksi haukkuja, pysyppä asiassa. Minäkin olen "lessu". Minun lisäkseni kymmeniä tästä aiheesta jututtamiani"lessuja" ottaa lujasti pannuun esimerkiksi nyt puheenaolevan firman toiminta. Sitä ja muita vastaavia pyörittää huijaripuijarikoskeloporukka, joka tuon epärehellisen yritystoimintansa vuoksi ei nauti arvonantoa oikeiden "lessujen" keskuudessa. Minut puolestani juuri nuo "lessut" saisi potkia pian ja kauas tavallisten"lessujen" porukasta. Nuo koijarit pilaavat meidän tavallisten "lessujen" maineen pyörittämiensä yritysten kautta harjoittamallaan, lähes roistomaisella toiminnalla. Mm iskemällä helpoimpiin kohteisiin, ikäihmisiin. Eivätkä muitakaan säästä, jos vaan joku erehtyy kanssaan kaupoille. Ihmiset, VAROKAA näitä puheenaolevia yrittäjiä!! Ei siksi, että ovat "lessuja", varokaa siksi, että ovat ahneita, raukkamaisia ja epärehellisiä. Kieroja kuin korkkiruuvi!!! Terveisiä mm Oulunsaloon tämän myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotisunin myyntimies kävi 03.11.2017,puhui ties mistä vuosikymmenien tuote-ja järjestelmätakuista.Kun kysyin asennustakuusta niin aikansa kiemurreltuaan sai kakistetuksi että ko.takuu on 2 vuotta.
        Suutuin niin p,,keleesti että sanoi soittavansa poliisit paikalle,ei soittanut vaan pomolleen.
        Aikansa kestettyään rähinä päättyi ja pomo lupasi lähettää pyytämättä lahjakortin ja
        lähetti:100 €.
        Evät ole kotisunit ja renoat sen jälkeen enää soitelleet.

        Olisitko muilta saanut 100e huutamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muistakaa varottaa kaikkia tuntemianne vanhuksia näistä lessu - huijareista

        Mistä päättelet että myyjät ovat Lestadiolaisia? Nyt valoja päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko muilta saanut 100e huutamisesta?

        Mahtava pointti


    • Anonyymi

      Täällä kotisunin ex myyjä ja asentaja olis niin paljon tarinoita kerrottavana kyseisestä firmasta

      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä ! Ihmisiä on niin paljon petetty milloin minkäkinlaisilla
        remonteilla ja hinnoittelulla vaikka ei ole ollut edes tarvetta remonttiin.
        Eivät nämä huijariyrittäjät muuten häviä kuin jakamalla tietoa näistä,
        ja niitä karvaita kokemuksia. Nämä koijarifirmat mustamaalaavat
        monet asialliset ja rehellisetkin yrittäjät ja toimijat kun asiakkailta
        menee luottamus palveluntuottajiin, ja aletaan epäillä
        omaa varjoaankin. Itse olen yrittäjänä sanonut asiakkaalle
        ettei jotakin remonttia tarvitse tehdä ja säästänyt asiakkaan rahat sillä
        kertaa. Asiakas alkaa luottaa kun toimitaan rehellisesti eikä
        pakkomyydä mitään tai hinnoitella taivaisiin palveluita.


      • Anonyymi

        Anna palaa mikä estää, sen jälkeen minä kerron hyvistä yhteistyökumppaneista
        joita sain rautakauppa elämässä. Paikallisia ja tunnettuja koko alueessa, asukasluku n:60000


    • Anonyymi

      Aika kallis mutta hyvä firma

    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen. Aika kallis oli, mutta kokonaisuutena ja sopimusehtoineen oli meidän mielestä paras paketti. Teetettiin siis taloyhtiöön viemärisukitus. Tutuille tehneet kotisuni putkiremontin ja ainakin meillä päin ollaan tyytyväisiä toteutettuihin töihin.

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen taloyhtiö.


    • Anonyymi

      Taitaa olla sama yritys! Olkaa tarkkana.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ovat soitelleet ja vättäneet olevansa alueella ja tekevänsä muille "kartoituksia".

      Olen vastannut, että a) iästäni huolimatta harrastan potkunyrkkeilyä ja b) teen talotekniikan asennukset itse. Jos tulevat tontille, niin käytän harjoitusvastustajina. Paras pitää kypärät leukaremmillä kiinni, sillä monoa tulee.

    • Anonyymi

      Varokaa näitä huijaus ja pakkomyyntifirmoja.

      t. ex-kotisun työntekijä

      • Anonyymi

        pystytkö todistamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pystytkö todistamaan?

        Todistamaan mitä, jehovaa vai?


    • Anonyymi

      Nämä internetin tietämättömät trollit on parasta huumoria luettavaksi. Popparit kehiin ja jatkakaa tätä hupia xD

    • Anonyymi

      Hyvä firma tuo Renoa Group,edulliset hinnat,laadukkaat materiaalit,työnjälki parasta sekä markkinoiden pitin takuu.Suosittelen kartoituskäyntiä sekä tarjousta lämpimästi.Tyytyväinen pientalon omistaja.

      • Anonyymi

        Lopetas nyt uppoavan laivan kehuminen.samaa huijarilaumaa kuin vesiturva ja vesitekniikka ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetas nyt uppoavan laivan kehuminen.samaa huijarilaumaa kuin vesiturva ja vesitekniikka ym

        uppoava laiva? renoa on tänäpäivänä suomen suurin talotekniikan yritys :S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uppoava laiva? renoa on tänäpäivänä suomen suurin talotekniikan yritys :S

        Suuri on kyllä, kolme vuotta sitten yli 200 työntekijää ja nyt alle 90. Kertoo jotain. Samaten kaksi viimeistä vuotta tehty tappiota. Montako vuotta tuo voi kestää?


      • Anonyymi

        Saitko synninpäästön samalla kun ostit heiltä ylikalliin remontin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri on kyllä, kolme vuotta sitten yli 200 työntekijää ja nyt alle 90. Kertoo jotain. Samaten kaksi viimeistä vuotta tehty tappiota. Montako vuotta tuo voi kestää?

        N.400🤷 työntekijää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        N.400🤷 työntekijää

        Sait sitte sata lisää.
        Katsokaa taloustiedot. Ihme porukkaa eihän lestikset saa kiroilla, yksikin lafkan jäsen tässä letkassa pyytää ihmisiä hukkumaan paskaan. Eli ovat vääräuskovaisia ja muutama vuosi sitten harrastivat lasten "leikkejä", oikein uutisia myöden, kuinkakohan tänäpäivänä.
        Eli ei jatkoon


    • Anonyymi

      Luin Renoasta netissä ja etsin tietoa ja Trustpilot sivulla pelkästään viiden tähden arvioita käyttäjiltä lyhyeltä aikaa. Kaikki on kuin saman kirjoittajan?!!

      Muilla sivuilla aivan toisenlaisia arvosteluja. Onkohan Renoa kirjoittanut itse Trustpilot arvostelut??

      • Anonyymi

        Renoan työntekijät antavat omalle firmalleen viittä tähteä. Katsokaa vaikka google- arvostelusta. Siellä mm. eräs Etula (Renoan omaa väkeä) antoi itselleen parhaat arvostelut.
        Todella tyylikästä : )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renoan työntekijät antavat omalle firmalleen viittä tähteä. Katsokaa vaikka google- arvostelusta. Siellä mm. eräs Etula (Renoan omaa väkeä) antoi itselleen parhaat arvostelut.
        Todella tyylikästä : )

        Tuleva politikko


    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia itsellä ja tutuilla. Laadukkaampaa työtä ja asiantuntevaa palvelua. Esimerkiksi takuu sukitustyölle paljon pidempi entä muilla tarjoajilla ja hintatakuu työssä. Eräillä toisilla firmoilla oli halvempi hinta mutta pienellä präntillä ties mitä lisämaksuja joita aina tulee = oikeasti korkeampi hinnoittelu. Voin suositella.

      • Anonyymi

        Montako "remonttia" olet myynyt vanhuksille ja paljonko olet saanut provikkaa?


    • Anonyymi

      Mitä Teille tehtiin ja mitä maksoi ?

      • Anonyymi

        Pankkitilin amputaatioita tekevät ja poistavat paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkitilin amputaatioita tekevät ja poistavat paljon.

        Muistisairaiden pankkitilien tyhjentämistä pakko myyntiä kalliilla. Voi olla hyvä työlaatu mutta heikko moraali tällä lahkolla


    • Anonyymi

      Meillä kävi Renoalta myyjä tekemässä kartoitusta putkiremonttia varten. Putkiremontti olisi kylläkin ajankohtainen meillä ja myyjä oli asiantuntevan oloinen eikä todellakaan tällä kertaa tyrkyttänyt väkisin mitään. Tosin kun sanoin haluavani mietintäaikaa niin silloin kaveri sanoi että parin päivän päästä hinta saattaa olla jo aivan eri eli hieman kuitenkin painostuksen makua oli tuossa. Ja hinta yli 7000e käyttövesiputkista keskisuureen omakotitaloon vaikka toteutuneiden remonttien hintoja kun tarkastelee niin kuudellakin tonnilla pitäisi käsittääkseni putkiremontti saada. Täytyypä miettiä nyt tarkkaan.

      Terv. Remonttia miettivä

    • Anonyymi

      Mitä kertoo firmasta, että nimi pitää vaihtaa kun maine menee.

    • Anonyymi

      Okt sukitus tehtiin, kilpailutettiin ja Renoa oli hieman kalliimpi kuin pari muuta tarjousta. Hinta piti ja erittäin tyytyväinen duuniin.

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen kiinteistö


    • Anonyymi

      Ei ei ei ei ja vielä kerran ei. Pakkomyyjäyrittäjiltä ei pidä ostaa eikä tilata minkäänlaisia työsuorituksia.
      Silloin kun eurorahaan siirryttiin niin alkoi kiertää helppoheikki kauppiaita jotka myivät halpakaupoissa myytävää kiinankrääsää, kodin tavaraa, elektroniikkaa, työkaluja ym. uutta tavaraa huutokaupalla joita kierrettiin lähes joka paikkakunnalla ja moneen kertaan.
      Pilasivat kaikkien huutokauppojen maineen kun pitivät huutokauppayleisössä omia huutajia korottamassa hintaa. Varsinkin maaseudulla monet maksoivat ylihintaa " huutamistaan " tavaroista. Kun oma huutaja nosti hinnan tarpeeksi ylös niin tavaraa tuotiin laatikoittain pöydälle ja tavaraa jaettiin ja heiteltiin huutajille jotka käsi pitkänä että " minäkin otan ".
      Monet huutajat myöhemmin tajusivat maksaneensa tavarasta enemmän kuin mitä se kaupassa olisi maksanut. Takuuta ei tietenkään ollut ja paljon myytiin viallisiakin tuotteita joita jostakin oli saatu asiakaspalautuksena.
      Huijarihuutokaupat ovat loppuneet kun viimeisetkin mökin mummot ja pappat kusetettiin karvaasti hintatietoisemmiksi.
      Yhtä ala-arvoista kauppatapaa harjoittavat nämä kiertelevät ja soittelevat kauppiaat jotka myyvät milloin mitäkin mitäkin palvelua lähinnä talojen ja kiinteistöjen kunnostukseen liittyen.
      Pääsääntöisesti kaikki näiden huijareiden läpipuhumansa kaupat ovat ylihintaisia ja pahimmassa tapauksessa kiinteistölle täysin tarpeettomia.
      On ymmärrettävää jos joutuu huijaamisen ja ylihinnoittelun uhriksi niin se hävettää ja virhettään ei myönnä ja suljetaan karvas tappio syvälle niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
      Miksi muistimme on niin lyhyt kun jokainen tietää miten pölynimurikauppias kotikäynnillään esittelee tuotettaan ja perustelee miksi juuri tämä tuote on hintansa arvoinen.
      Ostamme marketistakin hyllystä tuotteen joka on tarjouksessa. Tarjouskahvit ja muut halpuutukset ., plussat, ja boonukset kyllä noudatetaan ja käytetään hyväksi mutta jonkun kaupparatsun valheet uppoavat meihin moneen kuin veitsi voihin.
      Eikö kannata käyttää paikallisia palveluja ja pienyrittäjiä joilla ei ole varaa kusettaa ylihinnoittelulla. He haluavat vain elättää itsensä, ei kerätä miljoonia.
      Pienyrittäjien käyttäminen muutenkin tukee paikallista verorakennetta. Ahneilla on usein paskanen loppu. Vaikka nämä huijarit miljoonat käärivätkin ., tekevät silti konkurssin ja rahat ovat taitavasti sijoitettu turvaan. Konkurssipesän maksumiehiksi ja naisiksi pääsemme me rahoistaan tarkat tunnolliset veronmaksajat.

    • Anonyymi

      Itse olen aikaisemmin toiminut kotisunin myyjänä. Hyvät provikat, parhaimillaan 7-10k kuukaudessa. Pääosin myin vanhuksille, helppo myydä....

    • Anonyymi

      Tässä faktaa, jonka nojalla kenenkään ei tulisi ikinä ostaa mitään näiltä rosvoilta. Ilmainen viemärikuvaus on ihan kiva juttu, jos saa katsoa sitä näyttöä samalla, kun "innokas" myyjä tekee "tarkistusta". Näin ei kuitenkaan usein ole vaan kaikki havainnot kuvaustilanteesta tulee täysin moraalittoman, ammattitaidottoman ja korkean provision myyjältä.

      Kusettamista näiden pohjolan LVI sitä ja tätä sekä Kotisunirenoa lessufirmoissa on se, että ilmaisen kuvauskartoituksen yhteydessä "löytyy" aina jotain joka on pakko korjata vaikka näin ei ole. Näiden yritysten myyjiä koulutetaan höynäyttämään ja ovat aina nuoria sliipattuja ja ahneita. Remonttimyyjät ylipäänsä ovat nykyajan imurikauppiaita.

      Viemärikuvauksen ammattilaisia löytyy ja palvelut, jotka sisältävät asiantuntijalausunnon maksaa noin 100 - 300 €. Yli 30 vuotta vanhat viemärit on ihan hyvä kuvauttaa esim. jos on hajuhaittoja tai vaikka olet myymässä kiinteistöä, mutta ilmainen kartoitus ei tätä todellakaan ole! Kunnollisen viemäritarkastajan löytää kyllä joka kylästä ja ammattimaisuus tulee ilmi jos sillä näkyy persvako ja sitä on todella vaikea saada kiinni sekä nettisivut on tylsät ja sekavat.

      Ammattimaisia sukitusfirmojakin on. Näitä kannattaa kysellä rakennuttajakonsulteilta, isännöitsijöiltä, rakennusliikkeiltä, tutuilta ja googlettamalla niin, että jättää kaikki sellaiset missä on *mainos merkki pois sekä hyppäämällä ainakin 5 ekaa sivua kokonaan.

      Tässä FATKOJA:
      - Omakotitalon viemäreiden sukittaminen maksaa noin 5000 - 15000 €
      - Rivitalon viemäreiden sukittaminen n. 5000 - 10000 € / asunto
      - Kerrostalon viemäreiden sukittaminen n. 2500 - 5000 € / asunto
      - Uskomattoman pitkät lisätakuut ovat höpöhöpö takuita. Niillä syrjäytetään oikeat takuut ja vastuut (YSE98 ja kuluttajansuojalain virhevastuu). Vuotamattomuustakuilla voi pyyhkiä persettä.
      - 1950 - 1975 vuosien välillä asennetut viemärit on saneerauksen tarpeessa (betoni, valurauta ja PVC ns. uponyl) Betoni on rapautunut, valurauta on ruostunut ja PVC haurastunut sekä tiivisteet pettäneet
      - 1975 - 1990 viemäreille tarkastus ammattilaisen toimesta haluttaessa tai jos on ongelmia
      - 1990 - nykyaikana tehdyt muoviviemärti ovat erittäin harvoin / lähes koskaan ilman merkittävää rakennusvirhettä saneerauksen tarpeessa, mutta 1990 - 2010 luvulla asennetuissa valurautaviemäreissä on runsaasti laatuongelmia (näitä viemäreitä on käytetty lähinnä kerrostaloissa ja toimitiloissa ääni- ja paloturvallisuusteknisten asioiden vuoksi).


      https://www.rakennuslehti.fi/2019/01/tassa-ovat-remonttifirmat-joiden-toiminnasta-on-valitettu-eniten-neljassa-vuodessa-1250-valitusta-kuluttaja­viranomaisille/

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/665abb7d-ef9d-413f-b929-3703ab003b07

      • Anonyymi

        Jos teet 5000e haaravahvikkeiden kanssa sukituksen ni ole hyvä ja ilmianna itsesi:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teet 5000e haaravahvikkeiden kanssa sukituksen ni ole hyvä ja ilmianna itsesi:D

        Eiks tos joku laittanut hintahaarukkaa. Viemäreiden määrä sen sanelee paljonko maksaa.


    • Anonyymi

      Olen entinen asentaja. Paljon olisi tarinaa

    • Anonyymi

      Tämä Renoa group jatkaa samaa pakkomyynnin ja vanhusten painostuksen linjaa mitä KotiSun harjoitti. Kyseessähän on sama firma, KotiSun päätoiminimi sulautettu Renoa Putkipalvelut Oy elokuussa 2021. Urakat ovat rajusti ylihintaisia. Viemärien kuvauksen ja sen perusteella analyysin "pikaisesta" korjaustarpeesta tekee nuorehko myyntimies, jolla ei ole minkään valtakunnan ammatillista pätevyyttä analysoida viemäristön kuntoa. Yleensä uhrina on omakotitalossa asuva vanhus, joka pelotellaan akuuteilla vesivahingoilla jne. Sopimukseen painostetaan allekirjoitus ja siinäpä sitten menivät eläkesäästöt yleensä täysin tarpeettomaan remonttiin.
      Varokaa tätä firmaa ja sen myyjiä. Vanhoille sukulaisille kannattaa painottaa, että eivät avaa näille huijareille ovea saatikka tilaa mitään tarkistuksia. Omalta paikkakunnalta kyllä löytyy luotettavia LVI firmoja jos on remontin tarvetta.

      • Anonyymi

        Kokemusta, siis huonoa kokemustako eikö vain?


      • Anonyymi

        Perkele.
        Seuraavan kerran kun tulee häirikkösoitto niin vastaan.
        Jos Renoa pyydän paikalle ja katsotaan kuka tietää ja mitä.
        Sitten avaudun tänne ja huolella. Peksit, 45 vuoden kokemus kiinteistöjen huollosta.
        Ps, ei luutaukko pihalla,vaan ostoskeskuksia, hotelleja ja asuinkiinteistöjä.
        Eikä soiteta 118


    • Anonyymi

      Olen ollut kotisunilla asentajana. Alkuun työ oli mielekästä. Toki hinnat ei asentajalle kuulu, teimme vain asennusta. Kun capman teki oston alkoi tapahtua. Työntekijöiden määrä laskenut yli 200 alle 80. Miksiköhän? Ei siellä työntekijää arvosteta sen enempää kuin asiakasta. Tärkeintä on olla nopea. Koska se tuo talolle rahaa. Millään muulla ei ole väliä kuin rahalla ja sillä että sitä tulee paljon. Myyjät on pahimpia. En ole koskaan ymmärtänyt miten ihminen voi myydä jotakin jos ei ymmärrä ihan perusasioita, kuten vaikka miten omakotitalon käyttövesi lämpiää öljypannun avulla. Tai patteri verkosto. Kysykää myyjiltä teknisiä kysymyksiä niin ymmärrätte kuinka hukassa voidaan olla...

    • Anonyymi

      Meille tuli semmonen myyjä käymään, varattiin aika puhelimessa. Ei meinattu päästä eroon, tarjous teetettiin että saadaan se lähtemään! Eipä siinä, paikallisen urakoitsijan tarjous oli tuhansia euroja edullisempi!
      Varokaa oikeesti Renoa Group ia siinä tulee vaan rahallisesti takkiin. Miksi tuohon toimintaan ei jo puututa?

      • Anonyymi

        Yleensä talossa on ovi, ja tontilla rajat.
        Kuka teillä omistaa nämä. Meillä minä


      • Anonyymi

        Kannattaa joista pihalla, sitten kun itseään rupee vituttamaan menee sisälle.
        Ja joku kirjoitti että potkiva ovea tai haukkuvat asukkaan lähtiessä.
        A: uusi ovi tai rahallinen korvaus
        B: jos haukutaan niin syyte kunnianloukkauksesta
        C:vapaa valinta, eli nyrkkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa joista pihalla, sitten kun itseään rupee vituttamaan menee sisälle.
        Ja joku kirjoitti että potkiva ovea tai haukkuvat asukkaan lähtiessä.
        A: uusi ovi tai rahallinen korvaus
        B: jos haukutaan niin syyte kunnianloukkauksesta
        C:vapaa valinta, eli nyrkkiä

        Virhe, jorista


    • Anonyymi

      Iäkäs sukulainen tehnyt firman kanssa sopimuksen ok-talon putkien sukituksesta. Työt sovittu alkavaksi pian.

      Mitä keinoja olisi saada sopimus purettua? Vaikka olisi asiallinen urakoitsija ja hinta-laatusuhde, harmittaa tämä kiirehtiminen. Ei mitään järkeä ostaa kilpailuttamatta.

    • Anonyymi

      Ilmoita ettei tarvitse tulla. Tämän kun tekee vaikka sähköpostilla niin riittää.
      Älkää ostako tai tilatko näiltä mitään.

      • Anonyymi

        Älkää hyvät ihmiset menkö ansaan!


      • Anonyymi

        Vastine Renoa Groupilta: Renoa Group ei erotu kotimyynnin palautteissa yli muiden

        MTV Uutiset julkaisi 6.2. uutisen lukijoiden kotimyyntikokemuksista ja jopa -huijauksista. Jutussa otettiin esille erityisesti Renoa Group ja konserniimme kuuluva Renoa Putkipalvelut Oy (ent. Kotisun), joiden myymät kotiremontit nousevat uutisen mukaan negatiivisissa kokemuksissa yli muiden.
        Emme hyväksy jutussa kuvattua toimintaa tai minkäänlaista asiakkaiden harhaanjohtamista. Uutisessa kerrotuista esimerkeistä syntyi mielikuva, että kuvatut esimerkkitapaukset ovat Renoa Groupin, vaikka suurin osa niistä oli jonkin toisen yrityksen tapauksia. Näin oli esimerkiksi uutisessa kerrottu surullinen helsinkiläisen Jarmon tapaus, jossa kotimyyjä on esitellyt virheellistä videopätkää. Myöskään uutisessa mainitut putkien puhdistukset eivät kuulu palveluvalikoimaamme.
        Uutinen kertoi kilpailu- ja kuluttajaviraston saaneen vuosina 2019–2021 jopa 611 yhteydenottoa entiseen Kotisun-yhtiöömme liittyen. Tämä ei ole totta. Kaikkia Renoa Group -konserniin kuuluvia yhtiöitä koskevia yhteydenottoja on tullut tuona aikana reilut 200. Samana aikana olemme tehneet asiakaskäyntejä 138 700 kappaletta, joten valitusten määrä vastaa 0,16 % kaikista asiakaskäynneistämme. Tämä luku pitää sisällään myös asiakaspalveluun liittyviä kysymyksiä, kuten kysymyksiä kotitalousvähennyksistä. Asiakaskäynneistämme lähes kaikki sovitaan etukäteen.
        Jokainen valitus on silti liikaa ja siksi olemmekin ottaneet vuonna 2020 käyttöön toimintatavan, jossa jokainen KKV:lle tehty valitus käsitellään yhtiön hallituksessa asti. Tämä käytäntö on osa aloittamaamme työtä vastuullisen ja läpinäkyvän toimintatavan edistämiseksi koko toimialallamme. Esimerkiksi solmitun kaupan peruuttaminen on aina asiakkaan oikeus, ja nykyisissä sopimusasiakirjoissa olemme halunneet tätä vielä erikseen korostaa. Solmitun kaupan voi perua kauppasopimuksessa olevalla peruutuslomakkeella, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Tekemämme toimenpiteet avoimuuden ja läpinäkyvyyden parantamiseksi näkyvät asiakastyytyväisyydessämme. Teimme vuonna 2021 39 000 käyntiä, joista saamamme asiakastyytyväisyys oli 8,9 (asteikko 0–10).
        Emme kohdista yhteydenottoja ikäihmisiin, vaan ainoastaan ikääntyneisiin kiinteistöihin. Asioidessamme yli 75-vuotiaiden henkilöiden kanssa, kysymme asiakkaan halukkuutta ottaa lähiomainen mukaan remontin suunnitteluun. Kaikkien yhteydenottojemme ja tekemiemme kartoitusten perusteena on talon rakenneosien tekninen käyttöikä, ja niiden korjaamiseen liittyvät viranomaissuositukset (Ympäristöministeriö).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastine Renoa Groupilta: Renoa Group ei erotu kotimyynnin palautteissa yli muiden

        MTV Uutiset julkaisi 6.2. uutisen lukijoiden kotimyyntikokemuksista ja jopa -huijauksista. Jutussa otettiin esille erityisesti Renoa Group ja konserniimme kuuluva Renoa Putkipalvelut Oy (ent. Kotisun), joiden myymät kotiremontit nousevat uutisen mukaan negatiivisissa kokemuksissa yli muiden.
        Emme hyväksy jutussa kuvattua toimintaa tai minkäänlaista asiakkaiden harhaanjohtamista. Uutisessa kerrotuista esimerkeistä syntyi mielikuva, että kuvatut esimerkkitapaukset ovat Renoa Groupin, vaikka suurin osa niistä oli jonkin toisen yrityksen tapauksia. Näin oli esimerkiksi uutisessa kerrottu surullinen helsinkiläisen Jarmon tapaus, jossa kotimyyjä on esitellyt virheellistä videopätkää. Myöskään uutisessa mainitut putkien puhdistukset eivät kuulu palveluvalikoimaamme.
        Uutinen kertoi kilpailu- ja kuluttajaviraston saaneen vuosina 2019–2021 jopa 611 yhteydenottoa entiseen Kotisun-yhtiöömme liittyen. Tämä ei ole totta. Kaikkia Renoa Group -konserniin kuuluvia yhtiöitä koskevia yhteydenottoja on tullut tuona aikana reilut 200. Samana aikana olemme tehneet asiakaskäyntejä 138 700 kappaletta, joten valitusten määrä vastaa 0,16 % kaikista asiakaskäynneistämme. Tämä luku pitää sisällään myös asiakaspalveluun liittyviä kysymyksiä, kuten kysymyksiä kotitalousvähennyksistä. Asiakaskäynneistämme lähes kaikki sovitaan etukäteen.
        Jokainen valitus on silti liikaa ja siksi olemmekin ottaneet vuonna 2020 käyttöön toimintatavan, jossa jokainen KKV:lle tehty valitus käsitellään yhtiön hallituksessa asti. Tämä käytäntö on osa aloittamaamme työtä vastuullisen ja läpinäkyvän toimintatavan edistämiseksi koko toimialallamme. Esimerkiksi solmitun kaupan peruuttaminen on aina asiakkaan oikeus, ja nykyisissä sopimusasiakirjoissa olemme halunneet tätä vielä erikseen korostaa. Solmitun kaupan voi perua kauppasopimuksessa olevalla peruutuslomakkeella, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Tekemämme toimenpiteet avoimuuden ja läpinäkyvyyden parantamiseksi näkyvät asiakastyytyväisyydessämme. Teimme vuonna 2021 39 000 käyntiä, joista saamamme asiakastyytyväisyys oli 8,9 (asteikko 0–10).
        Emme kohdista yhteydenottoja ikäihmisiin, vaan ainoastaan ikääntyneisiin kiinteistöihin. Asioidessamme yli 75-vuotiaiden henkilöiden kanssa, kysymme asiakkaan halukkuutta ottaa lähiomainen mukaan remontin suunnitteluun. Kaikkien yhteydenottojemme ja tekemiemme kartoitusten perusteena on talon rakenneosien tekninen käyttöikä, ja niiden korjaamiseen liittyvät viranomaissuositukset (Ympäristöministeriö).

        Putkien puhdistukset eivät kuulu valikoimaan...älä helvetissä, on ainakin kuulunut...


    • Anonyymi

      Käyttääkö alihankkijoita?
      Onko suomalaisia työntekijöitä

      • Anonyymi

        Ei käytä, suomalaisia on. Nykyään meininki hyvin rehtiä mutta näyttää media ratsastavan vanhoilla uutisilla, uutisen pääaihekin todellisuudessa eri firmasta mutta hyvin sulavasti saatiin se näyttämään kyseisen firman jutulta.

        T. Entinen työntekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käytä, suomalaisia on. Nykyään meininki hyvin rehtiä mutta näyttää media ratsastavan vanhoilla uutisilla, uutisen pääaihekin todellisuudessa eri firmasta mutta hyvin sulavasti saatiin se näyttämään kyseisen firman jutulta.

        T. Entinen työntekijä

        ....joo, kun juts sovittiin käyttövesiremppa.... no ajankohtainen kylläkin pian 34v vanhat muoviputket


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....joo, kun juts sovittiin käyttövesiremppa.... no ajankohtainen kylläkin pian 34v vanhat muoviputket

        Oikea päätös, saa varmuuden taas pitkäksi aikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea päätös, saa varmuuden taas pitkäksi aikaa

        okt muoviputkien tekninen käyttöikä on vähintään 50 v...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        okt muoviputkien tekninen käyttöikä on vähintään 50 v...

        Vai 100v...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käytä, suomalaisia on. Nykyään meininki hyvin rehtiä mutta näyttää media ratsastavan vanhoilla uutisilla, uutisen pääaihekin todellisuudessa eri firmasta mutta hyvin sulavasti saatiin se näyttämään kyseisen firman jutulta.

        T. Entinen työntekijä

        Eikös juurikin vaihtanut nimeä.
        Sinä entinen työntekijä, ja miksi entinen jos kehut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös juurikin vaihtanut nimeä.
        Sinä entinen työntekijä, ja miksi entinen jos kehut.

        Kait sitä nyt entinen työpaikkakin voi hyvä olla?


    • Anonyymi

      Hyvä firma, kotimaiset työntekijät, ei alihankintaa. Pisimpään tehnyt Suomessa pientalopuolella sukituksia. Renoa teki meille sukituksen ja olemme todella tyytyväisiä työnlaatuun, aikataulutukseen, työjätteiden siivoukseen, sekä sopimukseen. Suosittelen naapureillekkin.

      • Anonyymi

        Oliko sukitus tarpeellinen?
        Minulla kävi 3 firmaa kuvaamassa viemäriputket
        1. firma 2200,-
        2.firma 1500,- paikka sukka 0,5 m
        3. firma ei tarvetta ainakaan 10 vuoteen


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen sukituskohde oli.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille asiallisista kommenteista.

      Tiedoksi muille, joiden vanhat sukulaiset yritetään ryöstää kirkkaassa päivänvalossa, että kuluttajansuojalain (6 luku, 14 §) mukaan kotikaupassa tosiaankin on 14 vrk:n peruustusoikeus.

      ”Minun vanhuksillani” (ja tuon ylempänä linkatun maikkarin uutisen mukaan muuallakin) oli työt sovittu alkamaan parin arkipäivän päästä sopimuksen tekemisestä, joten tosiasiallinen peruutusaika oli erittäin lyhyt.

      Meidän tapauksessamme toinen alan yritys, jolla on referenssit ja sertifikaatit kunnossa, arvioi, että remontti tulee noin 40 prosenttia edullisemmaksi kuin mitä renoa tarjosi. Ero on tuhansia euroja.

      Valitettavasti oma johtopäätökseni on, että remonttia vanhuksille tarjottiin huomattavaan ylihintaan ja sen aloittaminen tarkoituksella ajoitettiin niin, että aikaa harkinnalle, kilpailevien tarjousten pyytämiselle ja ylihintaiseen sopimuksen peruuttamiselle jäisi mahdollisimman vähän.

      • Anonyymi

        Ja missään nimessä älkää antako heidän jättää tontille mitään tarvikkeita tai työkaluja.
        Nimittäin katsovat että työ on tuolloin aloitettu. Ja 14 vuorokauden purku tuon kuluttajasuojalain 6 luvun 14§ perusteella on tällöin hankalanpaa.

        Nuo KETKUT käyttävät tätä tietoisesti hyväkseen. Eli pyrkivät jättämään jo tavaraa tontille.


    • Anonyymi

      Fakta on se, että Vanhus, vanhemmat tai isovanhemmat asuvat vanhassa talossa, jotka ovat itse rakentaneet tai rakennuttaneet aikoinaa. Niin siellä ne käyttövesiputket, lämmitysverkon tai valurautaiset viemärit ovat tiensä päässä. Esim. 80-luvulla rakennettu omakotitalossa on vielä vanhat kupariputket seinien sisällä tai katossa.(80-luvulta on jo 40-vuotta aikaa). Näillä putkilla on varmasti jo teknillinen käyttöikä täynnä. Kupari putken seinämä vahvuus heikkenee ja vesivahinko tässä kohtaa on jo suuri riski.
      Pintaputkituksella saadan nämä vanhat putket korvattua ja sadaan omakotitalolle "elinikää" lisättyä. Myöskin meille annettii 30v takuu tälle putkistolle, jota muut yritykset eivät tarjonneet.

      Korkea hinta kyseisellä firmalla on, mutta perustuuko tämä takuuseen vai johonkin muuhun. Sitä en osaa sanoa.
      Tyytyväinen olen ollut remonttiin.

      • Anonyymi

        Minä myös tyytyväinen, kaikki meni sovitusti ja palvelutaitoa työntekijöillä. ihmetyttää kun meidänkin kadulla monelle tehneet ja kaikki tyytyväisiä, ainoastaan nettipalstoilla tuntuu olevan kritiikkiä. Johtuuko kateudesta vai mistä..?


      • Anonyymi

        Kotisunin toiminta ei perustu kysyntään, asiakkaat etsitään ja luodaan soittelemalla vanhuksille ja vanhojen talojen omistajille. Remontteja tehdään liian aikaisin ja jopa 2-3 kertaisiin hintoihin verrattuna normaaliin markkinahintaan. Voihan asiakas olla tyytyväinen vaikka tehtäisiinkin turha remontti liian kalliilla, ei se silti tarkoita sitä, että kotisun olisi jotenkin hyvällä asialla. Siitä millä asialla ovat kertonee nuo sadat riitatapaukset, missä asiakkaat ovat kotisunin toimittaman huijauksen uhreja?


      • Anonyymi

        Tällaisia kommenttejako pitäisi sitten uskoa? Taisi taas osua omaan nilkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös tyytyväinen, kaikki meni sovitusti ja palvelutaitoa työntekijöillä. ihmetyttää kun meidänkin kadulla monelle tehneet ja kaikki tyytyväisiä, ainoastaan nettipalstoilla tuntuu olevan kritiikkiä. Johtuuko kateudesta vai mistä..?

        Kilpailijoita huomattavasti kalliimmat hinnat ja halpaa Hencon komposiittia pintaan suorinta reittiä seinien läpi poraten ja kaikki putket näkyvissä.

        Vai laatua, enpä nyt kehuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös tyytyväinen, kaikki meni sovitusti ja palvelutaitoa työntekijöillä. ihmetyttää kun meidänkin kadulla monelle tehneet ja kaikki tyytyväisiä, ainoastaan nettipalstoilla tuntuu olevan kritiikkiä. Johtuuko kateudesta vai mistä..?

        Äläs nyt Jori-Petteri kehu uppoavaa laivaa enempää.mene johonkin oikeaan työpaikkaan töihin.et sinä kotisunin vaimikä renoa se on niin siellä ei saa kun pahan mielen.HÄÄTÄKÄÄ NÄMÄ KULKUKAUPPIAAT OVELTA POIS!!!! Kotisun eli renoa ja pohjolan taloturva sekä suomen vesitekniikka on täysiä huijarifirmoja.vanhuksia huijaavat minkä suviseurojen raamatunluvulta kerkeävät.sama myös Koskelon suvun lämpölux.uskonlahkojen omistuksessa olevat firmat ovat täynnä huokareita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös tyytyväinen, kaikki meni sovitusti ja palvelutaitoa työntekijöillä. ihmetyttää kun meidänkin kadulla monelle tehneet ja kaikki tyytyväisiä, ainoastaan nettipalstoilla tuntuu olevan kritiikkiä. Johtuuko kateudesta vai mistä..?

        Voisitko pistää paikan ja kadun nimen.
        Käyn paikanpäällä kyselemässä.


      • Anonyymi

        Ööötota mikä pitäisi lukea.
        Onko stoori vai maailma pelastus, ei aukea.
        Mitäs jos....... Rupeat lukemaan kirjaa, vaikka suomen laki.


      • Anonyymi

        Osoite minne menen katsomaan


      • Anonyymi

        Eipä meilläkään moittimista. Eikä tuossa hinnassa ollut juurikaan eroa esim hanakoiden tarjoukseen.


      • Anonyymi

        Älä jaksa pelle, nämä ääliöt jatkaa samaa mallia kuin ennen. Kukaan täysjärkinen omatunnon omaava ihminen ei toimi niin kuin nämä ahneet paskakasat. Tänään sain viimeksi kuulla töissä vanhemmalta mieheltä että oli yritetty väkisin tulla tekemään viemäreiden kartoitus, ei ollut päästänyt juippeja sisälle ja oli uhannut soittaa Poliisit niin oli pellet lähteneet liukkaasti lipettiin.


    • Anonyymi

      Kannattaa aina kilpailuttaa noin kalliit hommat. Itelle kävi Kotisun tarjouksen tekemässä putkirempasta..hinta oli 3x kalliimpi kuin vastaava työ teetettynä paikallisella firmalla.

      • Anonyymi

        kuulostaa kauheasti köyhän rutinalta tai narinalta.. en ole aivan varma


    • Anonyymi

      Olen entinen myyjä. Olen rehellinen enkä sen vuoksi saanut kauppaa. Toisenlaisissa myyntitöissä olen saanut kauppaa. Eivät maksaneet palkkaa kun laiton sopimus ei sitä edellyttänyt. Osa kulukorvauksistani jätettiin maksamatta verottajan vuoksi ja muutettiin palkaksi niin että sain satasia joka kuukausi. Myyjistä ehkä 10% myi paljon, loput ei juuri mitään. Niinkuin entinen asentaja kirjoittaa tuolla...Paljon ois tarinaa.

      • Anonyymi

        Tehkää juttu ja tulkaa rohkeasti esille. Ottakaa yhteyttä MOT tv.
        Siellä muutkin epäkohdat käsitelty, rohkeutta eikä täällä sivuilla.
        Kaikki on siitä kiinni mitä haarojen välissä on.


      • Anonyymi

        Kylläpä meillä kaikki myyjät saa myyntiä, niin että toimeen tulee. Toki on yksilöitä jotka tekee työtä sen eteen toista enemmän. Harvemmin vähän työtä tekevä missään työssä menestyy..


    • Anonyymi

      Meilläkin kävi ovella, puoli väkisin olisivat viemärit kuvanneet, vaikka sanoin että putket on just 2 vuotta sitten uusittu muovisiin ja ettei tarvitse kuvata. En antanut puhelinnumeroa. Kaivoivat jostain mieheni numeron ja siihen on sitten soitettu häiriöksi asti.
      Sen sijaan tämän ilmaisen kuvauksen seurauksena vanhemmilleni myytiin 20 000 euron viemärin sukitus. Kullallako ne sukitettiin? Eikä jäänyt siihen, sitten myytiin lämmitysjärjestelmäremontti, ei toimi kuten pitäisi. Käyttövesi on kylmää. Asentaja käy katsomassa toteaa ei toimi ja pistää laskun, Kukaan ei korjaa mitään.
      Sitten vanhemmilleni myytiin saman firman toimesta sähköremontti. Vanhat johdot revittiin rumasti pois ja nyt ei ole edes kaikissa huoneissa pistorasioita ja nekin, mitä on on laitettu, on niin että joutuu ensin hapuilemaan pimeän huoneen läpi päästäkseen rasialle tai katkaisimelle. Sähköremontti myytiin sillä varjolla että on pakko uusia.
      Eikä jäänyt vielä tähän. Sitten myytiin uudestaan viemärinsukitus vanhemmilleni. Tästä asiasta lähti rikosilmoitus. Eikä jäänyt vielä tähän. Sitten myytiin uusi lämmitysjärjestelmäremontti. Josta lähtee taas kohta rikosilmoitus.
      Älkää kukaan koskaan päästäkö näitä miehiä sisälle taloonne! Huijaavat ihan oikeasti vanhuksia. Muistisairailta nimi paperiin ja mitään tositteita ei jätetä. Tästäkin lähtee rikosilmoitus.
      Eikö tätä firmaa saada millään kuriin?

      • Anonyymi

        Onko rikosilmoitus jo tehty, ja missä vaiheessa on.


    • Anonyymi

      Ihmisten valistaminen siitä ettei näiltä puhelin-ovelta-ovelle - kauppiailta pidä ostaa eikä tilata mitään. EI MITÄÄN !! kertokaa tämä naapureillekin !

      • Anonyymi

        Meillä kävi Jyväskylässä myyjä ruinaamassa et pitäs viemärit kuvata ja toinen päivä tuli sit uus kaveri ja putket pitäs uusia lämpöverkkoon. Hirveetä painostusta tunsin ja jopa pelotti ja toivoin että kulkukauppias lähtis äkkiä pois. Sisälle tultiin puoliväkisin kun ei se poika tajunnu lukea tilannetta rivienvälistä ettei tänne tarvii tulla köyhälle vanhukselle tekemään mitään.


    • KARTTAKAA FIRMA KAUKAA, KOTISUN MUUTTUI RENOAKSI JA SAMAT TYYPIT HUIJAAMASSA! EIVÄT VÄLITÄ TEHDYISTÄ SOPIMUKSISTA. JÄTTIVÄT HOMMAN KESKEN, NYT KULUNUT 2 VUOTTA, AINA LUPAILTIIN ETTÄ ASIA HOIDETAAN PIKIMMITEN JA SITTEN HÄIVYTÄÄN. KYSE VIEMÄRIREMONTISTA. VAROKAA, VAROKAA !!!!!!

      • Anonyymi

        Jos asiassanne on totuuden perää edes sitä hippustakaan, niin ole yhteydessä renoalle jos on ongelmaa!! Meillä kävivät ctc-pumppuakin säätämässä, kun pyysin käymään ja ilman maksua. Itsellä ainakin hyvä kuva heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asiassanne on totuuden perää edes sitä hippustakaan, niin ole yhteydessä renoalle jos on ongelmaa!! Meillä kävivät ctc-pumppuakin säätämässä, kun pyysin käymään ja ilman maksua. Itsellä ainakin hyvä kuva heistä.

        Sama pelle täällä puolustelee tätä paska sakkia, jos yhdestä firmasta löytyy näin paljon negatiivista asiaa netistä niin kyllä on huonosti asiat hoidettu. Heitäppä tänne joku toinen ketju missä on näin paljon negatiivista palautetta mutta eri firmasta, tai koita löytää edes joku firma mikä ei ole LESTOJEN omistuksessa mistä löytyy näin paljon negatiivisia kokemuksia netistä?


    • Anonyymi

      Olkaa varovaisia! LUKEKAA iltasanomien juttu 10.5.2022 hakusanalla TUKES varoittaa. RENOA kauppiaat kaksi ukkoa yritti neljätuntia myydä liikuntakyvyttömälle vanhukselle sähköremonttia. Lähtöhinta 13900 ja neljän tunnin kuluttua työn olisi saanut 9900 eurolla. Asiakas ei tuota ottanut pelottelusta huolimatta. Olen sähköyhtiöllä asiantuntija tehtävässä töissä ja tuo asiakas soitti asiasta minulle.

    • Anonyymi

      Todella röyhkeä huijarifirma.samaa uskonlahkoa kuin suomen vesitekniikka ja taloturva.älkää päästäkö näitä kulkukauppiaita talon sisälle

      • Anonyymi

        Mitä jos työntekijä ei ole uskonlahkossa? Oks silti "uskonlahkon" touhuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos työntekijä ei ole uskonlahkossa? Oks silti "uskonlahkon" touhuja?

        Ei kukaan normaalin moraalin omaava henkilö työskentele tuollaisessa paska lafkassa.


    • Anonyymi

      Onko pelmin putki tuttu.
      Jos on ei mitään hätää jopa v 1980 tehty ja kaikki kunnossa.
      Minulla kävi pyynnöstäni paikallinen lvi joka kameralla katsoi
      Kas kummaa kaikki kunnossa. Ei 20000 € remonttia, hups

    • Anonyymi

      Hauska tuo iso9001, kun sen voi ostaa kuka vaan 180 €, eikun ostoskoriin.

      • Anonyymi

        Noinkohan


    • Anonyymi

      Eikö tätä Renoaa saada millään pois markkinoilta. Myynityyli on ala-arvoinen ja häiritsevä. Meille soitetaan vähintään kerran kuussa, vaikka on sanottu että ei tarvita mitään remontteja. On jopa sanottu että ei tarvitse soittaa ja poistakaa numero soittolistaltanne. Eivät usko. Sama soittelu vain jatkuu.
      On ollut jo pitkään mahdollista kieltää puhelinmyynti ihan henkilökohtaisesti. Renoa vaan ei noudata mitään lakeja. Remontitkin ovat ihan paskoja. Aika monelle on tehty lämmitysjärjestelmäremontti niin että lämmitysjärjestelmä ei toimi kovilla pakkasilla talvella ollenkaan. Sähköremontit on ihan mitä sattuu ja sitten se "viemäreiden sukitus", joka on ihan tarpeeton toimenpide, hintaa vain on yli 20 000 euroa, muutaman metrin matkalta. Jos Renoalle valittaa huonosta työn laadusta eivät vastaa valituksiin, kaikki on pakko laittaa rikosimoitusten kautta.
      Erityisesti ovat kunnostautuneet dementoituneiden vanhusten huijaamisessa ja lisäksi myyvät vanhuksen tiedot muille huijareille. Sekään ei riitä, omalta äidiltäni kävivät ottamassa nimen lainapaperiin, vaikka äiti ei edes omista taloa, mitä remontoida. Rikollisia ovat!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Törkeää muistisairaiden huijaamista. Harmi ettei jutussa mainita Renoan nimeä, vaikka Renoasta takuulla kyse.

        Toivottavasti rikosilmoitus etenisi ja aiheuttaisi edes jotain korvauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeää muistisairaiden huijaamista. Harmi ettei jutussa mainita Renoan nimeä, vaikka Renoasta takuulla kyse.

        Toivottavasti rikosilmoitus etenisi ja aiheuttaisi edes jotain korvauksia!

        Eläpä tietämättä rupea ketään mustamaalaamaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä tietämättä rupea ketään mustamaalaamaan

        Pidä sinä turpasi kiinni ja lopeta lessujen puolustelu.kotisun eli renoa eli täysi kusetusfirma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tasan tarkkaan ja niin tietää kuluttajaviranomainen:
        ennätysmäärä valituksia pakkomyynnistä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutisten-lukijoilla-suuri-maara-outoja-ja-painostavia-kotimyyntikokemuksia-remonteista-yksi-yritys-erottuu-joukosta/8347790#gs.fe4nrh
        Määrä on suuri myös yrityksen kokoon suhteutettuna.

        ”Kaikkia Renoa Group -konserniin kuuluvia yhtiöitä koskevia yhteydenottoja on tullut tuona aikana reilut 200. Samana aikana olemme tehneet asiakaskäyntejä 138 700 kappaletta, joten valitusten määrä vastaa 0,16 % kaikista asiakaskäynneistämme. Tämä luku pitää sisällään myös asiakaspalveluun liittyviä kysymyksiä, kuten kysymyksiä kotitalousvähennyksistä. ”

        Noin lukee tuossa uutisessa


      • Anonyymi

        Pidä sinä turpasi kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläpä tietämättä rupea ketään mustamaalaamaan

        Suus kiinni enneku saat selkäsaunan


    • Anonyymi

      Renoan omistaa varma.ja työntekijöitä 300.

      • Anonyymi

        Renoan omistaa sijoitusrahasto CapMan, jolla taas on monia omistajia (Varma on yksi monien joukossa).

        Omistajat eivät ole saaneet tai halunneet muuttaa yrityksen tapaa toimia ja myydä muistisairaille.


    • Anonyymi

      Tää on sitä laillistettua ryöstämistä höperöiltä vanhuksilta sijoittajien taskuun. Kotimyynnin lakimuutos on etenemässä, ja toivottavasti siitä saadaan myös toimiva. Vaikka porsas siitäkin reiän löytää, aivan varmasti. Pientä loppukiriä havaittavissa markkinoinnissa.
      Muistakaa, että ilmaisia tarkastuksia, tutkimuksia ja kartoituksia ei ole, kyllä joku ne maksaa karvaasti.

      • Anonyymi

        Kyllä meille ainakin tekivät ihan ilmaisen kartoituksen..


    • Anonyymi

      Ihan loistava firma
      Jos huijari firmoista tykkää

    • Anonyymi

      Voi olla sattumaa, mutta äskettäin soitti joku 040 923.... numero. Tiedän että kaikki nuo ...923... on jotain häirikkösoittoja, joten hylkäsin sen. Eikä mennyt kuin 5-10 min, niin soitti vieras numero, en vastannut. Katsoin tiedot, se oli Renoan paskafirma. Taisi olla ensin joku "robottisoitto" ja kun sen katkaisin, niin meni tieto kusettajille, että tässä numerossa on varmaan joku paikalla.

    • Anonyymi

      Älkäähän nyt hyvät ystävät. Ollaan sovussa ja tehdään maailmasta parempi paikka. Rakkautta

    • Anonyymi

      Renoa tehnyt viime vuonna 8,5 miljoonaa tappiota. Uskaltaisiko ostaa remontin konkurssikypsältä yritykseltä? Vai onko vakuutukset, vaikka menisi nurin? Ei varmaan kannata ainakana ennen remonttia maksaa.

    • Anonyymi

      Toivon todella että Renoaa käsitellään vielä MOT:ssa.

    • Anonyymi

      Renoa tarjosi iäkkääleni äidilleni ilmaista sähkötarkastusta mikä ei sido mihinkään ja sopi ajan mutta lun kuuli että olen tulossa paikalle ei ketään kuulunutkaan mistähän johtuu ehkä tajusi että nyt ei pysty huijaamaan. Varokaa tätä firmaa.

    • Anonyymi

      Eikö näille huijareille saada mitään lakia vanhojen ihmisien pettämisestä olis kirveellä töitä

    • Anonyymi

      Kysyin renoalta tarjousta käyytövesuputin uusimisesta,renoan hinta 150 neliöinen talo 6 vesipistettä ja wc,hinta 7800,teetin paikallisella samasta putkesta puristusliitoksilla ja sain vielä kaksi uutta sekottajaa hinta 2800,avatkaa kummalla teetin ,ostin sähköpyörän erotuksella!

    • Anonyymi

      Annan hyvän neuvon,sanokaan talon koko neliöissä ja monta vesipistettä,älkää laskeko kotiin ennen tarjouksen antoa,kysykää vähintäin viideltä yrittäjältä tarjous,saate oikean kuvan hinnasta,samoin on muissa töissä,älkää sopiko puhelimessa mistään vaan tarjoukset kirjallisena!

    • Anonyymi

      Aivan huijari firma. Huijaavat ja valehtelevat vanhuksille.

    • Anonyymi

      Yhteydenotto kuulosti lähinnä pakkomyynniltä joka ei pitänyt. Asiantuntijat putkiasentajia.

    • Anonyymi

      Suosittelen vahvasti telemarkkinointikieltoa kaikille. Neuvokaa hyvät ihmiset myös sitä vanhempaa sukupolvea tekemään sama kielto.

    • Anonyymi

      KOTI SUN = renoa- nimi siis vaihdettu...sen verran oli tv:ssä kuluttajalautakunta hommissa jne

    • Anonyymi

      VAROKAA RENOAA (=Kotisun ennen ). Ei pidä sopimuksista kiinni ja nyt ilmeni että kahden metrin sukituskin oli tehty täyttä sutta. Nyt otettava toinen firma korjaamaan. SUkitetun putken pitäisi olla pyöreä, mutta heidän sukituksensa oli luhistunut ja nyt siihen kohtaan tulee tukos kun viemäriin menee papeeita.

    • Anonyymi

      Älkää vaan ikinä missään olko tekemisissä tämän firman kanssa. Kymmenen vuotta sitten varmaankin kotimyyjä tullut kahvittelemaan tänne edellisean omistajam aikana ja vaihdettu lähes ikuiset valurauta lämmitysputket pashimpaan mahdolliseen komposiittiin. No nyt alkaneet jo vuotamaan. Ja vanhuksia vielä jymäytetty hinnassa, noin 3-4 kertainen hinta paikallisiin verrattuna. On kutsuttuna mukavat pojat kahville, että mites näin on päässyt käymään. Ai että kun raivostuttaa

    • Anonyymi

      Varokaa tätä kyseistä yritystä! Täysin moraalitonta toimintaa. En uskalla kertoa asiasta tarkemmin, koska pelkään minun tunnistamista. Renoan henkilökunta oli uhkaavaa.

      • Anonyymi

        Voi jessus näitä kommentteja..


      • Anonyymi

        Täällä nämä idiootit kirjoittelee, ei pystytä asettumaan muiden asemaan tai edes yrittää ymmärtää mitä joku ihminen voi nämä asiat kokea. Ota sä pussi käteen ja vedä se päähäs niin tiukkaan ettei happi kulje.


    • Anonyymi

      En ole ikinä kirjoittanut mihinkään yhdestäkään puhelinmyyntiä harjoittavasta firmasta, mutta nytpä sen teen. Renoan nuorelta kuulostava miesmyyjä soitti ja alkoi kysellä ok-talomme sähköjen saneerauksen tarpeesta. Kieltäydyin heti "kiitos mutta ei kiitos", että emme tarvitse saneerausta ja siten ei tarvitse tulla meillä käymäänkään. Poika jankutti samaa kysymystä, koskien sähkötaulua, varmaan 15 kertaa. Jossain vaiheessa alkoi jo naurattamaan, kun en pyynnöstä huolimatta saanut puhelua lopetettua asiallisesti, vaan oli pakko iskeä luuri korvaan 7 minuutin jankkaamisen jälkeen. Olipa miten hyvä tai huono saneerausfirma hyvänsä, emme ikinä tule käyttämään heidän palvelujaan, kiitos totaalisen idioottimaisen puhelinmyyntityylin. Bravo.

    • Anonyymi

      Oma kokemukseni Renoasta on tämmöinen: Muistisairaalle äidilleni oli myyty viemärin sukitus. Hommat oli aloitettu heti seuraavana päivänä, ja pelkästään sattumalta sisarukset olivat osuneet kylään ja työt saatiin peruttua.

      Alzheimerin tautia poteva äiti oli jo kerran melkein joutunut toisen firman (EnergiaYkkönen) kusettamaksi, mutta Vanhustentyön Keskusliiton avulla tämä oli saatu selvitettyä. Hänelle oli teroitettu ettei ketään pidä päästää sisään eikä mitään pidä allekirjoittaa, mutta minkäs teet kun aivot eivät toimi ja päälle puskee "mukava nuorimies" provikankiilto silmissä.

      Sopimuksessa oli ruksattu laatikko tekstillä "Olen yli 75-vuotias ja olen keskustellut myyjän kanssa halukkuudestani ottaa remontin suunnitteluun mukaan lähiomainen". Äidilläni ei ole mitään muistikuvaa tällaisesta keskustelusta, eikä muista kirjoittaneensa paperiin muuta kuin nimensä, jonka muuten kirjoitti väärin.

      Firman edustaja soitti minulle ja kyseli käsitystäni asiasta. Myyjä ei ollut kuulemma huomannut muistisairautta ja oli tapahtunut "virhe". Mitä olen yrityksestä netissä lueskellut, vaikuttaisi olevan enemmänkin tavallinen toimintatapa. Mitä hatarampi vanhus, sitä parempi.

      Remontin hinnaksi olisi tullut 16 590 €. Vastaavankokoisen talon sukitus näyttäisi maksavan normaalisti noin 11 000 €. En voi ottaa kantaa siihen, olisiko operaatio ollut millään tapaa tarpeellinen, mutta epäilen, että ei. Sopimuksen oikeassa alareunassa, siellä mistä odottaisi löytävänsä kokonaishinnan, lukee isolla 1990 €. Tämä on "mahdollinen kotitalousvähennys". Hassu paikka sijoittaa tuo tieto. Yllä linkatussa hyvässä MTV:n jutussa löytyy kuva samanlaisesta tilausvahvistuksesta.

      Firma oli Google Mapsissa josta sai lukea hyvän joukon rehellisiä yhden tähden arvosteluja, ja pienemmän joukon firman myyjien antamia 5 tähden arvosteluja. En siis oleta että olivat omia myyjiä, vaan tiedän kun googlasin. Valitettavasti ovat nyt oppineet poistamaan firmansa sieltä, joten ainoaksi arvostelupaikaksi jää Trustpilot, joka tarjoaa yrityksille keinot karsia matalat arvostelut. Harmillisia takaiskuja, mutta motivoivat sentään minut kirjoittamaan tänne sekä MTV:lle jne.

      Entäs ne lessujutut? Vanhustentyön Keskusliiton edustaja puhui asioista niiden oikeilla nimillä ja totesi, että nämä ovat näitä lestadiolaisfirmoja. Arvostan todella paljon niitä lestadiolaisia, jotka avoimesti halveksivat tätä uskontonsa piirista kummunnutta ilmiötä. Käsittääkseni siellä on joku "guru", jonka opeilla on syntynyt useita samaan tapaan toimivia yrityksiä, joiden palkkalistoilla saadaan uskonkappaleiden ansiosta syntyneille matalasti koulutettujen nälkäisten nuorten miesten massoille jotain tekemistä.

      Vähän arvelen myös, että tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että lestadiolaisuuden asettamat korkeat tavoitteet jäävät käytännössä toteuttamatta, mikä johtaa kulttuuriin jossa moraali ei paljon paina kunhan näyttää päällepäin hyvältä. Eli kun vanhemmat katsoivat telkkaria vaikka se oli hyviltä ihmisiltä kielletty, oppivat lapset ja lapsenlapset ettei tarvitse elää kuten saarnaa. Kun tuota MTV:n juttuun kirjoitettua Renoan vastinetta lukee, tai muistelee puhelinkeskusteluani heidän kanssaan, tosiasioiden kieltäminen tuntuu tulevan niin luonnostaan heiltä että melkein tuntuu kuin eivät edes tajuaisi että sanojen pitäisi jotenkin vastata todellisuutta. Tai ehkä siellä on vain muutama moraaliltaan vajaa yksilö, joita joukko seuraa henkensä pitimiksi.

      Toivon että firman työntekijät ja myyjät (joita näyttää täälläkin pyörivän) tajuavat, ettei tämmöinen homma ole ihmiselle hyväksi, varsinkaan jos kusetusetiikan sisäistää osaksi itseään ajan myötä. Ottakaa loparit, menkää semmoisiin töihin joista voitte olla ylpeitä. Kaikista tulee vanhoja ja hataria jonakin päivänä, ja kannattaa nyt tähdätä semmoiseen yhteiskuntaan, jossa vanhoilla on turvallista eikä heistä tehdä riistaa.

      Summa summarum eli tl;dr: Paska firma, välttäkää kuin ruttoa. Toivotan pikaista konkurssia. Muistakaan laittaa vihje kuluttaja-asiamiehelle jos heidän toimintaansa sattuu omalle kohdalle.

    • Anonyymi

      Huijareita

    • Anonyymi

      Viimeisin kikka tältä huijarifirmalta: Ovat poistaneet itsensä Googlesta, koska arvosteluiden keskiarvo oli 2 tähden luokkaa. Ei löydy Google Mapsistä, eikä tule hakemalla mitään muuta kuin yrityksen omat sivut ja itse moderoidut arvostelut. OLKAA HEREILLÄ! Luotettava firma ei toimi näin!

    • Anonyymi

      Päästin KotiSunin aikoinaan tekemään ilmaisen viemärikuvauksen. Asentaja työnsi kameransa salaojaputkeen ja ilmoitti että teidän viemärinne on sortunut, tarvii saneerata. Ihmeteltiin siinä sitten että mihin kaikki ulosteet ovat menneet kun "viemäriputkessa" näkyy olevan puhdasta sepeliä.
      Nykyään Renoa soittelee noin kerran viikossa, estettyjä numeroita on kertynyt kymmenittäin.

    • Anonyymi

      Lestamafia.

    • Anonyymi

      Renoa on todella firma, mihin ei kannata luottaa! Kesä mennyt viemärisukituksessa ja ilmalämpövesipumpun uusimisessa! Kaikessa tekemisessä oli kiireeen "maku", !Aluksi tullaan sisälle, kuin asuttaisiin, liian tuttavallisesti! Ei neuvota kunnolla uutta lämpöjärjestelmää, tullaan monta kertaa ja neuvonta noin 2 min/kerta! Ylihintaiset remontit, ei ollut aikaa ottaa selvää yhtiöstä, valitettavasti. Olen lukenut kaiken tästä yhtiöstä nyt!!! Nyt on laskut sekaisin, maksettu jo eka remontti. Pari tonnia isompi lasku ja nyt tulee selvitys, että on pari tonnia alempi. Siis luulevat, että mahdollistamme heidän veronkierron, kun heidän pitäisi maksaa nyt meille liikaa maksettu osuus! Luvataan soittaa, jos on jotain epäselvää, ei soiteta!!Tämän palstan lukeminen avasi silmäni ja sai suuttumuksen nousemaan!! Ylihintaisia remontteja, pakkomyyntiä, piiloudutaan, kun asiakas huomaa jotain virhettä. Kyllä se verottajakin huomaa, laskusta on kopio, joten turha yrittää.!! Toimenpidekieltoon koko Yhtiö RENOA, HÄVETKÄÄ! Jos toiminta ei luista, on tämä sitten 612 valitus KKV:lle, eikä se siihen jää!! Tehdään rikosilmoitus ja onpahan tuo lehdistökin kiinnostunut, joten valinta on teidän!! Eikö olisi parempi lopettaa toiminta, kun katsotte nämä arvostelut!!Suututtaa oman ja toisten puolesta, jotka ovat kokeneet nämä samat asiat. Mutta nyt on pantava piste, perästä kuuluu!!! Eikä mitään puolusteluja, kaikki kiroiluviestit poistetaan ja asiattomuudet! Me taistelemme oikeuksiemme puolesta! Meitä te ette vedätä!

      • Anonyymi

        Suosittelen soittamaan heidän asiakaspalveluun ja käyttäytyä niin kuin ihminen ihmiselle puhuu, silleen sain meille reklamaation sattuessa heti miehen paikalle

        -Reijo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen soittamaan heidän asiakaspalveluun ja käyttäytyä niin kuin ihminen ihmiselle puhuu, silleen sain meille reklamaation sattuessa heti miehen paikalle

        -Reijo

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Heidän uskontonsa on niin kallista, että heidän täytyy valehdella muille uskoville. Ja kuten luulen, muillakin on arki, jonka kanssa voi elää! Älä usko mitä he sanovat! Se on petos! Ja tiedän missä heillä on toimisto Jyväskylällä!

    • Anonyymi

      Kun kuulet nimet renoa tai kotisun, sulje puhelin, rikastut

    • Anonyymi

      Renoa kusettaa ja valehtelee pääosin vanhuksille, törkeää ja epäeettistä toimintaa. Haiskahtaa Leztadius huijaukselta?

      Varokaa Renoa Kotisun huijausta!

    • Anonyymi

      Aina kun haisee lestatiolaisuus soita poliisit paikalle ja varmista etteivät hekin ole saman lahkon jäseniä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumalan lapset tätä tekevät.

    • Anonyymi

      Renoa hyvä firma ja edullinen myös,laadukkaat materiaalit ja työn jälki sekä pitkät takuut joka tuo myös mielenrauhaa otaa hommat työnalle👍👍.Suosittelen lämpimästi asiantuntija käyntiä niin näette miten asiat hoidetaan kerralla kuntoon.
      Lehdet juorua joka asiasta ja kateelliset kantaa kaunaa kun itse ei samaan pysty😅niin normisuomalaista kateutta.

      • Anonyymi

        Herää lessu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää lessu

        Haisappa pitka paska👺kunnon urpo.


      • Anonyymi

        On muuten joku johdossa oleva tullu tänne puolustelee liiketoimintaansa :D vittu mikä spede.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten joku johdossa oleva tullu tänne puolustelee liiketoimintaansa :D vittu mikä spede.

        Siltä vähän vaikuttaa. Koko ajan rekry päällä. Paineet varmaan kovat heillä saada työvoimaa soittelemaan. Työnkuvaus lupaa kuuta taivaalta, totuus jotain aivan muuta.


      • Anonyymi

        Laatua😂😂😂asiantuntijoita😂😂😂. Rauhanyhdityksellä saa nämäkin valheet anteeksi. Jumalan terve vaan.


    • Anonyymi

      Lertsi tekee mitä parhaiten osaa, eli valehtelee.

    • Anonyymi

      Renoa =Huijaus

    • Anonyymi

      Toimin vuosi sitten putkiasentaja ko. puljussa. Joka kuukausi tuli 230-250h/kk työtunteja, koska kauhea kiire. Perjantait saattoi venyä lauantain puolelle, koska myyjä oli luvannut viikonlopuksi remontin valmiiksi. Myyjillä ei mitään tietoa/kokemusta putkihommista, tuli tehtyä myös monta "turhaa" putkiremonttia.

      Kun itselle tuli vamma ja jäin sairaslomalle, työnjohtaja vaati että menen toimistolle tekemään myyntiä/buukkausta puhelimitse. Työnjohtajilla oli yhtä paljon kokemusta putkitöistä kuin myyjilläkin.

    • Anonyymi

      Nää CTC:N vilpit on ihan paskoja mitä ne myy ylihintaan

      • Anonyymi

        Hajoo pahvi😩ei oo sulla lääkitys kohdallaan tosiaan,tun tuollaisia hourit.


    • Anonyymi

      Tänään kuulin, että kauppaavat vikavirtasuojia vanhoin taloihin. Syötön perään kytkevät sen🤣. Ei saatana. Ensinnäkin noita ei laki velvoita lisäämään mihinkään jälkikäteen, toisekseen ei toimi joka paikassa kun vanhemmat talot tehty 2 johdin järjestelmän mukaan myöskään ei toimisi, koska ei suojamaajohdinta ole läheskään joka paikassa. Vikavirtasuoja automaatti valvoo nollan ja vaiheen vuotovirtoja. 300ma ja 30ma nuo rajat. 30ma asuin rakennuksissa ja navetat ynm 300ma palosuojana ensin. Jos talon pukkaa yhden 30ma vikurin perään, seikin kielletty, koska vuoto virta tosi pieni, esim jos auton lokilämmitimen pistorasiassa hieman kosteutta nii laukee taatusti. Jos tälläsen perässä koko talo ja porukka lähtee vaikka viikoksi pois nii jäätyy varmasti, koska vikuri on lauennu ja katkassu koko talosta sähköt. Lisäksi vikuri laskee vielä yhteen noita vuotovirtoja ja testerillä laukee 21-24ma kohilla kun maximi on se 30ma asuinrakennuksien kohdalla. Vastuutonta homma kyllä firmalta. 26v oon ollu sähkärinä.

    • Anonyymi

      Meille Renoa tarjosi sähköremonttia, 16 700 euroa. Kaksi tuttua sähköinsinööriä totesi ettei tarvita. Ymmärsin, että myyjä ei ollut teknisesti koulutettu vaan kaupallisen koulutuksen saanut. Soitti muka välipuhelun firmaan ja jos sitten seuraavalle viikolle sovittu, olisi hinta laskenut 15 tuhanteen. Pelottelua, että voi tulla sähkötulipaloja joita kotivakuutus ei korvaa. Lisäksi puoli tuntia mukavaa niitä näitä jutustelua. Lopuksi sanoin että harkitsemme emmekä tee päätöstä heti, Olisitte nähnyt myyjän pettyneen naaman, Mieheni on vanhankansan ihminen ja ei osaa sanoa puhelimeen, että ei kiinnosta kartoitukset,

    • Anonyymi

      Soittivat ja tarjosivat putkien tarkastusta.
      Kieltäydyin puhelimessa 5 kertaa.
      Kaksi päivää puhelun jälkeen tuli tarkastaja pihaamme ja ilmoitti että meillä on sovittu käynti tähän osoitteeseen. Onneksi olin pihalla ja suomensin kovin sanoin ettemme ole sopineet mitään käyntiä. Puhelimessa kyllä tyrkytettiin käyntiä, mutta kieltäydyin.
      Onneksi olin pihalla ja sain ajettua tarkastajan tiehensä.
      Todellista pakkomyyntiä. Todella painostava puhelu myös naisihmiseltä.

    • Anonyymi

      Lupaavat vesiputkille 30 vuoden takuun.
      Takuut varmasti loppuu kun firma vaihtaa nimeä. Huh mitä valetta.

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe