Näytönsuojalasi

rapse

Tilasin uuden Canon EOS 80 D. Mikä on mielipiteenne näytönsuojalasista ja käytättekö niitä kameroissanne ?

Kiitän kokemuksista !

5

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taka_telkkari

Kyllä nuo takanäytöt naarmuuntuvat aika helposti kameralaukussa joten minä käytän niitä!

• kuuuukkeli

En ole enää käyttänyt. 80D:ssä on kääntyvä kosketusnäyttö, en tiedä miten näytönsuojat toimii sen kanssa.

• Tsuumikosh

Havaintoa ja ideaa/pähkäilyä

Kompakti jos keikkuu kaulasta roikkuen, paidannappeja vasten hinkaten... Olisiko hyvä ratkaisu vetää muovikalvo näytön päälle? Toistaiseksi parempana ratkaisuna napiton paita.

Joidenkin laitteiden näyttöruutujen päällä on ollut muovikalvo, kaupasta ostettaessa. Mutta minä olen joskus jättänyt ohjeiden vastaisesti kalvon paikoilleen. Äskettäin eräässä ruokakaupassa myytiin jotain erikoisia kalvoja ikkunoihin. En ostanut. Pakkauksesta luin kuitenkin jotain. Vaikutti siltä, ettei kalvossa ollut edes liimaa, vaan se kiinnitettäisiin veden avulla: ensin vettä ikkunaan, sitten kalvo päälle, ja lopulta ylimääräinen vesi pyyhittäisiin pois.

Kameroihin kaikkiin ei vesi sovi. Tulipa mieleen kuitenkin ajatus, voisiko joku halpa, vedellä kiinnitettävä kalvo olla niin kirkas optisesti, että sopii kameran näyttöruudulle. Ja ehkä jollain muulla nesteellä - ehkä optiikan puhdistusnesteen avulla.

Monet ehkä olettekin kuulleet fysiikan sellaisesta ilmiöstä, että kaksi sileää lasilevyä tarttuvat erittäin julmetun tiukasti kiinni toisiinsa, jos välissä on vettä. En nyt muista tähän hätään, mikä tämän ilmiön nimi oli.

• Canonisti_

Kamerat ovat käyttöä varten. En pidä kalvoa tarpeellisena ja sitäpaitsi 80D:ssä on kosketusnäyttö, jonka käyttöä ei kalvo ainakaan helpota.

• Tsuumikosh

Jotkut ovat valitelleet, että nykyajan kameroissa on niin paljon säätöjä ja nappeja, että niitä saattaa hipaista vahingossa, niin että menee päälle esim. jokin kummallinen tarkennustapa kesken kuvaamisen. Kuin sotkemaan kuvaajan aikeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1483
    2. 209
      1438
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      970
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      50
      737
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      725
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      4
      673
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      53
      672
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      656
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      34
      650
    Aihe