Mitenkähän tuo mökin vuokraus menee verotuksellisesti? Pitääkö veroja maksaa jos vuokraan mökin Nettimökin kautta? Kuka niitä kontroloi vai onko se oman omantunnon asia mitä ilmoitan...
Oman mökin vuokraus...
7
947
Vastaukset
- neitinäppärä1
"pimpillähän" voi maksaa mitävain, vain omatunto on rajana! eli ei tarvitse ilmoittaa, "pimpistä" ei makseta , "vuokraa" eikä "veroja" minkälaista "mökkiä" olet vailla? :)viurake,,,,
- mökkis
kaikki vuokraa pimeesti tori kautta ainakin
- kirjopittaja
joo ja sillä on lyhyet jäljet, terveisin kokemusta on.... vieläkin makselen jälkikäteen veroja.....
- Anonyymi
Verottajalle ilmoitus saaduista vuokratuloista. Ei se ole sen kummempaa. Omantunnon mukaan.
- Anonyymi
Verottaja kontrolloi. Naapuri. Työkaveri. Kuka vaan.
Vuokraan itse useampaa kautta mökkiäni, myöskin Tori.fi:n kautta ja maksan kyllä verot jokaisesta vuokratulosta, muuta en uskaltaisi. Kerran on verottaja pyytänyt selvityksen - taisi olla vuonna 2011. Joka ainoa kuitti on tallessa 15 vuodelta vaikkei tarvitsisi säilyttää kuin 5 vuotta.
Mökin tulot - menot vuokrausajalta = vuokratulo, josta maksetaan 30 %.
Esim. Vuokratulo vuodessa 6000 € - mökin kulut (sähkö, takkapuut, kiinteistövero, huollot, siivoukset jne.) 3500 € = 2500 vuokratuloa, siitä verottaja ottaa osansa 750 €. Sinulle jää 1750 € plus että vuokralaiset ovat maksaneet mökin vuosikulut 3500 €. - Anonyymi
"pimpillä" saa ja hevosella pääsee, mix ei rahallakin, mutta tuo on "sanan" "lasku" :)….
- Anonyymi
ALVI:, pitää maksaa aina!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221