Te joilla kotisiivooja

Harkinnassa

Onko kallista? Jos iso talo, niin tuleeko yksi vai kaksi siivoojaa? Jos kaksi, niin onko kalliimpaa? Ajattelin, että jos kaksi, niin voisi tulla halvemmaksi kun kaksi siivoaa nopeammin ison talon kuin yksi.

Kertokaa kokemuksianne!

18

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firmantoimintaa

      Firma maksaa silloin kahdelle siivoojalle, niin eikö tulisi ennemminkin kalliimmaksi?

    • Hyväksikäyttäjä

      Kyllä palkka täytyy maksaa kahdelle tekemästä työstä. Et Sinäkään varmaan ilmaiseksi tee työnantajalle töitä. Ei tässä yhteiskunnassa elä kukaan, jos ei saa palkkaa. Kuulostaisi tosi härskiltä, jos yhdelle maksetaan vain palkka kahden henkilön siivouksesta. Maalaisjärkikin tämän sanoo.

      • harkinnassa

        Miksi noin outo asenne sinulla? Ei pelkkä kysymys tee minusta mitään ilmaistyövoimaa haluavaa.
        Tiedustelin vain, että miten tuo menee, kun en tiedä.

        Kun usein nuo siivousfirmat mainostaa, että on vaikkapa 35e per tunti, niin voiko tulla sillä hinnalla sitten kaksi?


      • Jakovaraa

        Se siivousfirma sen palkan maksaa työntekijöilleen. Ei ole asiakkaan tehtävä sitä miettiä.


    • gfknbjhtikj

      Ihan hyvä kysymys. Kun me pesetimme sadan neliön asunnon ikkunat, paikalla oli kaksi pesijää. Saatiin kotitalousvähennys.
      Joka viikkoisesta kodin siivouksesta en tiedä. Jos on raskaita mattoja ym voi olla että yhdellä kestää kauemmin siivous, tai ei jaksa yksin tarpeeksi nopeasti.
      Kysele suoraan hintoja firmoilta. Jos kyse kerta siivouksesta, voi kaksi olla järkevämpi vaihtoehto kuin yksi siivooja.
      Jos talo on perussiisti, ei kovin likainen, voi yksikin riittää.

      • Harkinnassa

        Kestikö ikkunanpesu kuinka kauan, ja oliko lasku minkä suuruinen?


      • kaksipesijää
        Harkinnassa kirjoitti:

        Kestikö ikkunanpesu kuinka kauan, ja oliko lasku minkä suuruinen?

        Pari tuntia. Perheeni toinen jäsen sen maksoi ja siihen saatiin se kotitalousvähennys, johon on joku minimisumma. Enemmän kuitenkin kun parisataa euroa.( ehkä 300-400€)
        Lopputulos oli parempi, kuin itse pestyt.
        Hinnat voivat vaihdella.


      • Harkinnassa
        kaksipesijää kirjoitti:

        Pari tuntia. Perheeni toinen jäsen sen maksoi ja siihen saatiin se kotitalousvähennys, johon on joku minimisumma. Enemmän kuitenkin kun parisataa euroa.( ehkä 300-400€)
        Lopputulos oli parempi, kuin itse pestyt.
        Hinnat voivat vaihdella.

        Okei. Nopeaa oli toiminta ja kyllähän se nopeuttaa, kun kaksi pesee.

        Meilläpäin yksi siivousfirma kuulemma käyttää yhtä siivoojaa ja tunteja tietysti tulee silloin enempi. Iso talo jos on, niin kyllähän siinä aikaa kuluu.

        Tarkoitatko, että tuo ikkunanpesu maksoi n. 300-400e vai että tuo kotitalousvähennyksen minimisumma?


      • ikkunoidenpesu
        Harkinnassa kirjoitti:

        Okei. Nopeaa oli toiminta ja kyllähän se nopeuttaa, kun kaksi pesee.

        Meilläpäin yksi siivousfirma kuulemma käyttää yhtä siivoojaa ja tunteja tietysti tulee silloin enempi. Iso talo jos on, niin kyllähän siinä aikaa kuluu.

        Tarkoitatko, että tuo ikkunanpesu maksoi n. 300-400e vai että tuo kotitalousvähennyksen minimisumma?

        Kotitalousvähennys tietoja löytyy varmasti netistä.
        En valitettavasti enää muista tarkkaa summaa, mitä ikkunoiden pesemisen lasku oli, arvio n 400€.


    • TonkiPutki

      Mulle tuli kalliiks.
      Tein siivoojattaren kans "diilin", että tyhjentää käynneillään muutkin pussit, kuin pelkät roskapussit.
      No, siinä näkijä, missä tekijä. Muijalla oli vissiin pienet epäilykset ja sattu just paikalle, kun oli "siivous" kiihkeimillään.
      Siitä olen vieläkin tyytyväinen, että en heittänyt hommaa siltikään sikseen, vaan painoin maaliin saakka.

      • Päinajoa

        Olitko itse siivooja tai talon emäntä? Jos on oikein paljon töitä tehtävänä ja paljon mattoja ja tavaroita, joita täytyy nostaa tieltä pois niin kyllä siinä aikaa menee. Olisi halvempaa siivota yksin.


    • pönttöhei

      Veloitus on aina henkilötyötunti eli tunnit lasketaan yhteen ja kumpikin tekijä saa palkkansa. TIETYSTI. Jos on arvioitu työn kestävän 4 h ja tekemässä on kaksi tekijää, he ovat paikalla 2 h. 2 2 on 4h, ymmärrätkö? Laskun suuruuteen tekijämäärä ei vaikuta mitenkään.

    • 2xkk

      Me tehtiin sopimus yrityksen parempi arki kanssa ( www.siivousparempiarki.fi )
      Sopimuksessa on sovittu että siivoukseen käytetään 3h/kerta joka maksaa meille 115.5€
      Ei ole merkitystä onko 1 vai kaksi siivoojaa aina sama hinta ollut meidän kohdalla.
      Noilta kaiketi ymmärtääkseni saa vielä saman siivoojan joka kerraksi jos näin haluaa.
      Aiempi firma jota ei enää ole mikä meillä teki laskutti meiltä 142€/kerta että eiköhän ne tuohon väiin osu hinnoissa kaikki.
      Ainiin asuntomme on 90m2

    • NickNailer

      Hinnat vaihtelevat. Tyypilieseti hinta on 40 € per tunti ja tietysti vain yksi siivooja. Jos haluaa 2, niin 80 € jne.

      Useimmilla on tapana laskuttaa aina vähintää kolmesta työtunnista plus matkakuluista.

      Koska meillä on satoja neliöitä, niin olen omaan käyttöön hankkinut robotteja. Moppirobotti siivoaa yhden huoneen kerrallaan (maksimi noin 25 m2). Pölynimurirobotit jaksavat enemmän.

      Ennen meillä kävi siivooja vakituisesti, nyt on koneet sitä varten. Siivous tilataan - jos tilataan - hyvin satunnaisesti.

      Tilatun siivoukse ongelma on siinä, että siivoustyön mitoituslaskenta on pahasti pielessä. Tunnissa siivoojan ajatellaan siivoavan noin 150 m2.. Käytännössä jättää siivoamatta. Pölyimirirobotti jyystää 150 m2 muutaman tunnin. Moppirobotilta menee 6 tuntia. Viikkosiivouksen robot hoitaa paremmin kuin se onneton, jolle on annettu tehtäväksi siivota 150 m2 tunnissa.

      • niinpäniinse

        Siivoaako nämä robotit myös kylpyhuoneen, saunatilat ja pyyhkiikö pölyt kodin jokaisesta huoneesta?


      • Neroa

        Viekö myös robotti matotkin ulos?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin ja mulla sen kokonen kämppä, että tulee yks siivooja. En tiedä isoimmista kohteista. JAtkan siis edelliseen kommenttiini :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe