Joka tuutista huudetaan sähköautoja ja niille lupaillaan mahtavia tukia. kukaan ei puhu kaasuautoista tai biokaasun puolesta, vaikka bensa-autoista saisi kaasuauton samalla rahalla joka luvataan sähköauton tukeen,
Annettaisiin tuki kaasu-autoksi autonsa muuttavalle. Samalla voitasiin myöntää niintä tuotantotukia ja investointitukia biokaasulaitoksille.
Biokaasun tuotanto toisi maaseudulle töitä, ja kaasun tankkaudsasemia voisi olla vaikka jokaisella suurella maatilalla/ maatilayhtymällä.
Biokaasun teko söisi myös kotitalousjätteet hyötykäyttöön ja kaasulaitosten jätösmoska sopii lannoitteeksi. Jos ei ravintopelloille, niin ainakin energiapelloilla. Biokaasu pitöisi maaseudun asuttuna, kohottaisi energiaomavaraisuutta ja hilltisisi niitä paöljon puhuttuja päästöjäkin .
Yritetään mekin
3
124
Vastaukset
- Gasass
Ei puutu kuin ne suuret maatilat. Parista kottikärryllisestä kotitalouden biojätettä ei paljon homokaasuja höyrytetä..
Hörhöilijät ovat aivat kuutamolla maatalouden nykytilanteestakin. - Ivalo-olavl
Nuorgamin, Ivalon ja Kilpisjärven suurnavetoissa tuotetaan tulevaisuuden liikenteen energia.
- kaasuttaja
onhan niitä ruokohelpipeltoja energiaksi, miksei siitä tehdä kaasua, ja tietääkseni on varsin paljon tuollaisa 50-100 naudan karjatiloja ja peltohehtaareita pitkälle toistasataa. ja ja vastaavan kokoluokan sikaloita ja kanaloita, ja mikö estää paria kolmea tilallista yhdistämästä tuotoksiaan ja vaikka korjaamasta viherkesantojen kasvuota kaasun raaka-aineeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741264- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47896- 61873
- 48824
- 47752
- 40731
- 39698