Suomi tuo kuitupuuta 60eurolla/kuutio

HalvallaMenee

On tämä kyllä hullua touhua, kun suomi myy ulkomaille kuitupuuta 30€/kuutio ja ostaa sitten kuitupuuta ulkomailta 60€/kuutio.
Ei se ole mikään ihme, että suomen talous ei nouse, kun hölmöläiset hoitaa ulkomaankauppaa.
On suomi kyllä isänmaallinen kaikille metsänomistajille, kun ei maksa kuitupuusta edes 20€/kuutio, mutta ostaa ulkomailta kuitupuuta 60€/kuutio.
Miksi ei makseta metsänomistajille kuitupuusta vaikka 50€/kuutio kerta kun on varaa maksaa siitä 60€/kuutio ulkomaille.
Suomalaista metsänomistajaa ja puunmyyjää varmaankin vihaavat, kun maksavat pilkkahinnan puusta ja puun myynistäkin menee kaksinkertainen vero, ensin puun myyntivero ja sen päälle vielä päämatulovero puunmyynnin tuloista.
Varmaan suomi ostaa ja maksaa tukkipuusta ulkomaille 150€/kuutio.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätiedoton

      Avaatko vähän mitä tämä tarkoittaa:
      "puun myynistäkin menee kaksinkertainen vero, ensin puun myyntivero ja sen päälle vielä päämatulovero puunmyynnin tuloista."

    • MetsastaSaaPollia

      Mistähän aloittaja repi tuontipuulle tuon 60 e/m3? Tapion taskukirjan mukaan raakapuun tuontihinta vuonna 2016 oli kuitupuulle 31-38 e/m3. Esimerkiksi kuusikuidusta maksettiin 34 e/m3. Se on suunnilleen sama hinta, millä teollisuus ostaa kuitua hankintakaupassa kotimaasta.

      • helppoarahaa

        Esimerkiksi mäntykuitupuusta maksettiin rajalla toukokuussa 58 euroa kuutiolta. Siinä nousua oli 38 prosenttia.

        Kuusikuitupuulla sama juttu. Sen hinta nousi toukokuussa edellisvuoden 38 eurosta 59 euroon kuutiolta.

        Suurin syy tuontipuulle on puhdas rahanpesu venäjän kautta.


    • moKainuu

      MT viime syksynä "Metsäteollisuus maksoi havutukista rajalle tuotuna noin 60 euroa kuutiolta. Havukuitupuun tuontihinta oli 56–57 euroa kuutiolta. Viime vuodesta mäntykuitupuu kallistui 16 prosenttia."

      Aika hyvin saa putleri korvausta kuitupuusta. nykyneukkula käyttää noin neljänneksen rahoistaan sotakoneensa hiomiseen länttä vastaan. Suomalainen selluttava teollisuus tulisi julistaa venäläiseksi agentiksi. Niin härskiä ja isänmaata vastaan suunnattua on toiminta.

      • kartelliamaatalouteen

        Ironiaa se aiheuttaa. Venäjälle on maataloudessa vienti kielto, mutta puuta saa tuoda, öljyä saa tuoda ja TEOLLISUUS SAA VIEDÄ MITÄ SINNE IKINÄ KEKSIVÄT RAKENTAA.


    • Kuitupuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe