Olen ahkera "Powerpoint-piirtäjä". Aiemmin käytin Office 2007:n Powerpointtia ja opin sillä tekemään todella tarkkoja ja täsmällisiä ns. konepiirrustusmalleja -ohjelman sallimissa rajoissa.
Nyt olen siirtynyt Office 2010:n Powerpointiin ja etsinyt sen "rajoja".
Jostain syystä en ole onnistunut sillä tekemään tarkkoja viivojen asemointia, vaikka olen käynyt valikkojen asetukset tarkkaan läpi. Eli, en siis onnistu sijoittamaan viivoja tai symboleita tarkasti siihen mihin sen haluan, vaikka olen valinnut tarkimman rasterin asetuksista. Office 2007:ssa pystyi vaikka suoran viivan asettamaan juyri haluamaan kohtaan, mutta 2010:ssä se ei onnistu kuin vahingossa tai tuhottomalla vaivalla.
Onko siis vinkkejä tarkkaan työskentelyyn 2010:ssä?
Piirrosten viivan tarkkaa asemointia
Pp-intoilija
4
1815
Vastaukset
- Buahhhhahhhahhah
Hylkää se mikkisofta, ei ole tarkoitettu tarkaan piirtoon.
- Pp-intoilija
Ok.. mitä suosittelet?
Ilmaisia CAD-ohjelmia on paljon tarjolla. Itse käytän nanoCadia, sillä onnistuu myös isometrikuvat, ja tietenkin viivat sijoittuvat tarkasti paikalleen. Powerpointia en ole edes käyttänyt vaikka näkyy se koneillani olevan.
- Anonyymi
Publisherilla viivainten siirtäminen piirtoalustan päälle mahdollista, onko tällaisesta ominaisuudesta tarkoissa piirustuksissa mitään hyötyä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379