Auton kiinnitys laivalla

Onko varmaa tietoa, kiinnitetäänkö henkilöautot autokanteen Ruotsin ja Tallinnan matkoilla.

15

2190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10xreissua_vuodessa

      Ei ole mulla ainakaan kiinnitetty. Mahdollinen varashälytin kannattaa ottaa pois päältä lautan heilunnan takia, alkaa huutamaan.

    • RekkaLiinatOk

      Renkaat / vanteet sidotaan lattiassa oleviin koukkuihin kuljettajan itsensä toimesta omilla remmeillä.
      Muista ottaa valokuva toimenpiteestä ja laita se tälle palstalle opiksi myös muille.
      Laivamiehistö mielellään ottaa sen valokuvan pyydettäessä.

      • öljgf3

        Oletko nähnyt unta vai mitä horiset?


    • jarruvaijeri

      Jos on kiilat niin ei sidota mihinkään.

    • Silloin-selviäisi

      Et sit ajatellu kysyä asiaa laivayhtiöltä.

    • höpöhöpöhöp

      Ei niitä henkilöautoja mitenkään sidota. Enkä mitään kiilojakaan ole nähnyt laitettavan.

      • Takahikiä

        Nää kirjoittelijathan on jostain aakeelta laakeelta ikänä käyny laivalla ja pitää trippiä ihan ihmejuttuna.
        Vittu ikään oo sidottu henkilöautoja mihinkään, mutta prätkät sidotaan.
        Jos on kova merenkäynti niin henkilökunta voi ääritilanteessa jotain rekkoja vähä köyttää.

        Saako kannelta kusta.....saako kaiteen ulkopuolella leikkii..........tällasta.


      • Takahikiä kirjoitti:

        Nää kirjoittelijathan on jostain aakeelta laakeelta ikänä käyny laivalla ja pitää trippiä ihan ihmejuttuna.
        Vittu ikään oo sidottu henkilöautoja mihinkään, mutta prätkät sidotaan.
        Jos on kova merenkäynti niin henkilökunta voi ääritilanteessa jotain rekkoja vähä köyttää.

        Saako kannelta kusta.....saako kaiteen ulkopuolella leikkii..........tällasta.

        Itseasiassa, jos oliist joskus käynnyt laivalla niin niitä kiinnitysliinoja ja kiinnityspaikkoja on myös henkilöautokannella. Samoin kiiloja.
        Autolautalla kyllä tulee käytyä, mutta ei aikaa vietettynä autokannella.


      • surrur

        Kyllä ne kaikki automobiilit surrataan.


      • OnJooLiinoja
        kimmon10 kirjoitti:

        Itseasiassa, jos oliist joskus käynnyt laivalla niin niitä kiinnitysliinoja ja kiinnityspaikkoja on myös henkilöautokannella. Samoin kiiloja.
        Autolautalla kyllä tulee käytyä, mutta ei aikaa vietettynä autokannella.

        On siellä jakoavaimia ja muttereitakin mutta ei se tarkoita että jakarilla niitä väänneltäis.

        Sullaki varmaan on hinausköysi mossessa, mutta ei sitä hinaamalla ainakaan aina Lidliin kauppareissullas toimiteta.


    • Kaikki-kiinni

      Kaikki autot kiinnitetään. Kiinnitys voi alkaa vasta sitten, kun viimeinenkin autolla saapunut on poistunut autokannelta. Kiinnitykset puretaan ennen kuin laiva saapuu satamaan. Vasta sitten voidaan autokannelle päästää.

    • kunnolla.kiinnitetään

      Laivalla laitetaan kiilat ja jokaisen renkaan yli kiinnitysliinat kuten kuljetusrekoissakin. Ei ne autot muuten pysy paikallaan kovevmmasa merenkäynnissä. Välillä on huonosti sidottuja ja lähtevät omille teilleen enemmän tai vähemmän tuhoisin seurauksin.

    • Anonyymi

      Määräysten mukaan. Joka ajoneuvo surrataan liinoilla.

    • Anonyymi

      Mitään kiinnitetä laivalla pannaan.

    • Anonyymi

      On täysin varmaa, joka auto kiinnitetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe