Valokuvat kuvakirjaksi omalla koneella

Kuvakirjaohjelma

Pahoittelut, ettei aihe kenties kuulu tälle sivustolle.

Mikä ohjelma on kokemustenne mukaan kätevin kuvakirjan tekoon? Olen tehnyt 2012 kaksi krjas Ifolorin kautta. Nyt yritin kokeilla Fotoykkösen kautta. Jostain syystä ei tunnu sujuvan ohjelman lataantumisesta huolimatta.

Nyt selasin netistä, että vaihtoehtoja tuntuu olevan useita
Kokemuksia ja vinkkejä toivoisin. Kiitos.

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä_on

      Ifoloria olen käyttänyt eikä ole ollut tarvetta kokeilla muita. Valikoima on riittävä samoin ohjelman ominaisuudet ja kuvanlaatu. Kätevyydestä en osaa sanoa mutta ei ainakaan sisällä mitään kummallisia epäloogisuuksia. Itse sijoitan kuvat aina manuaalisesti mutta automaattitoiminto löytyy.

    • Olen tehnyt vuosien mittaan Ifolorin ohjelmalla kolmisen kymmentä kirjaa 30 - 60 sivuisina kuvaus ja muilta retkiltäni.

      Aina olen saanut mielestäni hyviä kirjoja, kerran oli joku kone roiskaissut parin sivun ylle isomman ja pienemmän roiskeen vaan lähettivät uudet kun ilmoitin ja laitoin kuvat noista sivuista.

      Tekeehän niitä muutkin mutta en ole katsonut olevan syytä vaihtaa kun varsin hyvin on sujunut Ifororinkin kanssa tuo muistinvirkistyskuvakirjojen toimitus. Albumiin verrattunahan etuna on helppo tapa laittaa tekstiä sivuille jolloin on helpompaa myöhemmin muistaa missä kuva on otettu.

      Kuvien sijoittelun teen aina itse enkä käytä niitä heidän esimerkki sijoituksiaan.

    • Kuvakirja

      Kiitos vastauksista. En oikein ole löytänyt aiheeseen sopivaa keskustelusivustoa, joten siksi täällä kyselin.

      Itse muistelen että 2012, kun tein kaksi Ifolorin kirjaa (valmistuminen ja Välimeren risteily), niin ei ollut suuria haasteita. Tai ainakin kirjat näyttävät tänäänkin ihan innostavilta.

      Haasteet liittyivät lähinnä kun "vetelin" erikokoisia kuvia samalle sivulle, niin helposti joku kuva ns. alta hyppäsi pois uuden tieltä, eli jouduin välillä useaan kertaa "vetämään " kuvia, että sain kaikki haluamani paikoilleen ja haluamassani koossa. Tein siis manuaalisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe