asukas oli liannut pellin palaneella ruualla

ainaainaaina

uunissa niin etten saa sitä puhtaaksi, valkoinen pelti, millä sen saa puhtaaksi, monet aineet jo kokeiltu?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmaa.kerrakseen

      Keitä siinä vettä, jossa on konetiskiainetta. Jos emali on ehjä, se puhdistuu vähitellen. Älä käytä karhunkieltä tms. joka naarmuttaa.

    • Jo.lähti

      Oksaalihappo, saa apteekista.

      • 1eero

        Tosta oksaalihaposta vielä, täälläkin kyselin kerran millä saa pinttyneen wc - pöntön puhtaaksi, en yhtään kelvollista neuvoa saanu, sain neuvon eräältä että ennenkuin vaihdat pöntön uuteen niin kokeiles oksaalihappoa, sillä muuten lähti.
        Kuitenkin ostaisin uuden pellin koska tuo puhdistusaine maksaa purkissa melkein pellin hinnan äläkä osta valkoista peltiä.


    • Eikö ne tee uusia peltejä. Jos se on pahasti palanut, niin ei kai siitä kuvallista saa.
      Yläpuolella näytti olevan hyviä ohjeita vähemmän palaneen irrotukseen.

    • Heikunkeikku

      Valkoinen pelti? En ole koskaan tavannut sellaista.
      Sen nyt tietää satavarmasti, että valkoisen uunipellin suunnittelija on Mies.
      Kuka nainen suunnittelisi valkoista peltiä, jossa näkyy heti pienikin ruuantahra.
      Kaikki vastaavat epäonnistuneet keksinnöt ovat miesten keksintöjä :)

      En voi kuvitella, että pinttynyt palanut lika lähtisi kokonaan valkeasta pinnasta veks.
      Kokeilisin ruokasoodaa. Jos sillä ei lähtis, niin kaapaisisin pellin kainaloon ja lähtisin etsimään vesilintuja meren rantaan.

      Kun olisin päässyt kammotuspellistä eroon, ostaisin uuden pellin. Ei maksa paljoa.

      • rtyui1

        meillä on myös valkoiset pellit ja ainakin 8 vuotta ollut valkoiset pinnoitetut paistinpannut. Näkee lian ja virheet paremmin.

        no, ei ne tietysti enää aivan valkoisia ole, mutta mustia en enää osta ikipäivänä.


      • En tiedä snnittelijan sukupolta, mutta on minulla sisältä valkoinen, ulkoa punainen, emalinen, uunivuoka. Koko varmaan25 kertaa 40 senttiä, voi olla vähän pienempikin. Kyllä se on hyvin toiminut, mutta ei siihen ole mikään pahasti kiinni palanut, eikä ole paljon käytössä, kn ei kunnolla sovi tiskikoneeseen.
        Tuollaisen kun vie romunkeräykseen, se kannattaa hakata vasaralla, tai muulla astalolla litteäksi, ettei joku ota siitä itselleen löytöä. Se kuitenkin työntää sen roskikseen, kun on aikansa nurkissaan pyöritellyt. Romunkeräys on oikeampi paikka.


      • Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

        En tiedä snnittelijan sukupolta, mutta on minulla sisältä valkoinen, ulkoa punainen, emalinen, uunivuoka. Koko varmaan25 kertaa 40 senttiä, voi olla vähän pienempikin. Kyllä se on hyvin toiminut, mutta ei siihen ole mikään pahasti kiinni palanut, eikä ole paljon käytössä, kn ei kunnolla sovi tiskikoneeseen.
        Tuollaisen kun vie romunkeräykseen, se kannattaa hakata vasaralla, tai muulla astalolla litteäksi, ettei joku ota siitä itselleen löytöä. Se kuitenkin työntää sen roskikseen, kun on aikansa nurkissaan pyöritellyt. Romunkeräys on oikeampi paikka.

        Ei uunivuokaa kuule lasketa, kyse oli uunipellistä.
        Olen melko varma suunnittelijan sukupuolesta.
        Ne miehet pakkaa olemaan niin rinta rottingilla keittiössä ja sillä rottinkiudella ne niitä keittiövehkeitä suunnitteleekin. Ja järjestään mönkään menee:)
        Me naiset otetaan enemmän huomioon kaikenlaista suunnittelusta.
        On se näin, kysy vaikka multa.

        Sitte samaan syyssyyn nimimerkille "rtyui1":lle:

        Noku mun mielestäni olis parempi ku ei näkisi vikoja ja likapläiskiä.
        Mustaa peltiä kun katsoisi, niin ainuttakaan vikaa ei näkisi ja pinttynytkin lika hukkuisi sinne mustuuteen. Aina tuntuisi, että on tosi siisti pelti. Ihan järkevää ajattelua:)

        Oma peltini on sekä musta, että niin virheetön ku ikänä. Yhtään ei ole pinttymiä eikä siis mitään-mitään.
        Johtuu varmaan siitä, että on vähä yli kuukauden ikäinen.
        Suojaan pellit kyllä hyvin leivinpaperilla, jos jotakin värkkään. Tuolla uudella uunipellillä tai pelleillä en ole tehnyt vielä mitään. Ihan ihanasti kiiltävät.


    • henrjii

      viemärin avausaineella, semoisella mitkä on kuin suolarakeita
      keraamisella liesinpuhdistusaineella, ja sellaisella terävällä lastalla
      millä putsataan maalia lasista

    • ö-Öö

      Konetiskitahna

      Pulverista vedellä löysähkö tahna ja antaa vaikuttaa pitkään, vaikka päivän, välillä harjailee tiskiharjalla. Aika pahojakin palaneita kippoja saanut tolleen putsattua.

      Jos ei lähde, osta uus.

      =DW=

    • Raastinrauta

      Juu, olen uuden pellin kannalla, sillä sama raha menee noihin putsausaineisiin kuin peltiinkin. Eikä pellistä enää uudenveroista saa.
      Onhan uunissasi ritilä? Osta nätti vuoka ja paista ruoka ritilän päällä.

    • 2ew3ertyhj

      Uunin puhdistusaineella, anna vaikuttaa kauan, laita pannu muovikassiin ettei kuivu. Joutuu varmaan käsittelemään 2 kertaa. Ainetta voi kyllä lisätä ja raaputella likaa. Vähän likaista hommaa, älä tarri keittiötä tai wc lattiaa.

      uusi pelti kyllä pinnaltaan parempi, hyvä ratkaisu, mutta ota vanha pelli mitaksi, pelkkä rullamitalla mittaamien ei ole hyvä ratkaisu.

      • Lois-laiska-asuja

        Ytyt aineet ovat myrkyllisiä, etenkin jos pelti on jo naarmuuntunut, jää juomuihin.
        Uudet uunipellit ei maksa niin paljon, etteikö se köyhää kirpaisisi eli on varaa ostaa.
        Mikäli asuu lois-vuokralla, uudet pellit voi vaatia isännöitsijältä tai huoltoyhtiöltä.
        Tiskikoneiden aineet ovat tosi syövyttäviä. Paitsi eläkeläisillä, kuolemaa kohtihan ne on menossa joka tapauksessa, muutama huikka tiskitabletteja ei matkaa huononna.


    • Lumipesu

      Pelleille kannattaa laittaa lunta. Näyttävät valkoisilta ellei lunta ota koirien reittien varrelta.

    • kokeile ruokasoodaa, jos ei toimi, niin ei tule ainakaan kalliiksi.

    • ainaainaainaa

      nyt pelti on konetiskiaineella ja vedellä hinkattu puhtaaksi vakoiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe