Avioero/masennus/päihdeongelma/lapset

marjuthoo

Huuh.. mistähän sitä aloittaisi. Takana 15v aviolliito. Ex Miehelläni on narsistisia ominaisuuksia ja meni vuosia tajuta/uskoa tuo.
Hintana tästä olen nyt masentunut, alkoholisoitunut ja edessä on pitkä tie kuntoutumista.

Olen hyvässä työssä, hoidan kodin, lapset ja harrastan, ystävät ovat kahden viimevuoden aikana huolestuneet koska olen niin paljon muuttunut. Henkiset voimat loppuivat viimein ja kadotin itseni.

Olen nyt saanut hankittua meille uuden kodin, hakeutunut päihdeklinikalle ja terapiaan. Ystävät ovat tukena. Pidän työstäni todella paljon ja muutenkin olen positiivinen ja aktiivinen ihminen . En aio luovuttaa ja olen päättänyt että nyt viimein minulla ja lapsilla on oikeus olla onnellisia.

Kannan niin paljon syyllisyyttä siitä että lapseni ovat joutuneet varmaan kärsimään vaikka isänä ex-mieheni ihan hyvä on ollutkin. Minä taasen äitinä olen ollut huono kun ajoittain voimat ovat olleet ihan loppu ja kotona en ole halunnut olla kun tuntui että sinne tukehtuu. Olen katkera ja vihainen, itsetuntoni on senverran romahtanut että pelottaa jos en selviäkkään. Ex mieheni on haukkunut minut kaikille juopoksi, läskiksi ja mielenterveysongelmaiseksi. Onneksi lastenvalvoja uskoi että minusta on kuitenkin äidiksi ja saimme sovittua tapaamiset 50/50. Ex mieheni on sanonut etten tule selviämään ja päädyn katuojaan ja lapseni otetaan minulta pois kun erosin.

Miten voikaan joku ihminen päästä niin salakavalasti tuhoamaan toisen mielen ja itsekunnioituksen? Vieläkin usein mietin että olenko sittenkin oikeasti vain itse syypää kaikkeen ja kuten ex mieheni totesi hän on tehnyt kaikkensa jotta minun olisi hyvä mutta en vain sitä tajua..

12

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiis

      lapset isän yksinhuoltoon- ja lasten asuminen isällään.. myöhemmin voidaan harkita ehkä tapaamisia valvottuina olosuhteiden muuttuessa..

    • edelleen

      lastenvalvoja ei ole asianosainen- ja sopimusosapuoli-
      ei minkäänlaista oikeutta ottaa kantaa vanhempien välisiin lapsiansa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin
      mahdollisiin sopimusasioihin, sillä muutoin syyllistyy viranhoisdssaan virkavelvollisuuksien vastaiseen menettelyyn, rikokseen viranhoidossaan. Vanhemmat yksin päättävät
      lastensa asiat; ei sosiaalitoimi/ lastenvalvoja.

    • Onnellisuustohtori

      Kuule,

      Kaikki kääntyy vielä parhain päin. Olet joutunut ”jyrän” alle, mutta eron jälkeen voimasi alkavat palautua. Itselläni meni 10 vuotta, kunnes löysin itseni ja voimani uudelleen eron jälkeen.

      Älä luovuta. Pidä välimatkaa exääsi. Älä koskaan pyydä häneltä mitään. Älä koskaan kerro heikouksistasi tai ongelmistasi hänelle. Laita välit poikki yhteisiin tuttaviin. Sulje korvat kaikelta, mitä sinusta puhutaan. Korkki kiinni. Alkoholi on hiljainen tappaja. Vietä aikaa luonnossa, tai tee lempiasioita. Olet hyvä ihminen, älä ikinä kadu mitään. Jokainen tekee parhaansa mukaan. Arvosta itseäsi ja ole itsesi paras ystävä.

      • Kuuleunohditko

        Lapsen etu on:
        - yhteishuolto
        - vuorroasuminen
        - ei elatusta
        - lapsilisät tasan

        Lähivanhemman tehtävä on pitää yhteyttä etävanhempaan,
        tukea ns. etävanhemman huoltajuutta, yhteydenpitoa, lapsen
        tapaamisoikeutta.


    • marjuthoo

      Kiitos onnellisuustohtori. Näin aionkin toimia ja olen toiminut, lasten asiat toki hoidetaan yhdessä, mutta vain ne ja hyvin asiallisesti.
      Vanhempi lapseni kertoi minulle että hänellä on jotenkin helpottunut olo.
      Ex mieheni on jäänyt kyllä hyvin yksin, huolimatta siitä että olen hänen mukaansa epäonnistunut ja säälittävä.

      Aika näyttää miten tilanne muuttuu nyt, pelkään että lapseni saavat osakseen samaa manipulointia mitä minä sain. Ennen olin kuitenkin suodattimena isän ja lapsien välissä.

      • siiis

        lapset isän yksinhuoltoon- ja lasten asuminen isällään.. myöhemmin voidaan harkita ehkä tapaamisia valvottuina olosuhteiden muuttuessa..
        lastenvalvoja ei ole asianosainen- ja sopimusosapuoli-
        ei minkäänlaista oikeutta ottaa kantaa vanhempien välisiin lapsiansa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin
        mahdollisiin sopimusasioihin, sillä muutoin syyllistyy viranhoisdssaan virkavelvollisuuksien vastaiseen menettelyyn, rikokseen viranhoidossaan. Vanhemmat yksin päättävät
        lastensa asiat; ei sosiaalitoimi/ lastenvalvoja.


    • supersossu

      Miehesi on ollut sinua kohtaan henkisesti väkivaltainen. Onnea, että sait kodin. ja hyvän työpaikan. Väkivalta on syy pahoinvointiin, niin omaasi kuin lastenkin. Isällä ei ole siis syytä ylpeillä tekosillaan. Mikäli toimisi lasten edun mukaisesti, puhuisi lasten toisesta vanhemmasta kunnioittavaan sävyyn.

    • Narsistisossu

      Sossusi on ollut sinua kohtaan henkisesti väkivaltainen.
      Onnea, ettet saanut kotia- ja sait huonon työpaikan. Väkivalta tarkoitushakuisessa "viranomais-" menettelyssä on ainoa syy pahoinvointiin, niin omaasi, miehesi kuin lastenkin. Äidillä kun
      ei ole siis syytä ylpeillä tekosillaan. Mikäli toimisi lasten edun mukaisesti, puhuisi lasten toisesta vanhemmasta
      "lastensuojelun-" viranomaisten kanssa kunnioittavaan, eikä narsistiseen sävyyn.

    • kulissiperheitä

      Voimia sinulle ja kaikkea hyvää toivon. Kamala hinta ja miksi se mies ei lähtenyt jos oli niin tyytymätön kanssasi? Ei vittu jos minua haukuttaisiin tuolla lailla niin osoittaisin heti ovea että siitä pääsee ulos pikaisesti ja lähtee parempaa elämää kohden.

      Outoa että joku voi 15 vuotta olla noin kamalassa suhteessa jossa toista ei arvosteta, Jättää se arvet varmasti lapsiinkin. Jos näyttäisi että eivät ne selviydy niin hae ammattiapua välittömästi eikä odota 15 vuotta.

      • hfgjhfgjg

        Nimim kulissiperheitä, aapeen tarina on satua. Häntä vituttaa kun sai kenkää ja ja hän syyttää "masennuksestaan ja alkoholismistaan" eksäänsä.

        Ties mikä pissis, vaikuttaa itse narsistilta kun ei ota vastuuta omasta elämästään vaan syyttää muita.


    • marjuthoo

      Tiivistän vielä aloitusviestini. Tarkoitushakuisesti syytän alkoholismistani sopimusosapuolena olevaa eksääni, en kuitenkaan viranomaismenettelyssä koska sellaiseen ei ole mitään perusteita

    • siiis

      lapset isän yksinhuoltoon- ja lasten asuminen isällään.. myöhemmin voidaan harkita ehkä tapaamisia valvottuina olosuhteiden muuttuessa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe