Elikkäs olen 01 syntynyt ja tänä vuonna olisi kutsunnat ja pitäisi käydä siellä lääkärintarkastuksessa. Ongelmani onkin että olen ollut itsetuhoinen 2,5v ja kokenut olevani masentunut vähän yli kaksi vuotta. Vasta puoli vuotta sitten huomasin että masennus on jaksoittaista ja silloin kun se on lievimillään niin olen enemmänkin syömishäiriöinen. (Viime syksynä olin 45kg ja 1,5v ollut korkeintaan 54kg. Normi paino on 53kg...) En ole kertonut kenellekään asioistani mutta lääkärintarkastuksessa aion kertoa.
Viime vuoden puolella vanhempani vei minut terkkarille koska vasta silloin laihtumiseni huomattiin. Minulle tehtiin myös mielialatesti (jossa valehtelin aika paljonkin) ja terkkarin mukaan olen ok. Vertailun vuoksi "normaali" mielialaan vaaditut pisteet ovat 0-12 ja pisteet jotka rehellisesti tehtynä olen saanut ovat olleet 45-55 eli vakavan masennuksen pisteitä.
Mitä siellä lääkärintarkastuksessa tapahtuu kun kerron tästä? Tällä hetkellä itselläni on menossa "syömishäiriö jakso" joten masennusta ei välttämättä huomaa niin helposti ellen kerro siitä. Onko kellään kokemuksia? Neuvoja tai mitään?
Armeijaan meno ja lääkärissä käynti
8
236
Vastaukset
- Masentunutpska
Niin ja tuolla itsetuhoisuudella tarkoitin viiltelyä ja masennusjaksojen aikana olevia itsemurha-ajatuksia.
-AP - dfht
Sano vaan että jos saat kranaatin käteesi niin todennäköisesti pidät sen sylissä ja annat räjähtää. C-paperit tulee samantien ja pääset opiskelemaan/valmistumaan/tienaamaan vuotta aiemmin kuin ikätoverit.
- Masentunutpska
Tuo ois kai yks.. olin myös ajatellut kysyä "mitähän siitä seuraa kun masentuneelle antaa aseen käteen?" Mut joo toiki ois kans yks.
-ap
ei kannata mennä
- fgsjhfgdjhgfdj
Kokeile kertoa totuus. Minä epäilen, että tuo on lähes varma C-tapaus muutenkin.
- armeijankäynyt
jos on masennusta ja paino ongelmia niin armeijaan ei kannata lähteä siellä joutuu kovaan fyysiseen rasitukseen täyspakkaus painaa paljon ja niitä pitää jaksaa kantaa pitkillä marsseilla ja pitää olla hyvässä kunnossa, että jaksaa urheilla siellä eli jos sulla on yhtään itsetuhoisia ajatuksia niin kerrot rehellisesti lääkärille niistä niin saat vapautuksen en suosittele lähtemään sinun tapauksessa.
- kehitysvaiheessa
Ei muuta kuin reippaasti armeijaan miehistymään ja pääsemään irti noista lapsuuden ongelmista.
- Masentunutpska
Kiitos vastauksista, ainoa asia enään joka mietityttää niin onkin äitini reaktio joka yrittää saada minut lähes väkisin armeijaan.(kun puhuttiin sinne menosta niin sanoin etten tiedä menenkö ja kuulin heti sanomista)
Nyt vain yritän oikeesti kertoo siellä tarkastuksessa..
-ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812