Harrastaako naiset pienoismalleja?

malli.kuin.malli

Ainakin autojen pienoismallifoorumit ovat noin suurinpiirtein 100% miesvoittoisia joten olen miettinyt että harrastaako naiset pienoismalleja ollenkaan ja jos niin minkälaisia pienareita naiset keräilee tai kasailee?
Tuli netissä vastaan esim. tuollaisia Brumm -valmistajan 70-luvulla tekemiä hevosvetoisten vaunujen malleja ja ajattelin että ehkä naisia voisi kiinnostaa tuollaiset, "prinsessa" dioraamoihin ehkä ;)

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1298&bih=736&tbm=isch&sa=1&ei=7OeRXPqONe6grgTy7oDwBQ&q=brumm horse drawn carriage models&oq=brumm horse drawn carriage models&gs_l=img.3...17775.21053..21759...0.0..0.110.530.4j2......0....1..gws-wiz-img.0gMV7NB-XBk

Itse keräilen autoja mutta joitain ihmisfiguriinejakin on ja joskus kuvaillessa yrittänyt lavastaa edes yksinkertaisia dioraamoja elävöittämään kuvia. Pari korjaamonosturiakin ja mekaanikkohahmoja :D

Samoja autoja löytyy esim. Gran Turismo videopelisarjasta joten on hauskaa pelissä ajella samoilla autoilla mitä löytyy fyysisinä pienoismalleinakin. Saisi vaan aikaiseksi joskus rakennella dioraamankin GT-pelisarjan jostain radasta...

11

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxmiesvaan

      Ei harrasta.

      • malli.kuin.malli

        Hyväksyn tämän vastauksen koska pienimpiäkään viitteitä muustakaan ei ole esiintynyt.


      • JospaVaikka

        Jos ilmaantuisi joku tutkimus jonka mukaan pienoismalliharrastuksella on joku trendikäs terveysvaikutus niin voisi siitä naisetkin kiinnostua.


      • modelcar.mies
        JospaVaikka kirjoitti:

        Jos ilmaantuisi joku tutkimus jonka mukaan pienoismalliharrastuksella on joku trendikäs terveysvaikutus niin voisi siitä naisetkin kiinnostua.

        Varmaan ainakin mielenterveyttä edistävä vaikutus jos esim. rakentelee pienoismalleja ja hieno lopputulos tuo mielihyvää. Käden taidot paranee, hienomotoriikka kehittyy, kun mittakaava on vaikkapa 1/64 niin käden ei tarvitsisi paljoa vapista kun maalailee yksityiskohtia tms.
        Dioraamojen rakentelu ja niiden kuvaaminen vaikkapa eri valaistusolosuhteissa, ulkona auringonvalossa tai sisällä keinovalossa, tässä harrastuksessa vain mielikuvitus on rajoitteena.

        Toki nykyään video- ja tietokonepelit saattaa kiinnostaa monia enemmän, valmiiksi rakennettuja virtuaalisia maailmoja joissa voi vaeltaa tai ajella, lennellä jne. vapaasti mutta yleensä niissä on joku stressaava kilpailu pääasiana tai väkivalta, sota tms. mitä minä en ainakaan jaksa ja muutenkin olen itse pelaillessa havainnut että jollakin aikavälillä peli muuttuu "kaavamaiseksi", pelimaisemat ovat joskus latteita, esim. ei ole sellaisia jyrkkiä valoja ja varjoja kuin oikeassa maailmassa, puut varsinkin huomaa peleissä monta kertaa helposti feikiksi 2d "paperinukke" kuvioiksi, ym. No myönnettäköön että en omista ihan uusimman polven pelikonsolia, PS3 on uusin kone itsellä. Ehkäpä PS4:llä näyttäisi pelit vähän paremmalle?


      • Anonyymi
        modelcar.mies kirjoitti:

        Varmaan ainakin mielenterveyttä edistävä vaikutus jos esim. rakentelee pienoismalleja ja hieno lopputulos tuo mielihyvää. Käden taidot paranee, hienomotoriikka kehittyy, kun mittakaava on vaikkapa 1/64 niin käden ei tarvitsisi paljoa vapista kun maalailee yksityiskohtia tms.
        Dioraamojen rakentelu ja niiden kuvaaminen vaikkapa eri valaistusolosuhteissa, ulkona auringonvalossa tai sisällä keinovalossa, tässä harrastuksessa vain mielikuvitus on rajoitteena.

        Toki nykyään video- ja tietokonepelit saattaa kiinnostaa monia enemmän, valmiiksi rakennettuja virtuaalisia maailmoja joissa voi vaeltaa tai ajella, lennellä jne. vapaasti mutta yleensä niissä on joku stressaava kilpailu pääasiana tai väkivalta, sota tms. mitä minä en ainakaan jaksa ja muutenkin olen itse pelaillessa havainnut että jollakin aikavälillä peli muuttuu "kaavamaiseksi", pelimaisemat ovat joskus latteita, esim. ei ole sellaisia jyrkkiä valoja ja varjoja kuin oikeassa maailmassa, puut varsinkin huomaa peleissä monta kertaa helposti feikiksi 2d "paperinukke" kuvioiksi, ym. No myönnettäköön että en omista ihan uusimman polven pelikonsolia, PS3 on uusin kone itsellä. Ehkäpä PS4:llä näyttäisi pelit vähän paremmalle?

        Mä innostuin juurikin war thunderia pelailtuani tekemään panssarivaunuja. molemmat mukavaa puuhaa.


    • Anonyymi

      MUST OIS KIVA JOS TYTTÖYSTÄVÄNI TAI SEN SERKKU HARRASTAIS

    • Anonyymi

      Kyllä täältä löytyy yks nainen joka harrastaa pienoismalleja... Kolme lentokonetta rakennettuna ja neljäs oottamassa ja lisäks yks auto kans oottaa rakentamista

    • Anonyymi

      Harrastaako miehet nukkekoteja?

      • Anonyymi

        Mulla on muutama figuriini, eli mies- ja naishahmoja elävöittämässä pienoismalliautokuvia. Ilkeämieliset tietysti haukkuvat varmaan että "aikuinen mies nukeilla leikkii!", mutta en anna sen vaikuttaa harrastukseeni. On niitä huonompiakin harrastuksia olemassa.
        Itseasiassa, jos olisi tilaa enemmän, niin voisi olla mielenkiintoista rakentaakin joku pienoismalliasunto ja piha dioraama, figuriineja ja autoja sijoittelisi sitten dioraamaan ja ottaisi kuvia eri vuorokaudenaikoihin ja vuodenaikoina.


    • Anonyymi

      Eräs nainen sanoi nähdessään minun hepin, että hän ei harrasta pienoismalleja.

      • Anonyymi

        Ois kiva jos tyttökaverini serkku harrastaisi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe