Olen lentänyt kerran vuonna 1990 Mallorcalle. Nyt ikää vähän yli 40, lentäminen ei ole ihmisille tarpeellista, bisnes ja yritysmaailman ei tarvitse lentämistä kaiken voi hoitaa muulla tavoin. Olen tehnyt niin itsekin.
Ymmärrän että pieni lentorahtiliikenne tarvitaan
Mutta päästöjen takia tarvitsemme tiukennuksia että lentokoneiden käyttäminen alkaa vähentyä paljon ja nopeasti. Lentovero ei toimi riittävän nopeasti koska tiedämme että veron tason olisi sellainen joka ei vähennä ollenkaan lentoja.
https://www.flightradar24.com/60,15/6
Voi jokainen seurata paljonko lentokoneita on ilmassa, 15 000 - 16 000 kpl. Joka päivä,
24/7 yli 10 000
Paljonko vuorokaudessa palaa kerosiiniä, aika paljon. Finnairin koneessa yhdessä lyhyessä lennossa useita tuhansia litroja. Kun finnair lentää joka päivä aasiaan niin yksi kone kuluttaa "arvio" 20-30 000 litraa.
Turha laskea kulutusta per henkilö matkustajakm. Koska ei sillä ole mitään merkitystä.
Todelliset litrat kertovat kaiken, ja kun lento ei ole pakollinen tai tarpeellinen.
Lentokoneet aiheuttavat suuria päästöjä, järeitä toimia vaaditaan
7
111
Vastaukset
- Käteen
Teininä pääsit lentämään kun pappa betalar? Ja nyt ollaan niin köyhiä ja vihreitä, että haluttais kieltää se niiltäkin joilla on varaa.
- 10xreissua_vuodessa
Teen osani muulla tavoin, matkustelua en lopeta.
- Pisaralla
Kyllä nyt hävettää kansalaista, hehtolitrat savuna ilmaan ja osa haihdutettuna?
- suuretpäästöt
Aika moni muukin asia aiheuttaa suuria päästöjä. Ei lentämisen lopettaminen tai kieltäminen maailmaa pelasta.
- Anonyymi
Maailmanlaajuisesti lentoliikenne aiheuttaa kaksi (2) prosenttia kaikista päästöistä, ja lentkoneista tulee koko ajan taloudellisempia ja vähäpäästöisempiä. Jos tehtäisiin jotain niille mulle 98%:lle ensin, kuten metsäteollisuudelle, joka hakkaa hiilinielut matalaksi? Mitä jos jätettäisiin ne uudet sellutehtaat rakentamatta, ja ajettaisiin entisetkin alas? Siinä olisi kunnon ilmastoteko.
Suomi on ainoa maa, jossa ihmiset jaksaa nilittää tuosta lentomatkustuksesta. Kai se sitten johtuu siitä, että ollaan kateellisia kun muilla on varaa matkustella ja itsellä ei.
Omalla kohdalla tulee varmaan tehtyä se 3-4 lentomatkaa tänäkin vuonna, kuten jo vuosikaudet tätä ennenkin. Anonyymi kirjoitti:
Maailmanlaajuisesti lentoliikenne aiheuttaa kaksi (2) prosenttia kaikista päästöistä, ja lentkoneista tulee koko ajan taloudellisempia ja vähäpäästöisempiä. Jos tehtäisiin jotain niille mulle 98%:lle ensin, kuten metsäteollisuudelle, joka hakkaa hiilinielut matalaksi? Mitä jos jätettäisiin ne uudet sellutehtaat rakentamatta, ja ajettaisiin entisetkin alas? Siinä olisi kunnon ilmastoteko.
Suomi on ainoa maa, jossa ihmiset jaksaa nilittää tuosta lentomatkustuksesta. Kai se sitten johtuu siitä, että ollaan kateellisia kun muilla on varaa matkustella ja itsellä ei.
Omalla kohdalla tulee varmaan tehtyä se 3-4 lentomatkaa tänäkin vuonna, kuten jo vuosikaudet tätä ennenkin.Ei unohdeta myöskään näitä Suomen terästehtaita, pelkkä Raahen tehdas tupruttaa päästöjä tuplasti verrattuna Finnairin vuoden lentoihin. Aloitetaan sieltä missä päästöt suurimmat, mutta valtio pistää hanttiin, koska haittaa vientibusinesta.
- Huolenpitäjä
Mutta etkö kanna huolta peräkammarinpojista? Mitä heidän mielenterveydelleen käy mikäli he eivät enää pysty matkustamaan Pattayalle edullisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181891Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541186Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki78986Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17978TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46835
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään85806- 70782
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764