Myydäänkö Norjassa yhtään Toyotoja?

ewrw

Norja on edelläkävijämaa ja mikä tapahtuu tänään Norjassa, tapahtuu Suomessa huomenna.

Tesloja siellä myydään hurjasti, mutta ei ilmeisesti Toyotoja?

23

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota_selvää
      • naurisvaris

        Hihihihi. Mikä olikaan ostetuin automerkki Norjassa?
        Volkswagen. Ja vielä erittäin ylivoimaisesti.


    • nye.bilar
      • elbil

        Tuossa tilastossa on pelkästään sähköautoja (elbil). Norjassa myydään myös bensa- ja dieselautoja suunnilleen saman verran kuin sähköautoja. Toyota on Norjassa marginaalimerkki.


      • kääkkämobiili
        elbil kirjoitti:

        Tuossa tilastossa on pelkästään sähköautoja (elbil). Norjassa myydään myös bensa- ja dieselautoja suunnilleen saman verran kuin sähköautoja. Toyota on Norjassa marginaalimerkki.

        Toyota on yleisesti Euroopassa marginaalissa. Paitsi lahkolaisten Suomessa.


      • kääkkämobiili kirjoitti:

        Toyota on yleisesti Euroopassa marginaalissa. Paitsi lahkolaisten Suomessa.

        Marginaali automerkistähän lienee kyse.
        Isot ovat kuitenkin tuotantomäärät. Yrityksen talous on kuitenkin kunnossa kun tehtaalta suoraan mereen upottavat autonsa.
        Niitä kun ei missään muualla myydä kuin Suomessa.


    • eipäYllätäKetään

      Kas kummaa, VW jyrää sielläkin.

    • Pondus

      Lisää tällaisia uutisia. Toyota-palstalta saa oikean tiedon, kuinka Folkkari on Norjassakin halutuin automerkki.

    • Toitsuilla.heikkovääntö

      Ei Toijotan rimpuloilla tee mitään Norjan vaativissa olosuhteissa. Vuonojen maassa autolta vaaditaan vääntöä, ja hyviä ajo-ominaisuuksia. Suomen tasasilla teillä tojotan vääntö riittää just ja just.

      • 300Nm

        Sähköautoja myydään Norjassa niiden erilaisten suurien tukien ja maksuvapauksien takia.
        Ja heillä on siihen varaa (öljyraha). Sähkö on halpaa jatkossakin, kun vesivoimaa on omaan tarpeeseen riittävästi.
        Kun norski lähtee mökille vuoristoon, niin alle otetaan perheen polttisauto, sähkäri jää pihaan, kun sitä ei voi mökillä ladata niin että pääsisi kotiin.

        Kuinka paljon olet ajanut Norjassa?
        Itsellä on sieltä Toyotalla hyvät kokemukset ja niitä on siellä myös paikallisilla paljon ennen sähkisten ylitukemista.


      • Toitsuilla.heikkovääntö
        300Nm kirjoitti:

        Sähköautoja myydään Norjassa niiden erilaisten suurien tukien ja maksuvapauksien takia.
        Ja heillä on siihen varaa (öljyraha). Sähkö on halpaa jatkossakin, kun vesivoimaa on omaan tarpeeseen riittävästi.
        Kun norski lähtee mökille vuoristoon, niin alle otetaan perheen polttisauto, sähkäri jää pihaan, kun sitä ei voi mökillä ladata niin että pääsisi kotiin.

        Kuinka paljon olet ajanut Norjassa?
        Itsellä on sieltä Toyotalla hyvät kokemukset ja niitä on siellä myös paikallisilla paljon ennen sähkisten ylitukemista.

        Kun on yksi auto joka soveltuu kaupunkiajoon, ja maaseudulle tai vuoristoon, niin ei tarvitse kahta autoa. Nykyisillä tdi, tai tsi koneilla pärjää molemmissa.

        Olen joskus yli 10 vuotta sitten kiertäny kaverin kanssa pohjois-suomea/norjaa/ruotsia (hammerfest-tromssa-narvik-kiiruna) tdi variantilla (320Nm), ja hyvin jaksoi golffi nousta mäet ylös. Eikä tarvinu kertaakaan tankata autoa norjan puolella. Hybridillä tuskin oltais lataamatta, tai tankaamatta päässeet samaa reittiä.


      • Jarrutusenergia
        Toitsuilla.heikkovääntö kirjoitti:

        Kun on yksi auto joka soveltuu kaupunkiajoon, ja maaseudulle tai vuoristoon, niin ei tarvitse kahta autoa. Nykyisillä tdi, tai tsi koneilla pärjää molemmissa.

        Olen joskus yli 10 vuotta sitten kiertäny kaverin kanssa pohjois-suomea/norjaa/ruotsia (hammerfest-tromssa-narvik-kiiruna) tdi variantilla (320Nm), ja hyvin jaksoi golffi nousta mäet ylös. Eikä tarvinu kertaakaan tankata autoa norjan puolella. Hybridillä tuskin oltais lataamatta, tai tankaamatta päässeet samaa reittiä.

        Niin minulla tämä oli faktatietoa keskusteluista Norjalaisten kanssa, ei suomi24 veikkauksia, siitä että siellä se sähkis on yleensä se kaupunkiauto ja maalle mennään polttiksella.
        Siellä on ihan sama ongelma kuin täälläkin eli missä lataat, siten että aika riittää.
        Itse olen TD autolla ajanut siellä montakin tankillista ja kohta alle tulevan hybridin kanssa tilanne olisi parempi, koska akkua ladattaisiin alamäissä joita on Norjassa tasan yhtä paljon kuin ylämäkiä ja voi käyttää sen ladatun energian taas ylämäessä hyödyksi. Sähkömoottori antaa sitten lisävääntöä. Tuollahan tarvitaan nimenomaan vielä vahvaa moottorijarrutusta/energian talteenottoa, joista ensinmainittu on turbodieseleissä heikko, joten käy jarrujen päälle.
        Norjassa ei ole ongelma mäkien nouseminen vaan laskeminen.

        Kun mennään muualle missä on enemmän tiukkaa ja lyhyttä serpentiiniä, niin olisi väännölle käyttöä, mutta kas kummaa siellä onkin pääsääntöisesti pikkukoneellisia ja ilman turboa tai kolmipyttynen turbolla, ei nekään jaksa mennä siellä mäkiin motarilla edes sitä mitä nopeusrajoitus sallii.


      • Anonyymi
        Jarrutusenergia kirjoitti:

        Niin minulla tämä oli faktatietoa keskusteluista Norjalaisten kanssa, ei suomi24 veikkauksia, siitä että siellä se sähkis on yleensä se kaupunkiauto ja maalle mennään polttiksella.
        Siellä on ihan sama ongelma kuin täälläkin eli missä lataat, siten että aika riittää.
        Itse olen TD autolla ajanut siellä montakin tankillista ja kohta alle tulevan hybridin kanssa tilanne olisi parempi, koska akkua ladattaisiin alamäissä joita on Norjassa tasan yhtä paljon kuin ylämäkiä ja voi käyttää sen ladatun energian taas ylämäessä hyödyksi. Sähkömoottori antaa sitten lisävääntöä. Tuollahan tarvitaan nimenomaan vielä vahvaa moottorijarrutusta/energian talteenottoa, joista ensinmainittu on turbodieseleissä heikko, joten käy jarrujen päälle.
        Norjassa ei ole ongelma mäkien nouseminen vaan laskeminen.

        Kun mennään muualle missä on enemmän tiukkaa ja lyhyttä serpentiiniä, niin olisi väännölle käyttöä, mutta kas kummaa siellä onkin pääsääntöisesti pikkukoneellisia ja ilman turboa tai kolmipyttynen turbolla, ei nekään jaksa mennä siellä mäkiin motarilla edes sitä mitä nopeusrajoitus sallii.

        Espanjassa oli kyllä suuria ongelmia niiden ylämäkien kanssa. Hyvä ettei työnnetty mäkien viimeisiä metrejä vaikka miten kaasupedaalin päällä seisoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanjassa oli kyllä suuria ongelmia niiden ylämäkien kanssa. Hyvä ettei työnnetty mäkien viimeisiä metrejä vaikka miten kaasupedaalin päällä seisoi.

        Tyypillinen turistin ongelma hinnat alk-vuokra-autojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen turistin ongelma hinnat alk-vuokra-autojen kanssa.

        Piti vain farkku saada ja Auris oli ainoastaan tarjolla. Myönnetään että Audin hinta olikin sitten puolta enemmän. Ja kun autoa viikoksi tarvi niin olisi jo lompakossa tuntunut.


    • Mustinmurkinaa

      KOIRANKOPIKSI ON JOKU LAPPALAINEN OSTANUT TOYOTAA TUNNETUSTI EI HALVAT ROPPOSET KELPAA LAINKAAN

    • VWlaatuauto

      "..Myydäänkö Norjassa yhtään Toyotoja?.."

      Myydään, mutta vähemmän kuin VW:n laatuautoja. Norjalaiset tietää miten tehdään huippuhiihtäjiä, ja huippuautoja.

    • tojotat_hyytyy

      Norjassa ei pärjää jollain onnettomila tojottimilla. Hybridit hyytyy mäkiin, tai putoilee vuorilta vuonon pohjalle. Vaarallisia kikottimia tojotat !

    • Anonyymi

      Miksi Norjassa ostettaisiin Toyotia - varakkaalla öljyvaltiolla on varaa kunnollsiiin ajoneuvoihin.

      • Anonyymi

        Tietenkin. Kaikilla sen kansalaisilla on Lamborghinit. Eivät suostu halvemmilla ajelemaan.


    • jopa on idiootin tekemä keskustelun aloitus. joku hölmö päivät kerää tietoja missä maissa myydään mitäkin autoja ja mitä autoja ei juurikaan myydä ja tekee aloituksen sen asian pohjalta tälle palstalle. kerron vain tämän että on pahasti narsistinen ihminen kyseessä. ihminen on selvästi ammattiauttajaa vailla.

      • Anonyymi

        Pentillä on nykyisin vaikeaa, siitä sen sekoilu johtuu.


    • Anonyymi

      Ei myydä, norjalaisten rahat riittävät kunnon autoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe