Voiko koiraa viedä näyttelyyn ilman omistajan lupaa?

koiruus

kun omistaja rekisterissä ei ole sama kenellä koira on. niin voiko koiraa viedä näyttelyyn ilman virallisen omistajan lupaa? entä tarvitseeko eläinlääkärin kysyä lupa toimenpiteisiin omistajalta?

6

229

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Butterfly84

Voit ilmoittaa näyttelyyn, jos sinulla on passi ja passin tiedot kunnossa. Eläinlääkäri tarvitsee luvan myös toiselta omistajalta.

• koiruus

Omistaja ei halua sitä näyttelyyn. jos vien niin mitä siitä seuraa. saanko sakkoja? voiko omistaja jollain ilmoituksella kieltää tämän näyttelytoiminnan?

Miten tuo eläinlääkäritoiminta, jos on vain yksi omistaja rekisterissä ja se kuka vie eläinlääkäriin ei ole rekisterissä niin miten pitää toimia?

eli tässä tehdään koko ajan asioita rekisterissä olevan omistajan luaa kysymättä

• koiruus

vähän sekava teksit. siis minä olen se omistaja enkä halua koiraani näyttelyyn, on pelokas luonne. voinko estää nämä jotenkin?

• minelan
        koiruus kirjoitti:

vähän sekava teksit. siis minä olen se omistaja enkä halua koiraani näyttelyyn, on pelokas luonne. voinko estää nämä jotenkin?

Tietenkin voit. Koirahann on ilmoitettava näyttelyyn SKL.n virallisellaa lomakkeeella ja siinä pitää olla omistajan allekirjoitus.
        Mieti mihin paperiin laitat nimesi.

• minelan
        koiruus kirjoitti:

Omistaja ei halua sitä näyttelyyn. jos vien niin mitä siitä seuraa. saanko sakkoja? voiko omistaja jollain ilmoituksella kieltää tämän näyttelytoiminnan?

Miten tuo eläinlääkäritoiminta, jos on vain yksi omistaja rekisterissä ja se kuka vie eläinlääkäriin ei ole rekisterissä niin miten pitää toimia?

eli tässä tehdään koko ajan asioita rekisterissä olevan omistajan luaa kysymättä

Koiran virallisella omistajalla on päätäntävalta. Jos teet vastoin hänen tahtoaan, sinä syyllistyt sopimusrikkomukseen ja voi tulla sinulle kalliiksi.

• minelan

Koiruus

Yritä omistajana sada koirasi ensin sellaisiin oloihin, että sen itseluottamus kasvaa.
      Omistaja vastaa aina koirastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      149
      2155
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      954
    3. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      917
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      37
      868
    5. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      840
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      804
    7. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      52
      750
    8. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      721
    9. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      288
      719
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      35
      670
    Aihe