Haponkestävä tankki

Tankkikaupoille

Onko täällä kellään tietoa mihin hintaan saisi teetettyä haponkestävävän diesel tankin 150l ??

17

337

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovettupeli

      ??? Diesel ei ole mitään happoa, eli what's the point??? Miksi pitää kestää happoa???

      • MitaanTietamaton

        Veneilyn puhekielessä haponkestävä tarkoittaa AISI 316L haponkestävää ruostumatonta terästä, jolla suoja korroosiolta on vahvaa. Tankin teettämisen hintaan en osaa sanoa, kun näitäkin hommia tehdään Suomessa aika pitkälle 'hyväveli'-verkostossa.


      • Kovettupeli
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Veneilyn puhekielessä haponkestävä tarkoittaa AISI 316L haponkestävää ruostumatonta terästä, jolla suoja korroosiolta on vahvaa. Tankin teettämisen hintaan en osaa sanoa, kun näitäkin hommia tehdään Suomessa aika pitkälle 'hyväveli'-verkostossa.

        No juu juu tiedetään... mutta ei sitä happoseksi sanota huvin vuoksi; se kestää oikeasti happoja. Eli edelleen: jos se ei altistu hapolle, niin onko se tarkoituksenmukainen matsku dieseltankkiin?


      • MitaanTietamaton
        Kovettupeli kirjoitti:

        No juu juu tiedetään... mutta ei sitä happoseksi sanota huvin vuoksi; se kestää oikeasti happoja. Eli edelleen: jos se ei altistu hapolle, niin onko se tarkoituksenmukainen matsku dieseltankkiin?

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.


      • Joakim1
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.

        Muovitankkejahan autoissakin kaikki ovat nykyään. Veneessä ehkä myös lasikuitu olisi vaihtoehto, josta saa helpomnin halutun muotoisen.

        Kyllä varmasti myös maalattu ruostuva teräs olisi OK, jos on pakkomielle tehdä teräksestä ja happonen on liian kallis tai vaikea. Varsinkin veneissä, joissa tankki on kuivassa paikassa.


      • Reiska2K
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.

        Kuorma-autoissa on nykyisin alumiinitankkeja. Ovat tosin aika paksusta levystä tehtyjä.
        Veneessä ei niin lujaa rakennetta ilmeisesti vaadittaisi, joten siinä voisi olla yksi vaihtoehto.
        Jos tankin muoto ei ole rajoittamassa, minä hakisin raskaan kaluston romuttamolta perinteisen kuorma-auton tankin. Mikäli se tankki kestää vuosikymmenet suolakylpyjä tienpäällä, niin suojaisessa paikassa varmasti kestää yhden miehen purjehdukset.


    • AisiaaSinne

      Inkoossa on alan yritys, josta kannattaa kysellä asiaa.

    • Itse hain Kuusakoskelta sopivan pätkän happosta putkea ja päätyihin plootua.
      Lisäksi yhdyskappaleet täyttö ja lähtöpuolelle, huohotusputki sekä anturin jalka.

      Hyväveli tiggasi kasaan ja lopputulos on mielestäni hyvä ja matskun hinta muutama kymppi.
      Tankki vetää 70 litraa ja niitä piti asentaa kaksi mutta toinen jäi kyllä asentamatta tilan ahtauden vuoksi.

      Välilaipioita en tankkeihin laittanut, ei olisi varmaan haitaksikaan ollut.

    • Tähtelänfani

      Jos en ihan väärin muista, hinnoittelee Arifin tankit tilavuuden mukaan. Olisko 150 litrainen 1500... soita ja kysy.

      • Tähteläkusetus

        Ihan sikahinta!


      • Jxjjxjf

        Ei nyt sentään, mutta 500 eur taitaa olla 100 l


    • Terästankki

      Teetä mittojn mukaan jossin työkeskuksessa. Pääset viidesosahinnalla

    • anttitankki

      210L maksoi 500e.

      • Ssppss

        Muttei 500 Arifinnilla


    • Peltiseppä

      150 l tankin hinta:
      - 1 kpl HST-levy 1,5x1000x2000 mm 24 kg á 6,- = 144,-
      - työ 8 h á 60,- = 480,-
      - pientarvikkeet, yhteet, muhvit yms. 20,-
      - mahdollinen tarkastusluukku kauluksella 114 mm 50,-
      Yhteensä 694,- Eur sis. alv. Kuitti kirjoitetaan

    • outokumpuu

      pitäskö tehdä Duplexista ettei syövy?

      • Anonyymi

        Ainevahvuus, oikea hitsaustekniikka, laipiotilavuus, levypintojen koko sekä koeponnistuspaine tankkauskorkeuteen nähden riittää hyvän säiliön valmistamiseksi. ns pokatut kanisterisaumat on todella nounou ja asentamisen laatu on erittäin tärkeä asia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      3915
    2. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      46
      2547
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1800
    4. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      99
      1671
    5. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      106
      1664
    6. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      16
      1479
    7. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      47
      1469
    8. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      169
      1410
    9. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      129
      1153
    10. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1132
    Aihe