Haponkestävä tankki

Tankkikaupoille

Onko täällä kellään tietoa mihin hintaan saisi teetettyä haponkestävävän diesel tankin 150l ??

17

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovettupeli

      ??? Diesel ei ole mitään happoa, eli what's the point??? Miksi pitää kestää happoa???

      • MitaanTietamaton

        Veneilyn puhekielessä haponkestävä tarkoittaa AISI 316L haponkestävää ruostumatonta terästä, jolla suoja korroosiolta on vahvaa. Tankin teettämisen hintaan en osaa sanoa, kun näitäkin hommia tehdään Suomessa aika pitkälle 'hyväveli'-verkostossa.


      • Kovettupeli
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Veneilyn puhekielessä haponkestävä tarkoittaa AISI 316L haponkestävää ruostumatonta terästä, jolla suoja korroosiolta on vahvaa. Tankin teettämisen hintaan en osaa sanoa, kun näitäkin hommia tehdään Suomessa aika pitkälle 'hyväveli'-verkostossa.

        No juu juu tiedetään... mutta ei sitä happoseksi sanota huvin vuoksi; se kestää oikeasti happoja. Eli edelleen: jos se ei altistu hapolle, niin onko se tarkoituksenmukainen matsku dieseltankkiin?


      • MitaanTietamaton
        Kovettupeli kirjoitti:

        No juu juu tiedetään... mutta ei sitä happoseksi sanota huvin vuoksi; se kestää oikeasti happoja. Eli edelleen: jos se ei altistu hapolle, niin onko se tarkoituksenmukainen matsku dieseltankkiin?

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.


      • Joakim1
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.

        Muovitankkejahan autoissakin kaikki ovat nykyään. Veneessä ehkä myös lasikuitu olisi vaihtoehto, josta saa helpomnin halutun muotoisen.

        Kyllä varmasti myös maalattu ruostuva teräs olisi OK, jos on pakkomielle tehdä teräksestä ja happonen on liian kallis tai vaikea. Varsinkin veneissä, joissa tankki on kuivassa paikassa.


      • Reiska2K
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Mikähän olisi toinen materiaali dieseltankkiin? Teräksistä mulla on 3 mm rosterilevyä varastossa kuivassa, mutta kylmässä tilassa. Se on pintaruosteessa. Ilma on meri-ilmaa ja matkaa rantaan 300 m. Itse en tuosta dieseltankkia tekisi omaan paattiin, vaikka siihen ei sisäpuolelle irtoruostetta kovin paljoa tulisikaan. Toisaalta, jos paatti olisi sellainen, että korroosiota ei varmasti esiinny, niin olisihan tuo mahdollinen materiaali.

        Vaan onhan peltisiä ja muovisia polttoainetankkeja olemassa ja varmaan tarkoituksenmukaisessa käytössä. Meillä dieseltankkia ei saa vaihdettua ilman moottorin irrotusta. Se on tällä hetkellä palvellut lähes 40 vuotta. Mielestäni tuossa käytössä happonen on hyvä materiaali.

        Kuorma-autoissa on nykyisin alumiinitankkeja. Ovat tosin aika paksusta levystä tehtyjä.
        Veneessä ei niin lujaa rakennetta ilmeisesti vaadittaisi, joten siinä voisi olla yksi vaihtoehto.
        Jos tankin muoto ei ole rajoittamassa, minä hakisin raskaan kaluston romuttamolta perinteisen kuorma-auton tankin. Mikäli se tankki kestää vuosikymmenet suolakylpyjä tienpäällä, niin suojaisessa paikassa varmasti kestää yhden miehen purjehdukset.


    • AisiaaSinne

      Inkoossa on alan yritys, josta kannattaa kysellä asiaa.

    • Itse hain Kuusakoskelta sopivan pätkän happosta putkea ja päätyihin plootua.
      Lisäksi yhdyskappaleet täyttö ja lähtöpuolelle, huohotusputki sekä anturin jalka.

      Hyväveli tiggasi kasaan ja lopputulos on mielestäni hyvä ja matskun hinta muutama kymppi.
      Tankki vetää 70 litraa ja niitä piti asentaa kaksi mutta toinen jäi kyllä asentamatta tilan ahtauden vuoksi.

      Välilaipioita en tankkeihin laittanut, ei olisi varmaan haitaksikaan ollut.

    • Tähtelänfani

      Jos en ihan väärin muista, hinnoittelee Arifin tankit tilavuuden mukaan. Olisko 150 litrainen 1500... soita ja kysy.

      • Tähteläkusetus

        Ihan sikahinta!


      • Jxjjxjf

        Ei nyt sentään, mutta 500 eur taitaa olla 100 l


    • Terästankki

      Teetä mittojn mukaan jossin työkeskuksessa. Pääset viidesosahinnalla

    • anttitankki

      210L maksoi 500e.

      • Ssppss

        Muttei 500 Arifinnilla


    • Peltiseppä

      150 l tankin hinta:
      - 1 kpl HST-levy 1,5x1000x2000 mm 24 kg á 6,- = 144,-
      - työ 8 h á 60,- = 480,-
      - pientarvikkeet, yhteet, muhvit yms. 20,-
      - mahdollinen tarkastusluukku kauluksella 114 mm 50,-
      Yhteensä 694,- Eur sis. alv. Kuitti kirjoitetaan

    • outokumpuu

      pitäskö tehdä Duplexista ettei syövy?

      • Anonyymi

        Ainevahvuus, oikea hitsaustekniikka, laipiotilavuus, levypintojen koko sekä koeponnistuspaine tankkauskorkeuteen nähden riittää hyvän säiliön valmistamiseksi. ns pokatut kanisterisaumat on todella nounou ja asentamisen laatu on erittäin tärkeä asia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1004
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      642
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe