Pääsiäinen lähestyy

KokkolanYksinäinen

No niin kaikki kaupunkilaiset. Olisi aika alkaa rauhoittumaan ja valmistautumaan Pääsiäisen viettoon.
Pääsiäinen on merkitävä kirkkovuoden tapahtuma ja ilman Pääsiäisen tapahtumia olisi meiltä Taivas kiinni, koska vain Jeesuksen tekemä uhraus meidän kaikkien syntisten puolesta avasi meille pääsyn Taivaaseen.
Pääsiäinen on varsinkin meille kaikille rakkaiden läheisten menettäneille merkittävä juhla ja hiljentää ajattelemaan poisnukkuneita läheisiämme.
Pääsiäisen aikaan olen vienyt vanhempieni haudalle narsisseja, kevään ja Pääsiäisen kukkia ja kynttilän.
Pääsiäinen tuo toivon ylösnousemuksesta ja myös lähestyvän kevään odotuksesta.
Joulun jälkeisen ajan Pääsiäiseen saakka on hautausmaalla ollut hiljais eloa, mutta kevään koittaessa ja kesän lähestyessä myös hautausmaalla on enemmän elämää, kun omaiset alkavat hoitaa ja tuovat kukkasia haudalle.
Käykäähän ihmiset kirkossa Pääsiäsien aikaan, vaikka Kaarlelan kirkko onkin remontissa.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiitosSiittä

      Minua ei ole aivopesty.

    • Ykshoitsuvaan

      Mitkään juhlapyhät eivät ole enään vuosiin merkanneet yhtään mitään. Ihan sama onko joulu, pääsiäinen, juhannus tai itsenäisyyspäivä, ihan yhdentekevää. Yleensä olen juhlapyhinä töissä että perheelliset saavat olla lasten ja puolisoiden kanssa vapaalla. Työ on ihan samanlaista juhlapyhinä kuin arkenakin, sillä erotuksella että palkka on vähän parempi. Vapaapäivistä ja vuosilomspäivistä kyllä nautin, ne on mulle näitä juhlapyhiä tärkeämpiä.

      • AitoTOSIrealistiKokkola

        Totta. Naurettavia nuo muka juhlapäivät, jotka ovat pelkkiä satukirjan tarinoista johdettuja. Osoittaahan tuon typeryyden eräs Kokkolan rovasti, jonka johdolla on kavallettu 2,4 miljoonaa euroa parin-kolmen vuoden kuluessa. Siinä oiva osoitus pappienkin kieroudesta - kavaluudesta. Muka "kansanparantajia", rehellisyyden perikuvia ja oppi-isiä. Voi saa..na mitä paskaa. Koko kirkkoinstitutio on lakkautettava välittömästi, kirkot on romutettava ja uusia ei saa missään tapauksessa rakentaa. Sama sääntö koskee myös typerää kirjastojärjestelmää. Kuka saa..na enää kirkkoa ja kirjastoa tarvitsee, hah hah haaa!!!...


      • RealistinIhailija
        AitoTOSIrealistiKokkola kirjoitti:

        Totta. Naurettavia nuo muka juhlapäivät, jotka ovat pelkkiä satukirjan tarinoista johdettuja. Osoittaahan tuon typeryyden eräs Kokkolan rovasti, jonka johdolla on kavallettu 2,4 miljoonaa euroa parin-kolmen vuoden kuluessa. Siinä oiva osoitus pappienkin kieroudesta - kavaluudesta. Muka "kansanparantajia", rehellisyyden perikuvia ja oppi-isiä. Voi saa..na mitä paskaa. Koko kirkkoinstitutio on lakkautettava välittömästi, kirkot on romutettava ja uusia ei saa missään tapauksessa rakentaa. Sama sääntö koskee myös typerää kirjastojärjestelmää. Kuka saa..na enää kirkkoa ja kirjastoa tarvitsee, hah hah haaa!!!...

        Taas realisti on kaukaa viisas. Kirkko on mennyttä aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe