Puhelimen netillä pelaaminen

tietämätön123

Haluaisin tietää kannattaako oman puhelimen internet-yhteydellä pelata pelejä vai kannattaako ostaa kunnon liittymä taloon?
Aikoisin kuitenkin yhdistää tietokoneeseen netin usb-johdon kautta.

Olen testaillut netin nopeudeksi puhelimella kuitenkin n.160-170 mbit/s ja ping hiukan alle 20. (200mbit/s rajaton liittymä kyseessä)

5

3461

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä_mutta_ei_siinä_jos

Kyllä jos vaihdat konkat parempiin. Vakiokonkilla turha edes yrittää. Suosittelen myös jotain regulaattoria väliin tasaamaan rippeliä.

• se_on_kökköä

No tuo ping on perinteisesti ollut parempi kiinteällä liittymällä. Ja ennen kaikkea ennustettavampi. Langattoman jos saat suunnattua ja lukittua mastoon, niin pelaa kyllä riittävästi. Maston vaihto kesken pelin ei oikein tee hyvää pelikokemukselle. 2 megan ADSL antaa jo sinällään n. 10ms pingin, eli tuplasti paremman. Nopeuden kasvaessa se vielä tuosta hiukan paranee. Operaattorilta voi myös pyytää fast-path kytkennän ADSL:n interleaved-path:n tilalle, jolloin linja alkaa virheillä enemmän, mutta datan viipyily pienenee. Lisäksi modeemiin kannattaa määrittää pelin käyttämälle portille etuoikeus - kaistaa se ei paljoa tarvitse mutta on routattava kuitenkin ekana. Näin ainakin tabletilla sain n. 30kbit/s kaistalla pelin tyytyväiseksi ja estettyä kaistan rohmuaminen. Ja modeemiin pitää tietysti kytkeytyä eetteri-piuhalla - wlan on miina, millä tilanteen saa päätymään yhtä huonoksi kuin mokkulan kautta pelatessa oli alkutilanne.
      Mokkulalla siis voi pelata, mutta ruuhkahuiput liikenteessä vaikuttaa. Matalan nopeuden ADSL:ssä menee koko ajan saman verran dataa läpi. Ping on tasoitettu 10ms:ään, mutta joskus olen onnistunut olemaan ainoa asiakas bootin jälkeen ja saanut jopa 1ms pingiä läpi ennen kuin konfiguraatiot on taas palautettu. Se on vähän kökkö tämä nykyjärjestelmä, kun mahkut olisi reitittää pieniä priorisoituja paketteja hyvinkin nopeasti, niin käytännössä tyydytään AAL5:een kaikelle liikenteelle..

• koko.koti.yhel.puh.liit

Voi pelata jos puhelin tukee jakoa. USB tai wifi tai bluetooth.

4G verkossa on parempi latenssi kuin 3G. Kaistaa bandwidth ei tarvii online pelit paljoa. Pelin lataaminen nopeutuu steamistä.

Xiaomi mi a2 on hyvä uusi puhelin. Älä osta lippulaivoja uutena hinta tippuu 2 kuukaudessa. Älä osta uusia oneplus 6t eteenpäin. Huawei ei koskaan. Google pixel ei. Nokia ehkä jos xiaomi. sony ei.

• ihmettelenpä.vain

Valmistaako Nokia tai xiaomi 4G elektrolyyttikondensaattoreita?

• en_käyttäisi

No, inhottavia nuo kosketusnäytöt, kun ovat aina likaisia. Eihän noihin puhelimiin edes pysty koskemaan nykyään! Katotaan sitten uudemman kerran, kun ei tarvitse näyttöä lääppiä ja on kunnon namiskuukkelit, joita painella.
        Ripulipaskalla käynyt useammankin kerran, kun näyttö lääpitty likaisilla käsillä ensin. Ja kihomadot tykkää myöskin lääpintänäytöstä. Joten ei kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      843
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32