~Mahdollisimman kevyt matkalaukku~

Nuori reissailija

Siinä se tulikin; eli mitä välttämättömiä juttuja kannattaa reissulle aina ottaa mukaan? Haluaisin mahdolisimman kevyen matkalaukun, mahdollisimman vähän tavaraa täältä (Voi sitten vastaavasti roudata ulkomailta enemmän tavaraa. Niin, ja muutenkaan en jaksa ylimääräisiä kanniskella.) rahdata ulkomaille.
Mitä siis esim. parin viikon Välimeren rannalle suuntautuvalle reissulle ottaisitte mukaan?
Jotain yleisiä vinkkejä tähän liittyen myös kaivataan.

5

5079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penmus

      kun menen lämpimään passin, hammasharjan ja uikkarit...

    • Minni

      Tämä tepsii ihan varmasti:
      Ota matkalle mukaan sellaisia vaatteita jotka voit surutta heittää käytön jälkeen roskiin = vanhoja T-paitoja, sukkia, alkkareita yms jo käyttöikänsä päähän tulleita. Niitä voi hyvin käyttää vielä matkalla ja viskata pois = ei tarvitse raahata likaisia vaatteita takaisin ja matkalta tulee kuitenkin ostattua uutta vaatetta vanhojen tilalle. Otat sitten vaan paremman vaatekerran mukaan bailuja varten tai jätät senkin ostamisen sinne minne olet menossa.

      Noin minä toimin ja aina on laukku painanut takaisin tullessa vähemmän kuin mennessä :)

      • tietää

        Joo, ja itse suosin sitä, että ostan jostain tavaratalosta esim. halpoja t-paitoja 2-3 euroo kipale -uutena siistejä ja kestää ainakin sen reissun. Sama melkein kaikkien vaatteiden kanssa, jos on tarvetta shoppailla niin eihän silloin kannata omia roudata mukana. Kannattaa tietysti myös käyttää vaatteita harkiten -siis ettei likaisena ja hikisenä tunge niitä puhtaita päälle!


      • susu

        itse pakkaan tilaavievimmät vaatteet minigrippiin, jonne tulomatkalla voi laittaa likaiset vaatteet (jos niitä tuo takaisin).
        Isoon pussiin menee mukavasti pehmeätä kangasta, istut päälle tai/tai rullaat ja kiinni. Lisäksi vaatteet on helppo löytää kun laukun avaa. Tätä keinoa käytän eniten vaelluksilla, kun muutenkin tarvitaan rinkkaan/reppuun kuivana pysyviä tarvikkeita.


    • Tii

      Minä taas en välitä tuhlata lomapäiviä kaupoissa ravaamiseen. Jos eteen osuu jotain mielenkiintoista, voin ostaa, mutta perusvarusteet kyllä pakkaan mukaan.

      Käytän myös tuota vanhojen alusvaatteiden ja sukkien keinoa, jolloin käytetyt jää matkalla roskikseen. Huuhtaisen myös alusvaatteet ja mahdolliset sukat (joita en kesällä kylläkään käytä)aina, kun otan ne yöksi pois, näin pysyy raikas olo eikä tarvitse joka päivälle ottaa niitä mukaan.

      Muuten 2 viikon Välimeren loman ihan pakolliset varusteet ovat
      - shortsit
      - 2 hihatonta toppia
      - 1 hihallinen toppi
      - pitkähihainen pusero
      - kevyet pitkäthousut
      - yksi mekko
      - kunnolliset kävelyyn sopivat kengät
      - sandaalit
      - bikinit ja uimapuku
      - pesupussi tarvikkeineen
      - aurinkolasit
      - monikäyttöinen puuvillainen huivi
      - yö- tai aamuasuksi yleensä jättipaita
      - dekkari

      Lennon pukeudun noihin pitkiin housuihin, hihattomaan toppiin ja pitkähihaiseen puseroon ja yleensä sandaaleihiin.

      Ihan pakollisiin ei tuo mekkokaan kuulu, mutta kangas painaa niin vähän, että yleensä olen ottanut hieman ylimääräistä mukaan, kun pukeutuminen on minusta mukavaa. Yleensä minulla on kahdet shortsit.

      Lähtiessä on yleensä useampikin kirja (minulla kirja/4 päivää), jotka sitten hylkään majapaikkaan. Niitä hankin ennen loma kirppiksiltä tai divereista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6239
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      526
      3739
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      187
      3581
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2794
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2509
    6. 285
      2210
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1593
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      109
      1488
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe