~Mahdollisimman kevyt matkalaukku~

Nuori reissailija

Siinä se tulikin; eli mitä välttämättömiä juttuja kannattaa reissulle aina ottaa mukaan? Haluaisin mahdolisimman kevyen matkalaukun, mahdollisimman vähän tavaraa täältä (Voi sitten vastaavasti roudata ulkomailta enemmän tavaraa. Niin, ja muutenkaan en jaksa ylimääräisiä kanniskella.) rahdata ulkomaille.
Mitä siis esim. parin viikon Välimeren rannalle suuntautuvalle reissulle ottaisitte mukaan?
Jotain yleisiä vinkkejä tähän liittyen myös kaivataan.

5

5104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penmus

kun menen lämpimään passin, hammasharjan ja uikkarit...

• Minni

Tämä tepsii ihan varmasti:
      Ota matkalle mukaan sellaisia vaatteita jotka voit surutta heittää käytön jälkeen roskiin = vanhoja T-paitoja, sukkia, alkkareita yms jo käyttöikänsä päähän tulleita. Niitä voi hyvin käyttää vielä matkalla ja viskata pois = ei tarvitse raahata likaisia vaatteita takaisin ja matkalta tulee kuitenkin ostattua uutta vaatetta vanhojen tilalle. Otat sitten vaan paremman vaatekerran mukaan bailuja varten tai jätät senkin ostamisen sinne minne olet menossa.

Noin minä toimin ja aina on laukku painanut takaisin tullessa vähemmän kuin mennessä :)

• tietää

Joo, ja itse suosin sitä, että ostan jostain tavaratalosta esim. halpoja t-paitoja 2-3 euroo kipale -uutena siistejä ja kestää ainakin sen reissun. Sama melkein kaikkien vaatteiden kanssa, jos on tarvetta shoppailla niin eihän silloin kannata omia roudata mukana. Kannattaa tietysti myös käyttää vaatteita harkiten -siis ettei likaisena ja hikisenä tunge niitä puhtaita päälle!

• susu

itse pakkaan tilaavievimmät vaatteet minigrippiin, jonne tulomatkalla voi laittaa likaiset vaatteet (jos niitä tuo takaisin).
        Isoon pussiin menee mukavasti pehmeätä kangasta, istut päälle tai/tai rullaat ja kiinni. Lisäksi vaatteet on helppo löytää kun laukun avaa. Tätä keinoa käytän eniten vaelluksilla, kun muutenkin tarvitaan rinkkaan/reppuun kuivana pysyviä tarvikkeita.

• Tii

Minä taas en välitä tuhlata lomapäiviä kaupoissa ravaamiseen. Jos eteen osuu jotain mielenkiintoista, voin ostaa, mutta perusvarusteet kyllä pakkaan mukaan.

Käytän myös tuota vanhojen alusvaatteiden ja sukkien keinoa, jolloin käytetyt jää matkalla roskikseen. Huuhtaisen myös alusvaatteet ja mahdolliset sukat (joita en kesällä kylläkään käytä)aina, kun otan ne yöksi pois, näin pysyy raikas olo eikä tarvitse joka päivälle ottaa niitä mukaan.

Muuten 2 viikon Välimeren loman ihan pakolliset varusteet ovat
      - shortsit
      - 2 hihatonta toppia
      - 1 hihallinen toppi
      - pitkähihainen pusero
      - kevyet pitkäthousut
      - yksi mekko
      - kunnolliset kävelyyn sopivat kengät
      - sandaalit
      - bikinit ja uimapuku
      - pesupussi tarvikkeineen
      - aurinkolasit
      - monikäyttöinen puuvillainen huivi
      - yö- tai aamuasuksi yleensä jättipaita
      - dekkari

Lennon pukeudun noihin pitkiin housuihin, hihattomaan toppiin ja pitkähihaiseen puseroon ja yleensä sandaaleihiin.

Ihan pakollisiin ei tuo mekkokaan kuulu, mutta kangas painaa niin vähän, että yleensä olen ottanut hieman ylimääräistä mukaan, kun pukeutuminen on minusta mukavaa. Yleensä minulla on kahdet shortsit.

Lähtiessä on yleensä useampikin kirja (minulla kirja/4 päivää), jotka sitten hylkään majapaikkaan. Niitä hankin ennen loma kirppiksiltä tai divereista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      71
      2388
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1460
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1447
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      255
      1425
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1252
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      380
      1222
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      344
      1156
    Aihe