Korvien painosalva

Lucatsiano

Olisiko tietoa ohjeesta? Olen kysynyt monesta apteekista, mutta sieltä ei tietoa löydy. Muitakin vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan millä Sheltin ha Collien korvat saa taltutettua etteivät nouse pystyyn.

14

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minelan

      Laita korvan päjhin vaikka suussa juhettua purkkaa.
      Toisaalta kaikki painot korvissa liisäävät korvien lehtien voimakkuutta ja voivat aiheuttaa korvien totaalista nousua.
      Teippaaminen on tehokkaampi tapa..

      • TulipahanMieleen

      • Sabinas
        TulipahanMieleen kirjoitti:

        Eikö olisi oikein ja kohtuullista että kun koiria muotoillaan, koiruleiden omistajat muotoilisivat myös itsensä vähän näteimmiksi. Tässä yksi ehdotus:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Kayan_people_(Myanmar)#/media/File:Kayan_woman_with_neck_rings.jpg

        Minulla on doberman, jonka korvat eivät siis ole typistetty. Korvat menevät kiinteästi päätä myöten. Näyttelyistä on nyt saavutettuna muotovalio titteli. Mutta.....Korvat tukehtuvat n. 8-10 kertaa vuodessa. Tulehdus paranee pitämällä keinotekoisesti korvia pysty asennossa. Tällöin korvat tuulettuvat eivätkä tulehdu. Koirani on jo 3.5 vuotias ja olemme menossa leikkaukseen jossa korvat typistetään. Eli näitä keinotekoisia muotoiluja tarvitaan monestakin syystä. Aivan turha täällä huudella asiattomuuksia, ellei kaikesta ole tietoinen.


      • eisilpomiselle
        Sabinas kirjoitti:

        Minulla on doberman, jonka korvat eivät siis ole typistetty. Korvat menevät kiinteästi päätä myöten. Näyttelyistä on nyt saavutettuna muotovalio titteli. Mutta.....Korvat tukehtuvat n. 8-10 kertaa vuodessa. Tulehdus paranee pitämällä keinotekoisesti korvia pysty asennossa. Tällöin korvat tuulettuvat eivätkä tulehdu. Koirani on jo 3.5 vuotias ja olemme menossa leikkaukseen jossa korvat typistetään. Eli näitä keinotekoisia muotoiluja tarvitaan monestakin syystä. Aivan turha täällä huudella asiattomuuksia, ellei kaikesta ole tietoinen.

        Höpöjä kirjotat,eläinlääkäri ei typistä korvia jotka tulehtuu.Tiedän useita toopeja,terveine luppakorvineen.Ruoka luultavasti väärä koirallasi,siksi korvat töhnii.Muilla roduilla myös viljat yms halpisruuat aiheuttaa samaa,mutta yhtäkään ei siksi oo typätty.


      • Sabinas

        Tänään käyty eläinlääkärissä ja korvat nyt leikattu. Kaksi viimeistä vuotta ollu todella vaikeita. Nyt kourimiini nukkuu ja saa kipulääkettä. Uusi alku kohti kesää terveenä toivottavasti nyt loppuikä.


      • SäälinKoiraasi
        Sabinas kirjoitti:

        Tänään käyty eläinlääkärissä ja korvat nyt leikattu. Kaksi viimeistä vuotta ollu todella vaikeita. Nyt kourimiini nukkuu ja saa kipulääkettä. Uusi alku kohti kesää terveenä toivottavasti nyt loppuikä.

        Nyt on todistettu jo miljoonaan kertaan, että tuo vanhankansan luulo luppakorvien tulehtumisesta on vain ja ainoastaan luuloa. Sääli, että vieläkin löytyy typättyjen korvien ihannoijia, jotka keksivät moneen kertaan kumottuja harhaluuloja silpomisen tekosyyksi. Todellisuudessa korvien tulehdusta on myös sinun silvotulla koirallasi aiheuttanut esim. allergiat, korvan sisäinen rakennevika tai muu vastaava. Tämä on tieteellisesti todistettua faktaa, jota luulotautisi ei muuksi muuta.


    • tököttinen

      Apteekista pitäisi pystyä ostamaan ihan sitä varten tarkoitettua tököttiä, ainakin vielä muutama vuosi sitten kun omalle collielleni ostin kasvattaja kun määräsi että pitää ostaa ettei korvat nouse pystyyn vaikka itselleni oli ihan sama miten sen koiran korvat menevät. Oli sellaista vihertävää tököttiä haisi hieman yrttiselle.
      Kannattaa kysäistä kasvattajalta jos hön tietää tai jos hänellä olisi mahdollisesti myydä/antaa töhnää.

    • 1säpappa
    • helpporatkaisu

      Kysy koirasi kasvattajalta.

    • Anonyymi

      Kirjoitin aiemmin keväällä omasta dobberistani ja hänen korvaongelmastaan.
      Meillä on ollut mahtava kesä, ei yhtään korvatulehdusta. Koirani kärsi ja oli todella kipeä, kaikki harrastaminen jäi koska koira oli niin huonossa kunnossa. Olin jo varma viime keväänä, että joudun lopettamaan koirani, niin kamalaa se korvien märkiminen oli.
      Eläinlääkärin lausunnossa oli, että dobberillani oli poikkeuksellisen tiiviit korvat päätä myöten ja lisäksi rakenteellinen sisäkorvavika mikä altistaa tulehduksille.
      Halusin tämän tuoda esille, että kaikki ne asiattomat huutelut mitä sain täällä olisi heille tiedoksi, että joskus on vaan parempi toimia koiran parhaaksi.
      t. Sabinas
      ps. hyvää syksyä kaikille

      • Anonyymi

        Ruoka, vaikuttaa eniten.Hiivakorvan saa halvalla ja vehnällä.Rodusta kokemusta myös, ei tarvinnut tehdä koskaan korville mitään.Ennakointi, laaturuualla on parasta.


    • Anonyymi

      Haloo! Korvien ulkonäkö. Oletteko itse, täydellisen muotoisia? Kiinteävartaloisia, hyväkuntoisia ihmisiä. Ottakaa nyt järkikäteen jutuissanne. Muutamia kertoja koiranäyttelyissä käyneenä. Huvittaa, kun pyllimakkara vie koiraa kehässä ja valittaa, kun koira ei näytä hyvältä.

      • Anonyymi

        Tuo on muuten totta,oon huomannu saman.Usein vedetään ylipainonlisäksi jalkaan ylipiukat trikoot ja tissipaita, ja pyllistellään ja kontataan kehässä.Siinä ei minkään koiran kauneus sitä järkyttävää näkyä kaunista🤢
        On kumma että koiran pitäis olla täydellinen,hoikka ,ja muutenkin vimpanpäälle.Eikä huomata itseä ollenkaan.Onkohan se sitten että voi onnistua edes koiran siivellä...


    • Anonyymi

      No mitä kasvattaja neuvoi?
      Hyvältä kasvattajalta saa neuvot ja tuen 24/7, kai ostit hyvältä kasvattajalta,eikö?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe