Teette itsestänne naurunalaisia, kun "näpäytätte" aspoja ja useimmiten vielä harjoittelijoita, joilla on harjoittelija-kyltti rinnuksissa. Ette te ihan sattumalta juuri minun, nuoren ja viehättävän harjoittelijanaisen luokse tule valituksinenne.
Tehdään pari asiaa selväksi: asiakkaita käy PALJON. En ole laskenut, mutta uskaltaisin väittää että pari sataa päivän aikana. Sinä et ole millään tavalla erityinen minulle tai kenellekään muullekaan. En muista sekunnin päästä mitä olen myynyt sinulle ja minkä verran. Teen robottina samoja hommia enkä todellakaan kiinnitä huomiota muuhun kuin suoritukseen.
Minulle on siis aivan turha alkaa mussuttamaan, että jonkun toisen laittama teevesi on kylmää ja että minä en muista mitä juuri myin sinulle. En todellakaan muista enkä tule muistamaan. Tule kokeilemaan työtäni niin ehkä alat ymmärtämäänkin jotain.
Minä en voi sille mitään, että joku työntekijämme jättää kahvipannun pohjalle vettä. Minä käyn aina kaatamassa ne vedet pois ennen uuden kahvin keittämistä. Mutta minä en vastaa yksin kahvista, joten joskus siellä on vettä seassa ja se on voi voi. Vaikka näet minut kahvien lähettyvillä, se ei tarkoita että minä olen vastuussa sinun mielesi pahoituksesta. Minä en myöskään määrää minkä verran puruja tulee. Teen kahvin määrätyn ohjeen mukaan enkä sooloile. Älä siis inise minulle.
Harjoittelijana mokailen, aivoni jumittuvat ja muuta mukavaa. Unohtelen milloin mitäkin. Teen sataa eri hommaa päivän aikana ja ajatukseni pyörivät tuhatta ja sataa 6 tunnin ajan.
Kun tulet palvelutilanteeseen, niin unohda ihmeessä turhat luulot itsestäsi ja ymmärrä, että kukaan ei muista sinua jälkeenpäin. Korkeintaan mukavat asiakkaat voin mahdollisesti muistaa pitkään.
V*ttuilevat asiakkaat
4
114
Vastaukset
- kunaikaeiole
Niin asiakkaita kuin asiakaspalvelijoitakin on moneen junaan.
Aina ja ikuisesti on kuitenkin pätenyt sääntö "asiakas on aina oikeassa".
Näin tietenkin siksi, että asiakas on se, joka koko lystin maksaa.
Liiketilan vuokrat, tarvikkeet, verot ja myös sen kaikkein tärkeimmän - palkat.
Jos siis joku asiakas tulee ja "mussuttaa" sinulle asiakaspalvelussa jostakin joka ei olisikaan sinun syytäsi, niin on ihan em. syistä perusteltua ottaa nöyrästi tämä palaute vastaan ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla.
Vaikka olisitkin hänen kanssaan eri mieltä niinkuin aivan varmasti joskus aiheellisestikin voit olla, sinun asiasi on kuitenkin siitäkin huolimatta ottaa palaute vastaan - aiheutti se sitten toimenpiteitä loppupeleissä tai ei.
Jos tuntuu siltä, että tämä on itsellesi kerta kaikkiaan liian vastenmielistä niin voi-voi.
Asiakaspalvelutyö on rankkaa duunia ja joillakin aloilla vieläkin rankempaa.
Mutta asiakasta tulee kunnioittaa täydellisesti, koska asiakas voi aina äänestää jaloillaan - ja se on viimeinen asia, jota yritys haluaa. Maksava asiakas on kuningas.
Henkilökohtaisuuksiin menevät asiattomuudet ja väkivalta tietenkin erikseen, joita ei kenenkään tarvitse sietää, mutta muutoin aspassa täytyy olla paksumpi nahka kuin norsulla. Siis 5/5 rispektit kaikille asiakaspalvelutyötä ammattitaidolla tekeville.
Oppia ikä kaikki ja voimia valitsemaasi vaativaan työhön. - Aspa_
Kaukana valitsemastani työstä :D Olen työssäoppimassa pienen hetken ja ilman palkkaa.
- Anonyymi
Tuokin avautuminen todisti vain sen, että mieleen jäi... Jos tosiaankin olisi ”minuutin päästä en muista”, täällä tarvitsis avautua.
olet aspa, tee työsi, älä valita. - Anonyymi
Asiakas on yleensä väärässä, lisäksi asiakas ei maksa palkkaani, vaan pomo. Jos olet vittumainen asiakas, voit vapaasti äänestää jaloillasi, toivon että teet sen jo ennen ensimmäistä asiointiasi, sota ei yhtä miestä kaipaa, eikä yritys yhtä asiakasta. Normaaleja asiakkaita palvelen mielelläni, asennevammaista roskasakkia en siedä, onneksi omassa työssäni voin heittää heidät ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075