V*ttuilevat asiakkaat

Aspa_

Teette itsestänne naurunalaisia, kun "näpäytätte" aspoja ja useimmiten vielä harjoittelijoita, joilla on harjoittelija-kyltti rinnuksissa. Ette te ihan sattumalta juuri minun, nuoren ja viehättävän harjoittelijanaisen luokse tule valituksinenne.

Tehdään pari asiaa selväksi: asiakkaita käy PALJON. En ole laskenut, mutta uskaltaisin väittää että pari sataa päivän aikana. Sinä et ole millään tavalla erityinen minulle tai kenellekään muullekaan. En muista sekunnin päästä mitä olen myynyt sinulle ja minkä verran. Teen robottina samoja hommia enkä todellakaan kiinnitä huomiota muuhun kuin suoritukseen.

Minulle on siis aivan turha alkaa mussuttamaan, että jonkun toisen laittama teevesi on kylmää ja että minä en muista mitä juuri myin sinulle. En todellakaan muista enkä tule muistamaan. Tule kokeilemaan työtäni niin ehkä alat ymmärtämäänkin jotain.

Minä en voi sille mitään, että joku työntekijämme jättää kahvipannun pohjalle vettä. Minä käyn aina kaatamassa ne vedet pois ennen uuden kahvin keittämistä. Mutta minä en vastaa yksin kahvista, joten joskus siellä on vettä seassa ja se on voi voi. Vaikka näet minut kahvien lähettyvillä, se ei tarkoita että minä olen vastuussa sinun mielesi pahoituksesta. Minä en myöskään määrää minkä verran puruja tulee. Teen kahvin määrätyn ohjeen mukaan enkä sooloile. Älä siis inise minulle.

Harjoittelijana mokailen, aivoni jumittuvat ja muuta mukavaa. Unohtelen milloin mitäkin. Teen sataa eri hommaa päivän aikana ja ajatukseni pyörivät tuhatta ja sataa 6 tunnin ajan.

Kun tulet palvelutilanteeseen, niin unohda ihmeessä turhat luulot itsestäsi ja ymmärrä, että kukaan ei muista sinua jälkeenpäin. Korkeintaan mukavat asiakkaat voin mahdollisesti muistaa pitkään.

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunaikaeiole

      Niin asiakkaita kuin asiakaspalvelijoitakin on moneen junaan.

      Aina ja ikuisesti on kuitenkin pätenyt sääntö "asiakas on aina oikeassa".
      Näin tietenkin siksi, että asiakas on se, joka koko lystin maksaa.
      Liiketilan vuokrat, tarvikkeet, verot ja myös sen kaikkein tärkeimmän - palkat.

      Jos siis joku asiakas tulee ja "mussuttaa" sinulle asiakaspalvelussa jostakin joka ei olisikaan sinun syytäsi, niin on ihan em. syistä perusteltua ottaa nöyrästi tämä palaute vastaan ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla.
      Vaikka olisitkin hänen kanssaan eri mieltä niinkuin aivan varmasti joskus aiheellisestikin voit olla, sinun asiasi on kuitenkin siitäkin huolimatta ottaa palaute vastaan - aiheutti se sitten toimenpiteitä loppupeleissä tai ei.
      Jos tuntuu siltä, että tämä on itsellesi kerta kaikkiaan liian vastenmielistä niin voi-voi.
      Asiakaspalvelutyö on rankkaa duunia ja joillakin aloilla vieläkin rankempaa.
      Mutta asiakasta tulee kunnioittaa täydellisesti, koska asiakas voi aina äänestää jaloillaan - ja se on viimeinen asia, jota yritys haluaa. Maksava asiakas on kuningas.

      Henkilökohtaisuuksiin menevät asiattomuudet ja väkivalta tietenkin erikseen, joita ei kenenkään tarvitse sietää, mutta muutoin aspassa täytyy olla paksumpi nahka kuin norsulla. Siis 5/5 rispektit kaikille asiakaspalvelutyötä ammattitaidolla tekeville.

      Oppia ikä kaikki ja voimia valitsemaasi vaativaan työhön.

    • Aspa_

      Kaukana valitsemastani työstä :D Olen työssäoppimassa pienen hetken ja ilman palkkaa.

    • Anonyymi

      Tuokin avautuminen todisti vain sen, että mieleen jäi... Jos tosiaankin olisi ”minuutin päästä en muista”, täällä tarvitsis avautua.

      olet aspa, tee työsi, älä valita.

    • Anonyymi

      Asiakas on yleensä väärässä, lisäksi asiakas ei maksa palkkaani, vaan pomo. Jos olet vittumainen asiakas, voit vapaasti äänestää jaloillasi, toivon että teet sen jo ennen ensimmäistä asiointiasi, sota ei yhtä miestä kaipaa, eikä yritys yhtä asiakasta. Normaaleja asiakkaita palvelen mielelläni, asennevammaista roskasakkia en siedä, onneksi omassa työssäni voin heittää heidät ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2875
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      39
      1584
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1222
    6. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1085
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1009
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      322
      957
    Aihe