V*ttuilevat asiakkaat

Aspa_

Teette itsestänne naurunalaisia, kun "näpäytätte" aspoja ja useimmiten vielä harjoittelijoita, joilla on harjoittelija-kyltti rinnuksissa. Ette te ihan sattumalta juuri minun, nuoren ja viehättävän harjoittelijanaisen luokse tule valituksinenne.

Tehdään pari asiaa selväksi: asiakkaita käy PALJON. En ole laskenut, mutta uskaltaisin väittää että pari sataa päivän aikana. Sinä et ole millään tavalla erityinen minulle tai kenellekään muullekaan. En muista sekunnin päästä mitä olen myynyt sinulle ja minkä verran. Teen robottina samoja hommia enkä todellakaan kiinnitä huomiota muuhun kuin suoritukseen.

Minulle on siis aivan turha alkaa mussuttamaan, että jonkun toisen laittama teevesi on kylmää ja että minä en muista mitä juuri myin sinulle. En todellakaan muista enkä tule muistamaan. Tule kokeilemaan työtäni niin ehkä alat ymmärtämäänkin jotain.

Minä en voi sille mitään, että joku työntekijämme jättää kahvipannun pohjalle vettä. Minä käyn aina kaatamassa ne vedet pois ennen uuden kahvin keittämistä. Mutta minä en vastaa yksin kahvista, joten joskus siellä on vettä seassa ja se on voi voi. Vaikka näet minut kahvien lähettyvillä, se ei tarkoita että minä olen vastuussa sinun mielesi pahoituksesta. Minä en myöskään määrää minkä verran puruja tulee. Teen kahvin määrätyn ohjeen mukaan enkä sooloile. Älä siis inise minulle.

Harjoittelijana mokailen, aivoni jumittuvat ja muuta mukavaa. Unohtelen milloin mitäkin. Teen sataa eri hommaa päivän aikana ja ajatukseni pyörivät tuhatta ja sataa 6 tunnin ajan.

Kun tulet palvelutilanteeseen, niin unohda ihmeessä turhat luulot itsestäsi ja ymmärrä, että kukaan ei muista sinua jälkeenpäin. Korkeintaan mukavat asiakkaat voin mahdollisesti muistaa pitkään.

4

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunaikaeiole

      Niin asiakkaita kuin asiakaspalvelijoitakin on moneen junaan.

      Aina ja ikuisesti on kuitenkin pätenyt sääntö "asiakas on aina oikeassa".
      Näin tietenkin siksi, että asiakas on se, joka koko lystin maksaa.
      Liiketilan vuokrat, tarvikkeet, verot ja myös sen kaikkein tärkeimmän - palkat.

      Jos siis joku asiakas tulee ja "mussuttaa" sinulle asiakaspalvelussa jostakin joka ei olisikaan sinun syytäsi, niin on ihan em. syistä perusteltua ottaa nöyrästi tämä palaute vastaan ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla.
      Vaikka olisitkin hänen kanssaan eri mieltä niinkuin aivan varmasti joskus aiheellisestikin voit olla, sinun asiasi on kuitenkin siitäkin huolimatta ottaa palaute vastaan - aiheutti se sitten toimenpiteitä loppupeleissä tai ei.
      Jos tuntuu siltä, että tämä on itsellesi kerta kaikkiaan liian vastenmielistä niin voi-voi.
      Asiakaspalvelutyö on rankkaa duunia ja joillakin aloilla vieläkin rankempaa.
      Mutta asiakasta tulee kunnioittaa täydellisesti, koska asiakas voi aina äänestää jaloillaan - ja se on viimeinen asia, jota yritys haluaa. Maksava asiakas on kuningas.

      Henkilökohtaisuuksiin menevät asiattomuudet ja väkivalta tietenkin erikseen, joita ei kenenkään tarvitse sietää, mutta muutoin aspassa täytyy olla paksumpi nahka kuin norsulla. Siis 5/5 rispektit kaikille asiakaspalvelutyötä ammattitaidolla tekeville.

      Oppia ikä kaikki ja voimia valitsemaasi vaativaan työhön.

    • Aspa_

      Kaukana valitsemastani työstä :D Olen työssäoppimassa pienen hetken ja ilman palkkaa.

    • Anonyymi

      Tuokin avautuminen todisti vain sen, että mieleen jäi... Jos tosiaankin olisi ”minuutin päästä en muista”, täällä tarvitsis avautua.

      olet aspa, tee työsi, älä valita.

    • Anonyymi

      Asiakas on yleensä väärässä, lisäksi asiakas ei maksa palkkaani, vaan pomo. Jos olet vittumainen asiakas, voit vapaasti äänestää jaloillasi, toivon että teet sen jo ennen ensimmäistä asiointiasi, sota ei yhtä miestä kaipaa, eikä yritys yhtä asiakasta. Normaaleja asiakkaita palvelen mielelläni, asennevammaista roskasakkia en siedä, onneksi omassa työssäni voin heittää heidät ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3153
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2794
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1883
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1634
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1616
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1163
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1123
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1073
    Aihe