Keskustan maisemat

Mymmimyymi

Ottaako silmään Saarijärven keskustassa kohteita joissa parantamisen varaa ?
Ympäristönhän pitäis olla siisti , vai ? Ei todellakaan ole , ainakaan Torikadun ja Ilolantien kulmauksessa oleva ränsistynyt ja osittain kaatunut aita , tosi ruma ! Eikö tontin omistaja vois vihdoinkin tehdä asialle jotain ? Ympäristöpäättäjät , onko teitä täällä ?
Ja suuri ja mahtava Keskimaa , mikä ihmeen autiomaa läntti jäteastioineen kirkon parkkipaikan vieressä ? Menisikö firma konkkaan , jos kohteelle tekis jotain ? Siistimistä kenties ! !
On olemassa lause , YMPÄRISTÖ ON YHTEINEN ASIA .

157

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MITÄ ovat ne järven takana näkyvät oranssiset teltanmalliset, tai kuin pelastsulautat. Ovatko jotain kulkuvälineitä?? näkyy vain siitä ohi ajaessa. ainakin pari kpl.

      • Anonyymi

        Jotain merkkejä.


      • Anonyymi

        Triathlonistien merkit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Triathlonistien merkit

        👍👍


      • Anonyymi

        Triathlon harrastajien uimamerkit


    • Anonyymi

      No nyt joku on laittanut tuulemaan vihdoinkin , aitaa on purettu ! Hyvä.

    • Anonyymi

      Papa's Pizzerian\ Katsastusaseman vastapäätä oleva pusikko siistiksi ja joitain puuntaimia / puita voisi jättää siihen kasvamaan.

      • Anonyymi

        Tulisi näkyvyyttä lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulisi näkyvyyttä lisää.

        Vai mitä mieltä muut ovat? 🤔


      • Anonyymi

        Onko kaupungin omistama?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaupungin omistama?

        Tai siis kunnan.


      • Anonyymi

        Liikenneympyrän kohdilla Jyväskylään päin mentäessä (vasemmalla se pusikko)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneympyrän kohdilla Jyväskylään päin mentäessä (vasemmalla se pusikko)

        Kaipaisi siistimistä.


      • Anonyymi

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Tuo olisi kyllä siisti, kun raivattaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Vuonna 2011 syksyllä aloittivat rakentamaan sitä liikenneympyrää Katsastusaseman ja Papa's Pizzerian vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2011 syksyllä aloittivat rakentamaan sitä liikenneympyrää Katsastusaseman ja Papa's Pizzerian vieressä.

        Pois joutaisi koko liikenneympyrä ja joku järkevämpi ratkaisu siihen.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Oho :o


      • Anonyymi00194
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Muistatteko, kun siitä meni ennen tie suoraan junaradan ohi ennen liikkenneympyrän rakentamista? (Siinä missä nyt kasvaa puita ja pensaita)

        Google Mapsista näkee "Näytä lisää päivämääriä" kohdasta tuon mistä ennen mennyt (Elokuu 2009)


      • Anonyymi00195
        Anonyymi00194 kirjoitti:

        Muistatteko, kun siitä meni ennen tie suoraan junaradan ohi ennen liikkenneympyrän rakentamista? (Siinä missä nyt kasvaa puita ja pensaita)

        Google Mapsista näkee "Näytä lisää päivämääriä" kohdasta tuon mistä ennen mennyt (Elokuu 2009)

        Nythän se menee tuosta missä ennen oli hiekkatie.


      • Anonyymi00202
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Just.


      • Anonyymi00209
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Just just 🙄


      • Anonyymi00218
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän vuosia sitten laittoi kuntoon eräs Saarijärven pihasuunnittelija, vai oliko se peräti Pylkkönen!! Sai hyvät rahat varmaan kaupungilta, mutta nopeasti kasvoi pensaita ja lubiineita täyteen. Hukkaan meni nekin rahat. Se oli silloin kun ympyrä piti rakentaa kun siihen sai halpakorkosta kuntalainaa!! Järjen käyttö olis sallittua!!!

        Puikot pois ja samoin Lidlin vasemmalta puolelta roskisten takaa.


      • Anonyymi00219
        Anonyymi00218 kirjoitti:

        Puikot pois ja samoin Lidlin vasemmalta puolelta roskisten takaa.

        Siis pusikot pois.


    • Anonyymi

      Eikö se Autereen kustantama synnytyspihti joutaisi valtatien varrelta ihan keskustaan. Se aiheuttaa kuuluisana monumenttina vaaratilanteita tiellä, kun kuskit jää toljottamaan sitä vauhdissa.

      • Anonyymi

        Tai sitten jotkut iso levikkeet molemmin puolin tietä siihen jonnekin lähelle? 🤔

        -Eri kommentoija


      • Anonyymi

        Tarvitaanko niitä keskustassa? Mitä mieltä puheenjohtaja Kaikkonen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten jotkut iso levikkeet molemmin puolin tietä siihen jonnekin lähelle? 🤔

        -Eri kommentoija

        Siihen missä nyt on se patsas.


      • Anonyymi

        Ei...


      • Anonyymi

        Se on ihan kauhia maamerkki


      • Anonyymi

        Minä tykkään siitä, se on hieno!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tykkään siitä, se on hieno!

        Niin on hieno 👍


      • Anonyymi

        Ei pureta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei...

        Ei sitä kunta maksanut. Se oli lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tykkään siitä, se on hieno!

        Todella hienoa ja käsittääkseni täysin yksityinen, yksityisellä rahalla tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kunta maksanut. Se oli lahja.

        Kuka niin väittänytkään?


    • Anonyymi

      Se näkkyy tuo mainittu miljonääri sijoittelevan rahojaan lääkärikeskuksiin Jyväskylässä. Voishan tuo sijotella kotpaikalleenki muutaman oikeen lekurin.

      • Anonyymi

        Johan tuo oliskin aika sirkusklovnin tilalle.


      • Anonyymi

        Kuka miljonääriksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka miljonääriksi?

        Se jolla on paljon rahaa!


    • Anonyymi

      Kyllä keskustan maisemat näyttävät vähän onnettomilta. Kannatus on laskenut ja päättäjiä ym. On jäänyt rysän päältä kiinni.

    • Anonyymi

      Hietalahden levähdyspaikalle voisi istuttaa lisää puita siihen, josta aiemmin kaadettu joitakin pois. Koivuja, mäntyjä esim.

      • Anonyymi

        Siihen Mannilan suoralle voisi istuttaa uusia eri puiden taimia mistä kaatoivat ne vanhat puut aiemmin siitä Paavontien ja kävelykadun välistä nurmikkoaluuelta. (Eli se kohta joka on paloaseman risteyksen jälkeen kyliltä päin tultaessa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen Mannilan suoralle voisi istuttaa uusia eri puiden taimia mistä kaatoivat ne vanhat puut aiemmin siitä Paavontien ja kävelykadun välistä nurmikkoaluuelta. (Eli se kohta joka on paloaseman risteyksen jälkeen kyliltä päin tultaessa)

        Eli tuo kohta:

        https://urly.fi/3CDn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuo kohta:

        https://urly.fi/3CDn

        Siinä oli aiemmin hieno puurivi hieman paloaseman risteyksen jälkeen sinne lähelle Aittokalliontien risteystä.

        Ois hieno, kun istuttaisivat siihen uusia eri puiden taimia :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli aiemmin hieno puurivi hieman paloaseman risteyksen jälkeen sinne lähelle Aittokalliontien risteystä.

        Ois hieno, kun istuttaisivat siihen uusia eri puiden taimia :)

        Meinaavatkin istuttaa, kun kysyin asiasta. Ajankohta ei vielä tiedossa.


      • Anonyymi

        Vanhat kannot pois ja uusia taimia siihen väliin 🌳🌲🌳🌲


      • Anonyymi00181

        Varjopaikkoja tulisi lisää kesäksi, kun taimet kasvavat isoksi.


      • Anonyymi00182
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli aiemmin hieno puurivi hieman paloaseman risteyksen jälkeen sinne lähelle Aittokalliontien risteystä.

        Ois hieno, kun istuttaisivat siihen uusia eri puiden taimia :)

        Tuokin jäänyt kesken, jotkut hiekkakasat vaan jätetty siihen 🙄


      • Anonyymi00188

        🌳🌲🚗🚙🅿️


      • Anonyymi00189

        "Hietalahden levähdyspaikalle voisi istuttaa lisää puita siihen, josta aiemmin kaadettu joitakin pois. Koivuja, mäntyjä esim"

        Varmaan ELY Keskuksen omistama tuo ei kaupungin?


      • Anonyymi00204
        Anonyymi00189 kirjoitti:

        "Hietalahden levähdyspaikalle voisi istuttaa lisää puita siihen, josta aiemmin kaadettu joitakin pois. Koivuja, mäntyjä esim"

        Varmaan ELY Keskuksen omistama tuo ei kaupungin?

        Kaatoivat aiemmin siitä puita. Voisivat istuttaa lisää taimia tilalle.


      • Anonyymi00220
        Anonyymi00182 kirjoitti:

        Tuokin jäänyt kesken, jotkut hiekkakasat vaan jätetty siihen 🙄

        Nyt ovat levittäneet ja tasoittaneet siihen ne hiekkakasat. Tuossa oli ennen epätasainen oja.
        Sen takia tasoittavat sen, kun istuttavat siihen nurmikon ja on helpompi leikata sitä ruohonleikkurilla. Tuohon tulee myös puuntaimia 🌳🌲


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00220 kirjoitti:

        Nyt ovat levittäneet ja tasoittaneet siihen ne hiekkakasat. Tuossa oli ennen epätasainen oja.
        Sen takia tasoittavat sen, kun istuttavat siihen nurmikon ja on helpompi leikata sitä ruohonleikkurilla. Tuohon tulee myös puuntaimia 🌳🌲

        Mannilan suoralla siis.


    • Anonyymi

      Sara-Shon teollisuusalueen kylteissä lukee vanhoja yrityksiä esim. Efore OYJ, Huonekaluliike Karppinen ja eikös Polarnet ole nykyisin Visio Säätiö ja lukeekohan muiden yrityksien nimiä jotka ovat lopettaneet?

      Yksi kyltti on siinä KoneHoppulan vieressä ja toinen siinä oikealla, kun lähtee 13-tieltä tie alas, josta näkyy Serres ja parkkipaikat.

      • Anonyymi00190

        Eivät ole vieläkään muokanneet sitä.


      • Anonyymi00207

        Laitettu palautetta myös kaupungille, mutta eivät tee mitään.


      • Anonyymi00208

        Lisäisivät Liikelataamon tilalle siihen kylttiin.


    • Anonyymi

      Puistoon niemen kärkeen ne penkit!

    • Anonyymi

      Näin on näppäimet. Jotsin mietin sitä että jotain tarttis tehdä!

    • Anonyymi

      Nythän kaunis pappila peittyy punaiseen laatikkoon. Oikea tervetuloa Saarijärvelle näkö. Pohjoisesta tultaessa on sitten se hirvee kivimuuri laatikoissa.

    • Anonyymi

      Ottaa silmään nuo pitkäksi kasvavat heinikot laitamilla!

      • Anonyymi

        Nimen omaan raunamaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan raunamaat.

        Reunamaat?


      • Anonyymi00173

        Niitä hoitaa joku muu kuin Saarijärven kaupunki.


      • Anonyymi00222

        Ajetaan joka vuosi vain ennen juhannuskisoja, kun tulee muilta paikkakunniltakin ihmisiä katsomaan niitä. Pitää näyttää että täällä pidetään aina hyvässä kunnossa kaikki paikat? Varmaan muulloin ei hoideta noita? 🤔


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        Ajetaan joka vuosi vain ennen juhannuskisoja, kun tulee muilta paikkakunniltakin ihmisiä katsomaan niitä. Pitää näyttää että täällä pidetään aina hyvässä kunnossa kaikki paikat? Varmaan muulloin ei hoideta noita? 🤔

        Siis tienlaitojen pitkät heinät.


      • Anonyymi00224
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        Ajetaan joka vuosi vain ennen juhannuskisoja, kun tulee muilta paikkakunniltakin ihmisiä katsomaan niitä. Pitää näyttää että täällä pidetään aina hyvässä kunnossa kaikki paikat? Varmaan muulloin ei hoideta noita? 🤔

        Jos noin siis on, niin voisivat muulloinkin niitä heiniä niittää.


    • Anonyymi

      Vierasvenelaituri myllyperälle. Kesäasukkaille, jotta pääsee veneellä kauppoihin mökiltä . Tori ja kahvila myös samaan paikkaan. Paikalliset vois myydä tuotteitaan ja vanhukset istuskella rupattelemassa kauniin järven rannalla. Mikä tori se K-kaupan vieressä on, ei siellä viihdytä, ei rantaa eikä kahvilaa. Joka mökkiläisellä on vene jolla olis mukava kesäpäivisin puksutella ostoksille.

      • Anonyymi

        Nimen omaan! Siihen lauttalaiturin likelle! Siitä lyhyt matka lähiöön!


      • Anonyymi

        No onko muuallakaan rannalla toria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko muuallakaan rannalla toria?

        Voi hyvät hyssykät, kyllä vesienvarsilla Suomenmaassa on toreja. Saarijärvelle se on tehty niin epäviihtyisään paikkaan, ettei siellä kukaan viihdy. Järvenrannat on pilattu rumilla halleilla ja rautakaupoilla. Miten voikin olla hölmöä rakentamista. Kuka tai ketkä kantavat siitä vastuun. Politiikot ja hyvät veljet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät, kyllä vesienvarsilla Suomenmaassa on toreja. Saarijärvelle se on tehty niin epäviihtyisään paikkaan, ettei siellä kukaan viihdy. Järvenrannat on pilattu rumilla halleilla ja rautakaupoilla. Miten voikin olla hölmöä rakentamista. Kuka tai ketkä kantavat siitä vastuun. Politiikot ja hyvät veljet!

        Siihen väliin joku missä on K-Rauta ja Ranta Esso?


      • Anonyymi00183

        Laittakaa kaupungille ideoita :)


      • Anonyymi00193

        Kannattaa kaupungille laittaa näitä ideoita. Eivät täällä käy lukemassa.


    • Anonyymi

      Muistelen että sinne Jänönlinnaan päin olisi pitkää heinikkoa tienvarsilla että ne pois!

    • Anonyymi

      Sillankorvaan terassi ja ravintola/pizzeria.Mihin pääsis veneellä.Heno paikka johon olis helppo tehdä ravintola.Terassi järvelle...

      • Anonyymi

        Nimen omaan! Sinne


      • Anonyymi

        Sekin on hyvä paikka, mutta miten saada siihen veneille ja torille tilaa??Purkamalla iso hallirakennus , kyllä sitten mahtuis!!!


    • Anonyymi

      Nyt on hyvä stemmi menossa!

    • Anonyymi

      Maisemakioski voisi olla kiva!

      • Anonyymi

        Tämän voi kääntää maisemakoski? Siis maisemoitu koski kuten se Kannonkoskella!


      • Anonyymi00175

        Matorantaan. Eikös ne sitä meinaa kehitellä lähivuosina?


    • Anonyymi

      Kyllä kohennusmeininki tarttee saada päälle! Muute ei tuu mittää.

    • Anonyymi

      Sokeripala kentänlaidassa joutaisi pois.

      • Anonyymi

        Mikäs siinä vieressä vasemmalla on siellä alhaalla?

        Entinen matkustajakoti Kuhala. No se voi jäädä siihen.


      • Anonyymi

        Siinä sokeripalassa on asuntoja.


      • Anonyymi00184
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sokeripalassa on asuntoja.

        Siihen lisää parkkipaikkoja vai kerrostalo? :D


    • Anonyymi

      Lidlin vierestä sitä pusikkoa pois. Olisi siistimpi 👍

    • Anonyymi

      Keskusta kuulostaa pelkästään jo nimenä oksettavalta.

    • Anonyymi

      Suositteletteko millaisia maisemia kävijöille? Kannatteeko tulla porukka kauempaa?

      • Anonyymi

        Sinulle suosittelen merenrantamaisemia, tervemenoa merenrannoille!


    • Anonyymi

      Tähän vähemmän kysyttyyn kysymykseen palaan lossirannasta.

    • Anonyymi

      Yleispoliittinen kysymys, tarvitaanko mitään uutta? Ja hoietaanko ensin entiset kuntoon? Vahva näkemys.

    • Anonyymi

      Niitä maisemia vois laajentaa kaavan myötä sinne länteen luoteeseen päin!

    • Anonyymi

      Jep, katsastusaseman ja Papa's Pizzerian vastapäätä olevaa pusikkoa siistimmäksi (Siinä liikenneympyrän vieressä)

      Kunnolla kaikki pusikot pois ja jättää joitain puuntaimia siihen. Sinne asti voisi raivata, että näkee sieltä tasoristeyksestä suoraan Jyväskyläntielle.

      • Anonyymi

        Kenen omistuksessa nykyään? ELY keskuksen?


      • Anonyymi00176

        Ja Lidlin vasemmalla puolella olevaa pusikkoa siistiksi...


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        Ja Lidlin vasemmalla puolella olevaa pusikkoa siistiksi...

        Lidl näkyisi hyvin myös Kokkolasta päin tultaessa, kun niitä pusikkoja siististi siitä.


      • Anonyymi00192
        Anonyymi00191 kirjoitti:

        Lidl näkyisi hyvin myös Kokkolasta päin tultaessa, kun niitä pusikkoja siististi siitä.

        Siis siistisi.


    • Anonyymi

      Sillankorvaan joku venesatama.Siitä olis hyvä mennä Ruustiinaan syömään ja kahville.Sit joku pizzapaikka siihen rantaan.

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Tähän aiheeseen olen päättänyt puuttua monetta kertaa jo .

      • Anonyymi

        Ok.


    • Anonyymi

      Maisemat kaunistuu syksyn myötä. Värit lisääntyy.

      • Anonyymi

        No eipä se risukkoja poista.


    • Anonyymi

      Mitee olis, jos nyt vanhaan kansakouluun tulis iltapäivätansseja, lähimmät sellaiset onJyväskylässä päin. Esim. 17-21. Kyllä ainakin eläkeläiset kävis tanssimassa ja Timppa vois toimia tanssien tahdittajana sähkövempeleillään!! Kyllä virkistyi Soarijärvikin!!

      • Anonyymi

        Eikös sinnekin pitänyt tulla majoitustilaa?


    • Anonyymi

      Vahvana jatkuu vetovoimaisuus. Se on mitä tärkeintä!

    • Anonyymi

      Maisema asioissa pittää olla erityis tarkka. Maisemat viihdyttää pitää paikalliset paikalla ja tuo uusia. Siksi ne pittää olla tahi laittaa kerralla kuntoon.

      • Anonyymi

        Näin on 👍


    • Anonyymi

      Mikä on se keltainen iso talo, keskimmäisestä risteyksestä mentäessä keskustaan päin heti siinä oikealla?

      Onko ollut entinen majoituspaikka?

      Siis siinä vieressä missä on entisen Railin Pubin rakennus ym.

      • Anonyymi

        Ois hieno, kun uutta keltaista maalia laittais pintaan 👍


      • Anonyymi00185

        Hieno talo.


    • Anonyymi

      Säästölän talo ihan tyhjillään ja myynnissä.

      • Anonyymi

        Se on myytävänä.


      • Anonyymi

        Siinä käyty kuvataidekoulua joskus 20-21 vuotta sitten.


      • Anonyymi00186
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä käyty kuvataidekoulua joskus 20-21 vuotta sitten.

        Nyt kuvataidekoulu ja musiikkiopisto ovat uudessa koulu ja kulttuurikeskuksessa.


    • Anonyymi

      Niin ja Paavontiellä olevan kaupungin omistama kerrostalo olisi hyvä maalata ja parvekkeet korjata. Ruman näköinen.

      • Anonyymi

        Ja se keltainen iso talo siinä Ilolantien risteyksessä. Onko se entinen majoituspaikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se keltainen iso talo siinä Ilolantien risteyksessä. Onko se entinen majoituspaikka?

        Asuuko siinä ketään vai onko tyhjillään?


      • Anonyymi00210
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuuko siinä ketään vai onko tyhjillään?

        Oisko vapaa-ajan asunto?


    • Anonyymi

      Pusikkoa pois Lidlin vasemmalta puolelta, niin se näkyisi hyvin myös toisesta suunnasta tultaessa 👍

      • Anonyymi

        Viidakko.


      • Anonyymi00172

        Tuo olisi oikeasti hieno, kun siistisivät.


    • Anonyymi

      Täll hetkellä ei ota päähän mikään. Kaikki on OK!!!

      • Anonyymi

        OK!


      • Anonyymi00171

        Selvä se.


    • Anonyymi

      Mattorantaa pitää siistiä. Ja saaha ryhtiä siihen!

      • Anonyymi

        Ehkä tulevaisuudessa.


    • Anonyymi00177

      Kaupunki kaavaili matorantaan jotakin, en tiedä mitä, mutta se on aivan liian kaukana keskustasta, jos vaikka vierasvenesatamaa ajateltaisiin, ei sinne asti kukaan jaksa kauppakassien kanssa kulkea. Myllyrantaan se on tehtävä ja tori . Ei täällä ole asukkaita kerrostaloille, viihtyisyyttä ja vetovoimaisuutta kaivataan. Nyt kun tulee noita hotelleja, niin mikäs sen mukavampaa kun kävellä hotellilta torille aamukahville ja ihailla kaunista maisemaa ja vaikka uimaan pulahtaa. Ostaa kotiin vietäväksi torilta herkkuja ja vaikka vaan vaihtaa kuulumisia paikallisten mummujen ja pappojen kanssa!!

      • Anonyymi00187

        Sinnekö missä on se keltainen hallirakennus?


      • Anonyymi00197

        Lisää yrityksiä ja niistä tulee myös työpaikkoja ja lisää asukkaita. Sillähän jotkut muuttavat muualle, kun ei ole työpaikkoja.


      • Anonyymi00203

        Kyllä, Saarijärven kaupungille voi laittaa ideoita.


    • Anonyymi00180

      Kyllä paikat pitää siistiä tai tonkia ja siistiä!

    • Anonyymi00196

      Nyt tehhään keväthyppäys! Laitetaan kaikki paikat kerralla kuntoon!

      • Anonyymi00198

        Kunnan väki tähän siistimisen hommaan


      • Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Kunnan väki tähän siistimisen hommaan

        Kaupungintalo eka ulkoa ja samalla myös sisältä turha väki pois!


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00199 kirjoitti:

        Kaupungintalo eka ulkoa ja samalla myös sisältä turha väki pois!

        Suojatyöpaikkoja/sukulaissuhteilla päässeitä?


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        Suojatyöpaikkoja/sukulaissuhteilla päässeitä?

        Osa ainakin.


    • Anonyymi00200

      Mansikkakiemen uimarannalle isompi parkkialue, niin mahtuu myös asuntoautot?

      • Anonyymi00201

        Ja muut vähän isommat autot.


      • Anonyymi00205

        🅿️🚐🚌


    • Anonyymi00206

      Yhä ottaaa silmään sillee positiivisesti!

    • Anonyymi00211

      Papa's Pizzerian vastapäätä olevaa pusikkoa siistimmäksi (Siinä liikenneympyrän vieressä)

      Joitain puuntaimia ja puita voisi jättää siihen, mutta kun eivät voi tehdä mitään...

      • Anonyymi00226

        Onko edes Saarijärven kaupungin omistuksessa?


    • Anonyymi00212

      Nyt vappuna pitäis istutukset olla vähän komiampana ! Nimim kesän aloitus

      • Anonyymi00213

        Nimenomaan vapusta alkaa kesä jonka vuoksi kaiken tulee ympäristössä olla tiptop!


    • Anonyymi00225

      Pihtipatsaan pienoismalli sopisi thaihierontapaikan eteen!

    Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe