Metsää huonosti tunteva kaipaisi kommentteja seuraavanlaisesta
palstasta, mitä plussia ja miinuksia? Tuotto ei ole ensisijaisesti mielessä,
vaan etupäässä virkistys.
https://www.etuovi.com/kohde/9588413
Puuhapalstaa
7
244
Vastaukset
- MetsastaSaaPollia
Vaikuttaa hyvältä paikalta virkistykseen, hyötyliikuntaan ja puuhailuun. Hintakin on tavallisen tallaajan ulottuvilla. Jos asut sopivalla hollilla, tartu tilaisuuteen. Maan valmistus loppui kauan sitten :)
- polttopuupää
Pieneen puuhasteluun kelpaa puolet pienempi palstakin!
- EiLepaaSieluTuolla
Melko sekava ilmoitus. Taisi mennä kuitenkin niin, että 384 kuutiota puuta ja pinta-alaa 12,7 hehtaaria. Eli 30 kuutiota/ ha... Hintapyyntö 34 000/ 12,7 eli 2677 e/ ha. …. Hintapyyntö on suorastaan järjetön. Korkeintaan 20 000 euron tila. Rantarakennusoikeuttakaan tuskin on. Metsälehdessä taitaa olla vielä kaikkien käytössä laskuri, jolla voi arvioida tilan metsätaloudellisen arvon. Eli googgeliin "metsälehti" jne. Aivan hirveä on kuitenkin hintapyyntö kaikilla mittareilla mitattuna.
- metsään
Vuosittainen kasvupotentiaali kuitenkin melko hyvä tuollaisella alalla/maaperällä?
- puujarisu
Jos tuotto ei ole tärkeä, puuhamaaksi riittää hyvin muutama ha. eikä tuo ylihinnoiteltu metsä. Tuollainen metsäala on jo vain ammattilaiselle sopiva. Metsä ei ole hyvä sijoitus ei ainakaan ei ammattilaiselle. En tiedä mitä hakkuukiintiöitä tulee, mutta tuskin ainakaan pian kovin suuria rajoitteita. Ja vaikea niitä on valvoa ja rajoittaa.
Minulla on n. 10 ha, ja siinäkin on liikaa. (perittyä) Ulkoilen naapurinmaalla siellä ei näy oman metsän tekemättömät työt.
Mutta 2050 metsätalous ja teollisuus on tyystin toinen. Painopaperin kysyntä hiipuu. Mutta mitä uutta tehdään? Rakennetaanko puusta taloja , kaluja? Uudet innovaatiot??
Kajaanissa aletaan purusta tekemään biodieseliä! - puuhapalsta
Jos on tarve vain puuhastella ja virkistyä, niin ei sitä metsää tarvitse itselle ostaa. Moni metsänomistaja varmasti päästää sinut metsäänsä puuhastelemaan taimikkoon raivuusahalla tai polkemaan heiniä taimien ympäriltä. Monella varmasti olisi myös tuulenkaatoja pois korjattavana tai halonhakkuuta.
- Anonyymi
Heh, no on se aivan eri asia omassa metsässä kuin jonkun toisen. Olen useaan otteeseen yrittänyt pieniä palstoja ostaa, en tiedä millä hinnalla nuota oikein myydään, kun viimeksikin tarjosin 20% yli metsäarvion ja silti ei jäänyt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984