Toyotan hybridi on kohta historiaa

Kuoleman_aamunkoitto

Nyt on tojo miehille huonoja uutisia heti aamusta. Taitaa jäädä historiaan perinteinen hybridi mitä ei voi ladata. Ladattavien ja sähköautojen osuus kasvaa tulevaisuudessa. Perinteisellä toyotalla ei ole enään mitään tulevaisuutta.

https://www.is.fi/autot/art-2000006050069.html

124

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki6712

      Kuolo korjaa tojon vahvempien tieltä.. Näin tulee käymään.

    • Oikeaa_tietoa

      Tutkijatkin on tulleet järkiinsä ja kansan ostokäyttäytyminen seuraa kohta perässä.. Nyt kannattaa hankkiutua kiireellä eroon vanhasta hybridistä ennenkuin arvo romahtaa olemattomiin.

    • OnNeKettuja

      Ehkä Toyota on ennakoinut tämän ja siksi jättäneet ruostesuojauksen pois ja näin ne poistuvat nopeasti luonnollista tietä

      • Kohta_kellot_lyö

        Bensa agregaateilla ei ole tulevaisuutta ainakaan autossa kuolinkellot kohta Tojotalle lyö jos ei pikaisesti muuta linjaa..


    • EiHyvältäNäytä

      Nyt alko maa vajota terojen jalkojen alla. Ei hyvältä näytä ollenkaan. Suorastaan harvinaisen pahalta.

    • Lötköpötkö

      On aloittaja meleko urpo..osaatko kenties lukea.
      2030 suosituin vielä bensa ja 2035 bensa vielä toisena...näin ennuste.
      Meinaatko ettei tojolta tule sähkö/ladattavia hybridejä tuohon mennessä.

      • Tojo.perässähiihtäjä

        Varmaan jotain tulee tojoltakin aikanaan mutta melkoiselle takamatkalle tojo on itsensä laittanut. Vuodelle 2030 kaavailtu polttiskielto koskee 99% tojon mallistoa.
        VW on jo nyt muuntamassa kolmea isoa tehdastaan tuottamaan pelkästään sähköautoja kun tojo vasta perusti sähköautoyksikön ja palkka 50 insinööriä suunnittelutehtäviin. VWn MEB platform on tuotantovalmis ja tulee kauppoihin jo tänä vuonna.
        Melkoinen ero.


      • Tarkennusta

        Kyllä aloittaja on osannut lukea ja ymmärtänytkin oikein. Terot eivät ole vielä käsittäneet miten huonoksi tilanne käy. Tahtoo vaikuttaa nykyisiin myynteihin nuokin ennusteet.. Kilpailijoilla on jo enemmänkin ladattavia hybridejä ja jopa sähköautojakin.


      • Vw-sähkötkin_sippaa
        Tarkennusta kirjoitti:

        Kyllä aloittaja on osannut lukea ja ymmärtänytkin oikein. Terot eivät ole vielä käsittäneet miten huonoksi tilanne käy. Tahtoo vaikuttaa nykyisiin myynteihin nuokin ennusteet.. Kilpailijoilla on jo enemmänkin ladattavia hybridejä ja jopa sähköautojakin.

        Kylläpäs Penttiä harmittaa Tojon "huono" tilanne. Johtuukohan siitä ettei Vw näköjään saa mitään muuta kuin lupauksia aikaan sähköautorintamalla. Toyotalla ei soiteta japanilaiseen tyyliin suuta vaan tehdään ensin autot valmiiksi ennenkuin ne tuodaan kunnolla testattuina myyntiin. Veikkaan että Tojon sähköautot tulevat suunnilleen samoihin aikoihin Vw-konsernin tekeleiden kanssa. Arvatkaa, kummat tulevat luotettavampina markkinoille.


      • Sori_vaan

        Et tieten huomannut että volkkarilla on jo sähköautoja myynnissä..


    • Sivustaseuraaja1

      Ihan lähitulevaisuudessa jopa skodallakin tulee ladattava versio hybridiautosta saataville. Sähköautosta puhumattakaan. Ja saksalaisilla on myöskin diesel kevythybridejä, kaasuautoja unohtamatta. Korealaisillakin on tarjolla monta vaihtoehtoa. On siinä valinnan varan suhteen toyotalla melkoinen takamatka tällä hetkellä.
      Tahtoo sitten kuitenkin käydä niin että auton vaihtotilanteessa automyyjä sanoo että on perus hybridi huonossa vedossa kun tällaisia uutisoidaan. Ei voi paljoa hyvittää.
      Harvinaisen huolestuttavaksi menee..

      Ja tämä ei ole edes trollin näkemys..

      • Toyota-trollipojulle

        Toivottavasti Skodan hybridit eivät joudu heti myyntikieltoon WLTP:n takia kuten Volkkarit. Silti, samat tekniset ongelmathan niitäkin vaivaavat kuin Vw-hybridejä: 1.4 Tsi dsg konsernin oma hybridiharjoitelma. Tuloksena paljon harmeja tulevaisuudessa 100tkm jälkeen. Kuinka koko paketti voisi pysyä kunnossa kun sen yksittäiset komponentitkin ovat huonolaatuisia.


      • V.A.G_on_tulevaisuus

        Sinulla on varsin vanhakantainen näkemys ja tietämys nyky volkkareista.. Kaikki nuo ongelmat on korjattu.
        Sitäpaitsi toyotahan se on tällä kertaa itsensä kehityksen jälkijunaan ajanut..

        Tässä sinulle sitä toyotan huippulaatua niin saat ihmetellä:
        https://youtu.be/rqkvWYbdmxk


    • Eienäävag

      Saahan niitä olla myynnissä vaikka mitä,se on eri asia ostetaanko niitä.

      • Vw_jyrää

        Suomen enitenhän niitä ostetaan ensi syksynä skodaltakin tulee lataushybridejä myyntiin.. teroille tiedoksi että vw1.4 tsi on jo historiaa on tullut uudet parannetut versiot sen jälkeen myyntiin joissa ei enää ole jakokeju eikä öljynkulutus ongelmia ..Ovat taloudellisia ja tehokkaita moottoreita..


    • miks.pitäisi

      Erikseen autoa ladata, kun se lataa ajon aikana itseään? Ja riittääkö lämpötolpan 2 tuntia täyteen lataukseen edes?

      • Matematiikkaa

        "kun se lataa ajon aikana itseään? "

        Mietipä kannattaako tehdä sähköä bensaa polttamalla. Bensan hinnasta 75% on veroa. Saman sähkön saa monta kertaa halvemmalla verkosta.


      • miks.pitäisi
        Matematiikkaa kirjoitti:

        "kun se lataa ajon aikana itseään? "

        Mietipä kannattaako tehdä sähköä bensaa polttamalla. Bensan hinnasta 75% on veroa. Saman sähkön saa monta kertaa halvemmalla verkosta.

        2 tuntia kerrallaan ja kenelle lasku menee?


    • 244DL

      Volvo tekee pahan mokan kun luopuu diesel-moottoreista.
      Kukaan ei osta aivan älyttömän kalliita Hybrid-Volvoja.

    • Mitä tuo nyt muka todistaa? Tuohan on pelkkä ennuste ei sen kummempaa todellisuuden kanssa tuolla on aika vähän tekemistä. Mitä pitemmälle meneviä ennusteita tehdään sitä todennäköisemmin ne on väärässä.

    • Eihän kukaan uskonut hybriidiinkään 90 luvun lopussa kun Toyota alkoi niitä myydä ensimmäisenä mailmassa ! Nyt Toyota myy hybridejä eniten koko mailmassa ja suunta on jatkuvasti vaan kasvava. Kuluttajat päättää millä ne ajaa eikä mitkään ennusteet.

      • nimenomaan

        Auto, joka on kansaa varten tehty eikä rikkaita polttoaine/sähköfirmoja varten vielä lisää niitä rikastuttamaan. Sanon näin, vaikka pelkällä bensa volkkarilla ajankin. No kansanautoja molemmat.


      • Wankelhybridi

        Kai se myy niitä eniten maailmassa kun mikään muu valmistaja ei ole asiasta kiinnostunut. Hutikuti kokonaan. Samalla tavalla kuin Mazdan wankelit. Mazda oli maailman johtava wankelvalmistaja. Eipä siitä sen suurempaa tullut.


      • Vw-Huijaushybridit

        Meinaatko että Vw-huijaushybrideillä on tulevaisuutta? Eihän niitä saa edes myydä enää.


      • Vähän_enemmän

        Pian pitäisi autojen lämpötolppien sitten myös muuttua. Vai riittääkö 2 tuntia auton lataukseen?
        Ja mitä ...tua sä teet täyssähköautolla kaupungin ulkopuolella, jossa lähimpään lataus/tankkauspisteeseen ei kerta lataus edes riittäisi? Ja, kun talven ja pakkasen ottaa huomioon niin miten se vielä hyydyttää tyhjentymässä olevaa akkua lisää?
        Uudenaikaistahan se on, että auto lataa itseään ja auton käyttäjän eli kansalaisen kannalta niin sitä ei varmasti tarvitse edes sanoa miten hyvä juttu se nimenomaan oikeasti on.


      • Oikeaa_tietoa
        Vw-Huijaushybridit kirjoitti:

        Meinaatko että Vw-huijaushybrideillä on tulevaisuutta? Eihän niitä saa edes myydä enää.

        Kannattaisi sinunkin päivittää tietosi nykyään myytävistä volkkareista.. Niitä saa nykyään jopa pelkällä sähkölläkin.


    • ei.taida.jäädä

      Jos ajattelee asiaa kuluttaja lähtöisesti eikä sähkö/bensayhtiö lähtöisesti niin onhan se järkevämpi maksaa itselataavasta hybridistä, kuin molemmista eli sähköstä/polttoaineesta. Vai oletko kenties joku henkilö, joka edustaa sähköfirmaa, jonka bisnekset kärsii näiden itselataavien takia?
      Tämä todistaa vain sen, että Toyota on kansanautoksi tehty, kuten VW, jolla itse ajan.

      • Laskepa.uudestaan

        Täysin pimeä kirjoitus. Verkosta ladattu sähkö on noi 4-6 kertaa halvempaa kuin bensasta tehty.
        Verkkosähköllä ajaessa 100km maksaa noin kaksi euroa. Tojon hybridillä parhaimmillaankin liikutaan kahdeksan euron paikkeilla.


      • ei.taida.jäädä
        Laskepa.uudestaan kirjoitti:

        Täysin pimeä kirjoitus. Verkosta ladattu sähkö on noi 4-6 kertaa halvempaa kuin bensasta tehty.
        Verkkosähköllä ajaessa 100km maksaa noin kaksi euroa. Tojon hybridillä parhaimmillaankin liikutaan kahdeksan euron paikkeilla.

        2 tuntia kerrallaan ja miten laskutus siinä menee?


      • aina.saa.sähköä
        ei.taida.jäädä kirjoitti:

        2 tuntia kerrallaan ja miten laskutus siinä menee?

        Usealle tulee sähköä kotiin 24/ ja lasku perässä samaan osoitteeseen.


      • ei.taida.jäädä
        aina.saa.sähköä kirjoitti:

        Usealle tulee sähköä kotiin 24/ ja lasku perässä samaan osoitteeseen.

        Mutta ei kaikille ja tämän takia perinteinen hybridi tulee pitkään jatkossakin olemaan koko kansan auto.


      • sähköä.ilmassa

        Heh, töpselihybridi on myös "itselataava". Sitä vaan voi ladata MYÖS pistokkeesta.


      • sähköä.ilmassa kirjoitti:

        Heh, töpselihybridi on myös "itselataava". Sitä vaan voi ladata MYÖS pistokkeesta.

        Suurin osa ladattavista hybrideistä vie tolkuttomasti bensaa kun ladattu sähkö loppuu. Nii paitsi tietty Toyotan ladattava.


      • Anonyymi
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Suurin osa ladattavista hybrideistä vie tolkuttomasti bensaa kun ladattu sähkö loppuu. Nii paitsi tietty Toyotan ladattava.

        Juuri siksi VW siirtyi kokonaan sähköisiin autoihin. Nämä hybridiviritykset ovat menneisyyttä. ID.3 on autoilun tulevaisuus.


    • Tero.T.Tuhnu

      Nyt tosi-Teroa naurattaa niin, että kitalakikin päivettyy. Toyotan hybridit tulevat olemaan kysyttyjä vielä kauan uusien polttomoottoriautojen myyntikiellon jälkeenkin, koska niillä pääsee liikkumaan tiettömillä taipaleilla ja yön pimeydesäskin.
      Ladattavilla töpseliautoilla kun ei pääse edes autokauppaan vaihdoksiksi tarjoamaan kun hyytyvät pikaisesti kyhättynä vikoihinsa.

      • Oikeaa_tietoa

        Niinhän sitä äkkinäinen luulee mainoksen uhrina. Pian totuus höpö hybrideistä alkaa valjeta. Avaus on jo tehty..


    • Testattu_fakta

      Ladattavalla hybridillä voi hyödyntää enemmän sähkö ajoa mitä normaalilla. Toyotan perus hybridi jää kuolevaksi kummajaiseksi.

      Kulutus ero bensaturbon ja höpö hybridin välillä maantie ajossa on aiva olematon.. Esim uusi corolla hybrid vie reippaassa maantie ajossa jopa enemmän bensaa mitä 1.2 litran tsi bensaturbo. Turbo on myös paljon tehokkaampi. Corolla 1.8 hybrid vei 4,6 litraa maantiellä pikku pakkasella ja 1.2 tsi Skoda Rapid vei 4,3 litraa samalla lenkillä. Skodassa oli tasoituksen vuoksi kesärenkaat peräkontissa kun käytetty auto oli. Koeajolla testattu.

      Jos lähipäästötöntä autoilua haaveilee niin silloin valinta on oikea sähköauto.

      • miten.on

        Onko sitten 1.2 tsi yhtä kestävän luotettava kone, kuin 1.8 hybrid? Ja jos ajaa muuallakin, kuin kaupunki alueella jossain kaukana lataus/tankkauspisteistä niin Toyotassa nämä molemmat asiat otetaan kokonaisuudessa paremmin huomioon.


      • Testattu_fakta

        Ottakaapa huomioon että tuo diesel polo on nipin napin 2010 luvun alkupään teknologiaa ja tuo Tsi jo uudempaa sukupolvea. Ei silti tuokaan ollut uusinta painosta. Uusi on vielä pieniruokaisempi.
        Skoda on rakenteeltaan yksinkertaisempi, helpompi korjata ja ennenkaikkea noin kolme kertaa halvempi. Corolla hybridin osto säästö mielessä ei siis käänny koskaan säästöksi ainakaan kaupungin ulkopuolella asuvilla autoilijoilla.

        Kyllähän se lujalle ottaa uskoa tämmöinen asia, mutta ihan toden totta se silti on. Käykääpä itse kokeilemassa!

        Sitten kun bensalla ei saa enää ajella, siirryn suoraan sähköautoon.


      • miten.on

        Jos Toyota hybridin moottori on takuuajan jälkeenkin kestävämpi ilman suurempia korjauksia niin tuleehan silloin sitä säästöä Toyota autoilijan eduksi.


      • Oikeaa_tietoa

        Siitäkään kestävyydestä ei ole takeita nykypäivänä. Toyotallakin on ollut öljynsyönti malleja mm 1.8 vvti - koneet.. Turkissa ja englannissa kyhäilijä vehkeitä..


      • miten.on
        Oikeaa_tietoa kirjoitti:

        Siitäkään kestävyydestä ei ole takeita nykypäivänä. Toyotallakin on ollut öljynsyönti malleja mm 1.8 vvti - koneet.. Turkissa ja englannissa kyhäilijä vehkeitä..

        On ollut muttei nykypäivänä, kuten vag-tuotteet sitä öljyä syö edelleen. Itse en sitä ongelmana pidä, koska pyörii ainakin hyvin voitelevat öljyt koneessa.


    • Mennyttä.aikaa

      "Eihän edes Vw Polo mopodiesel pysty pienempään kulutukseen kuin Toyotan perus-Prius."
      Polttisten kulutuksista puhuminen on niin mennyttä maailmaa. Sähköautolla pääsee 100km kahdella eurolla ja kaasuautolla alle neljällä eurolla. Tojo on juuttunut höpöhybridiin, mutta VW on jo monta askelta edellä.

      • miten.on

        Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?


      • KyllänäinOn

        Bensaturbo on yksinkertaisin, tehokkain, halvin ja jopa pieniruokaisempi nopeammassa vauhdissa kuin ahtamaton hybrid agregaatti.


      • Hyvin.riittää
        miten.on kirjoitti:

        Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?

        "Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?"
        TM testasi sähköaitot Suomen talvessa. 350 kilsaa pääsee yhdellä latauksella. Riittää valtaosalle kuluttajista helposti.


      • Hyvin.riittää
        miten.on kirjoitti:

        Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?

        "Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?"
        TM testasi sähköautot Suomen talvessa. 350 kilsaa pääsee yhdellä latauksella. Riittää valtaosalle kuluttajista helposti.


      • miten.on
        KyllänäinOn kirjoitti:

        Bensaturbo on yksinkertaisin, tehokkain, halvin ja jopa pieniruokaisempi nopeammassa vauhdissa kuin ahtamaton hybrid agregaatti.

        Mutta ei kestävämpi ja sen korjaamisen vuoksi kalliimpi, kun ottaa huomioon autonkäytön takuuajan jälkeenkin.


      • Kdkkfl

        Ei ole takeita kestävyydestä nyky toyotalla.


      • miten.on
        Hyvin.riittää kirjoitti:

        "Jos pitäisi vielä se toinen satku ajaa lähimmälle latauspisteelle?"
        TM testasi sähköautot Suomen talvessa. 350 kilsaa pääsee yhdellä latauksella. Riittää valtaosalle kuluttajista helposti.

        Mikä se on sellainen kansanauto, joka ei ota kaikkia kansalaisia huomioon? Pidempiäkin matkoja ajetaan kerralla, että jos nyt se latauspaikka sattuisikin kohdalle niin aikaahan siihen lataukseenkin menee, vaikka aikaa tarviisi siihen matkantekoonkin ja muuhun.


      • miten.on
        Kdkkfl kirjoitti:

        Ei ole takeita kestävyydestä nyky toyotalla.

        Toyotan hybridi moottoriako tarkoitat siitähän tässä oli kyse? Ihan kokemuksella, että ei ne ruosteet volkkarissakaan menoa estä.


      • hybridivääntävämpi
        KyllänäinOn kirjoitti:

        Bensaturbo on yksinkertaisin, tehokkain, halvin ja jopa pieniruokaisempi nopeammassa vauhdissa kuin ahtamaton hybrid agregaatti.

        Niinhän sitä helposti luulee pieniruokaiseksi jos verrokiksi otetaan nykyajan bensaturbo ja yli 10 vuotta vanhalla tekniikalla varustettu hybridiauto. Kuten siinä autohullujenkin vertailussa oli. Se Toyotan 1.8l moottorilla varustettu hybridi auris oli yli 10 vuotta vanhaa tekniikkaa ja on ollut jo muutaman vuoden ajan Toyotan kaikista vanhin hybridijärjestelmän bensamoottori, jota on edelleen myynnissä.

        Mitä tulee moottorin voimaan.
        Hybridiauto ja täyssähköauto ovat merkistä riippumatta sähkömoottorinsa ansiosta itseasiassa vääntävämpiä kuin bensaturbo ja diesel moottori päivittäisessä ajossa. Toki dieseliä voi pitää edelleen parhaana moottorina maksimi vääntölukeman osalta, mutta jos mietitään vain kierroslukua mistä maksimivääntö tulee käyttöön niin silloin sähkömoottori on ylivoimainen voittaja. Koska useimmissa dieseleissä ja bensamoottoreissa maksimivääntö tulee käyttöön vasta yli 1300rpm kierroksilta. Sähkömoottori useimmiten antaa käyttöön täyden vääntönsä käyttöön ohjelmoinnista riippuen 0001-0030rpm väliltä joka takaa välittömän kiihtyvyyden niin liikkelle lähdöissä kuin ohitustilanteissa. Toyotallahan tuota sähkömoottorin voimaa on hybrideissä hieman rajoitettu, ettei liikkeelle lähdössä auto piirtäisi tiehen useamman metrin pituista mustaa viivaa. Kytkemällä luistonesto/ajoneuvonhallintajärjestelmä pois päältä, sitten laittamalla sport/power moden päälle alkaa moni Toyotan hybridikin esim. Camry hybrid ja RAV4 hybrid etuvetoinen, Corolla 2.0l 180hv sudittamaan renkaita liikkelle lähdöissä aika herkästi.

        Täyssähköauto vs polttomoottoriauto. Täyssähköauto pärjäsi liikkeelle lähdössä.
        https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI


      • vain.muutama.poni
        hybridivääntävämpi kirjoitti:

        Niinhän sitä helposti luulee pieniruokaiseksi jos verrokiksi otetaan nykyajan bensaturbo ja yli 10 vuotta vanhalla tekniikalla varustettu hybridiauto. Kuten siinä autohullujenkin vertailussa oli. Se Toyotan 1.8l moottorilla varustettu hybridi auris oli yli 10 vuotta vanhaa tekniikkaa ja on ollut jo muutaman vuoden ajan Toyotan kaikista vanhin hybridijärjestelmän bensamoottori, jota on edelleen myynnissä.

        Mitä tulee moottorin voimaan.
        Hybridiauto ja täyssähköauto ovat merkistä riippumatta sähkömoottorinsa ansiosta itseasiassa vääntävämpiä kuin bensaturbo ja diesel moottori päivittäisessä ajossa. Toki dieseliä voi pitää edelleen parhaana moottorina maksimi vääntölukeman osalta, mutta jos mietitään vain kierroslukua mistä maksimivääntö tulee käyttöön niin silloin sähkömoottori on ylivoimainen voittaja. Koska useimmissa dieseleissä ja bensamoottoreissa maksimivääntö tulee käyttöön vasta yli 1300rpm kierroksilta. Sähkömoottori useimmiten antaa käyttöön täyden vääntönsä käyttöön ohjelmoinnista riippuen 0001-0030rpm väliltä joka takaa välittömän kiihtyvyyden niin liikkelle lähdöissä kuin ohitustilanteissa. Toyotallahan tuota sähkömoottorin voimaa on hybrideissä hieman rajoitettu, ettei liikkeelle lähdössä auto piirtäisi tiehen useamman metrin pituista mustaa viivaa. Kytkemällä luistonesto/ajoneuvonhallintajärjestelmä pois päältä, sitten laittamalla sport/power moden päälle alkaa moni Toyotan hybridikin esim. Camry hybrid ja RAV4 hybrid etuvetoinen, Corolla 2.0l 180hv sudittamaan renkaita liikkelle lähdöissä aika herkästi.

        Täyssähköauto vs polttomoottoriauto. Täyssähköauto pärjäsi liikkeelle lähdössä.
        https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI

        Tojon hybridissä sähkömoottorin huipputeho on niin pieni ettei sillä piirretä minkäänlaista mustaa viivaa.


      • KyllänäinOn kirjoitti:

        Bensaturbo on yksinkertaisin, tehokkain, halvin ja jopa pieniruokaisempi nopeammassa vauhdissa kuin ahtamaton hybrid agregaatti.

        Toyota hybridi ei ole mikään agrekaatti. Vaan e-cvt on sähköisesti ohjattu portaaton voimasiirto jossa voimaa voidaan portaattomasti ohjata pyörille joko pelkästään polttomoottorista tai sähkömoottorista sekä niiden yhdistelmästä ilman kytkintä. Akkua voidaan myös ladata polttomoottorin ollessa käynnissä tarpeen mukaan.


    • Carman78

      Terot eivät kestä totuutta eivätkä osaa näköjään käyttäytyä. Tämä uutisointi näkyy lujille ottavan.

      Toyotan kulutukset on ilmoitettu aina alakanttiin eli ei siis ihme jos pieniruokainen bensaturbo menee maantie ajossa vähemmällä ja on tehokkaampi.

      • miten.on

        Onko vag-päästöhuijaus jo sitten mennyttä aikaa?


      • Tyhmäkysymys
        miten.on kirjoitti:

        Onko vag-päästöhuijaus jo sitten mennyttä aikaa?

        Juuon. Sähköautossa ei ole päästöjä.


      • miten.on
        Tyhmäkysymys kirjoitti:

        Juuon. Sähköautossa ei ole päästöjä.

        No tietysti on, kun vaihdoitkin puheenaiheen bensaturbosta sähköautoon.


    • Huonoja_uutisia
      • miten.on

        Täytyisi sitten myös 2 tunnin auton sähkötolppienkin uudistua. Miten sähkönveloitus autoilijalta veloitetaan ja jne.jne. Eikö niin?


      • oma.koti
        miten.on kirjoitti:

        Täytyisi sitten myös 2 tunnin auton sähkötolppienkin uudistua. Miten sähkönveloitus autoilijalta veloitetaan ja jne.jne. Eikö niin?

        Meille tulee kyllä sähköä taloon 24 h vuorokaudessa.
        Kyllä päällekkäin asujillekin sähkön saa tulemaan ympäri vuorokauden helposti. Ei pidä olla avuton.


      • miten.on_
        oma.koti kirjoitti:

        Meille tulee kyllä sähköä taloon 24 h vuorokaudessa.
        Kyllä päällekkäin asujillekin sähkön saa tulemaan ympäri vuorokauden helposti. Ei pidä olla avuton.

        Vanha juttu jo tämä omakoti. Sen perusteella edelleenkin perinteinen hybridi on tehty koko kansalle eikä vain omakoti asujille. Kaikilla ei ole edes sitä 2 tuntia kerrallaan lataus mahdollisuuttakaan.


      • ei.käy.kaikille
        miten.on_ kirjoitti:

        Vanha juttu jo tämä omakoti. Sen perusteella edelleenkin perinteinen hybridi on tehty koko kansalle eikä vain omakoti asujille. Kaikilla ei ole edes sitä 2 tuntia kerrallaan lataus mahdollisuuttakaan.

        Ei mikään käyttövoima sovi kaikille ihmisille. Ei myöskään sähköauto.
        Mutta niitä joilla latausmahdollisuus on ei haittaa pätkän vertaa että jollakin toisella ei ole. Hyvin toimii kotilataus.


      • miten.on
        ei.käy.kaikille kirjoitti:

        Ei mikään käyttövoima sovi kaikille ihmisille. Ei myöskään sähköauto.
        Mutta niitä joilla latausmahdollisuus on ei haittaa pätkän vertaa että jollakin toisella ei ole. Hyvin toimii kotilataus.

        Ja tämän takia justiin perinteinen hybridi ei tule jäämään historiaan ja siitähän tässä jutussa oli alunperin kyse.


    • kiistelkäävaan

      Kohta tulee kaikiin autoihin rajottimet. Mä meen vanhalla ladalla kevyesti ohi ja heilutan iloisesti.
      Bassoista kuuluu vaan ABBAaa:)

    • VW.valmis.sähköaikaan

      "Mikä se on sellainen kansanauto, joka ei ota kaikkia kansalaisia huomioon? Pidempiäkin matkoja ajetaan kerralla, että jos nyt se latauspaikka sattuisikin kohdalle niin aikaahan siihen lataukseenkin menee, vaikka aikaa tarviisi siihen matkantekoonkin ja muuhun."

      Kansanauto ottaa kaikki huomioon sillä tavalla että VW tarjoaa useampaa käyttövoimaa. Bensa, diesel, kaasu, lataushybridi ja täyssähkö, Siitä sitten kansalainen valitsee itselleen parhaiten soveltuvan. Tojolla on tasan yksi vaihtoehto eli bensa.

      VW toisen sukupolven sähköautot ovat iso muutos automarkkinoille. Edullisia sähköautoja joilla ajaminen maksaa pari euroa / 100km ja käytännössä huoltovapaa ja ikuinen voimalinja. Tähän kun lisää pliitiikkojen halun verottaa vanhat polttikset hengiltä niin ei ole vaikeaa arvata mihin suuntaan uusien autojen kauppa kääntyy nopeasti.

      • ai.on.vai

        Pelkän bensan lisäksi myös hybridi, joten jäit valheesta kiinni. Edelleenkään kaikilla kansalaisilla ei ole omakotitaloa, jossa voisi täys-sähköautoa parhaiten ladata. Kaikilla ei ole edes sitä 2-tuntia kerrallaan latausmahdollisuuttakaan. Sen takia Toyota ottaa koko kansan edelleen paremmin huomioon perinteisellä hybridillä. Eli ei siis se määrä vaan laatu.


      • käytännössä.noin
        ai.on.vai kirjoitti:

        Pelkän bensan lisäksi myös hybridi, joten jäit valheesta kiinni. Edelleenkään kaikilla kansalaisilla ei ole omakotitaloa, jossa voisi täys-sähköautoa parhaiten ladata. Kaikilla ei ole edes sitä 2-tuntia kerrallaan latausmahdollisuuttakaan. Sen takia Toyota ottaa koko kansan edelleen paremmin huomioon perinteisellä hybridillä. Eli ei siis se määrä vaan laatu.

        Tojolla on tasan yksi ladattava hybridi Prius jota ostetaan kolme per kuukausi. Uudesta Corollasta tai Camrystä ei tule ladattavaa versiota.
        Ts. käytännössä Tojolla on tarjolla ainoastaan bensalla kulkevia autoja.


      • ai.on.vai
        käytännössä.noin kirjoitti:

        Tojolla on tasan yksi ladattava hybridi Prius jota ostetaan kolme per kuukausi. Uudesta Corollasta tai Camrystä ei tule ladattavaa versiota.
        Ts. käytännössä Tojolla on tarjolla ainoastaan bensalla kulkevia autoja.

        Varmaan niille parille kolmelle, jotka asuvat omakotilatolla se palvelee heitä hyvin silloin. Corolla ja Camry palvelee hyvin niitäkin hyvin ketkä eivät asu omakotitalossa.
        Ts. käytännössä Tojolla on kun onkin tarjolla myös dieselillä kulkevia autoja eli Proace sekä Hilux.


    • Hybridiralli

      Päivän KL:ssa todetaan, että jopa MM-rallia tullaan ajamaan kolmen vuoden päästä Toyotan hybrideillä. Saa nähdä miten kilpailijat ehtivät mukaan kehitykseen kun pelkillä polttomoottoreilla ei ole asiaa kisailemaan.

      • Oikaisu_ja_tarkennus

        Tero otti varaslähdön. Eipä oikein hyvältä näytä toyotallakaan kun mäkinen kommentoi:

        ”Selkeää teknistä ratkaisua ei vielä ole olemassa. Aika ­hankalasta asiasta on kyse. Hybridi on hyvä maantiellä, mutta vähän eri asia kun ajetaan rallia”, Mäkinen tuumaa."

        Sillö vanhanaikaisella kohta hylkyyn menevällä perus hybridi toyotalla ei ole mitään tekemistä ralliauton kanssa. Kyllä kilpailijat kehittävät aivan varmasti myös hybridi ralliauton jos pakko on.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/totta-se-on-mm-rallia-ajetaan-muutaman-vuoden-paasta-hybrideilla/45ef9bfb-2019-4836-a858-dfffd93942fe


      • edelleen
        Oikaisu_ja_tarkennus kirjoitti:

        Tero otti varaslähdön. Eipä oikein hyvältä näytä toyotallakaan kun mäkinen kommentoi:

        ”Selkeää teknistä ratkaisua ei vielä ole olemassa. Aika ­hankalasta asiasta on kyse. Hybridi on hyvä maantiellä, mutta vähän eri asia kun ajetaan rallia”, Mäkinen tuumaa."

        Sillö vanhanaikaisella kohta hylkyyn menevällä perus hybridi toyotalla ei ole mitään tekemistä ralliauton kanssa. Kyllä kilpailijat kehittävät aivan varmasti myös hybridi ralliauton jos pakko on.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/totta-se-on-mm-rallia-ajetaan-muutaman-vuoden-paasta-hybrideilla/45ef9bfb-2019-4836-a858-dfffd93942fe

        Toyotan perinteinen hybridi ottaa paremmin koko kansan huomioon ettei tarvitse olla ensin sitä omakotitaloa, jossa on mahdollisuus ladata sitä autoa vanhanaikaisesti piuhan kanssa.


      • Hybrid_man

        Tojon vanha hybridi ei ole ottanut kansaa huomioon millään lailla. Valetta. Plug in hybrideissä on otettu kaikki huomioon koska eihän sitäkään ole pakko ladata. Latauksella saadaan toimintamatkaa lisää, mikäli se on mahdollista.
        Näitä oikeita hybridejä toyota ei myy kuin kourallisen kuukaudessa.

        Kyllä lataamis kelvottomat hybridit painuvat sinne unholan maille vanhan petro saabin tapaan. Valitettavasti näin.


      • edelleen
        Hybrid_man kirjoitti:

        Tojon vanha hybridi ei ole ottanut kansaa huomioon millään lailla. Valetta. Plug in hybrideissä on otettu kaikki huomioon koska eihän sitäkään ole pakko ladata. Latauksella saadaan toimintamatkaa lisää, mikäli se on mahdollista.
        Näitä oikeita hybridejä toyota ei myy kuin kourallisen kuukaudessa.

        Kyllä lataamis kelvottomat hybridit painuvat sinne unholan maille vanhan petro saabin tapaan. Valitettavasti näin.

        Kaikilla ei ole sitä latausmahdollisuutta kotonaan. Ja kenellä on sitten aikaa jonottaa ja odottaa, kun auto latautuu esim. tyhjästä täyteen jossain kauppakeskuksessa?


      • usealle.sähkö.kotiin
        edelleen kirjoitti:

        Kaikilla ei ole sitä latausmahdollisuutta kotonaan. Ja kenellä on sitten aikaa jonottaa ja odottaa, kun auto latautuu esim. tyhjästä täyteen jossain kauppakeskuksessa?

        Ei kaikilla, mutta se ei haittaa niitä joilla latausmahdollisuus on. Suomessa on yli miljoona erillistaloa, kyllä siinä riittää markkinaa sähköautoille 20 vuodeksi.


      • edelleen
        usealle.sähkö.kotiin kirjoitti:

        Ei kaikilla, mutta se ei haittaa niitä joilla latausmahdollisuus on. Suomessa on yli miljoona erillistaloa, kyllä siinä riittää markkinaa sähköautoille 20 vuodeksi.

        Ja näin siis pyörii myös sähkölaitoksen business. Mutta olennainen tässä asiassa oli se ettei perinteinen hybridi tule jäämään historiaan, koska kaikki eivät asu omakotitalossa.


    • Lopun_alkua

      Dong.. Dong.. Dong..
      Kellot soi tojolle tällä menolla. Ei oikein lupaavalle näytä.

    • paniikissako

      Häiriöipananako se siellä taas takoo tyhjää päätään toiveidensa tynnyriin kun on kuksmanni kusettanut ja nyt ahistaa?

    • tuskin.on

      Niin kauan kuin kaikki ihmiset eivät asu vain omakotitalossa, jossa auton lataaminen ja sähkönveloitus siitä ongelmitta toteutuu niin perinteisen hybridin suosio tulee tuskin olemaan historiaa vaan juurikin päinvastoin eli tulevaisuutta.

      • loppu.tulee

        Poliitikot ovat kieltämässä kaikkien polttiksien myynnin 2030. Se koskee myös Tojon hybridejä.


      • tuskin.on
        loppu.tulee kirjoitti:

        Poliitikot ovat kieltämässä kaikkien polttiksien myynnin 2030. Se koskee myös Tojon hybridejä.

        Jos kieltävät niin pitää tapahtua myös uudistuksia ei omakotitalossa asuvien auton sähkötolppaan ja kaikilla ei esim.stadissa ole mahdollisuutta minkäänlaiseen lataukseen eli pelkkä kieltäminen ei auta mitään.


    • aikamoista

      Pitäisi siis aika paljon tapahtua ensin ja ihan toisin ennenkuin perinteinen hybridi olisi historiaa, kun vieläkin rakennetaan uusia kerrostaloja ihmisille, jotka tarvitsevat myös autoa, jota ei tarvitse erikseen ladata. Että on sulla kyllä joo ihan utopistiset jutut täytyy kyllä sanoa.

      • polttiksille.myyntukielt

        Ei nuo asukkaat välttämättä aja täyssähköautolla. Mutta höpöhybridejä he eivät voi ostaa. Lataushybridejä, kaasuautoja, biodieseliä...


      • aikamoista
        polttiksille.myyntukielt kirjoitti:

        Ei nuo asukkaat välttämättä aja täyssähköautolla. Mutta höpöhybridejä he eivät voi ostaa. Lataushybridejä, kaasuautoja, biodieseliä...

        Pelkkä polttiksien kieltäminen ei ratkaise kokonaistilannetta kaikkien osalta ei todellakaan. Esim. stadissa, jossa kadunvarressa ei ole sähkötolppia ollenkaan edes. Mites lataat sitä sähköautoa tai plug-hybridiä siinä sitten?


      • on.vaihtoehtoja
        aikamoista kirjoitti:

        Pelkkä polttiksien kieltäminen ei ratkaise kokonaistilannetta kaikkien osalta ei todellakaan. Esim. stadissa, jossa kadunvarressa ei ole sähkötolppia ollenkaan edes. Mites lataat sitä sähköautoa tai plug-hybridiä siinä sitten?

        Jos ei ole latausmahdollisuutta niin sitten ajaa esim kaasulla tai biodieselillä


      • aikamoista
        on.vaihtoehtoja kirjoitti:

        Jos ei ole latausmahdollisuutta niin sitten ajaa esim kaasulla tai biodieselillä

        Kaasuautossakin on lisäksi bensamoottori ja kaikilla ei tule kilometrejä niin paljon, että kannattaisi dieselillä ajaa ja maksaa korkeaa dieselveroa siitä.


      • rautalankaa
        aikamoista kirjoitti:

        Kaasuautossakin on lisäksi bensamoottori ja kaikilla ei tule kilometrejä niin paljon, että kannattaisi dieselillä ajaa ja maksaa korkeaa dieselveroa siitä.

        Myös lataushybridissä on bensamoottori. Idea on se että pelkästään bensalla / dieselillä kulkevien autojen myynti kielletään. Ei bensamoottoreita tai dieseleitä kokonaan kielletä.


      • aikamoista
        rautalankaa kirjoitti:

        Myös lataushybridissä on bensamoottori. Idea on se että pelkästään bensalla / dieselillä kulkevien autojen myynti kielletään. Ei bensamoottoreita tai dieseleitä kokonaan kielletä.

        nojoo muttei perinteisen hybridin, josta tässä alunperin oli kysymys, että se jäisi historiaan.


      • Ladattava.tulevaisuus
        aikamoista kirjoitti:

        nojoo muttei perinteisen hybridin, josta tässä alunperin oli kysymys, että se jäisi historiaan.

        Tuollainen tojon hybridi kulkee 100% bensalla ja siksi se lasketaan aivan tavalliseksi bensa-autoksi. Kun polttiksien myynti lopetetaan loppuu myös tojon hybridien myynti.


      • aikamoista
        Ladattava.tulevaisuus kirjoitti:

        Tuollainen tojon hybridi kulkee 100% bensalla ja siksi se lasketaan aivan tavalliseksi bensa-autoksi. Kun polttiksien myynti lopetetaan loppuu myös tojon hybridien myynti.

        Tuskinpa Corolla 2.0 hybrid 180hp veisi pelkällä bensakoneella vain 3.8l/100km.


      • pelkällä.bensalla
        aikamoista kirjoitti:

        Tuskinpa Corolla 2.0 hybrid 180hp veisi pelkällä bensakoneella vain 3.8l/100km.

        Aivan sama vaikka veisi vain kaksi litraa. Trafi laskee nuo tavallisiksi bensa-autoksi ja se ratkaisee.


      • aikamoista
        pelkällä.bensalla kirjoitti:

        Aivan sama vaikka veisi vain kaksi litraa. Trafi laskee nuo tavallisiksi bensa-autoksi ja se ratkaisee.

        Kaasuautoakin, jota vaihtoehdoksi ehdotettiin on bensa-auto. Ja edelleen täys-sähköauto ei tule olemaan kaikille autoa tarvitseville se ainoa vaihtoehto asumismuodosta johtuen.


    • Toyotamallina

      Suomeakin oltiin sosialisoimassa vielä 60_70 luvuilla. Ei kuitenkaan sosialisoitu. Nyt oltaisiin jotain taas kieltämässä? Uusi paskalakiko taas tulossa kun edellinen oli jo kaikkien aikojen kusetus jolla ei saavutettu muuta kuin poliitikkojen uskottavuuden menetys. Kyllä laumottain työntää nykyiset autokauppiaat horsmaa ennen kuin polttomoottoreita kielletään.

      • käyttövoima

        Ei polttomoottoreita kielletä. Vain sellaisten autojen myynti lopetetaan jotka kulkevat pelkästään bensalla/dieselillä.


    • 12centtiäperkwh

      Ladattavan hybridin omistajana voin kertoa ettei ainakaan minulla ole enää paluuta "itselataaviin hybrideihin", vaikka esim Hondan uusi CRV vaikuttaa kiinnostavalta.. Sähköllä ajo vaan on niin mukavaa ja ennen kaikkea halpaa. Ladattava on kalliinpi hankkia mutta sillä on myös korkeampi jälleenmyyntiarvo. Välirahan suuruus on se mikä ratkaisee. Seuraava autoni on joko sähköauto tai ladattava hybridi n.100km sähkörangella.

      • eikö.niin

        Ja asut tietysti omakotitalossa etkä stadissa, jossa auto on kadunvarrella?


      • Mistään jälleenmyyntiarvoista ei voi vielä puhua faktoina, voi vain arvailla, vastahan nuo tuli myyntiin. Tesla ei ole kansanauto, joten siihen ei kannata verrata.


      • Oikeaa_tietoa

        Vanhojen hybridien arvo tulee romahtamaan vielä diesel autoakin pahemmin tulevaisuudessa. Bensa on rasite ja sähköä et pysty pistokkeesta lataamaan. Ei tulevaisuutta.


      • aikamoista
        Oikeaa_tietoa kirjoitti:

        Vanhojen hybridien arvo tulee romahtamaan vielä diesel autoakin pahemmin tulevaisuudessa. Bensa on rasite ja sähköä et pysty pistokkeesta lataamaan. Ei tulevaisuutta.

        Kaikki eivät voi ajaa täys-sähköautolla asumismuodosta johtuen tulevaisuudessakaan ellei
        eri asumismuotoihin tehdä muutoksia auton sähkötolppiin. Ja kaikilla ei ole eikä tule edes koko sähkötolppia kadunvarteen ollenkaan. Vai olenko väärässä?


    • levy.jumissa

      "Ja edelleen täys-sähköauto ei tule olemaan kaikille autoa tarvitseville se ainoa vaihtoehto asumismuodosta johtuen."

      Ei ole sähköauto kaikille eikä tällaista ole kukaan koskaan väittänytkään. Tulevaisuudessa tulee olemaan ladattavia hybridejä, kaasuautoja, biodieseliä, etanolia, vetyä noin nopeasti lueteltuna.
      En tiedä mistä tämä kuvitelma "vain sähköautoja" nousee esiin kymmeneen kertaan päivässä. Itsestäänselvyys jonka toistaminen on täysin turhaa.

    • Oikea.tieto

      Vanhalle hybridille tämä tietää kuolemaa. Biopolttoaineet nousevat suositummaksi, koska niitä pystytään hyödyntämään vanhoissakin autoissa.

      • eikö.niin

        Toyotahan oli niin vanhaa tekniikkaa, että miks ei biopolttoaineita voisi sitten siinä käyttää?


      • Tietoa.Juuri.Sinulle

        Vanhanaikainen iso ahtamaton moottori, kuin 80 - luvun autoissa. Samanlaista ruisku tekniikkaa hybridi tekniikka painona maantie ajossa.
        Voi toki ehkä muuttaa vaikka kaadukäyttöiseksi, mutta laillisesti on vaikea turbottaa sitä. Hyötysuhde noissa on mitä on ja voimaa ei vähääkään.
        Kilpailijat ovat valikoiman suhteen valovuosia tojon edellä.


      • eikö.niin
        Tietoa.Juuri.Sinulle kirjoitti:

        Vanhanaikainen iso ahtamaton moottori, kuin 80 - luvun autoissa. Samanlaista ruisku tekniikkaa hybridi tekniikka painona maantie ajossa.
        Voi toki ehkä muuttaa vaikka kaadukäyttöiseksi, mutta laillisesti on vaikea turbottaa sitä. Hyötysuhde noissa on mitä on ja voimaa ei vähääkään.
        Kilpailijat ovat valikoiman suhteen valovuosia tojon edellä.

        Sen minkä voimassa häviää kestävyydessä voittaa.


      • Niinkömeinaat

        Turkkilais englantilainen laatuhan se on sitä maailman parasta? Ja eihän siitä tehosta ja hyvästä hyötysuhteesta paljon ajavalle ole koskaan ollut hyötyä?


    • Kellot_soi

      Hirveä on hätä tojo liikkeissä kun tuli isku vasten kasvoja. Uusi corolla lanseerattiin takaisinkutsun siivittämänä puolivalmiina kötöstyksenä maailmalle. Vaarit ehtivät omansa jo tilata ennenkuin tällä viikolla vajosi maa jalkojen alta. Autoalan kuolinkellojen kilkatus vanhalle lataus kelvottomalle hybridille on viikatemiehen heilaus toyota myynnille. Markkina osasto täällä näkyy parhansa mukaan kaikin voimin peittelevän kurjaa todellisuutta.
      Viimeistään kymmenen vuoden kuluttua vanhat hybridit ovat romu miesten hellässä huomassa, myyntiarvon ollessa nolla paljo ennen tuota.

      Ei oikein hyvältä näytä tulevaisuus. Jopa harvinaisenkin huonolta toyotan kannalta.

      • ja.vieläkin

        Se ei riitä jos ei 2 tunnin sähkötolpat myöskin päivity. Tai tule sähkötolppia paikkoihin, jossa niitä ollenkaan ei vielä ole.


      • OletkoUuno

        Kaikki eivät asu vanhanaikaisissa kolhooseissa. Vielä kerran myös sinulle; plug in latautuu myös itsestään jos et sitä erikseen pysty lataamaan. Se tuo silti jälleennäkemis arvoa autolle lisää.. Ei ole peruste tuo..


      • nopea.muutos
        ja.vieläkin kirjoitti:

        Se ei riitä jos ei 2 tunnin sähkötolpat myöskin päivity. Tai tule sähkötolppia paikkoihin, jossa niitä ollenkaan ei vielä ole.

        Suomessa on noin 1.140.000 pientaloa. Niiden asukkaat ovat sähköautoistumisen ekan aallon suurin ryhmä. Onhan tuossakin jo populaa kun osalla perheistä on kaksi autoa.
        Kilometri bensalla maksaa 4-6 kertaa enemmän kuin sähköllä eli motiivi sähköaikaan siirtymiselle on vahva.


      • ja.vieläkin
        OletkoUuno kirjoitti:

        Kaikki eivät asu vanhanaikaisissa kolhooseissa. Vielä kerran myös sinulle; plug in latautuu myös itsestään jos et sitä erikseen pysty lataamaan. Se tuo silti jälleennäkemis arvoa autolle lisää.. Ei ole peruste tuo..

        Miksi maksaa siitä ylimääräistä hintaa, jos ei ole mahdollista sitä edes kotonaan ladata?


      • Oikeaa_tietoa

        Silloin bensa tulee huomattavasti halvemmaksi kuin hybridi. Ei tarvitse sinun ladata eikä ole akkuja satojen kilojen edestä painona bensaa viemässä.
        Varmasti hyviä Ladoja voi löytyä vielä jostain.


      • ja.vieläkin
        Oikeaa_tietoa kirjoitti:

        Silloin bensa tulee huomattavasti halvemmaksi kuin hybridi. Ei tarvitse sinun ladata eikä ole akkuja satojen kilojen edestä painona bensaa viemässä.
        Varmasti hyviä Ladoja voi löytyä vielä jostain.

        Corolla 1.8l hybrid farkun kokonaismassa on 1835kg ja vastaavan 1.8l Avensis farkun on 2020kg. Eli ei ne akkukennot ainakaan Corollassa voi satoja kiloja painaa.


      • Tietäjä25

        Ehkei kuitenkaan. Ei niin pienellä säästöllä maailmaa pelasteta.


      • ja.vieläkin
        Tietäjä25 kirjoitti:

        Ehkei kuitenkaan. Ei niin pienellä säästöllä maailmaa pelasteta.

        Maailmanloppu tulee jokatapauksessa jos et sitä vielä tiennyt.


    • Eieieieiei

      Ei ole vanhalla hybridillä tulevaisuutta ei..

      • ja.vieläkin

        Tulee menemään vielä pitkä aika ennenkuin autonlataus asiat ensin eri asumismuodoissa päivittyy ja siihen meneekin sitten ties kuinka kauan vielä aikaa ja siihen mennessä Toyota on kehittänyt jo varmaan uudet autot, jos ei jo maailmanloppu tule ensin.


      • itse.asiat.hoidetaan

        Jokainenhan saa hoidettua oman talonsa tai taloyhtiönsä asiat kuntoon hyvinkin nopeasti. Paitsi jos on tuollainen vässykkä joka odottaa että joku muu hoitaa asiat hänen puolestaan. Yhteiskunnan perässävedettävä.


      • ihan.totta
        itse.asiat.hoidetaan kirjoitti:

        Jokainenhan saa hoidettua oman talonsa tai taloyhtiönsä asiat kuntoon hyvinkin nopeasti. Paitsi jos on tuollainen vässykkä joka odottaa että joku muu hoitaa asiat hänen puolestaan. Yhteiskunnan perässävedettävä.

        2 tunnin kellon, kun ottaa vaan välistä pois ei siihen pitäisi kauan aikaa mennä. Mutta saako niin tehdä se on eri asia.


    • Katoavaaitäperinnettä

      Valitettavasti skooda on hävinnyt jo markkinoilta v.2030. Tai siis ei mitenkään valitettavasti, eihän siinä mitään valittamista ole.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähkössä ja bio polttoaineissa on tulevaisuus.. Bensa fossiilisena polttoaineena ei kuulu tulevaisuuteen.

    • Anonyymi

      Toyota on kyllä historiaa ja legendaa ja elinvoima sen kuin lisääntyy. Toyota on viimeinen auto jolla vielä ajetaan. Suunnaton kateus vahvistaa entisestään Toyota auto merkkiä,kiitos siitä mutta tekin vielä opitte.

      • Anonyymi

        Jihuu, aasialainen kansanauto aiheuttaa kateutta. Ihan paras vitsi näin viikon alkuun.


    • Anonyymi

      No niin vigavagenistit ja skodahörhöt. Nyt on pari vuotta kulunut tuosta suunpieksennästä. Olitte niin väärässä. Ja niinhän te olette aina.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3addd22e-3c41-44dc-ab2e-b272a6cfa0d6

      Rekisteröintitilaston neljä ensimmäistä sijaa on Toyotan hallussa. Viideskin Toyota mahtuu kympin sakkiin. Missä on ne paljon mainostetut vikavagenit.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe