Huhti-toukokuun vaihde.

Jalkor

Moi millainen sää on ollut yleensä huhti-toukokuun vaihteessa. Ja onko tori ja ravintolat vielä auki normaalisti, vai onko osa mennyt kiinni ?. Raya divers ilmeisesti sulkeutuu jo maaliskuun lopulla mutta järjestetäänkö vielä tuolloin sorklausretkiä muiden firmojen toimesta vai ovatko merivirrat jo liian kovat.

4

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ole Khao lakissa ihan juuri tuohon aikaan ollut, mutta Toukokuun puolessavälissä kylläkin.
      Silloin ainakin Khao lakissa oli hyvin hiljaista, osa hotelleista kiinni ja osa hyvin vajaakäytöllä (meidänkin hotellissa uskon että oli väkeä majoittamassa ihan maksimissaan 20%:a huonekapasiteetista, todennäköisesti jopa vähemmän. Ravintoloista myös iso osa on laittanut paikkansa kiinni ja avaavat vasta loppuvuodesta. Tori on auki, mutta vähemmän myyjiä (siis jotka tarjoavat tuotteitaan turisteille).
      Kyseiseen ajankohtaan Khao lakissa voi olla jo paljon sateita taikka sitten ei, sitä ei vain voi tietää etukäteen... (Toukokuusta-Marraskuuhun Khao lakissa keskimäärin sataa selkeästi enemmän kuin sitten matkailusesongilla Joulu-Maaliskuu aikana).

Itse olin Tammikuussa viimeksi Khao Lakissa jolloin matkailukausi on parhaimmillaan, ja silloin mielestäni alueella on "ihan sopivasti" turisteja ja elämää, vaikka meno on paljon rauhallisempaa silloinkin kuin 80km. etelämpänä Phuketissa

• Toukokuussa olen itse viihtynyt Khao lakissa parhaiten. Mut tykkäänkin rauhallisuudesta ja lämmöstä. Kun vielä valitsee rauhallisen rannan (eteläinen) saa usein olla rannalla lähes yksin.
      Ennen nousuvettä kun pujahtaa poseidon beachille, saa tosiaan olla taatusti yksin rannalla.

Henkilökunnalla on enemmän aikaa, eikä tarvitse odotella. Hotellien hinnat on murto-osa sesongista. Hotelleissa on jonkin verran Thaimaalaisia turisteja. Tulevat altaalle kun aurinko laskee. Lapset voivat olla päivälläkin, mut käyttäytyvät hyvin (vert. englantilaiset).

Monet länsimaalaiset käyvät vuosittain toukokuussa. Joskus luultu mun asuvan siellä kun olen *aina* siellä. Johtuu siitä että matkustimme samaan aikaan.

Ihan joka koju ei ole auki, mut en itse ainakaan ole jäänyt mitään paitsi.
      Yhden kerran on satanut mielestäni liian paljon. Kuuroja toki voi tulla, mut ne vaan raikastaa ilmaa.

Tosin keksin kyl tekemistä sateellakin. Johtuen isosta kaveripiiristä khao lakissa.

Retkienjärjestäjät ja välittäjät toimivat toukokuussa lähes normaalisti. Jos nyt joku koju oliskin kiinni, vieressä on auki.

Tosiaan punasia lippuja toki näkee sesonkia enemmän rannoilla. Mut siihenkin on vaihtoehtoja. Voi uida altaalla, tai sit Poseidonilla on kyl tyynempää kun on poukamassa.

Joten hyvää lomaa.
      itse suuntaan tänä vuonna toisaalle thaimaassa.

• Jalkor

Mites hyttyset onko normaalia enemmän ?

• minua ei ole koskaan hyttyset liiemmin Khao Lakissa kiusanneet (vert. suomen kesä). Mut joskus tälläpalstalla ovat ihmiset valitelleet illalla ravintolassa istuessaan, niistä olleen harmia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2776
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1807
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1404
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      71
      1269
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1235
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1158
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      76
      1121
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      998
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      91
      970
    Aihe