Huhti-toukokuun vaihde.

Jalkor

Moi millainen sää on ollut yleensä huhti-toukokuun vaihteessa. Ja onko tori ja ravintolat vielä auki normaalisti, vai onko osa mennyt kiinni ?. Raya divers ilmeisesti sulkeutuu jo maaliskuun lopulla mutta järjestetäänkö vielä tuolloin sorklausretkiä muiden firmojen toimesta vai ovatko merivirrat jo liian kovat.

4

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ole Khao lakissa ihan juuri tuohon aikaan ollut, mutta Toukokuun puolessavälissä kylläkin.
      Silloin ainakin Khao lakissa oli hyvin hiljaista, osa hotelleista kiinni ja osa hyvin vajaakäytöllä (meidänkin hotellissa uskon että oli väkeä majoittamassa ihan maksimissaan 20%:a huonekapasiteetista, todennäköisesti jopa vähemmän. Ravintoloista myös iso osa on laittanut paikkansa kiinni ja avaavat vasta loppuvuodesta. Tori on auki, mutta vähemmän myyjiä (siis jotka tarjoavat tuotteitaan turisteille).
      Kyseiseen ajankohtaan Khao lakissa voi olla jo paljon sateita taikka sitten ei, sitä ei vain voi tietää etukäteen... (Toukokuusta-Marraskuuhun Khao lakissa keskimäärin sataa selkeästi enemmän kuin sitten matkailusesongilla Joulu-Maaliskuu aikana).

      Itse olin Tammikuussa viimeksi Khao Lakissa jolloin matkailukausi on parhaimmillaan, ja silloin mielestäni alueella on "ihan sopivasti" turisteja ja elämää, vaikka meno on paljon rauhallisempaa silloinkin kuin 80km. etelämpänä Phuketissa

    • Toukokuussa olen itse viihtynyt Khao lakissa parhaiten. Mut tykkäänkin rauhallisuudesta ja lämmöstä. Kun vielä valitsee rauhallisen rannan (eteläinen) saa usein olla rannalla lähes yksin.
      Ennen nousuvettä kun pujahtaa poseidon beachille, saa tosiaan olla taatusti yksin rannalla.

      Henkilökunnalla on enemmän aikaa, eikä tarvitse odotella. Hotellien hinnat on murto-osa sesongista. Hotelleissa on jonkin verran Thaimaalaisia turisteja. Tulevat altaalle kun aurinko laskee. Lapset voivat olla päivälläkin, mut käyttäytyvät hyvin (vert. englantilaiset).

      Monet länsimaalaiset käyvät vuosittain toukokuussa. Joskus luultu mun asuvan siellä kun olen *aina* siellä. Johtuu siitä että matkustimme samaan aikaan.

      Ihan joka koju ei ole auki, mut en itse ainakaan ole jäänyt mitään paitsi.
      Yhden kerran on satanut mielestäni liian paljon. Kuuroja toki voi tulla, mut ne vaan raikastaa ilmaa.

      Tosin keksin kyl tekemistä sateellakin. Johtuen isosta kaveripiiristä khao lakissa.

      Retkienjärjestäjät ja välittäjät toimivat toukokuussa lähes normaalisti. Jos nyt joku koju oliskin kiinni, vieressä on auki.

      Tosiaan punasia lippuja toki näkee sesonkia enemmän rannoilla. Mut siihenkin on vaihtoehtoja. Voi uida altaalla, tai sit Poseidonilla on kyl tyynempää kun on poukamassa.

      Joten hyvää lomaa.
      itse suuntaan tänä vuonna toisaalle thaimaassa.

      • Jalkor

        Mites hyttyset onko normaalia enemmän ?


      • minua ei ole koskaan hyttyset liiemmin Khao Lakissa kiusanneet (vert. suomen kesä). Mut joskus tälläpalstalla ovat ihmiset valitelleet illalla ravintolassa istuessaan, niistä olleen harmia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe