Huhti-toukokuun vaihde.

Jalkor

Moi millainen sää on ollut yleensä huhti-toukokuun vaihteessa. Ja onko tori ja ravintolat vielä auki normaalisti, vai onko osa mennyt kiinni ?. Raya divers ilmeisesti sulkeutuu jo maaliskuun lopulla mutta järjestetäänkö vielä tuolloin sorklausretkiä muiden firmojen toimesta vai ovatko merivirrat jo liian kovat.

4

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ole Khao lakissa ihan juuri tuohon aikaan ollut, mutta Toukokuun puolessavälissä kylläkin.
      Silloin ainakin Khao lakissa oli hyvin hiljaista, osa hotelleista kiinni ja osa hyvin vajaakäytöllä (meidänkin hotellissa uskon että oli väkeä majoittamassa ihan maksimissaan 20%:a huonekapasiteetista, todennäköisesti jopa vähemmän. Ravintoloista myös iso osa on laittanut paikkansa kiinni ja avaavat vasta loppuvuodesta. Tori on auki, mutta vähemmän myyjiä (siis jotka tarjoavat tuotteitaan turisteille).
      Kyseiseen ajankohtaan Khao lakissa voi olla jo paljon sateita taikka sitten ei, sitä ei vain voi tietää etukäteen... (Toukokuusta-Marraskuuhun Khao lakissa keskimäärin sataa selkeästi enemmän kuin sitten matkailusesongilla Joulu-Maaliskuu aikana).

Itse olin Tammikuussa viimeksi Khao Lakissa jolloin matkailukausi on parhaimmillaan, ja silloin mielestäni alueella on "ihan sopivasti" turisteja ja elämää, vaikka meno on paljon rauhallisempaa silloinkin kuin 80km. etelämpänä Phuketissa

• Toukokuussa olen itse viihtynyt Khao lakissa parhaiten. Mut tykkäänkin rauhallisuudesta ja lämmöstä. Kun vielä valitsee rauhallisen rannan (eteläinen) saa usein olla rannalla lähes yksin.
      Ennen nousuvettä kun pujahtaa poseidon beachille, saa tosiaan olla taatusti yksin rannalla.

Henkilökunnalla on enemmän aikaa, eikä tarvitse odotella. Hotellien hinnat on murto-osa sesongista. Hotelleissa on jonkin verran Thaimaalaisia turisteja. Tulevat altaalle kun aurinko laskee. Lapset voivat olla päivälläkin, mut käyttäytyvät hyvin (vert. englantilaiset).

Monet länsimaalaiset käyvät vuosittain toukokuussa. Joskus luultu mun asuvan siellä kun olen *aina* siellä. Johtuu siitä että matkustimme samaan aikaan.

Ihan joka koju ei ole auki, mut en itse ainakaan ole jäänyt mitään paitsi.
      Yhden kerran on satanut mielestäni liian paljon. Kuuroja toki voi tulla, mut ne vaan raikastaa ilmaa.

Tosin keksin kyl tekemistä sateellakin. Johtuen isosta kaveripiiristä khao lakissa.

Retkienjärjestäjät ja välittäjät toimivat toukokuussa lähes normaalisti. Jos nyt joku koju oliskin kiinni, vieressä on auki.

Tosiaan punasia lippuja toki näkee sesonkia enemmän rannoilla. Mut siihenkin on vaihtoehtoja. Voi uida altaalla, tai sit Poseidonilla on kyl tyynempää kun on poukamassa.

Joten hyvää lomaa.
      itse suuntaan tänä vuonna toisaalle thaimaassa.

• Jalkor

Mites hyttyset onko normaalia enemmän ?

• minua ei ole koskaan hyttyset liiemmin Khao Lakissa kiusanneet (vert. suomen kesä). Mut joskus tälläpalstalla ovat ihmiset valitelleet illalla ravintolassa istuessaan, niistä olleen harmia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      189
      7836
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      95
      4095
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      68
      2672
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      75
      1702
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      394
      1629
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1508
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1486
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1141
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1070
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe