Hypoteettinen tilanne: Jos taloon ei saa tuoda telkkaria varten sisä- saatikka ulkoantennia, eikä taloon myöskään saa asentaa kytkentöjä telkkarikaapelia varten, mutta talossa on käytössä ADSL-laajakaista, joka kulkee kuparijohtoja pitkin, niin miten telkkarin peruskanavat (ainakin YLE 1, 2 ja Teema Fem sekä Maikkari ja Nelonen) saisi näkyviin? Laajakaistaan ei liity minkäänlaista netti-tv-sopimusta. Tietokoneita on vain yksi, eikä enempää saa hankkia.
Telkkari näkyviin ilman antennia ja kaapelia
14
269
Vastaukset
YLE Areenasta näkyvät kaikki Ylen kanavat suorana ja osa myös myöhemmin katsottavina tiedostoina.
Kaupalliselta puolelta sitten mm. Ruutu ja Katsomo, mutta näiden kattavuudesta tahi laadusta en niin tiedä, enkä välitäkään.- Tahanhimohaisee
Nuo ei ole kaupallisia kanavia vaan mainosrahotteisia.
Juurikin yle on se kaupallinen, siitä on maksettu tv luoa ennen eli oli maksu tv ja nyt verotuksesta.
Livenä ei näy mainosrahotteisilta ollenkaan, ruudusta ei koskaan ole näkynyt ja katsomosta ennen näkyi.
- chromecast
Chromecast telkkariin niin näkyy Ylen kanavat netin välityksellä
- TriWitutin
Operaattorit myy niitä TV boxejaan, sellasella.
- Pinkkimies
Joka operaattorilla on moinen boxi, sekaä moni myy nettipalvelunakin jotain 7€ kk
Mutta TV hen se boxi on kätevämpi.
- mitenniineisaa
Miksei saisi? Jos vaikka salaa vie sisäantennin ja piilottaa sinne telkkarin ja/tai kaappien taakse, niin saattaa se toimia silläkin. Netin kauttakin toki kanavia näkyy, ja kätevämpi onkin usein katsella niitä ohjelmakirjastoja kuin suoria lähetyksiä. Saa sitten ihan itse valita mitä milloinkin katsoo.
- L-Pos
Miksköhän asuntoon ei saisi antennia tuoda, kuka ja mikä sen estää?
- luunze
Hypoteettinen este;)
- halpa-hyvä-antenni
Tähän mennessä paras TV-sisäantenni mitä minulla on ollut, on omatekoinen ns. henkariantenni. Eli n. 2x1 tuumaa vankkuinen lauta, joka pysyy pystyssä joulukuusenjalan tapaisella jalustalla. Henkarinpätkistä on taivuteltu V:n muotoisia kapistuksia 8 kappaletta. Ne on tietynmittaisia ajatellen keskimääräistä vastaanottotaajuutta, ja yhdistetty tietyllä tavalla kuparilangoilla toisiinsa ja lankkuun ruuveilla, sojottamaan pareittain, 4 krt 2 paria siis.
>|<
>|<
|
>|<
>|<
|
|
Tuolta näyttää siis.
Tarkemmat ohjeet ja mitat, myös laskukaavat, vehkeen tekoon löytyy netistä. Perhosantenniksikin tätä sanotaan.
En todellakaan ole vielä löytänyt yhtäkään kaupallista ja parempaa antennia tarkoitukseen.
Ahtaassa asunnossa tämä ei vie juuri ollenkaan tilaakaan, kun on pöydän ja ikkunan välissä.- ubuntu-user
Minulla on kolme tuommoista, yksi olohuoneessa, yksi parvekkeella ja yksi makuuhuoneessa. Jouluna käyvät hyvin joulukuusesta, kun laittaa kynttilät, laittaa vaan sen kuusen latvatähden jonnekin alemmas, niin kenttävoimakkuus säilyy hyvänä läpi talven.
- joku.voisi
ubuntu-user kirjoitti:
Minulla on kolme tuommoista, yksi olohuoneessa, yksi parvekkeella ja yksi makuuhuoneessa. Jouluna käyvät hyvin joulukuusesta, kun laittaa kynttilät, laittaa vaan sen kuusen latvatähden jonnekin alemmas, niin kenttävoimakkuus säilyy hyvänä läpi talven.
JOku kätevä voisi värkätä noita perhosantenneja sen kai saa tehtyä myös siten että menee kätevästi kasaan
Mistään ei näytä saatavan valmiina :(
- sitrupeenäkyyn
Tee 3cm leveästä foliosta suorakaide 35cm x 20cm, leikkaa alas 2 sentin rako, laita antennipiuhan keskilanka oikeanpuoleiseen folioon ja päälliverkko vasempaan.
- yli24cm
Laitetaanko tuo vekotin vasemman vai oikean korvan taa, vai teipillä nenään roikkumaan.
- Tavallinen.pussihousu
Käy baarissa kattomassa ohjelmat big screeniltä. Samalla voi solmia sosiaalisia suhteita. Oma suosikkini on Toto-TV.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865