Olen kirjoittanut tästä kerran aiemmin tänne. Silloin keskustelu meni parin vastaajan väliseksi riidaksi, mutta yritetään uudestaan. Minua on siis eräällä foorumilla (ei suomi24) vainonnut eräs kirjoittaja. Hän vihaa siellä monia muitakin, mutta minä olen hänen inhokkilistansa kärkipäässä. Tämä ihminen kirjoittaa todella törkeitä kirjoituksia tietyistä aiheista ja nimittelee muita kommentoijia todella inhottavasti. Tätä on jatkunut jo kauan.
Tämä ihminen tietää, mitkä kirjoitukset ovat minun kirjoittamiani, vaikka aihe ei olisi erityisesti häntä kiinnostava. Hän siis löytää minut keskusteluista heti kun niihin jotain kirjoitan ja alkaa haukkua minua. Sillä palstalla ei ole pakko kirjoittaa tunnistettavalla nimimerkillä eikä suurin osa kirjoitakaan, en myöskään minä. Kirjoitustyyli voi paljastaa, mutta hän löytää minut, vaikka kirjoittaisin parin sanan yksinkertaisen lauseen. Tämä ihminen on joskus sanonutkin pystyvänsä näkemään kirjoittajien IP-osoitteet. Hänellä on koulutuskin alalta joka liittyy tietotekniikkaan.
Pari helppoa tapaa jolla hän voisi tietää IP-osoitteet eivät tässä tapauksessa päde. Yksi olisi, että hän olisi paikan ylläpitäjä. Ei ole, hän on usein herjannut myös ylläpitäjää ja modeja ja inhoaa näitäkin. Toinen on se, että hän olisi saanut minut vierailemaan omalla kotisivullaan, siis laittanut linkin ansaksi. Ei ole, hän ei ole ikinä tehnyt tuollaista enkä myöskään avaa mitään kirjoittajien laittamia linkkejä. Sen tiedän myös varmasti, että kukaan tuttuni hän ei ole, hän on kertonut itsestään sen verran.
Jostain hän kuitenkin tietää. Mistä? En aio enää kirjoittaa tuolle foorumille, vaikka siellä on paljon mielenkiintoisiakin keskusteluja. Tämä vaivaa minua silti. Mistä hän tietää, ja mitä hän voi tiedollaan tehdä?
Stalkkeri tietää Ip-osoitteeni
34
152
Vastaukset
- Eivälttämättähakkeri
Kirjoitustyyli ja mielipiteet tietyistä asioista voi paljastaa että kirjoittaja on sama. Tosin samaan aikaan luullaan toista kirjoittajaa sinuksi jos hällä vain sattuu olemaan samat mielipiteet asioista. Suomi24 on kuuluisa tällaisesta.
- Kaapataan-yhdessä
Näinhän se on, helppo se on kaapata.
- huolestuttaa
Tunnistaa minut, vaikka en kirjoittaisi aiheesta joka aiheuttaa raivoa hänelle. Ja vaikka kommenttini olisi yksinkertainen "Olen eri mieltä" tyyppinen lause.
- 161411hjg
Häiriköllä on tasan kaksi mahdollisuutta tunnistaa sinut, joko hän on palstan moderaattori tai sitten koneellasi on vakoiluohjelma.
Mitä sekopää sitten voi tehdä? Ykkösvaihtoehdossa vain sen mitä tekee nyt, vinkuu keskustelupalstalla. Kakkosvaihtoehto on pahempi, pankkitunnukset yms. voivat päätyä m**keron tietoon.
- Mielivaltapoistaja
Onhan täällä trolli joka toimii modenaatorina!
- Pistetäänjakoon
Sitten vaan mustahatut töihin
- katsopeiliin
Kirjoitus virheitä vittuilu on asiatonta!
- katso-ite
Eikä ple, ala vaan opettelemaa lukemista ja kirjoittamista.
- Pellehakuun
katso-ite kirjoitti:
Eikä ple, ala vaan opettelemaa lukemista ja kirjoittamista.
Laitetaan IP hakuun sit
- S24-User
Pellehakuun kirjoitti:
Laitetaan IP hakuun sit
Hönö, joko löysit IP:een?
- kiina.belt.italiaSellout
Taitaa valtio kytätä niin kuin italiassa.
Korruptoituneet valtion johtajat tappaa viheltäjät ennun kuin he pääsee edes julkisuuteen. Sitten jos joku pääsee niin tapetaan jotta muut ei uskalla puhua pelon takia ja kohde hiljaseksi. Eli Italiassa on syötetty google play kauppaan vakoiluohjelmia. Kohteet saatu asentamaan sovellukset kun on tiedetty kuka on ostanut laitteen. Kaupat antanut tiedot asiakkaista valtiolle. Sovellus tarkistaa onko laite listalla jos on niin aletaan keräämään kaikki mitä laite antaa jatkuvalla syötöllä.
Lähde:
https://motherboard.vice.com/en_us/article/43z93g/hackers-hid-android-malware-in-google-play-store-exodus-esurv
Omaa kuvitusta myös. - Painuhelvettiin
Kai ton palstopjen trollin tunnistaa,,,,,
tässäkin kirjoituksessa mota sen tunnusmerkkiä.- huolestuttaa
Tarkoitatko minua? Mikä kirjoituksessani oli sellaista, että pidät minua trollina ja mistä minut tunnistaa?
- ja-paljon-muuta
huolestuttaa kirjoitti:
Tarkoitatko minua? Mikä kirjoituksessani oli sellaista, että pidät minua trollina ja mistä minut tunnistaa?
Sinut tunnistaa Windows käyttäjäksi siitä että osaat kirjoittaa, lukea ja käyttäytyä fiksusti, roskaporukka ja huumehörhöt sekä luuserit eivät pysty kokonaista lausetta kirjoittamaan niin ettei se sisältäisi kirjoitusvirheitä.
- ip_muuttuu
IP:stä sen verran että eikö ole niin että se muuttuu jatkuvasti eli ei ole kiinteä vaan teleoperaattori myöntää jonkun IP-osoitteen eli numerosarjan jollekin netin käyttäjälle tietyksi aikaa eli se on eri päivinä erilainen.
- 094
Ainakin jos käyttää mobiililaajakaistaa niin IP vaihtuu kun käynnistää laitteen uudelleen.
Monissa tavallisissa laajakaistoissa "tietääkseni" IP saattaa pysyä samana. Korjatkaa, jos olen väärässä...
Vaikka joku tietäisi IP-osoitteen, ei sillä pidemmän päälle tekisi mitään. Operaattori jakaa osoitteet käyttäjille DHCP:n kautta, ja osoite on määritetty olemaan voimassa tietyn aikaa. Tämän ajan mentyä modeemi saa uuden osoitteen, ja vanha osoite menee jollekkin toiselle käyttäjälle. Puhutaan dynaamisesta IP-osoitteesta. Modeemi ottaa käyttöön yhden IP-osoitteen, mutta laitteissa on yleensä NAT toiminto, eli osoitteenmuutos, network address transalation. Tämä toiminnallisuus mahdollistaa, että useampi sisäverkon laite voi liikennöidä ulospäin, vaikka käytössä on vain yksi julkinen IP. Ulkoverkon IP voi olla millainen tahansa, mutta sisäverkon osoite onkin esim. muotoa 192.168.1.180. Mikäli koneesi saa sisäverkon IP:ksi tuon em. osoitteen, on reitittimen/modeemin IP 192.168.1.1. Se mistä IP-avaruudesta sisäverkon koneet osoitteet saavat riippuu täysin käytettävästä modeemista/reitittimestä.
- mr.data
Modeemin/reitittimen osoitteen vaihtuminen on operaattorin käytännöstä kiinni. Omassa reitittimessä ip on ollut ainakin viimeiset 4 vuotta sama, vaikka se on ollut toisinaan viikonkin pois päältä. IPv4 avaruuden osoitteet ovat loppuneet jo vuosia sitten, ja NAT:illa on sille saatu lisäaikaa. IPv6:tta otetaan hiljalleen käyttöön. Monet mobiilioperaattorit nattaavat tukiasemia, jotta saisivat osoitteet riittämään. Muuten ip osoite on julkinen, eikä sen perusteella saa käyttäjästä muuta irti kuin summittaisen sijainnin, ja käytännössä sillä ei tee mitään, ellei pääse operaattorin asiakastietokantaan käsiksi.
Selain kertoo aina osoitteen palvelimelle, muuten selailu ei olisi mahdollista. Useimissa reitittimessä on loki, johon kertyy siihen tulleet yhteydenottoyritykset. Normaalisti niitä tulee muutaman sekunnin välein ympäri maailmaa. Whois palveluilla voi jäljittää mistä yhteydet tulevat. - Lie_Lie_Lie
taas valheita
Lie_Lie_Lie kirjoitti:
taas valheita
Sä taidat olla näitä yhden lauseen ihmisiä? Osaato kertoa itse yhtään paremmin, tai halusitko vaan vittuilla?
- sairaalloiselle_
Aloittajalle: Kysehän on vainoamisesta. Tyyppi seuraa sinua ja kiusaa sinua. Hän vainoaa sinua.
Ja jos hän on foorumin ylläpitäjä, hän käyttää silloin hänellä olevia mahdollisuuksia laittomuuksiin. Hän on rikollinen. Asia kuuluu siis poliisille. Se, että poliisi sanoisi, että eihän sinne anonymiteetin salliville foorumeille kannata mennä, omaa hölmöyttäs että menet, niin se on huono heitto, sillä ihmisellä on oikeus osallistua myös näihin anonymiteetin salliviin foorumeihin ilman että hän joutuu vainotuksi.
Häirintätarkoituksessa tehty seuraaminen on laitonta.
Suomi24:llä on samanlainen tyyppi. Tästä tyypistä on tehty ilmiantoja suomi24:n ylläpitoon, mutta nämä ilmiannot eivät johda mihinkään toimiin, ei edes silloin kun ilmoitettu sääntöjen vastaisesta toiminnasta, eli tyyppi on tullut solvaamaan vainoaamansa henkilöä. Kirjoitusta ei poisteta, joten tästä päätellen, tyyppi lienee juuri ylläpitäjiä.
Tyypin touhu paljastaa hänen sairaalloiset piirteensä, hän ilmiselvästi kokee pelottelevansa kohdettaan, kun hän teksteillään juurikin antaa ymmärtää sen, että hän tunnistaa kohteensa ja kuvittelee jopa tietävänsä tästä jotakin tyypin omasta mielestä epäedullista.
Ilmiselvästi tyyppi kuuluu suomi24:n ammattikalustoon, hän käyttää hänellä olevia teknisiä mahdollisuuksia rikolliseen toimintaan. Vaikka hänen kirjoituksensa on ilmiannettu ylläpidolle, mitään ei tapahdu.
IP osoite, koneella on vakio-osoite. Joskus aikoinaan, ip-osoite vaihtui jokaisella modeemin uudelleen käynnistyksellä, nykyään kiinteä.- mitävastaa
Kysy suomi24 poliisilta?
- Täsmää-tietoni-kanssa
Tämä pitää paikkansa minullakin. Minulla oli eilen toisenlainen (luultavasti ne 4 numeroa vaihtu) IP kuin tänään on. Tästä voisi olettaa että hyvin monella muullakin IP osoite vaihtuu joskus.
- Omaosoitesejase
Jo on mennyt kevätskitsoisuus taas vainoharhaisuudeksi vailla mitään todellisuuspohjaa.
- Julkineneläin
Mustahatulle yhden IP:n kaivaminen ei ole suurikaan työ
- qwr
Jos pelkäät että sinua seurataan, hanki vaikka F-Securen "FREEDOME VPN", joka luo salatun "kanavan", jota pitkin tietosi kulkee.
https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/freedome- Operaattori
Tai ota käyttöön Opera-selain. Se tekee saman asian eikä maksa mitään.
- wfreedom
Tuo Freedom toiminnee vain Windowsilla, ei Linux-jakeluilla.
"Ei-miinoitetu" VPN toimii hyvänä tietoturvansa lisätkena, vaikka ei olekaan kaiken kattava taikasauva.
- onnela3
kauharunkkari julkinen eläin
- Totuus-julki
Kyllä tavalliselle pelkurille opera riittää.
- pelletouhua
sen siittä saa kun valehtelee ja trollaa tarpeeksi, kuin avaaja.
- tananpellet
siis siittämällä vai -mättä?
Yritä nyt edes!
- Mustahattu
Kun tarpeeksikauvan aukoo päätään ja trollaa ja valehtelee, kyllähän jossain tulee raja, jossa joku osaaja pistää sitten haiseen.
- hgfddfgh
Ihan ei osaa sanoa onko "vainoojasi" kuitenkin oikealla asialla vaikka käyttäisikin "kyseenalaisia keinoja" tietojen selvitykseen? Saattaa olla myös ihan harmiton sarjamurhaaja joka pistää sinut ja perheesi kylmäksi eli TEIDÄN henkilökohtainen ongelma?
Johon muiden netinkäyttäjien ei pidä sekaantua
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603705Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen492990Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631252898Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3651961- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2091112Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27929- 47921
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että105904