Puhalsin 2,5 promillea ja mitään vahinkoja ei tapahtunut lainkaan! tämä on minun ensimmäinen kännissä kiinni jääminen! mitä sakkoja minulle voi tulla, ja mitä merkintöjä tulee minun papereihin? vaikuttaakos työn saantiin yms...???
auto oli ojas kiinii
äöööööööööööö
16
62
Vastaukset
- poliisitutkii
3 kk ehdollista vankeutta ja oheissakko 50 ps sekä ajokieltoa vuoden verran. Rikosrekisterimerkintä siis, joka voi vaikuttaa työsaantiin, jos työnantaja vaatii rikosrekisterinotetta työnhakijalta.
- m2dis
ei ollut liikenne vaarantaminen olin yksin aurassa tien reunassa kuinka kauaksi aikaa voin jäädä ilman ajokortti
- jurrrrrristi
m2dis kirjoitti:
ei ollut liikenne vaarantaminen olin yksin aurassa tien reunassa kuinka kauaksi aikaa voin jäädä ilman ajokortti
Jos auto ajautuu tieltä ojan puolelle, niin syyte tulee myös liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Vuoden ajokielto merkitsee sitä, että kortti kuivuu vuoden, tosin aina on mahdollista hakea jo poliisilta alkolukolla valvottua ajo-oikeutta, se on tosin melko hintavaa. - M2dis
missä luet näitä lakeja että vuosi ajokielto ?
- poliisitutkii
M2dis kirjoitti:
missä luet näitä lakeja että vuosi ajokielto ?
Nykyisin käräjäoikeus määrää ajokiellon antaessaa tuomion rattijuopumuksesta (Ajokorttilaki 64 §). Se on maksimissaan viisi vuotta. Oikeuskäytäntö noin suurissa promilleissa on vuosi ajokieltoa.
Ajokorttilaki 66 §
"Ajokielto on voimassa enintään viisi vuotta." Säännös on voimassa vielä 31.5.-19 asti. Sen jälkeen poliisi määrää ajokiellon ja törkeässä rattijoupumuskessa ajokielto on vähintään 3 kk ja max 5 v. - M2dis
voisko mennä näin että ajokielto on 3 kuukausi ja tulee iso sakko?
- jurrrrrristi
poliisitutkii kirjoitti:
Nykyisin käräjäoikeus määrää ajokiellon antaessaa tuomion rattijuopumuksesta (Ajokorttilaki 64 §). Se on maksimissaan viisi vuotta. Oikeuskäytäntö noin suurissa promilleissa on vuosi ajokieltoa.
Ajokorttilaki 66 §
"Ajokielto on voimassa enintään viisi vuotta." Säännös on voimassa vielä 31.5.-19 asti. Sen jälkeen poliisi määrää ajokiellon ja törkeässä rattijoupumuskessa ajokielto on vähintään 3 kk ja max 5 v.Rangaistusta ja ajokieltoa monin verroin pahempia ovat oheisseuraukset etenkin nuorille. Poliisi rekisteröi rattijuopot, sormenjäljet, valokuvat ja törkyrattijuopoilta vielä DNA. Kuten edellä nimimerkki poliisi tutkii kirjoitti, niin nimi poliisirekisterissä saattaa vaikuttaa myöhemmin työnsaantiin, tai opiskeluun hakeutuessa.
Aktiivirekisteristä rikostieto poistuu 15 vuodessa, mutta tuntomerkit, sormenjäljet, DNA poistetaan rekisteristä vasta kymmenen vuoden kuluttua rekisteröidyn kuolemasta. - m2dis
Minulla oli §70
- jurrrrrristi
m2dis kirjoitti:
Minulla oli §70
Pykälä 70 tarkoittaa sitä, että poliisi on määrännyt sinut väliaikaiseen ajokieltoon, joka jatkuu kunnes oikeus päättää lopullisesta ajokiellosta ja sen pituudesta.
- M2dis
kauan se voi kestää? kiitos
- kokenut-juoppo
Kyllä menee kesä ilman korttia se on varma.
- m2dis
olet varma
- M2dis
Autossa oli ojas itse nukkumassa ohjauspyörässä ja sitten poliisin tuli piti puhaltaa
- M2dis
Onko autokoulun tehtävä se uudelleen?
- jurrrrrristi
On sekin mahdollista. Jos hölmöilet toistuvasti, tai poliisilla on syytä epäillä, ettet todennäköisesti ole säilyttänyt ajotaitoasi, mihin ojaan ajaminen viittaa, niin poliisi voi määrätä sinut uuteen kuljettajantutkintoon.
Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaminen ei ole mikään jokamiehenoikeus. - M2dis
onko mahdollista, että kortti ovat 3 kuukautta ja suuri sakko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261673- 991478
Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381264Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731261Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131117- 51974
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_189928Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 64856
- 25838