Masennus/itsemurha

Liianrikki

En tiedä mille palstalle laittaa tämä.. ehkä voin kokea itseni vielä nuoteksi (23v).
Mun alamäki alkoi noin 11 vuotiaana hyväksikäytöstä, sen jälkeen koin hyväksikäyttöä teini-iän poikaystäviltä (seksiä luottamisen jälkeen ja sitten välitöntä hylkäämistä). Huipentuen väkivaltaiseen suhteeseen noi 17-vuotiaana jolloin lähes menetin henkeni kys. Ihmisen takia. Suljin jokaisen asian ja jokaisen helvetin mielestäni kunnes täytin 20-vuotta, jolloin helvetti puhkesi. Traumaperäinen stressihäiriö, vakava masennus, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö. Nyt pian neljä vuotta kamppailtuani asioiden kanssa ja jatkuvasti pelon ja ahdistuksen kanssa eläessäni, haluan kai kertoa jonnekkin/jollekkin mun tarinan. Olen harkinnut itsemurhaa noin 2-vuotta, viimeaikoina yhä vahvemmin. Terapia ei auta, lääkitys, rakastava perhe ei auta, työ ja erittäin rakkaat ystävät, eivät vaan auta. Joka päivä tuijotan lääkärin määräämiä rauhoittavia ja unelmoin vetäväni koko pakkauksen. En tiesä mitä haen tällä postauksella, ehkä jotain voimaa taistella. Tiedostan että mulla on perhe ja ystäviä, mutta se ei vaan riitä, haluan silti kuolla.

7

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläelämääpelkää

      Sinulle on tehty jo tarpeeksi pahaa, älä enää itse jatka sitä, vaan ole itsellesi hyvä. Asioiden kertaaminen ei ole sitä. Mennyttä et voi muuttaa. Jätä se taakse. Olet nuori, elämän alussa vasta. Jonakin päivänä sinä olet se, joka oman ahdistuksensa ratkaistuaan auttaa ja rohkaisee toista ihmistä. Niin kävi itsellenikin. Voimia Sinulle, pikku nainen, kasva kauniiksi ja ehjäksi!

    • tulevaisuusvoipallo

      En tiedä lohduttaako sua mutta mulla ei oikeastaan ole oikein perhettä tai ystäviä. Siis on niin vaikeat välit ja vähän kylmät välit. Olen sua vanhempi ja tunnen olevani epäonnistunut kun mulla ei ole ns normaali elämää perheineen ja lapsineen. Mua on töissä kiusattu ja munkin yks pitkäaikainen miesystävä tavallaan henkisesti kiusasi silloin kun olisin halunnut hankkia niitä lapsia niin oli monen muun kanssa mun selän takana ja lopulta hylkäsi. Että olen vähän herkkä eikä nykyihmiset hyväksy herkkiä ja kilttejä ihmisiä vaan seuraa pompottelua ja tönimistä ja ilkeää juoruilua ja pahalla silmällä vilkuilua. Että ikävä että sulla on ollut noin kovaa, sä oot saanut tukea jo jotenka on joku syy tässä maailmassa että olet täällä ja ehkä sulle löytyy parempaa tulevaisuudessa. Sun pitää uskoa parempaan vaikkei sitä edes tulisi, niin munkin on vaan ajateltava vaikka mullakin on ollut noita samoja synkkiä ajatuksia mutta on parempi yrittää keksiä esim luonnosta tai eläimistä auttajaa koska ihmisistä on sitä joskus vähän vaikeaa löytää, mutta luonto ja musiikki lohduttaa. Yritä kävelllä ja lueskella joskus jotain hauskoja juttuja ja jos pystyt voi esim eläimen ottaminen luokse niin lohduttaa tai eheyttää tai voi yrittää itse tarjoutua auttamaan muita nuoria näiden suruissa esim. Tai käydä kansalaisopistossa jossain harrastepiirissa. Sulla on ollut rankkaa mutta kun juttelee ihmisten kanssa niin osoittautuu mahdollisesti että jollain muillakin on ollut rankkoja asioita elämässään jotka ovat heitä hajoittaneet. Ihminen ei ole yksin ongelmissaan vaan muillakin on usein rankkaa!. On hyvä yrittää löytää ympärille ihmisiä jotka pitävät sua kuitenkin hyvänä tyyppinä ja kyl sulla varmaan niitä onkin?! Ei kannata aina niin uskoa jos joku sanoo että ei ole koskaa mennyt mitenkään huonosti, se ihminen joka sanoo niin on vaan kieltänyt esim menneisyytensä ongelmakohdat.! Ja sellainenkin on muuten sille ihmiselle vaarallista, en nyt tässä selitä miksi se on sille ihmiselle vaarallista. Mutta kannustan sua tässä esim luonnosta ja ympäristöstä nauttimiseen ettet turhaan käperry vanhoihin asioihin vaan jaksat tulevaisuuteen ja uusia tuulia päin!

    • thotiana

      Todella harmillista, että olet kokenut näin paljon kaikkea, niin pienellä aikavälillä. Mutta älä tee mitään itsellesi, koska et ole ainut keneen se vaikuttaa. Sinulla on ympärilläsi ihmisiä, jotka välittävät. Kun koet elämäsi täysin turhaksi, käänny suoraan heidän puoleen, vaikkei se sinua heti auttaisikaan.

      Voimia ♥

    • Ikävää että olet joutunut noin inhottavaan tilanteeseen! En oo varma millaista apua haet täältä, vai haetko sellaista ollenkaan, mutta jos haluat kahdenkesken keskustella asioista, niin voit laittaa jos vain haluat viestiä osoitteeseen: [email protected]

      Aina on toivoa!

    • uskova-mies

      Yritä nyt etsiä apua hengellisistä asioista.
      Taivaan Isä varmasti tahtoo auttaa sinua.
      Hän antaa tulevaisuuden ja toivon ja myös rauhan.

    • Hei Liianrikki!

      Hyvä, että rohkaistuit kirjoittamaan tilanteestasi. Vaikka sinusta tuntuu, että rakastava perhe ja ystävät eivät riitä, kannattaa sinun siitä huolimatta tukeutua heihin. Muista että sinä olet tärkeä, vaikka olet joutunut kokemaan paljon ikäviä asioita. Et kerro tekstissäsi, että oletko kertonut itsemurha-ajatuksistasi kenellekään, mutta olisi hyvä, jos puhuisit ajatuksistasi vaikka jollekin ystävällesi.
      Iloa ja valoa elämääsi!

      NettiSaapas Kotkasta Päivi

    • Anonyymi

      Käypä kuohitsemassa psykiatri ennen itsemurhaasi. He ovat pakkosteriloinneistaan muun muassa kuuluisia. Ja esimerkiksi kemialliset ja sähköiset lobotomiat jatkuvat tänäkin päivänä. Pääset hyvin todennäköisesti taivaaseen, jos sellaista paikkaa on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe