Kukkiiko krookukset, pilkistääkö lumikello, näkyykö helmililjoja? Onko kukkien siemenet jo itäneet?
Kukkiva kevät
18
<50
Vastaukset
Maalla siinä kyllä olin, mutta vielä oli pihassa lunta.Pirtin takametsässä ei ollut enää lunta, muttei vielä sinivuokkojakaan. Niitä siihen ensimmäiseksi tulee.
Illalla, kun poika oli pihalla, kuuli jotain ryminää suulista päin.
Ovet oli kiinni, ettei sinne isoa eläintä voi päästä.
Seuraavana päivänä lähdettiin katsomaan.
Peräseinällä oli tukiseipäiden päällä ihmisen pään kokoinen risuista ja korsista rakennettu pesä.
Suuli on korkea, yläikkunan kohdalla aukko.
Ajattelimme, että olisiko pöllö tai orava siitä tullut ja pesän tehnyt. Poistuimme heti, kun ajattelimme, jos vaikka on pesintätouhut meneillään.- Kevyttä.kevättä
Lunta riittää rivarini pihassa, aurinko on tänään lumikasoja madaltanut, mutta kukkapenkkejä ei vielä näy.
- maissiii
Krookuksia näkyy ja tulppaanit työntävät lehtikimppuja noin vaaksan mittaisia ovat jo. metrin verran mökin seinämältä ovat lumet jo sulaneet, auringon puolelta vain.
Yhteen purkkiin kylvin mustasilmäsusannaa, ei mitään kuulunut, ei näkynyt,
tökkäsin samaan purkkiin neljä avokadon siementä.
Nyt avokadot ovat haljenneet ja kohta sieltä jotain tunkee, epäilen,
ja mustasilmäsusannatkin ovat noin puolentoista sentin mittaisia.
Saapas nähdä, mitä kaikkea siitä purkista vielä löytyykään... - HyvätIlmat
Kevät keikkuen tulevi. Menisikö kevät-messuille. Menettekö te kevät-messuille.
- mämeenstadin
Turku vai Helsinki?
- HyvätIlmat
mämeenstadin kirjoitti:
Turku vai Helsinki?
Turin kukkamarkkinoille, ehkä ja takaisin puutarhakaupan kautta.
- mämeenstadin
HyvätIlmat kirjoitti:
Turin kukkamarkkinoille, ehkä ja takaisin puutarhakaupan kautta.
Viroon menet.
Kaksi kertaa on joutsenpari lentänyt yli pään ja sitten meni pitkä rivi joitain, äännellen.
Ne eivät olleet joutsenia eivätkä kurkia. Ajattelin, että olivat varmaan hanhia.
En ihan selvästi nähnyt, kun olin metsässä ja puiden lomasta näin.
Vaan kevään merkkejä nekin.- Skånepåg
Valkovuokot jo täällä kukkii.-Kävin hakemassa lyhdyt koirien haudoilta, kyllä oli kaunista haudoilla krookukset ja pääsiäisliljat kukki :)
- Per-kel
eppu2 kirjoitti:
Millä leveysasteella olet, jos valkovuokot jo kukkii?
Jospa sanon että välillä Helsingborg-Hässleholm :D
- Ei.kukankukkaa
Lunta sataa ja näkösällä jo ollut maa on peittynyt.
Palaan Suomeen vasta 20.5., toivottavasti koivut ovat silloin edes hiirenkorvalla.
- Bengalitikku
Tulppaanin pieniä suikeroita lehtiä näkyy. Oli sellainen pikaistutus syksyllä, että tökkäänpä nuot tuohon, etteivät kuivetu pussiin. Jotenkin tylsää keväällä löytää
unohtuneet sipulit. - Tuulettaa
Peipposet toivat kevään tänne. Kukkia ei näy, vasta maa alkaa paljastua paikoin.
Norjalaisessa ohjelmassa puhuivat metsän eläinten ilmestymisestä pihapiiriin kun joku läheinen tai ystävä kuolee. Onko teillä kokemuksia? Mielestäni itselläni on useita. Myös jotkut vanhat ihmiset täällä puhuivat samaa.
Nyt ehkä pidätte minua entistäkin höppänänpänä.Minä en pidä höppänänä.
Äitini oli kuollut juuri, olin avomieheni talolla maalla. Hän tapasi käydä silloin tällöin polttelemassa pikkusikaria rappusilla.
Rappuen vieressä seinällä oli ritilä, jota pitkin humala kasvoi. Ritilä oli tyhä, koska oli marraskuu.
Kuulen, kun hän huutaa rapulta, ´´tule äkkiä tänne.´´
Menin, ritilällä vaaan parin metrin päässä istui pöllö. Ulkovalo oli päällä. Hetken katsoimme toisiamme, sitten se lensi pois.
Toinen tapaus: Olimme kotitilalla veljen kanssa. Edellisenä iltana sisaremme oli kuollut.
Olin ulkona portin kohdalla. Suulin katolle lensi noin pulun kokoinen outo lintu. Seuraavaksi se lennähti tielle parin metrin päähän, joten näin sen selvästi.
Valkoinen lintu, jolla niskasta selkään päin paksu musta raita.
Selailin lintukirjoja moneen kertaan, kyseistä lintua en vaan löytänyt.
Mitään selitystä noihin tapahtumiin ei minulla ole, en ihan sattuman piikkiinkään osaa niitä laittaa, näin vain tapahtui.- Tuulettaa
eppu2 kirjoitti:
Minä en pidä höppänänä.
Äitini oli kuollut juuri, olin avomieheni talolla maalla. Hän tapasi käydä silloin tällöin polttelemassa pikkusikaria rappusilla.
Rappuen vieressä seinällä oli ritilä, jota pitkin humala kasvoi. Ritilä oli tyhä, koska oli marraskuu.
Kuulen, kun hän huutaa rapulta, ´´tule äkkiä tänne.´´
Menin, ritilällä vaaan parin metrin päässä istui pöllö. Ulkovalo oli päällä. Hetken katsoimme toisiamme, sitten se lensi pois.
Toinen tapaus: Olimme kotitilalla veljen kanssa. Edellisenä iltana sisaremme oli kuollut.
Olin ulkona portin kohdalla. Suulin katolle lensi noin pulun kokoinen outo lintu. Seuraavaksi se lennähti tielle parin metrin päähän, joten näin sen selvästi.
Valkoinen lintu, jolla niskasta selkään päin paksu musta raita.
Selailin lintukirjoja moneen kertaan, kyseistä lintua en vaan löytänyt.
Mitään selitystä noihin tapahtumiin ei minulla ole, en ihan sattuman piikkiinkään osaa niitä laittaa, näin vain tapahtui.Minulla tuorein tapaus oli ihan juuri. Eräs ihminen jonka kanssa pidimme yhteyttä viimeksi vähän ennen kuolemaa, kuoli ihan vähän aikaa sitten. Eräs haukka tuli ikkunan taakse oksalle ja tuijotteli sisälle kauan aikaa, ehkä yli puoli tuntia. Se oli outoa kun se oli siinä vaikka sinänsä haukkoja voi nähdä.
Monta kertaa elämän aikana on sattunut jotain. Pöllö tullut vastaavasti ja kauris tullut koskettamaan läheisen kuoltua. Toki kauriitkin voivat kesyyntyä jos joku ruokkii, mutta outoa henkilöä yllättäen koskettamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426