Kukkiva kevät

Kevyttä.kevättä

Kukkiiko krookukset, pilkistääkö lumikello, näkyykö helmililjoja? Onko kukkien siemenet jo itäneet?

18

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalla siinä kyllä olin, mutta vielä oli pihassa lunta.Pirtin takametsässä ei ollut enää lunta, muttei vielä sinivuokkojakaan. Niitä siihen ensimmäiseksi tulee.
      Illalla, kun poika oli pihalla, kuuli jotain ryminää suulista päin.
      Ovet oli kiinni, ettei sinne isoa eläintä voi päästä.
      Seuraavana päivänä lähdettiin katsomaan.
      Peräseinällä oli tukiseipäiden päällä ihmisen pään kokoinen risuista ja korsista rakennettu pesä.
      Suuli on korkea, yläikkunan kohdalla aukko.
      Ajattelimme, että olisiko pöllö tai orava siitä tullut ja pesän tehnyt. Poistuimme heti, kun ajattelimme, jos vaikka on pesintätouhut meneillään.

      • Kevyttä.kevättä

        Lunta riittää rivarini pihassa, aurinko on tänään lumikasoja madaltanut, mutta kukkapenkkejä ei vielä näy.


      • Palmu kasvaa parimetrisenä - tosin muutaman viikon vielä autotallin lämmössä.


    • maissiii

      Krookuksia näkyy ja tulppaanit työntävät lehtikimppuja noin vaaksan mittaisia ovat jo. metrin verran mökin seinämältä ovat lumet jo sulaneet, auringon puolelta vain.

      Yhteen purkkiin kylvin mustasilmäsusannaa, ei mitään kuulunut, ei näkynyt,
      tökkäsin samaan purkkiin neljä avokadon siementä.
      Nyt avokadot ovat haljenneet ja kohta sieltä jotain tunkee, epäilen,
      ja mustasilmäsusannatkin ovat noin puolentoista sentin mittaisia.
      Saapas nähdä, mitä kaikkea siitä purkista vielä löytyykään...

    • HyvätIlmat

      Kevät keikkuen tulevi. Menisikö kevät-messuille. Menettekö te kevät-messuille.

      • mämeenstadin

        Turku vai Helsinki?


      • HyvätIlmat
        mämeenstadin kirjoitti:

        Turku vai Helsinki?

        Turin kukkamarkkinoille, ehkä ja takaisin puutarhakaupan kautta.


      • mämeenstadin
        HyvätIlmat kirjoitti:

        Turin kukkamarkkinoille, ehkä ja takaisin puutarhakaupan kautta.

        Viroon menet.


    • Kaksi kertaa on joutsenpari lentänyt yli pään ja sitten meni pitkä rivi joitain, äännellen.
      Ne eivät olleet joutsenia eivätkä kurkia. Ajattelin, että olivat varmaan hanhia.
      En ihan selvästi nähnyt, kun olin metsässä ja puiden lomasta näin.
      Vaan kevään merkkejä nekin.

    • Skånepåg

      Valkovuokot jo täällä kukkii.-Kävin hakemassa lyhdyt koirien haudoilta, kyllä oli kaunista haudoilla krookukset ja pääsiäisliljat kukki :)

      • Millä leveysasteella olet, jos valkovuokot jo kukkii?


      • Per-kel
        eppu2 kirjoitti:

        Millä leveysasteella olet, jos valkovuokot jo kukkii?

        Jospa sanon että välillä Helsingborg-Hässleholm :D


    • Ei.kukankukkaa

      Lunta sataa ja näkösällä jo ollut maa on peittynyt.

    • Palaan Suomeen vasta 20.5., toivottavasti koivut ovat silloin edes hiirenkorvalla.

    • Bengalitikku

      Tulppaanin pieniä suikeroita lehtiä näkyy. Oli sellainen pikaistutus syksyllä, että tökkäänpä nuot tuohon, etteivät kuivetu pussiin. Jotenkin tylsää keväällä löytää
      unohtuneet sipulit.

    • Tuulettaa

      Peipposet toivat kevään tänne. Kukkia ei näy, vasta maa alkaa paljastua paikoin.

      Norjalaisessa ohjelmassa puhuivat metsän eläinten ilmestymisestä pihapiiriin kun joku läheinen tai ystävä kuolee. Onko teillä kokemuksia? Mielestäni itselläni on useita. Myös jotkut vanhat ihmiset täällä puhuivat samaa.
      Nyt ehkä pidätte minua entistäkin höppänänpänä.

      • Minä en pidä höppänänä.
        Äitini oli kuollut juuri, olin avomieheni talolla maalla. Hän tapasi käydä silloin tällöin polttelemassa pikkusikaria rappusilla.
        Rappuen vieressä seinällä oli ritilä, jota pitkin humala kasvoi. Ritilä oli tyhä, koska oli marraskuu.
        Kuulen, kun hän huutaa rapulta, ´´tule äkkiä tänne.´´
        Menin, ritilällä vaaan parin metrin päässä istui pöllö. Ulkovalo oli päällä. Hetken katsoimme toisiamme, sitten se lensi pois.
        Toinen tapaus: Olimme kotitilalla veljen kanssa. Edellisenä iltana sisaremme oli kuollut.
        Olin ulkona portin kohdalla. Suulin katolle lensi noin pulun kokoinen outo lintu. Seuraavaksi se lennähti tielle parin metrin päähän, joten näin sen selvästi.
        Valkoinen lintu, jolla niskasta selkään päin paksu musta raita.
        Selailin lintukirjoja moneen kertaan, kyseistä lintua en vaan löytänyt.
        Mitään selitystä noihin tapahtumiin ei minulla ole, en ihan sattuman piikkiinkään osaa niitä laittaa, näin vain tapahtui.


      • Tuulettaa
        eppu2 kirjoitti:

        Minä en pidä höppänänä.
        Äitini oli kuollut juuri, olin avomieheni talolla maalla. Hän tapasi käydä silloin tällöin polttelemassa pikkusikaria rappusilla.
        Rappuen vieressä seinällä oli ritilä, jota pitkin humala kasvoi. Ritilä oli tyhä, koska oli marraskuu.
        Kuulen, kun hän huutaa rapulta, ´´tule äkkiä tänne.´´
        Menin, ritilällä vaaan parin metrin päässä istui pöllö. Ulkovalo oli päällä. Hetken katsoimme toisiamme, sitten se lensi pois.
        Toinen tapaus: Olimme kotitilalla veljen kanssa. Edellisenä iltana sisaremme oli kuollut.
        Olin ulkona portin kohdalla. Suulin katolle lensi noin pulun kokoinen outo lintu. Seuraavaksi se lennähti tielle parin metrin päähän, joten näin sen selvästi.
        Valkoinen lintu, jolla niskasta selkään päin paksu musta raita.
        Selailin lintukirjoja moneen kertaan, kyseistä lintua en vaan löytänyt.
        Mitään selitystä noihin tapahtumiin ei minulla ole, en ihan sattuman piikkiinkään osaa niitä laittaa, näin vain tapahtui.

        Minulla tuorein tapaus oli ihan juuri. Eräs ihminen jonka kanssa pidimme yhteyttä viimeksi vähän ennen kuolemaa, kuoli ihan vähän aikaa sitten. Eräs haukka tuli ikkunan taakse oksalle ja tuijotteli sisälle kauan aikaa, ehkä yli puoli tuntia. Se oli outoa kun se oli siinä vaikka sinänsä haukkoja voi nähdä.
        Monta kertaa elämän aikana on sattunut jotain. Pöllö tullut vastaavasti ja kauris tullut koskettamaan läheisen kuoltua. Toki kauriitkin voivat kesyyntyä jos joku ruokkii, mutta outoa henkilöä yllättäen koskettamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe