Kun kuvakaappaan puhelimesta kuvan ,lähetän omaan sähköpostiini ja siitä edelleen ko.textin .Näkyykö lähettäjätietoja ,paikka,ym ...vai poistuuko kuvakaappauksessa ?
Kiitos
Kuvatiedot ?
6
1997
Vastaukset 6
- satavarma
Exif tiedot on helppo tarkistaa itsekin, mutta kuka sitten tietää mitä itse kuvan koodin sisään on tallennettu, koska exif tietojen poistamista usein tarjotaan.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole helppo tarkistaa itsekin, tarvitaan hyvä/kallis ohjelma. Täällä on melko kattava lista tägeistä: https://exiftool.org/TagNames/EXIF.html mutta speksi sallii myös custom tageja joita aniharva tagin tarkasteluohejelma näyttää.
- Kuvatiedot
Kiitos , Itse en ymmärrä mitään exif jutuista.. Klikkaamalla oikeaa hiirennäpäintä kyllä ominaisuudet näyttää ,joissa mm näkyy tietokone x henkilön .. paikkatunnistin koordinatit ei näy. Kuvakaappaus what upista huaweilla > hp läppäriltä > meseviestinä eteenpäin . En haluaisi ,että lähettäjä kone näkyy. Vastaanottaja tuskin osaa kaivaa /avata tietoja . Tietysti esim. kirjaston palvelimelta voisi lähettää ( en tiedä mitä näyttää kun omalla kortilla kirjautuu ) .
Kiitoksin - Anonyymi
Tuskin kuvakaappauksessa mitään sijaintitietoja on, kun ei ne liity siihen mitenkään. Mutta exifeistä näkee tietenkin mitä on.
Linux-tietokoneella voi tsekata exifit vaikka ImageMagickillä. https://www.bettertechtips.com/linux/view-exif-data-linux/- Anonyymi
Jos "kuvakappauksessa" on käytössä tiedostomuoto *.png niin siinä ei ole exif tageja, *.jpg muoto sallii exif tagit joten niitä saattaa olla.
Mutta AP kysymys on laajempi kuin vain kuvassa mahdolliseti oleva infro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos "kuvakappauksessa" on käytössä tiedostomuoto *.png niin siinä ei ole exif tageja, *.jpg muoto sallii exif tagit joten niitä saattaa olla.
Mutta AP kysymys on laajempi kuin vain kuvassa mahdolliseti oleva infro.Siihen saa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912116Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381034Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82856
- 95843
- 79741
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215734Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53717- 92690
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 46622
- 35611
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433