Kun kuvakaappaan puhelimesta kuvan ,lähetän omaan sähköpostiini ja siitä edelleen ko.textin .Näkyykö lähettäjätietoja ,paikka,ym ...vai poistuuko kuvakaappauksessa ?
Kiitos
Kuvatiedot ?
6
1874
Vastaukset
- satavarma
Exif tiedot on helppo tarkistaa itsekin, mutta kuka sitten tietää mitä itse kuvan koodin sisään on tallennettu, koska exif tietojen poistamista usein tarjotaan.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole helppo tarkistaa itsekin, tarvitaan hyvä/kallis ohjelma. Täällä on melko kattava lista tägeistä: https://exiftool.org/TagNames/EXIF.html mutta speksi sallii myös custom tageja joita aniharva tagin tarkasteluohejelma näyttää.
- Kuvatiedot
Kiitos , Itse en ymmärrä mitään exif jutuista.. Klikkaamalla oikeaa hiirennäpäintä kyllä ominaisuudet näyttää ,joissa mm näkyy tietokone x henkilön .. paikkatunnistin koordinatit ei näy. Kuvakaappaus what upista huaweilla > hp läppäriltä > meseviestinä eteenpäin . En haluaisi ,että lähettäjä kone näkyy. Vastaanottaja tuskin osaa kaivaa /avata tietoja . Tietysti esim. kirjaston palvelimelta voisi lähettää ( en tiedä mitä näyttää kun omalla kortilla kirjautuu ) .
Kiitoksin - Anonyymi
Tuskin kuvakaappauksessa mitään sijaintitietoja on, kun ei ne liity siihen mitenkään. Mutta exifeistä näkee tietenkin mitä on.
Linux-tietokoneella voi tsekata exifit vaikka ImageMagickillä. https://www.bettertechtips.com/linux/view-exif-data-linux/- Anonyymi
Jos "kuvakappauksessa" on käytössä tiedostomuoto *.png niin siinä ei ole exif tageja, *.jpg muoto sallii exif tagit joten niitä saattaa olla.
Mutta AP kysymys on laajempi kuin vain kuvassa mahdolliseti oleva infro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos "kuvakappauksessa" on käytössä tiedostomuoto *.png niin siinä ei ole exif tageja, *.jpg muoto sallii exif tagit joten niitä saattaa olla.
Mutta AP kysymys on laajempi kuin vain kuvassa mahdolliseti oleva infro.Siihen saa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482543
- 1801818
- 701637
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91281- 80988
- 95979
- 72978
- 67891
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188884