WC:t Venäjällä

Tumpelot

Käydessäni Pietarissa hotellissa oli ohje, jonka mukaan tehtyäni tarpeeni niin käytetty paperi oli laitettava WC pöntön vieressä olevaan roska-astiaan. Sama määräys oli käytössä eräässä konserttisalissa, jolloin WC:ssä oli voimakkaat tuoksut.
Lisäksi Venäjällä näytti WC:stä tulevan huuhteluveden määrä olevan niin pieni, ettei pieni paperinpala huuhtoutunut viemäriin. Onko viemäriputkien mitoitus niin pieni, ettei paperi liiku siellä?

12

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavarits_mikita

      Joissain vanhemmissa rakennuksissa olen törmännyt näihin kyltteihin ja laittanut paperin suosiolla roskakoriin.

      • tualetnaya_bumaga

        Se ei ole roskakori vaan paperin uudelleen käyttöä varten laitettu keräyskori. Toisen puolen paperista voi vielä käyttää. Köyhän pitää olla säästäväinen.


      • ts18056

        Siellä ei ole asuntovelalliselta rahastettu 15 vuoden välein täyttä putkiremonttia, kuten täällä ;-)
        Samoja ohjeitahan tuolla Välimerellä on, ja ihan samasta syystä.

        Maassa maan tavalla, tai maasta pois, vai miten se menikään.


      • tavarits_mikita
        tualetnaya_bumaga kirjoitti:

        Se ei ole roskakori vaan paperin uudelleen käyttöä varten laitettu keräyskori. Toisen puolen paperista voi vielä käyttää. Köyhän pitää olla säästäväinen.

        Minulla on ikäviä uutisia jos kerran olet joskus ollut vessassa ja paperi on loppunut rullasta. Tai no, hätä ei ehkä sitten lukenut lakia...


      • OmatLambitMukana

        Finlandiassa hjuonommin, jäljellä vain paperiton toimisto.


    • SäästeliäsMieli

      Oin kerran silloisen NL:n sisäisellä lennolla ja meille juotettiin munakupin kokoisista muovipikareista vettä lennon aikana . Kun lento laskeutui, niin kukaan ei saanut poistua. Muutama muovikippo oli häveyksissä.

      • XNeuvos

        Olet värällä palstalla ja väärässä ketjussa.


    • Maajussillemorsian22

      Kyllä ne nykyään aikalailla samanlaisia on kuin Suomessakin, parissa paikassa olen tuota toimintaa nähnyt.
      Olen nähnyt tosin Venäjällä hirveimmän ja hienoimman vessankin.

      • omatpaperitmukana

        Viemäriputket ovat liian pieniä.Näin on myös joissakin uusissa rakennuksissa.Suurin syy toimimattomuuteen on kuitenkin paperin laatu.Käytä pehmopaperia mikä hajoaa vedessä eikä sitä halpisversiota mikä on wc;ssä tarjolla.


    • puol.etoon

      Pöntön vieressä olevan roskakorin tarkoituksena on kerätä käytetyt paperit uusiokäyttöön,
      sillä niistä valmistetaan kahvin suodatinpusseja.

      • Venäjänmatkaaja

        Juu, ja niillä keitetään sulle kahvit sitten :-)


    • RuotsalWC

      Tukholmassa käydessä virtsasin puiston pensaaseen mikä helpotus! Hyviä paikkoja ne Tukholman puistot!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7351
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4344
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2767
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      343
      1424
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1272
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1087
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe