Kirjallinen ilmoitus alkoholin käytöstä

Teettekö?

Moi!

Luin yhdestä kirjoituksesta, että poliisille tarvitsee tehdä ilmoitus jos häissä juodaan alkomahoolijuomia. Kysyin asiaa Vantaan poliisilta (koska häät Vantaalla) ja sain heiltä alla olevan viestin. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tämä yleinen tapa, että näin tehdään? Ilmoititko / aiotko ilmoittaa omista häistäsi? Minulle tämä oli aivan uutta!

VPK talo on julkinen kokoontumishuoneisto ja siitä tulee tehdä poliisille kirjallinen ilmoitus alkoholilain 59 §:n nojalla. Ilmoituksessa mainitaan kuka järjestää, mitä järjestää, missä
järjestää ja koska järjestää. Lisäksi henkilölukumäärä ja tarjoiltava alkoholi
esim morsiusmalja, booli jne. Ilmoituksen hinta on 10 €.

14

2596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En samperi vie varmasti tee.

      PERKELE!

      Veret meinaa kuohua tollasien tyhmien pykälien takia. Eikö virkavallalla ole parempaa tekemistä kun kytätä yksityispippaloiden anniskelua.


      jotain rajaa sentään.

      Jos tinanapit tulee sisään ja kaataa viinat maahan ja hajottaa juhlat niin mennäään sitten vaikka porukalla pieksämään sakkia kylille, särkemään ikkunoita, ajelemaan kännissä ja murtautumaan kioskille. Siihen ne ei jouda puuttumaan

      • Pöhhh

        Joskus voi sopeutua siihenkin, että yhteiskunnassa on sääntöjä, joita täytyy noudattaa,


      • Pöhhh kirjoitti:

        Joskus voi sopeutua siihenkin, että yhteiskunnassa on sääntöjä, joita täytyy noudattaa,

        Suomalainen yhteiskunta on typerä. Sekä kansalaiset, että virkakoneisto.

        Eurooppalaiset nauravat suomalaisten tunnollisuudelle kaikissa typerien pykälien noudattamisessa.

        Missään muusssa maassa ei ole näin lehmän luonteista kansaa, joka kuuliaisesti nielee kaiken mitä virkakoneisto sille suoltaa.

        Ei ole tapana ajella kännissä autolla, eikä pahoinpidellä ihmisiä, mutta alkoholitarjoiluilmoituksen jätän tekemättä, uhallakin!

        Mika


      • tiuku
        vanhami kirjoitti:

        Suomalainen yhteiskunta on typerä. Sekä kansalaiset, että virkakoneisto.

        Eurooppalaiset nauravat suomalaisten tunnollisuudelle kaikissa typerien pykälien noudattamisessa.

        Missään muusssa maassa ei ole näin lehmän luonteista kansaa, joka kuuliaisesti nielee kaiken mitä virkakoneisto sille suoltaa.

        Ei ole tapana ajella kännissä autolla, eikä pahoinpidellä ihmisiä, mutta alkoholitarjoiluilmoituksen jätän tekemättä, uhallakin!

        Mika

        Ota vaan rennosti, olin kerran poliisin tyttären häissä. Pippalot pidettiin poliisien majalla Lauttasaaressa eikä taatusti mitään ilmoitusta oltu tehty. Eivät kaikki poliisit niuhota tällaisista asioista - ainakaan isoilla paikkakunnilla. Muutenhan pitäisi ilmoittaa myös kaikista synttäreistä jne joissa tarjoillaan virkistysjuomakaupan tuotteita vaikkapa seurojentalolla.


    • tietoinen

      kyllä ilmoitus pitää tehdä, mutta vaikka häät olisivat helsingissä ja itse asuu espoossa, voi ilmoituksen tehdä espoon poliisiin. maksaa 10e mutta pakollinen jos pitopalövelulla ei ole omia anniskelulupia.

    • maksun maksanut

      Kannattaa maksaa se 10e, sillä jos tarkistus tulee ja maksut on maksamatta...voi olla ettei silloin enää 10e riitä!

    • maksoimme

      kiltisti laskun. kaikki eivät sitä kuitenkaan tee..

    • *nasu*

      toi on kyllä todellista rahastusta. vantaalla juhlitaan toukokuusta-lokakuuhun joka viikonloppu häitä varmasti kaikissa soveltuvissa tiloissa.
      Tuskin poliiseilla on aikaa kiertää näitä paikkoja joka vkl...
      etenkin jos juhlia on "isännöimässä" pitopalvelu.

      toisaalta jos itse hankkii juomat joita pitopalvelu kuitenkin tarjoaa niin miten sitten menetellään?
      tai jos pitopalvelulta ostaa esim. ruokajuomat (viinit) ja myöhemmin jo pitopalvelun lähdettyä tempaisee vielä boolit esiin?

      tai kuten me, tarjoamme morsiusmaljat ja ruokajuomat, ei muuta. tilatkin on seurakunnan ja vieraita 50hlö.

      tai kuten ystämme häissä, jatkot oli eripaikassa kuin ruoka ja molemmissa oli tarjolla alkoholia. jatkoillakin oli porukkaa liki 100 ja ylitettiimpä jatkoille mennessä vielä kaupungin rajakin. Eli juhlat oli kahdessa osassa ja kahdessa kaupungissa.

      Typerää saivartelua, sanon minä.

      Ainahan sitä voi virkavallan tullessa tirauttaa kyyneleen ja voivotella kun ei ollut edes tiedossa moinen ilmoitus velvollisuus ;-)))))

      • maksaa

        Kyseessä on kuitenkin yksi suurimmista elämän juhlista, joten eiköhän 10e kannata maksaa, jotta kaikki sujuu hyvin. Sakot ovat varmasti suuret, rikesakolla ei välttämättä selviä. Varman päälle kannattaa pelata!


      • jenna
        maksaa kirjoitti:

        Kyseessä on kuitenkin yksi suurimmista elämän juhlista, joten eiköhän 10e kannata maksaa, jotta kaikki sujuu hyvin. Sakot ovat varmasti suuret, rikesakolla ei välttämättä selviä. Varman päälle kannattaa pelata!

        10€ on varmasti jokaisen hääbudjetissa pieni summa, meillä noin 5000€:n budjetissa lähes olematon. Ja kuitenkin on niin ainutkertainen tapahtuma että haluan hoitaa sen kunnialla. En muutenkaan ymmärrä kapina-asennetta yleisiä lakeja/säädöksiä kohtaan. Eiköhän ne kuitenkin ole meidän kaikkien eduksi laadittu.


      • jenna kirjoitti:

        10€ on varmasti jokaisen hääbudjetissa pieni summa, meillä noin 5000€:n budjetissa lähes olematon. Ja kuitenkin on niin ainutkertainen tapahtuma että haluan hoitaa sen kunnialla. En muutenkaan ymmärrä kapina-asennetta yleisiä lakeja/säädöksiä kohtaan. Eiköhän ne kuitenkin ole meidän kaikkien eduksi laadittu.

        ... noon voin sanoa noin kahdensadan häätilaisuuden ja saman verran muita firmojen juhlia ym. kokemuksella, yhteenkään ei koskaan ikinä ole tullut poliiseja ...


      • jenna
        vanhami kirjoitti:

        ... noon voin sanoa noin kahdensadan häätilaisuuden ja saman verran muita firmojen juhlia ym. kokemuksella, yhteenkään ei koskaan ikinä ole tullut poliiseja ...

        onko ok myös varastaa tai ajaa päihtyneenä, jos ei satu poliisi paikalle..? Tiedän, että ilmotus alkoholin tarjoamisesta on paljon pienempi juttu, mutta silti...periaatteessa.


    • tuore rouva

      ...että poliisin on hyvä tietää, jos häät ovat yli sadan hengen, julkisella paikalla ja sielä juodaan viinaa. Näin pelastusvalmius on olemassa, jos jotain sattuu.

    • Teettkö?

      Moi!

      Kiitoksia kommenteista. Tarvinnee käydä kuittaamassa tuo häiden pito poliisille. Ihmettelin vaan sitä, että mä tai lähipiirini ei ole moisesta aiemmin kuullutkaan - toisaalta emmepä ole isompia häitä ennen järjesteltykään..
      Mukavaa häiden odottelua naimisiin meneville sekä vieraille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe