Vaatiiko mobiilivarmenne ns älypuhelimen, vai voiko se toimia puhelimella jossa ei ole nettiyhteyttä?
Sähköinen tunnistautuminen
13
415
Vastaukset
- eivaadiyhteyttä
Ei tarvitse eikä vaadi.
- Hohhoijaati
vaatii netin, mobilinetti tai wlan.
- eikävaadi
Ei vaadi..
- toimiiilman
eikävaadi kirjoitti:
Ei vaadi..
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/06/digitreenit-mobiilivarmenne-on-nappara-vaihtoehto-pankkitunnuksille-mutta-yhta
"Mobiilivarmenteen saa myös ei-älykännykkään, koska se sijaitsee puhelimen SIM-kortissa. SIM-kortin täytyy kuitenkin olla suunnilleen vuodelta 2016 tai uudempi. Mobiilivarmenteen käyttö ei vaadi datayhteyttä." toimiiilman kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/06/digitreenit-mobiilivarmenne-on-nappara-vaihtoehto-pankkitunnuksille-mutta-yhta
"Mobiilivarmenteen saa myös ei-älykännykkään, koska se sijaitsee puhelimen SIM-kortissa. SIM-kortin täytyy kuitenkin olla suunnilleen vuodelta 2016 tai uudempi. Mobiilivarmenteen käyttö ei vaadi datayhteyttä."Kiitos vastauksista!
- Hohhoijaati
Älykännykässä tai Tabletissa varmenne käyttää nettiä.
eikä vaadi sim korttia
- Nuuka
On syytä tarkistaa myös hinta. Telialla on ilmainen. DNA ja Elisa 2€/kk.
Eikö sen joudu ottamaan siltä operaattorilta, jolta liittymä on otettu, eihän sen 2:n euron takia kannata liittymää muuttaa.
- kyllämutta
O-li-ver kirjoitti:
Eikö sen joudu ottamaan siltä operaattorilta, jolta liittymä on otettu, eihän sen 2:n euron takia kannata liittymää muuttaa.
Kyllä mutta maksullista ei kannata ottaa jos ilmaisia korvaajia on. En minä ainakaan ottaisi vaan käyttäisin edelleen avainlukulistaa ja pankkitunnuksia kirjautumiseen.
kyllämutta kirjoitti:
Kyllä mutta maksullista ei kannata ottaa jos ilmaisia korvaajia on. En minä ainakaan ottaisi vaan käyttäisin edelleen avainlukulistaa ja pankkitunnuksia kirjautumiseen.
Niinpä, jos pankit ei lopeta avainlukulistan käyttöä, niin kuin ne on uhkailleet.
- 4trewq
O-li-ver kirjoitti:
Niinpä, jos pankit ei lopeta avainlukulistan käyttöä, niin kuin ne on uhkailleet.
Joutuuhan ne lopettamaan, eu-direktiivi.
- elimitensiis
Eli miten tuo siis toimii? Käyttäjältä piilotetuilla tekstareilla ja SIMmin toolkitillä ilmeisesti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
