Vaatiiko mobiilivarmenne ns älypuhelimen, vai voiko se toimia puhelimella jossa ei ole nettiyhteyttä?
Sähköinen tunnistautuminen
13
258
Vastaukset
- eivaadiyhteyttä
Ei tarvitse eikä vaadi.
- Hohhoijaati
vaatii netin, mobilinetti tai wlan.
- eikävaadi
Ei vaadi..
- toimiiilman
eikävaadi kirjoitti:
Ei vaadi..
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/06/digitreenit-mobiilivarmenne-on-nappara-vaihtoehto-pankkitunnuksille-mutta-yhta
"Mobiilivarmenteen saa myös ei-älykännykkään, koska se sijaitsee puhelimen SIM-kortissa. SIM-kortin täytyy kuitenkin olla suunnilleen vuodelta 2016 tai uudempi. Mobiilivarmenteen käyttö ei vaadi datayhteyttä." toimiiilman kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/06/digitreenit-mobiilivarmenne-on-nappara-vaihtoehto-pankkitunnuksille-mutta-yhta
"Mobiilivarmenteen saa myös ei-älykännykkään, koska se sijaitsee puhelimen SIM-kortissa. SIM-kortin täytyy kuitenkin olla suunnilleen vuodelta 2016 tai uudempi. Mobiilivarmenteen käyttö ei vaadi datayhteyttä."Kiitos vastauksista!
- Hohhoijaati
Älykännykässä tai Tabletissa varmenne käyttää nettiä.
eikä vaadi sim korttia
- Nuuka
On syytä tarkistaa myös hinta. Telialla on ilmainen. DNA ja Elisa 2€/kk.
Eikö sen joudu ottamaan siltä operaattorilta, jolta liittymä on otettu, eihän sen 2:n euron takia kannata liittymää muuttaa.
- kyllämutta
O-li-ver kirjoitti:
Eikö sen joudu ottamaan siltä operaattorilta, jolta liittymä on otettu, eihän sen 2:n euron takia kannata liittymää muuttaa.
Kyllä mutta maksullista ei kannata ottaa jos ilmaisia korvaajia on. En minä ainakaan ottaisi vaan käyttäisin edelleen avainlukulistaa ja pankkitunnuksia kirjautumiseen.
kyllämutta kirjoitti:
Kyllä mutta maksullista ei kannata ottaa jos ilmaisia korvaajia on. En minä ainakaan ottaisi vaan käyttäisin edelleen avainlukulistaa ja pankkitunnuksia kirjautumiseen.
Niinpä, jos pankit ei lopeta avainlukulistan käyttöä, niin kuin ne on uhkailleet.
- 4trewq
O-li-ver kirjoitti:
Niinpä, jos pankit ei lopeta avainlukulistan käyttöä, niin kuin ne on uhkailleet.
Joutuuhan ne lopettamaan, eu-direktiivi.
- elimitensiis
Eli miten tuo siis toimii? Käyttäjältä piilotetuilla tekstareilla ja SIMmin toolkitillä ilmeisesti?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918318
- 926435
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586284Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344911- 453331
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573162- 442859
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 502791