Koira lopetettavaksi hampaan takia?

ottaakoville

Haluan kuulla ihmisten mielipiteitä. Onko teijän mielestä järkevää lopettaa 8 vuotias koira, täysin terve, jolta on lohjennu molemmat terävät kulmahampaat noin keskeltä. Itse oon sitä mielyä et koiraa ei kannata lopettaa tuon takia jos se vois vielä ellää vuosia eikä sinne oo tullu tulehdusta. Koira ei oireile mitenkään, yhtä iloinen kuin ennenki ja lähtee reippaasti lenkille. Itse en voi vaikuttaa mitenkään koiran kohtaloon tai hoitoon.. Kertokaahan mielipiteenne! Mutta kuitenki se koira on mulle aivan helvetin rakas ja niinku paras kaveri ja ollu perheessä monta vuotta..

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis ihan oikeastiko?
      Ei tietenkään koiraa tarvi tuosta syystä lopettaa. Ja jos koira olisi jo ehtoopuolella, niin ei edes siltikään. Jos ei lääkkeillä saisi pidettyä kurissa(jos tarvis), niin sitten mentäisiin ilman, jos ei nukuttaa voisi jostain syystä. Ja jos ei mitään vaivoja olisi.
      Mutta jos koira on ihan ok kuntoinen, niin tarvittaessa hampaat vain pois. Ei sen ihmeempää :)

      • ottaakoville

        Joo, ei ollu todellakaa mikää vitsi. mut hoito tulee olemaan kallista kun pohjoisessa asutaan..


      • fkelj
        ottaakoville kirjoitti:

        Joo, ei ollu todellakaa mikää vitsi. mut hoito tulee olemaan kallista kun pohjoisessa asutaan..

        Koirat maksavat. Se ei voinut tulla yllätyksenä edes pohjoisen asukille. Kun sen koiran kerran on kontolleen ottanut, niin siitä sitten on vastuussa, halusi tai ei! Uskomatonta valitella rahapulaa, jos on elävän olennon vastuulleen ottanut. Jos omat hampaat mätänisi, niin maksaisitteko hammaslääkärin vai hankkiutuisitteko monttuun?


    • No jo on ehdotus. älä missään nimessä. Omalla viimeiselläni saksanpaimenella olivat molemmat kulmurit poikki eikä se kärsinyt siitä mitenkään. Samoin aikaisemmilla sakuillakin ainakin yksi hammas per koira oli poikki.
      Hyvin söivät ja kantoivat edelleen kiviä ja ihan mitä vaan.Eivät myöskään ketkään heistä kärsineet millään tavalla. Huuhaata.

      Nythän pitäisi koiriakin juoksuttaa hammaslääkärissä tuon tuosta, ei ennen sellaista ollut eikä olleet sen kummempia kuin viimeisetkään sakut.

      Ei tule käymään myös sen enempää tämä minun pieni koirani joka nyt paikkaa kaikia niitä sakuja mitä meillä on ollut. Jos oireita tulee niin tottakai vien mutta ei ole ollut edesmenneillä eikä nykyiselläkään koiralla. Pitkälti rahastuksen makua.

    • KOIRAMIEES

      Mitä höpäjät. Rauhoitu hyvä mies! jos sesse on kerran terve niin ei mitään ongelmaa silloin! Koirasi ei kumminkaan luonnosta ole enää niin riippuvainen pyydystämää saalistaan ja pilkkomaan sitä saalista pienemmiksi niin en olisi huolissani. :)

      • Nojoojaei

        En menisi uskomaan suomi24-tietäjää ilman, että olen konsultoinut eläinlääkäriäkin. Aloittajalla perheineen ei ainakaan ole tarpeeksi maalaisjärkeä tekemään itse diagnosointia, joten kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin vain antaa olla ilman eläinlääkärin siunausta. Haljenneet hampaat saattavat nimittäin olla kipeät, vihloa jne., mitä koira ei mainosta välttämättä ollenkaan. Jos hampaat ihan oikeasti eivät haittaa koiraa, niin voi tietenkin antaa olla, mutta oireilevat olisi kyllä syytä poistaa. Hammaskivuista itse kärsineet tietävät, miten paljon ne raastavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe