Noin neljä vuotta on mennyt päätä raapiessa kun kuiva päänahka kutiaa ja siihen ilmestyy paikoitellen laikkuina valkoista kerroksellista karstaa. Kaikki mahdolliset kaupan, sekä apteekin omahoitolääkkeet ja terveyskeskuksen lääkärin määräämät tropit on käytetty eikä mistään ole apua. Lääkäri vilkaisi pari sekuntia ja totesi että tavallista hilsettä ja määräsi Nizoralia ja jotain liuosta parin viikon kuurin seurauksella että koko päänahka muuttui täysin valkoiseksi hienosta hilseestä ja päänahkaa kiristi niin helkkaristi että naamastakin vekit ja rypyt sekä suupielien buldogin juonteet oikeni kuin kasvojen kohotusleikkauksen vaikutuksesta. Goooglettamalla löytyy kuivaan päänahkaan kahdenlaisia täysin päinvastaisia ohjeita pesukertoja myöten, yksi käskee pesemäön hiukset joka päivä ja toinen kieltää liian usein toistuvan pesun. Olen yritänyt itsehoitoja milloin mitäkin...mikään ei ole auttanut. Kutina alkaa melko pian ja kohta on päänahka arka punainen ja kirvelevä kun raa vituttaa niin vimmatusti. Voiskohan olla jollakin sama vaiva ja on saanut siihen apua?
Voiskohan olla jollakin tämä vaiva ja on saanut siihen apua?
59
2033
Vastaukset
- kesäukko.TLA
Aja tukka pois ihan kaljuksi. Sitten ottamaan aurinkoa vähän kerrallaan. Luulisi, että sen jälkeen tuuli vie hilseet.
- thl.ei.tätä.kerro.hml
En ole lääkäri mutta olen kyllä opiskellut biokemian alkeet avoimessa yliopistossa joitakin vuosia sitten. Periaatteessa kaikki elimistön oireet johtuvat happikadosta.
Happikadon seurauksena solujen toiminta ei ole normaali, eikä korjaavia toimenpiteitä tapahdu elimistössä normaalisti. Vähähappisessa elimistössä jyllääkin patogeenit - tiedättehän kiljun toimintaperiaatteen? Juuri sama tapahtuu elimistössä, jonka seurauksena on sitten kaikenlaista vaivaa, oiretta ja voiman puutetta.
Lääke vähähappisuuteen on elimistön hapettaminen liuoksella, joka on apteekista vapaasti saatava 3% vetyperoksidiliuos. Liuosta nautitaan pieniä määriä - muutamia tippoja kerrallaan joitakin kertoja päivän aikana.
Lisätietoja on Internetissä hakusanalla One Minute Cure.
Tämä ei ole kehotus tai suositus, enkä voi menettää lääkärinlupia, koska sellaisia ei edes ole. Mutta THL tuskin tehokasta hoitoa - syytä ja seurausta - koskaan tule kertomaan ainakaan julkisesti.
Nykyaikaiseen elimistön happikatoon on syynsä mutta niistä ei voi puhua julkisesti ilman leimautumista. Aikoinaan kun happikadon aiheuttamiin oireisiin sairastui ja kuoli vuorikiipeilijöitä tukuttain, niin luultiin vuorenhuipun olevan kirottu. - Uskon
Psoriassis ihotauti lääkäriin kipin kapin. Ikävä ei tappava
- kuivapää
olisiko kuitenkin hiiva tai psoriasis. Mulla on päänahka kuiva aina talvisin ja kutiaa perleesti, joten käytän sellaista perusrasvaa siinä. vetelen koko päänahan rasvaa täyteen ja samoin hiukset ja anna vaikuttaa naamiona parikytä minuuttia. Käytän lv-perusrasvaa jossa rasvapitoisuu 20. Kutina on ainakin lähtenyt. Rasva lähtee ihan normaalilla shampoopesulla tukasta pois.
- Ohhohohoh
Toi kuulostaa järkevältä
- ExRasvari
Hiukset pois ja aurinkoa nyt kun sitä saa. Jos iho ei muualta hilseile niin tuo varmasti auttaa.
- jaeikuntaasniskoihin
Veikkaisin kyllä saddareita. Desintail satiaisshamppoota myös hiuksiin alapään käsittelyn yhteydessä.
- vanhus
Mene luontaistuote kauppaan ja osta siankärsämö uutetta Laita huuhteluveteen. pitäisi auttaa. Parempi olisi hauduttaisit kärsämöistä teenomaisen tuotteen jolla huuhtelisin pesun jälkeen. Minulla on kärsämöitä nytkin pakasteena lääkeyrtiksij
- raavituttaa
Olen aloittaja. Kiitos kaikille hyvää tarkoittavista vinkeistänne. Tarkennan että minulla ei ole seborreaa eikä taliköhnää eikä niistä johtuvaa tavallista hilsettä joka sataisi kaulukset valkoisiksi ja jota voi hoitaa Nizoralilla tai muilla hilseshampoilla koska niidem käytön jälkeen päänahka kuivaa muutamassa tunnissa sietämättömän kiristövän kuivaksi ja kutiavaksi ja siihen tulee kauttaaltaan hienoa valkoista hilsettä kuin talkkia. Kyseessä on ns. Kuiva päänahka. Olen funtsinut että auttaisko jos alkaisi hoitaa sisäisesti esm. grogilasillinen rypsiölyä tms jos kyse on rasvojen puutteesta. Onko kokemuksia?
- faaraonraa
rypsiöljy aiheuttaa suolistotulehduksia, en suosittele. joku muu rasvalisä, mieluusti kotimainen, ei tuontitavaraa, voi sopia. kalaöljy, helokkiaöljy, mikäli veren kanssa ei ole ongelmia. mutta päänahka pitää hoitaa kuntoon rasvaamalla ensin, siihen ei mitään kosteuttavaa saa laittaa, koska kuiva iho ei kosteutta vaadi vaan rasvaaaaaaa....
- Kokemustämäkin
Kärsin muinoin ihan samoista oireista. Siihen aikaan oli olemassa krassishampoota, jossa oli rikkiä. Se auttoi heti ensimmäisestä kerrasta lähtien. Jossain vaiheessa kokeilin jotain muuta shampoota. Viikossa päänahka alkoi uudestaan oireilla, jonka jälkeen oli taas pakko käyttää krassishampoota. Jatkoin krassishampoon käyttöä monta vuotta ja olin siihen erittäin tyytyväinen, kunnes yhtäkkiä kyseinen shampoo otettiin pois myynnistä. Valitettavasti, ainakin näin ymmärsin, että syynä oli sen sisältämä rikki. Sen jälkeen alkoi taas ongelmat päänahan kanssa. Iän myötä vaiva on onneksi hellittänyt..
- VoihanJarmo
Kaikki kutina johtuu Hämeenlinnan pysäköinti kulttuurista. Johan sitä alkaa joka paikka kutiaan kun Jarmo ei saa niitä pysäköintitaloja tehtyä.
- Sp.x
Palstalla neuvotaan siten että ikään kuin laitetaan taikinat uuniin ja heitetään hiivat perään,muutokset lähtee sisältäpäin, aivan kuten kasvitkin saavat ravintonsa juurien kautta.
Itsellä ollut myös moinen vaiva, lähti pois kun viljatuotteet jäi kaupanhyllylle ,samoin siniset maidot vaihtui punaiseen, lisäksi sokerit, tärkkelys ( esim, peruna vaihtui juureksiin) floorat jäi hyllylle ja luomu voi tilalle, siitä alkoi kohdallani hilseilylle sekä kuivalle iholle käymään kalpaten, lisäksi sain muitakin mikä liityy hyvään oloon kaupan päälle.
Saas nährä, poistaako mode viestin.- EnTahtoisiOllaTöykeä
peruna on juures.
- sisäisesti.nautittuna
Lusikallinen omega3-rypsiöljyä päivässä.
- posliiniksikojoajeltava
Mulla kanssa aina kutisee seuraavalla viikolla isovarpaiden välistä kun tulen sunnuntai aamuna yöjalasta kotiin. Auttaisikohan jos puksuttelupäivän vaihtaisi vaikka lauantaiksi?
- UVärsytys
Aloittajalla herkistynyt päänahka. Pese hiukset vain 2 krt viikossa esim XZ tervashampoolla. Muina päivinä huuhtele haalealla vedellä. Hanki nokallinen pikkupullo ja sekoita siihen Aqualan L voidetta ja vettä. Ravista emulsioksi ja tipottele päänähalle huuhtelun jälkeen sormenpäillä hieroen. Kampaa hiukset. Osta joko ohut kesäpipo tai mukava hattu ja pidä sitä pään suojana ulkona käydessä keväästä syksyyn. Jos edellämainittu ei auta. Osta apteekista hydrocortison liuosta ja käytä ohjeen mukaan.
- päänahkatulipalo
Minulla sama vaiva. Työkaveril oli kuullut että sitruunamehu auttaa kun sitä ruikkii sellaisesta keltaisesta pienestä muovipullosta jossa on vihreä korkki. Ostin lidlistä sellaisen pullon. Sinä päivänä oli tosi paha kutinatilanne ja tuli raavittua lähes koko päivän ajan päänahkaa. Illalla päätin kokeilla sitruunaa ja meni kylppäriin ajattelin että tippa tai pari ei varmaankaan auta ja otin sen vihreän korkin kokonaan pois ja kaadoin kerralla koko pullon päähäni. Kutina kyllä läksi silmänräpäyksessä mutta samalla hetkellä alkoi perkeleellinen kirvely tuntui että koko päänahka hehkuu ja kipinöi enkä pystynyt olemaan huutamatta tuskasta ja hypin vauhdilla suihkuun sammuttamaan päänahkatulipalon. En suosittele.
- ensuosittele
Minulla oli samanlainen tulipalo 1960 luvulla kun yritin häätää veljeni neuvosta satiaisia lamppuöljyllä. Kutina oli kova ja tuli raapittua pallit verille ja siihen kun mätkäytin kämmenkupillisen lamppuöljyä niin kyllä kirveli tanssitutti ja itketti yhtäaikaa voi perhana sentään että poltteli. Osalle satiaisa tuli noutaja mutta lopulta oli nolona mentävä torin kulmalle apteekkiin ja ostettava Harmaa salvaa. Minäkään en suosittele.
- eritelkäätarkemmin
Pysytäänpä asiassa. Tuon kuivan päänahan hoitoon ei auta mikään muu kuin levittää siihen jotain joka kostuttaa ja voitelee ja auttaa yhden vuorokauden ajan. Mikään ei kuivaa päänahkaa paranna, se on ihan turha toivo, että mikään hoitoainen auttaisi lopullisesti, mutta kaikista niistä saa hetkellisen avun jolla kutiaminen loppuu, eikä tarvitse raapia, eikä hilsettä ehdi muodostua ennen seuraavaa hoitokäsittelyä. Hoitokäsittelyväli on 24 tuntia. Itse olen päätynyt yksinkertaiseen ja halpaan, sekä varmaan konstiin.
Takuuvarma ohje:
Kaadetaan puolillaan ollevaan Neitsyt Oliiviöljy pulloon 100% Sitruunamehua niin paljon, että öljypullo tulee täyteen. Ravistellaan. Kaadetaan kämmeniin reilusti sekoitusta ja hierotaan Öljy/Sitruunamehu seos päänahkaan niin, että hiukset ja pääahka ovat täysin voidellut. Annetaan vaikuttaa tunnin verran tai pidempäänkin, vaikka yön yli. Shampoo hierotaan suoraan hiuksiin kauttaaltaan, annetaan vaikuttaa ennen hiusten kastelemista 3-3 min ja sitten pestäään shampoo pois ja lopuksi käytetään huuhteluainetta jos niin haluaa.. Päänahkaan jää sopivasti kosteuttavaa sitruuna/öljy pitoisuutta pitämään päänahan kosteana ja notkeana seuraavaan hoitokertaan asti.- Sp.x
Siis pysyy notkeana seuraavaan hoitokertaan asti,näin kertoo nimim,,eritelkäätarkemmin, pintapuolisellako ihminen pysyy terveenä, hierotaanko ruista, maitoa ym, ruokaa iholle jotta pysyisimme teveinä, pinta-hieronnallako saamme vitamiinit , kuidut, ym, ravinteet kehoon, hoh hoijjaa,
Neitsyt oliiviöljy tekee tehtävänsä kun sitä ottaa sisäisesti. Rypsiöljy käy ainoastaan polkupyörän ketjuöljyksi sisältämänsä omega 6- vuoksi , joka liiallisena aiheuttaa hiljaisen tulehduksen elimistössä, kannattaa hiukan googlettaa , saa faktatietoa sieltäkin hiljaisesta tulehduksesta.
Itselleni aikoinaan hammaslääkäri / suu ja leukakirurgi suositteli erääseen vaivaan kortisonia ? sitäkö elimistöstäni puuttui että tuli tietty vaiva, en ihan uskonut, keho korjasi vaivan ravinteilla / oikealla ravinnolla,,,vai eikö tarvitakkaan ravintoa , ainoastaan kortisonia elimistöön , no empä huomannut alkaa kortisoni kuurille jo vuosia sitten , olisin säästynyt siltäkin vaivalta. Terveisin terveydestä , parantunut potilas, menetetty asiakas.
- fjhgödsrhgklhrgh
Melkoinen ehdokas vihreällä liitolla, hoitaisi suomen työttömyyden lähettämällä työttömät töihin ulkomaille
https://www.youtube.com/watch?v=MKKg1FdEMHg
, - asiantuntijat
Mars parturiliikkeeseen. Exällä oli sama vaiva ja parturin shampoosta löytyi apu. Shamppoon merkkiä en muista mutta parturitytöt tietää.
- raavituttaa
Aloittajana olen lukenut kaikki kommentit ja kiitän niistä. Parturivinkki taitaa olla paras. Ainakin he ovat nähneet kaikenlaisia päänahkavaivoja ja seuranneet aineidensa vaikutuksia asiakkaillaan. Koitos vinkistä.
- Tasiksessa
Seborreoosia stressin kanssa. Oikea lääke löytyy apteekista, eikä ole nizoralia.
- glyseroli
Tuo öljy/sitruunamehu 50/50 sekoitus perustuu sitruunahapon sieniä ja hiivoja tapoavaan, sekä ihon kuollutta solukkoa (hilsettä) kuorivaan vaikutukseen ja öljyn imeytymiseen päänahan iholle. Öljyksi pitäisi valita glyseriinipitoinen öljy, eli vastaava öljy jota on tehokkaissa käsivoiteissa joilla käsien kuiva iho saadaan pehmeäksi ja kosteaksi.
TIEDE
Glyseroli
On kaksi tapaa pitää iho kosteana, ja terve iho käyttää niitä molempia. Ensinnäkin se estää vettä haihtumasta. Toinen niksi on sitoa vettä itseensä, ja siitä huolehtivat niin sanotut humektantit, kosteuden ylläpitäjät. Glyseroli eli glyseriini on ihon omia kosteuttajia, ja se sitoo itseensä painonsa verran vettä. Glyseroli on yleisin perusvoiteissa käytetty aine. Se ei muodosta iholle rasvakalvoa, joka estäisi veden haihtumisen, mutta riittävän tuhti glyseriinivoide lisää ihon vesipitoisuutta samoin kuin ihon oma vastaava aine.- raavituttaa
Alkoi kiinnostaa tuo öljy/sitruunamenu vinkki ja muistelin vanhaa käsivoiteen mainosta. Tilaanpa Kärkkäiseltä Lemon Juice & Glyserolia ja hieron sitä päänahkaan koska samaa ihoahan kuiva päänahka on kuin kuivien käsienkin iho. Sama vaiva kummassakin ja jos Lemon Juice & Glyserin auttaa kuiviin käsiin pehmentäen niiden ihon niin totta mooses se tekee saman päänahallekin
Lemon Juice & Glyserine on vanha suomalainen käsivoide ja sen mainoslaulu lienee monelle tuttu....
Sitruuna on aine, joka kädet kaunistaa. Lemon Juice & Glycerine sitä sisältää. Eikä enää karheutta käsihinne jää.!
- SaastaistaYäk
Kertoisitko hilseilevä ukko tai akka missä kaikkialla liikut että tiedän vältellä samoja, kauppoja kahviloita ja paikkoja minne olet satanut lunta. Mieti jotain ruokalaa, jonka seisovan pöydän yllä sinä olet kumarrellut.
- tvartija
Kuuleppas nyt sinä ABC:n noutopöytään lihapullien ja salaattien päälle veristä limaa yskivä keuhkotautinen räkäkukko. Vaikka sinulla onkin viimeinen kevät menossa niin onko ihan pakko levittää saastaisia ysköksiäsi noutopöytiin. Ja käytä ottimia äläkä nouki perunoita paskalla käynnin jälkeen pesemättömin käsin tai potkaisen perseelle niin että lennät nenä edellä valkosipulisalaatti kulhoon. T. Vartija.
- terva-shampoo
Hiusten pesu 3 kertaa viikossa Terva-shampoolla auttaa asiaan?
- nytlähteetukka
Nyt mä lähden ostaan sitruunamehua ja sitä nitroglyseriiniä josta oli aiemmassa kommentissa ohje
- raavituttaa
Luulin jo että nyt löytyi apu. Mitä vielä. Raavituttaa.
- ei.ihme.jos
et kai sä sitä sitruunamehua päähäsi kaatanut. Se on happoa. sitä käytetään mm ihon happokuorinnassa. laita rasvaa, glyseriini kosteuttaa eli sitä ei saa käyttää kun iho on rutikuiva, pelkkää rasvaa.
- raavituttaa
Juuri niin tein. Kaadoin raakaa sitruunamehua päähän. poltti kuin olisi ollut kulotus meneillään päänahassa. Piti mennä heti suihkuun.
- Taisitarttuajotain
Sain yksi kesä tuollaisen vaivan päänahkaani, vuokraamastamme asuntoautosta. Koska ennen sitä minulla ei moista vaivaa ole ollut, eikä sen jälkeenkään. Asuntoauto oli erittäin epäsiisti ja pahanhajuinen, jonkun lapsiperheen jäljiltä. Nojasin matkan aikana päätä ohjaamossa niskatukeen. Hiukseni olivat lähtiessä pestyt ja puhtaat. Perillä ollessamme alkoi päätä vimmatusti kutittaa.
Rapsutin kammalla päänahkaa sellaisen pöytäpeilin päälle ja siihen varisi hirveä määrä valkoista
rasvaista hilseen näköisiä laattoja, kutina myös yltyi. Talilaatoista ei meinannut loppua tulla. Äkkiä siis pesemään hiukset. Pesin kolmeen kertaan ihan kuumalla vedellä ja shampoolla, huuhtelin huolellisesti. Sen jälkeen tuo köhnä lähti ja kutina loppui.
Ilmeisesti sain joltain paskapäältä jonkun sienen päänahkaani siitä niskatuesta-yök ja hyi! - Anonyymi
Paras päänahan hilseilyyn tehoava aine on kookosöljy. Itse olen koko elämänajan kärsinyt päänahan massiivisesta hilseilystä, kaikkea on kokeiltu, paitsi ystävältäni saamaa ohjetta. Ruokalusikallinen kookosöljyä, joka lämmitetään juoksevaksi esim. mikrossa .(n.25sek.) Sitten öljy hierotaan päänahkaan ja annetaan sen vaikuttaa 5-10 minuuttia. Voi käydä myös saunassa jos haluaa. Sitten pesu shamppoolla kerran, pari. Hyvä huuhtelu. Parin kerra jälkeen hilse lähti. Nykyään "hoidan" noin joka 3. kerta. 45 vuoteen en ole juurikaan ostanut tummia vaatteita, mutta nyt voin, ei loista olkapäät valkoisena.
- Anonyymi
Olen aloittaja.
Kookosöljyäkin on tullut kokeiltua, myös parafiiniöljyä ja erilaisia voiteita, glyserolia, 100% sitruunamehua kutakin erikseen tai mainittujen sekoituksena. Mikä tahansa näistä auttaa noin vuorokauden ajan, mutta sitten alkaa taas kuivua ja kutista johtuen varmaan aiitä kun käsittelyn jälkeen pitää hiukset pestä shampoolla ja huuhteluainekim pitää vielä huuhdella pois. Käsittelyn vaikutus tietenkin heikkenee, tai jopa häviää kokonaan pois shampoo pesun myötä. Nyt kaiken kokeilun jälkeen olen päätynyt sekoitukseen jota läträän suihkun jälkeen päähän enkä pese enkä huuhtele sitä pois vaan pyyhin liiat ekkentaalit paperipyyhkeellä pois ja loppujen annan itsestään haihtua.
Ekkentaalin resepti
(Tyhjään suihkusaippua pumppupulloon)
Helosan voidetta 25%
Vettä 25%
Raakaa Sitruunamehua 25%
Glyserolia 25%
Ravistetaan ennen käyttöä- Anonyymi
Sitruuna kuorii päänahan ihoa, Glyseroli sitoo vettä päänahkaan. Heloaan voitelee
- Anonyymi
Mä oon nyppiny perskarvoja ja istuttanu niitä kaaliin. Muuten toiminu hyvin, ulkona vaan kärpäset ja paarmat on koko ajan kimpussa.
- Anonyymi
Milläs ne sen erottais kun ei ihmisetkään erota
- Anonyymi
Hei
Minulla on sama juttu kutina ihan kauhea
Kokeilin tämmöistä tököttiä netistä otin ohjeen. asperiinia murskataan laitoin itse 4 kpl ja kuumaa vettä niin että ne sekoittuu suihkepulloon ja iltaisin hierotaan päänahkaa. Helpotti kutinaa
Sitten kokeilin yksi banaani murskataan ja hunajaa parin lusikkaa ja lämmin pyyhe päähän . virkisti päänahkaa .vähän hankala oli saada tökötti pois päästä. Hyvää kesän jatkoa- Anonyymi
Olen aloittaja.
5 kommenttia ylöspäin, siellä on kommenttini ja seos jota olen laittanut päähän lotraamalla kunnolla hiukset ja päänahka märäksi. Olen antanut itsestään kuivua ja lopulta huuhtonut hiukset pelkällä lämpimällä suihkulla.
Toinen konstini on Cittarista ostamani Biozell Therapeutic Öljyhoito jota käytän täysin samalla tavalla.
Kummallakin tavalla päänahka pysyy kutisematta max pari päivää
- Anonyymi
Olen aloittaja. Kuiva mikä kuiva. Kutianaa ollu edelleen aloituksestani lähtien. Hetkellisen avun ovat tuoneet aiemmat ylempänä kertomani kokeilut. Ei niistä ole ollut apua kahta päivää pidemmälle, kuivuus ja kutina on alkanut jo toisena päivänä jäsittelyn jälkeen ja jos silloin ei laita uutta käsittelyä niin kolmas päivä on tosi vaikea. Kuiva, kutiseva ja pientä valkoista hilsesadetta piisaa. Nyt tiedän, että on kahdenlaista hilsettä, sitä liian rasvaisen päänahan taliköhnähilsettä, josta minun kohdallani ei ole kyse, vaan kuivasta päänahasta irtoavaa aivan pientä valkoista hilsettä jota on päänahan pinnalla. Lääkärini ei tunnistanut ongelmaani kuivaksi päänahaksi joka on täysin eri juttu kuin se mikä hänen diagnoosinsa oli, kun ensi vilkaisulla totesi, että HILSETTÄ. ja määräsi Nizoral pesun per päivä kahden viikon ajaksi. Täysin väärä diagnoosi ja väärät lääkkeet. Tilanne päänahassa ei parantunut ollenkaan, vaan paheni entisestään.
Tämä ketju on tulvillaan hyvää tarkoittavia asiallisia neuvoja ja vihjeitä joista kiitokset, kaikki olen lukenut ja osaa kokeillut, kuitenkin tuloksetta.
Nyt uutta tietoa viimeaikaisesta kokeilustani, joka tuntuu auttavan miin, että päänahan kuivuus, eikä kutina vaivaa, mutta ymmärrän, ettei tämäkään paranna, vaan on tehokasta päivittäin käytettynä kuin "laastaria" kuivan päänahan ongelmaan.
Kerro tarkemmin, jos jollakin on sama ongelma ja haluaa kuulla.- Anonyymi
Kerro ihmeessä!
- Anonyymi
Nytkin raa'vituttaa. Kerro nyt tässä menee kohta hermot ootellessa pätevää neuvoa.
- Anonyymi
Onko oikeesti jotain apua?
- Anonyymi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aloittaja.
Tehokas ohje. Sopii vain miehille. Ei naisille, syy naiset ovat liian turhamaisia. Käsittelystä ei ole hyltyä jos sen vaikutus tuhotaan värjäämällä ja kihartimilla papiljoteilla ja kuumailmapuhaltimilla max teholla että päänahasta savu nousee ja kipenet sinkoilee.
Korostan vielä, että käsittely poistaa täydellisesti päänahan kutinan, raapimistarpeen, ongelma poistuu ikuisiksi ajoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aloittaja.
Tehokas ohje. Sopii vain miehille. Ei naisille, syy naiset ovat liian turhamaisia. Käsittelystä ei ole hyltyä jos sen vaikutus tuhotaan värjäämällä ja kihartimilla papiljoteilla ja kuumailmapuhaltimilla max teholla että päänahasta savu nousee ja kipenet sinkoilee.
Korostan vielä, että käsittely poistaa täydellisesti päänahan kutinan, raapimistarpeen, ongelma poistuu ikuisiksi ajoiksi.Voisitko nyt kertoa, ole niin kiltti
- Anonyymi
Hilseestä pääsee eroon ajamalla päänsä kaljuksi. Kekkonenkin sen jo aikoinaan tiesi.
- Anonyymi
Neuvollani hiukset jääpi piähän kuivan päänahan hilse poistuupi ja raapimine loppuupi. Ohke on selkeä. Aineet on halvat. Vaikutus alkaapi heti.
- Anonyymi
On mautonta kiusata toista, jolla on oikea vaiva ja tiedontarve. Itselläni ei hilsseä ole, mutta olen seurannut taistelua sen kanssa. Kampaajani mukaan linnashampoo varsinkin kielletty, Lactasdy ollut potilaan valinta. Kuivuuteen hyalyron-aine esim. Bonacuret - tahi naamio? Hunajakäsittely ehkä myös, tai muodikas riisivesisampoo. Partureiltakin voinee kysellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mautonta kiusata toista, jolla on oikea vaiva ja tiedontarve. Itselläni ei hilsseä ole, mutta olen seurannut taistelua sen kanssa. Kampaajani mukaan linnashampoo varsinkin kielletty, Lactasdy ollut potilaan valinta. Kuivuuteen hyalyron-aine esim. Bonacuret - tahi naamio? Hunajakäsittely ehkä myös, tai muodikas riisivesisampoo. Partureiltakin voinee kysellä.
Mummo käytti nuorena ja nättinä tämän firman troppeja Iittalan Rivieralla, pakkaukset ja resepti(?) kehittyneet: https://hunajaaiholle.fi/kauppa/muut-tuotteet/hunaja-shampoo/
- Anonyymi
Olen aloittaja
Ei siihen vaivaan auta mitkään muut konstit kuin pyyhekuiviin taaksepäin kammattuihin hiuksiin /päänahkaan hierotaan RUNSAASTI vesiliukoista Helosan voidetta ja samalla sen leviämistä ja imeytymistä tehostetaan pienellä määrällä melko lämpimmää vettä niin että syntyy vediliukoinen emulsio. Toki emulsion voi tehdä etukäteen voiteesta ja lämpimästä vedestä, kunhan seossuhteet on oikeat. Annetaan vaikuttaa vähän aikaa ja painellaan/pyyhitään kaikki liika emulsio pois TALOUSPAPERILLA perusteellisesti. Parin tunnin kuluttua hiukset ovat sopivan kuivat ja kutina, sekä kirvely on pois koska päänahka on Helosan voiteen ansiosta sopivan kostea. Vaikutus kestää 100% 1-2 vrk. Vaikutuksen vähentyessä, älä ala raapimaan jos kutisuttaa, vaan uusi käsittely. Mielelläni kuulisin, jos joku kokeilee, et tule pettymään ohjeeseen Helosania saa Tiiriön Prismastakin.
Lue tuoteseloste:
Helosan on perinteinen pehmentävä ja kosteuttava voide. Se kosteuttaa nopeasti kuivaa ja halkeilevaa ihoa palauttaen ihon pehmeyden jne....- Anonyymi
Laitoin tänä aamuna tuon käsittelyn päähäni ja kohta mennyt 7 tuntia ilman kutinaa. Suosittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin tänä aamuna tuon käsittelyn päähäni ja kohta mennyt 7 tuntia ilman kutinaa. Suosittelen.
Olen aloittaja.
Yli kaksi vuorokautta viime käsittelystä. Eikä kutia juuri yhtään. Laitan testimielessä nyt ehtoolla täyden käsittelyn. Raportoin aamulla mikä on tilanne.
- Anonyymi
Bicarbonaatilla kuorinta jossa on hiukan vetta. Hiero se paahan ja Anna vaikuttaa 15 min ja huuhtele pois. Sitten puoli lasia vetta ja toinen puoli omena viinietikkaa. 15 min paasta kylmalla huuhtelu. Sitten hiero aloevera geelia 100% paanahkaan ja Anna jalada sen sinne.
- Anonyymi
Koti parturi setti -> nahka kiiltää. Vielä päälle jonkin sortin uni vormu. Aurinkoa kannattaa välttää arjalaisten tunnusmerkkien säilyttämiseksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291