Satuinpa kerran juhlavaate kauppaan yhtäaikaa kiukuttelevan morsiammen kanssa. Morsian sovitti pukua, jonka oletin hänen jo aiemmin ostaneen. Morsian kiemurteli puku yllään, kuin olisi kirppuja housuissa ollut. Tuntui häämekossa olevat useampi vika, jota ei kuulemma ollut ensimmäisessä sovituksessa. Morsian näytti nuorelta. Hyvin laihalta ja rintoja ei ollut juuri lainkaan. Myyjä oli ystävällinen, yritti saada mekon näyttämään hyvältä. Huomasin kuitenkin, että morsian oli piikikäs ja erittäin epäkohtelijas myyjälle. Vaikutti siltä, että syytti myyjää pukunsa epäsopivuudesta. En meinannut uskoa korviani, kun morsian palasi sovituskoppiin, niin alkoi itkeä. Mietin kovasti, mikä näytelmä tämä nyt on. Kuka tahansa näki, että yli laiha morsian, oli selvästi laihduttanut. Tai osti aiemmin liian ison mekon. Puku oli iso ja sen mallinen, ettei sitä voinut pienentää. Olin utelias tilanteesta ja jäin muka katselemaan juhlamekkoja.
Mietin kovasti, miksi alkaa julkisesti itkemään. Tuli mieleeni oliko morsian edes haluamassa naimisiin. Yleensä ollaan iloisia häistä. Mekko on pieni asia naimisiin menossa. Pidetään yhden kerran päällä. Sormus on itseasiassa tärkeämpi, jää sormeen ainoana asiana häistä.
Minulla on tytär, mutta en voi koskaa edes unissani kuvitella hänen itkevän morsiuspuku liikkeessä tai rähjäävän myyjälle.
Hyvät tavat opetetaan kotona.
Tinttaralla morsian hääpuku ostoksilla
Mammamiakaupassa
0
97
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736