Hei!
Kysyn ystäväni puolesta neuvoa, joka on oppisopimuksessa paikassa, mikä kohtelee häntä kuin tiskirättiä. Työpaikka järjestää hänelle pari kertaa kuukaudessa nimellistä koulutusta mutta muuten häntä ei valmenneta tai kouluteta alaan liittyviin työtehtäviin, vaikka hän kuinka pyytäisi. Hän on ollut jo toista vuotta siellä oppisopimuksessa.
Kaiken lisäksi, oppisopimuspaikassa olevat ulkomaalaiset vakituiset työntekijät ahdistelevat häntä seksuaalisesti verbaalisesti, joka päivä. Kommentoivat persettä, tissejä ja kaikkea muuta täysin kohtuutonta, johon johto ei kiinnitä huomiota.
Mihin tälläisessä tilanteessa kuuluisi valittaa? Ystäväni ei uskalla valittaa johdolle, koska heitä ei kiinnosta. Lisäksi hänellä ei ole varaa saada potkuja tällä hetkellä.
Laki oppisopimuksesta (https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921605) sanoo, että paikallishallintoviranomainen vastaa näistä asioista. Kuitenkin, kun yritin soittaa kunnan palvelunumeroon, he eivät edes olleet koskaan kuullutkaan paikallishallintoviranomaisesta eivätkä osanneet tienneet yhtään mikä se on.
Hyväksikäyttöä ja seksuaalista ahdistelua
Nöyryytetty
0
72
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859