Keskusta siistimmäksi

Huonokuntoisuus

Tietääköhän kukaan miksi vanhaa alemakasiinin rakennusta halutaan käyttämättömänä säilyttää.
Konnevedellä halutaan matkailua kehittää ja sitä kautta saada kuntaa elinvoimaisemmaksi.
Mielestäni tuollainen rapistuva ja huonoon kuntoon päässyt rakennus ei sitä ainakaan edistä.
Kukahan sen omistaa ja joskus maksaa mahdolliset purkukustannukset.

8

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välinpitämätyömyyttäkö

Olen ihmetellyt aivan samaa mutta eiköhän sekin purkukustannus päädy kunnan niskaan Myös ihmetellyt keskustassa yksityistä rakennusjätteiden kaatopaikkaa Mierontien lähellä olevan talon takana metsässä.
      Sekä kaapeli- ja metallikasaa Simontien varrella.

• Asiastakuullut

Alemakasiini on Keski-Suomen museon suojelukohde, jota ei saa purkaa. Ale-Makasiinin Matti Riikonen lienee edelleen omistaa. Googlella löytyy ko. asiasta lisätietoja. Taitaa Konneveden kotiseutuyhdistyskin joskus face sivuillaan asiasta kirjoittanut.

• Ehostaminen

Pitäisikö kunnan ehostaa ainakin ulkoasu edustavamman näköiseksi.
      Etupuolikin taitaisi riittää,tuskin matkailijat yms käyvät metsän puolta katsomassa.

• HölmönHommaa

Uskoisin että kunnalla on parempiakin rahanreikiä kuin alkaa homehtunutta yksitysomaisuutta kartuttamaan. Taitaa kuulua rakennuksen omistajalle jonka kunta voi velvoittaa hoitamaan asian.

• eiköyhäeikippee

Eiköhän rakennuksen omistajalla ole rahaa, eli omistajan velvollisuus kunnostaa tai purkaa!!

• Hehkuttaja

Mäki-Matin entinen myymälärakennus on osa paikallista kulttuurihistoriaa ja jo fasadiltaan kaunista puurakentamista joka on säilyttämisen arvoista. Tyylikäs rakennus jo-
        ka on mainittua paremmassa kunnossa.

• VanhanValloittavuus
        Hehkuttaja kirjoitti:

Mäki-Matin entinen myymälärakennus on osa paikallista kulttuurihistoriaa ja jo fasadiltaan kaunista puurakentamista joka on säilyttämisen arvoista. Tyylikäs rakennus jo-
        ka on mainittua paremmassa kunnossa.

Olen käsittänyt Hehkuttaja että asut rivarissa vuokralla. Ostapas tuo talo. Matti Riikonen kyllä myy ja pistä se kuntoon. Vähän lisää asuntoja niin saat vielä vuokratuottoja. Teot lähtee ihan omista teoista! Ei kannata valittaa että kun ei kunta tee tai ei muut tee... Mikset sinä? Olen itse käynyt katsomassa rakennusta jo kohta parikymmentä vuotta sitten kun se jäi kylmilleen ja mietin mitä sille voisi tehdä? Alahirsissä on paljon lahoa ja talo vaatii siis kengitystä ympäriinsä usean hirsivarvin kohdalta. Siellä on sitten pitkää piippua ja varovainen saa olla... Silloin vaikutti että lahoa on ympäriinsä taloa alahirsissä. Kaikki on kuitenkin korvattavissa ja ulkonäkö talolla hieno. Nykyäänhän se peittyy puskien taa, eli ei sitä kesäisin ohikulkija edes huomaa. Kun katto on vielä hyvä niin rakennus sinäänsä säilyy. Mutta mitä käyttöä rakennukselle? Vuokra-asuntoja kenties? Homma ja kustannus on kuitnekin suuri ennen kuin ne on tehty ja tekijän tulisi olla sellainen joka itsekin tuosta kämpän haluaa. Luulen että kiinteistöstä ei tartte paljoa maksaa, niin sen nimiinsä saa. Konnevedellä kuitenkin se mitä tuottavaa käyttöä tiloille olisi on kyseenalaista. Kakkoskerrokseen pitäisi olla hyväjalkaisia vuokralaisia... Tien melu vieressä... Kustannus paljon enemmän kuin uuden rakentamisesta...

• antaaolla
        VanhanValloittavuus kirjoitti:

Olen käsittänyt Hehkuttaja että asut rivarissa vuokralla. Ostapas tuo talo. Matti Riikonen kyllä myy ja pistä se kuntoon. Vähän lisää asuntoja niin saat vielä vuokratuottoja. Teot lähtee ihan omista teoista! Ei kannata valittaa että kun ei kunta tee tai ei muut tee... Mikset sinä? Olen itse käynyt katsomassa rakennusta jo kohta parikymmentä vuotta sitten kun se jäi kylmilleen ja mietin mitä sille voisi tehdä? Alahirsissä on paljon lahoa ja talo vaatii siis kengitystä ympäriinsä usean hirsivarvin kohdalta. Siellä on sitten pitkää piippua ja varovainen saa olla... Silloin vaikutti että lahoa on ympäriinsä taloa alahirsissä. Kaikki on kuitenkin korvattavissa ja ulkonäkö talolla hieno. Nykyäänhän se peittyy puskien taa, eli ei sitä kesäisin ohikulkija edes huomaa. Kun katto on vielä hyvä niin rakennus sinäänsä säilyy. Mutta mitä käyttöä rakennukselle? Vuokra-asuntoja kenties? Homma ja kustannus on kuitnekin suuri ennen kuin ne on tehty ja tekijän tulisi olla sellainen joka itsekin tuosta kämpän haluaa. Luulen että kiinteistöstä ei tartte paljoa maksaa, niin sen nimiinsä saa. Konnevedellä kuitenkin se mitä tuottavaa käyttöä tiloille olisi on kyseenalaista. Kakkoskerrokseen pitäisi olla hyväjalkaisia vuokralaisia... Tien melu vieressä... Kustannus paljon enemmän kuin uuden rakentamisesta...

Minusta tuolle ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Hienompi tuokin rakennus on kuin tyhjä tontti kuten entisen toimintakeskuksen kohdalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe