Mikä on rangaistus ensikertalaiselle nuuskan laittomasta maahantuonnista? Laittomasta tuontitavaraan ryhtymisestä. Tullin mukaan harjoitettu reilun kahden kuukauden ajan. Nuori henkilö. Ensikertalainen.
Nuuskan laiton maahantunti
2
246
Vastaukset
- jurrrrrristi
Asteikko on sakkoa - 1 v. 6 kk vankeutta. Todennäköisesti sakot. Sakon suuruus riippuu aina tuloista. Alle 18 vuotias on nuori rikoksentekijä. 15- 17 vuotias tuomitaan 3/4 rangaistukseen siitä, mihin 18 vuotta täyttänyt olisi tuomittu.
Myös rikoksella saatu hyöty tuomitaan valtiolle.- jurrrrrristi
Ääh, unohtui tärkein. Nuorelle mahdollisesti tuomittava sakko ei ole pahin seuraamus, vaan rikoksesta rekisteröinti.
Aktiivirekisteristä rikostieto poistuu 15 vuodessa, mutta siirtyy arkistoon, missä se näkyy niin kauan kuin Suomi on olemassa. Kun rekisteröidään sormenjäljet ja DNA niin ne poistuvat rekisteristä vasta 10 vuoden kuluttua rekisteröidyn kuolemasta.
Nuorelta moni työ, tai opiskelupaikka saattaa jäädä vain haaveeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161