Katseella seuraava

Kirjoitanpa mietteitäni näin kelirikko aikana. En tiedä, olenko tasavallassa ainut joka on kokenut tälläista. Olen joutunut seuraamaan katsella seurakunnassani vuosikymmeniä. Srk ei tarvitse minua millään lailla. Olen siellä vain jäsennr. Enpä minäkään tarvitse srkaa. Vanhemmisto hoitaa sananjulistuksen 97%. Kyllä rukoilen päivittäin koko maailman puolesta. Sitä voi itse kukin tehdä niin paljon kuin haluaa. Diakoniatyötä olen tehnyt. Sitäkin voi itsekukin tehdä vaikka kuinka paljon. En ollenkaan tunne itseäni yksinäiseksi, syrjäytyneeksi, onnettomaksi. Jeesus on kanssani joka hetki. Ystäviä minulla on vaikka kuinka paljon. Kirkkopolku ei ole ruohottunut. Käyn vuosittain n. 70 hengellisessä tilaisuudessa. Kirjoittele , jos olet kokenut samanlaista uskossa oloaikana. Olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettäsilleesti

      Sellainen fiilis voi tulla, että jos seurakunta ei tarvitse minua, niin en minäkään seurakuntaa. Oletko tarjoutunut ottamaan vastuuta jostain toiminnasta? Vai haikailetko puhujanpöntöön? Niille paikoille on varmasti tungosta. Mitäs jos alkaisit vetämään pienryhmää kotonasi tms? Luultavasti siihenkin pitää itse tarjoutua, tuskin tulevat sieltä penkistä hakemaan. Pastorit nimittäin valittelevat, että kaikki haluavat opettaa tai laulaa sooloja, mutta muihin hommiin ei sitten olekaan kiinnostusta.

      • 05VALKOInen

        Eikö vanhemmiston tehtävä ole nimenomaan koordinoida, johtaa srkaa. Olla pelinjohtaja,niin sanoakseni. Keuruulla juhannuksena v. 2018 yksi puhuja sanoi: joka srkssa pitäisi olla strategia paperi, jonka mukaan toimitaan. Onhan kyllä raamatussa jo ohjeet. En viitsi kysyä srkssa ko.paperia. Sitä ei ole. Siis 5-vuotissuunnitelma. Srk.n kasvu, talous ym.


    • Kauanuskossa

      Sana sanoo kuitenkin, että älkää jättäkö omaa seurakunnan kokousta niin kuin muutamien on tapana. Jospa alloittajan tehtävä on ollut tärkein, rukoilla srk:n ja vastuunkantajien puolesta. Olen aktiivi seurakunnassa kävijä ja ei minullakaan ole kovin merkittäviä tehtäviä mutta saan rakentua yhteisessä rukouksessa ja Sanan opetuksesta. Srk:ssa on tiistaisin vapaan sanan osuus ja silloin on mahdlisuus käydä todistamassa, kertoa rukousaiheensa ja jakaa kokemuksiaan. Odotetaan Jumalata, ei ihmisiltä. Kun hän avaa, kukaan ei sulje!

    • Jeesusonpää

      Tuo on kyllä ongelma jos ei vanhimmisto kautta julistajat ole tehneet sinua valmiiksi palveluksen työhön,(vuosi kymmenien aikana)Kristuksen ruumiin rakentamiseen .
      Jos koet Sanan julistajan kutsumusta eikä seurakunnassa anneta siihen tilaa tai ole tätä huomattu vuosikymmeninä niin parempi mennä muualle viimeistään nyt kuin jättää Herralta saatu leiviskä.

      Itseään ei kannata mennä suosittelemaan vaan anna Herran hoitaa se mutta aloita vaikka muutaman seurakuntalaisen kanssa tutkimaan Raamattua niin et jää hyllylle lopullisesti.


      Samoja kokemuksia on kun vaihdoin paikkakuntaa ja seurakuntaa missä en ole päässyt enään palvelemaan ,enkä ole sitä kysynyt mutta ellen olisi aikaisemmin palvellut Opetuksessa seurakunnassa niin voisin jopa epäillä onko Jeesus kutsunut minut julistus työhön.Aikaisemmin siitä oli hyötyä siskoille ja veljille Herrassa ja joku uudestisyntyi myös.
      En ole katkera mutta en aio istua vain penkissä ja jättää leiviskää käyttämättä vaan kohta menen tekemään työtä alueelle missä ei ole Jumalan seurakuntaa tietysti yhteistyötä niiden kanssa jotka Herra Jeesus työtoveriksi johdattaa.Siellä ei ole sitä vaihto ehtos että istun vain penkissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe