Olin vähän aikaa sitten Israelissa ensimmäistä kertaa, ja pidin paikasta.Matkallani kävin Jerusalemissa, kuolleella merellä sekä Eilatissa.
Ruoka oli tosi hyvää ja vesijohto vettä voi juoda
ilman vatsavaivoja.Maassa on tosi paljon nähtävää
useallekkin matkalle.
Paikallinen valuutta, Sekeli on arvoltaan n.Suomen
markan arvoinen, joten hinnat on helppo mieltää
myös Euroiksi.Hintataso Suomen luokkaa, Eilatissa
vähän halvempaa.
Eilatissa taksilla ajo halpaa, yleensä alle 3E
kerta.Kaupungissa sopivasti aktiviteetteja mm.
delfiini riutta ja meriakvaario joissa paljon
nähtävää.
Kävin myös Jordanian puolella Aqabassa.Poistumis
vero Israelista oli 18 Usd ja taksi rajalle maksoi
n.25 Nis.Jordanian puolella paljon alkeellisempaa
ja köyhempää.Eikä juurikaan nähtävää.
Nähtävää olisi tosin ollut Petran retkellä, mutta se jäi nyt väliin.Tullessa poistumis maksu Jordaniasta 5 Dinaaria(n.5E).Rajalla Israelin puolella tosi kova kuulustelu kahteenkin kertaan.
Asia piti vielä selittää Ben Gurionin kentällä
Tel Avivissa.Mutta kyseessähän on oma turvallisuus .Muutenkin maa vaikutti hyvin turvalliselta
ja rauhalliselta.
Israelissa äsken ollut
2
540
Vastaukset 2
- Sini-Lintu
Kävit Israelissa, mutta et käynyt Tel Avivissa? Hölmö!
Tel Aviv on maailman parhaita bailukaupunkeja ja ilmapiiriltään yksi vapaamielisimmistä paikoista. Eilat kannattaa jättää väliin ja käyttää aikansa Tel Avivissa. Tosin Tel Aviv on kallein kaupunki Israelissa.
Kun itse olin kuukauden Israelissa, oli siitä kolme viikkoa Tel Avivissa.- Tiberiaksen asukki
Tel Aviv on kylla mukava paikka, itse kavin vastikaan ja majoituin Carltoniin. Ala edes kysy hintaa, kallis oli, mutta olipa hieno tunne menna saunasta! kattoterassille altaan aareen 15.kerroksessa Valimerta kattelemaan...
Joe's Placessa hyvat ruuat, livemusaa ja mukavaa seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021162
- 51975
- 119913
- 146903
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.120694En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40689- 70687
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187637- 70609
- 33604
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48602- 81561
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62544- 39519
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4493- 46490
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64479Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31476- 42470