Isot seurat Oulaisissa

epäilykset_suuret

kuuntelin päivä- ja iltaseurojen saarnoja. entistä enemmän mennään niissä. Vai kuuntelinko väärin korvin?

29

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipahalla

      Mihinkäs sitä nyt mennään?

    • LikaisetKädet

      Vk 105, 4. säkeistö:
      Armon Henki täyttää mielet murheelliset ilolla.
      Rauhan tyven, puhdas ilma Jeesuksesta virtailee.
      Epäilysten alta nousee köyhä sielu kiittämään.
      Ikävöitsen täältä päästä kotimaahan ikuiseen.

      Kristuksessa meillä on ilo ja autuus, nouse ylös epäilyksistä. Jos yhteisösi painaa alas eikä anna Oikeaa vapautta, tule Jeesuksen luo - hän antaa vesessään vapauden.

      • GudsBarn

        Niin kuin veli tuossa ylhäällä kirjoitti, tule sieltä yhteisöstä pois esikoislestadiolaisten ihanaan vapauteen! Täällä et ole lain alla. Armon lapsena on ihana olla!


      • eikös_niin

        jaaha. mitähän tarkoitat ? Esikoislestadiolaiset ovat Odd Miden opetuslapsia ja menossa pimeimpään paikkaan. Kuuntelin kaikki hänen viime kesän saarnat Suomessa, josta tuo totuus tuli esiin.

        Niin se vaan on, vaikka ehkä joku muut USKOO. Hauskaa tuo väärä usko.


    • MihinMennään

      Outo avaus! Minkähän ryhmän seuroista mahtoi olla kysymys?

      • tyhjättynnyritkolisee

        Katso Rauhan Siteen sivuilta!


      • tyhjättynnyritkolisee kirjoitti:

        Katso Rauhan Siteen sivuilta!

        Es. Lestat/ joka ei kuulu kirkkoon !
        -


    • MihinMennään

      Ai tämä ryhmä. Kiitos.

      Ryhmä valitsi oman tiensä v. 2015

      • teuta011

        Joka on huomattavasti parempi, kuin
        Esikoislestaadiolaisten .


      • olenstaaadilainen
        teuta011 kirjoitti:

        Joka on huomattavasti parempi, kuin
        Esikoislestaadiolaisten .

        tarkoitat kaiketi Esikoislestadiolaisten (1 1 a kirjainta)


    • MihinMennään

      Ei, vaan esikoislestadiolaiset ry valitsi oman tiensä. Elämän evankelisluterilaisen tunnustuksen ja kirkon ulkopuolella.

      • "Mihin menään"
        -
        Juuri niin, aivan oikein .
        -


    • VainJeesusPelastaa

      On jännä juttu, että esikoislestadiolaisuudessa halveksittu ja haukuttu ryhmä "leeviläiset" kuuluvat kirkkoon, kuten lestadiolainen liike on koko historiansa ajan pohjoiskalotin maissa kuulunut. Liikkeen jäsenistö ei näytä tajuavan vieläkään, menneensä vielä pidemmälle omanvanhurskauden harjoituksessaan, kun haukkumansa "leeviläiset". Näin siinä käy, kun kovasti muita arvostelee ja panettelee. Kohta on syvemmässä rapakossa, kun itse uskookaan.

    • FaktatFaktoinaKuitenkin

      Onhan heillä oikeus uskoonsa toki.

      • " FaktatFaktoinakuitenkin "
        -
        Minäkin pidän "leeviläistä" parempana, kuin
        Esikoislestadiolaista, joka ei kuulu kirkkoon ,
        vaikka sielläkin on niitä jotka kuuluu kirkkoon.
        -


      • pilkunjne-
        padasjoenukko kirjoitti:

        " FaktatFaktoinakuitenkin "
        -
        Minäkin pidän "leeviläistä" parempana, kuin
        Esikoislestadiolaista, joka ei kuulu kirkkoon ,
        vaikka sielläkin on niitä jotka kuuluu kirkkoon.
        -

        taas yksi turha pilkku
        arvaas mikä noista


      • pilkunjne- kirjoitti:

        taas yksi turha pilkku
        arvaas mikä noista

        Ehkä tuo a, ja k:n välissä , mutta mitä se sulle
        haittaa "pilkunnussija".
        -


    • eiköpäs_näin

      Tämä saarnaaja vanhempi. Kyllä osasi Kristillityyttä saarnata. Pohjois-Karjalastako oli? Karhuakin vanhempi?. Mutta oli vaan niin tuossa Kristillisyydessä. Ei mitää heränneelle? Vain me oomma Karhun kanssa oikeeessa ja menossa taivaaseen. EI KUKAAN MUU!!!!!
      Kyllä olisi hänenkin syytä herätä. nimeään en tiedä, vaikka kuuntelin seurat (iltaseurat) kahteen kertaan. Janne oli joo mies noissa seuroissa. Sääliksi käy keittiöhenkilökunta kun juontajakaan ei osaa tehtäviä arvostaa. Möykky mikä möykky!!!!!

    • väärää_ristillisyyttäkö

      Onko Uulaisissa joku sairas seurakunta? Kun olin nuori, oikeaa KRISTILLISYYTTA oli vain Oulussa? Miten sitä nyt Oulaisiin? Herätkää hölmöt!!!!!!!!!!!

    • Erkki386795

      Oulaisten seuroissa moni pääsi synneistään. Saarnattiin elävää Jumalan sanaa. Missään muualla ei sitä voi kuulla kuin Esikoislestadiolaiset Ry. rukkoushuoneilla. Vaikka LapinVanhimmilta kysyieitte, niin se on.

      • aikamenoa

        Ai, siellä olivat lapinvanhimmatkin.
        Joskus kuusikymmentä luvulla tuli kans lapinvanhin omiaaikojaan pitämään seuroja, kierteli missä kierteli.


      • niin_se_mennee

        Vain täsä ristillisyydessä voi autuaaksi tulla.


      • eihyväjysäys
        niin_se_mennee kirjoitti:

        Vain täsä ristillisyydessä voi autuaaksi tulla.

        Tiedätkö mikä ero on ristillisyydessä ja Kristillisyydessä, kokeile arvata jos et tiedä.


      • EiIsolla
        eihyväjysäys kirjoitti:

        Tiedätkö mikä ero on ristillisyydessä ja Kristillisyydessä, kokeile arvata jos et tiedä.

        No ainakin se, että kristillisyys kirjoitetaan pienellä kirjaimella!


    • voijytkyjenjytky

      Aikaihmiset kuin pikkulapsia hengellisen, tai hengettömän ymmärryksen osalta.

      onko siellä yhtään ketään joka olisi saanut päästötodistuksen missään asiassa!

      juttujen perusteella ei ole.

      • hytkytrytkyt

        On, tämä teuta/padasjoenukko.
        Kunhan saa vielä pilkut kohdalleen.


      • Pyhä.yksinkertaisuus

        Ne on kaikki yksinkertaisen lapsellisia amiksia, varsinkin saarnamiehet. Kunnolla koulutettuja hyvin vähän.


    • MikäLieneeSyynä

      Mitä tämä vihapuhe on. Oletteko miettineet miksi harrastatte tällaista?

      • voirakasisä

        Eikö olekkin helppoa määritellä erilaiset puheet, j a kun sen tekee ihan itse niin ihan oikeinhan ne tulee eikö tulekkin !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe