Uusi Toyota Camry Hybridi

Tutustuin hiukan auton taustoihin.
12,5 miljoona myytyä Toyota Hybridejä vuodesta 1977 alkaen.
Yhdysvaltojen eniten myyty keskikokoinen auto jo viidentoista (15) vuoden ajan.
Toyotalla on 24 000 patenttia hybridi autoihin liittyen.
Aika vakuuttavaa jälkeä, vai?

71

8268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HolistillaOnTehtävä

      Camry myynti on kyykännyt Jenkeissä. Eikä hybridiä ole kauaa ollut markkinoilla. Ihan sekava ja hölmö avaus.

      • Trolli_sekoilee-taas

        Onko sinulle katkera paikka kun Vw on romahtanut totaalisesti jenkeissä. Siihenkin on syynsä. Poistatko tämänkin viestin kuten yrität tehdä kaikille niille viesteille jotka ovat ikäviä joko sinun persoonasi tai Vw-konsernin kannalta.


      • eiOleKaksinenKiesi

        Aivan sama kuinka VW:llä menee Jenkeissä. Dieselien myynti on siellä kasvanut ja VW tekee mukavia ja hyviä ajettavia autoja, en tosin VW:tä omista. Camrysta kuitenkin oli puhe ja se on kyykännyt Jenkeissä ja pieneksi myynti jää täälläkin ihan jo hintansa vuoksi.


      • Yarisman
        eiOleKaksinenKiesi kirjoitti:

        Aivan sama kuinka VW:llä menee Jenkeissä. Dieselien myynti on siellä kasvanut ja VW tekee mukavia ja hyviä ajettavia autoja, en tosin VW:tä omista. Camrysta kuitenkin oli puhe ja se on kyykännyt Jenkeissä ja pieneksi myynti jää täälläkin ihan jo hintansa vuoksi.

        Camry tulee olemaan takseissa varsin yleinen. Kokoonsa nähden melko edullinen ja pienikulutuksellinen. Kun se on Toyotan tuotteiden tapaan hiljainen niin menestys on valtaisa.


      • noitarumpuja
        Yarisman kirjoitti:

        Camry tulee olemaan takseissa varsin yleinen. Kokoonsa nähden melko edullinen ja pienikulutuksellinen. Kun se on Toyotan tuotteiden tapaan hiljainen niin menestys on valtaisa.

        "Kun se on Toyotan tuotteiden tapaan hiljainen..."

        Oliko tuo tarkoitettu sarkasmiksi?

        Nykyinen Prius on mitattu tällä vuosituhannella meluisimmaksi koko- ja hintaluokkansa kätökseksi. Kauas ei jää Yariskaan vaikka on hiukan parempi.


      • Pääsiäis_trulli

        Meluisimman auton titteli on tiukasti Skoda Octavialla. Yhden koeajon otsikkokin oli:
        Meluava kansanauto idästä.

        Toyota Prius on suosittu taksiauto. Taksit eivät osta meluista autoa. Tämän vuoksi Skoda ei ole saanut suosiota takseissa.


      • noitarumpuja
        Pääsiäis_trulli kirjoitti:

        Meluisimman auton titteli on tiukasti Skoda Octavialla. Yhden koeajon otsikkokin oli:
        Meluava kansanauto idästä.

        Toyota Prius on suosittu taksiauto. Taksit eivät osta meluista autoa. Tämän vuoksi Skoda ei ole saanut suosiota takseissa.

        Sinulla ei ole muuta näyttöä "meluisimman auton tittelistä" kuin jatkuvasti jankuttamasi harha asiasta.
        Minä sen sijaan voin esittää dataa TM:n suorittamista melumittauksista. Malliksi Prius ja Octavia:
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1358/page683084/b737bdc896631208f9705040052b1582.jpg
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue115/page304230/98e9507a26cd2b99d7bb14eb4a753871.jpg


      • apua_korvat_hajoo
        noitarumpuja kirjoitti:

        Sinulla ei ole muuta näyttöä "meluisimman auton tittelistä" kuin jatkuvasti jankuttamasi harha asiasta.
        Minä sen sijaan voin esittää dataa TM:n suorittamista melumittauksista. Malliksi Prius ja Octavia:
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1358/page683084/b737bdc896631208f9705040052b1582.jpg
        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue115/page304230/98e9507a26cd2b99d7bb14eb4a753871.jpg

        Ompa järkyttävän iso ero meluissa Toyotan tappioksi. Jo 6-kympin vauhdissa Prius mölyää moninkertaisella (jo 3dB tarkoittaa kaksinkertaista äänenpainetta) äänenpaineella.
        Voi taksiasiakas parkoja mihin päristimeen joutuvat jos erehtyvät Priukseen istumaan! Onneksi Prius-taksit ovat harvinaisia, lähinnä kuriositeetteja.


      • Miettinen
        apua_korvat_hajoo kirjoitti:

        Ompa järkyttävän iso ero meluissa Toyotan tappioksi. Jo 6-kympin vauhdissa Prius mölyää moninkertaisella (jo 3dB tarkoittaa kaksinkertaista äänenpainetta) äänenpaineella.
        Voi taksiasiakas parkoja mihin päristimeen joutuvat jos erehtyvät Priukseen istumaan! Onneksi Prius-taksit ovat harvinaisia, lähinnä kuriositeetteja.

        Tässäkin testissä kehuvat hiljaiseksi …. että se siittä sitten.

        https://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/Näin-hiljaa-ja-äänekkäästi-kulkee-Toyota-Prius-katso-video-koeajolta/756006


      • apua_korvat_hajoo
        Miettinen kirjoitti:

        Tässäkin testissä kehuvat hiljaiseksi …. että se siittä sitten.

        https://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/Näin-hiljaa-ja-äänekkäästi-kulkee-Toyota-Prius-katso-video-koeajolta/756006

        Vai kehuivat hiljaiseksi? Rengasmelua moitittiin ja se onkin Priuksen suurin melulähde ja sen vuoksi on luokkansa meluisin auto jo 60km/h lähtien. Toki matelee kävelyvauhtia sähkön voimin kuin aave. Sitä ei ole kukaan kieltänyt.


      • Anonyymi
        eiOleKaksinenKiesi kirjoitti:

        Aivan sama kuinka VW:llä menee Jenkeissä. Dieselien myynti on siellä kasvanut ja VW tekee mukavia ja hyviä ajettavia autoja, en tosin VW:tä omista. Camrysta kuitenkin oli puhe ja se on kyykännyt Jenkeissä ja pieneksi myynti jää täälläkin ihan jo hintansa vuoksi.

        Dieseleiden myynti on romahtanut kaikkialla maailmassa, paitsi jenkeissä. Siellä ei ole koskaan myytykään dieseleitä koska jenkit tietää että dieseleiden pienhiukkaset tappaa.


      • Anonyymi

        Toyotan Hybridejä on tehty kohta 25 vuotta ! Vetikö hiljaiseksi ?


    • camryx

      Aion ostaa kaksi, itselle ja vaimolle!!

      • Jo vain se onnistuu, kiitoksia vinkistä.


    • myyjäxonNolostiPihalla

      Juu nuo patentit on ihan hauskoja ja vapautettuja muiden in käyttöön, tosin ei ne kelpaa kelleen, vaan muut tekevät asiat paremmin.

      • Anonyymi

        Mitä nyt Subaru, Mazda, Isuzu, Nissan ja Ford käyttävät Toyotan tekniikkaa ja varsin monet muutkin autovalmistajat jopa EU- alueella, mutta ne ei vaan pidä siitä kovaa meteliä.


    • Hei, kaikki epäilijät ja mielensäpahoittajat. Lukekaapa tämä.

      Sähkösäätöisistä sivupeileistä oli hirmuinen älämölö ja epäilys 1970 -luvun lopussa, kun ensimmäiset autot peileineen saapuivat Suomen markkinoille. Nykyisin ne ovat vakiovarusteina kaikissa autoissa eikä kukaan parjaa tai epäile niiden toimivuutta. Muutosvastarinta on loppumaton luonnonvara. Toisaalta ihminen on sopeutuvainen eläin kuten peili esimerkkini osoittaa.

      • 65756756

        80-luvun lopulla automiehet tiesi että moniventtikannet ei tule yleistymään . Tämä oli aikaa kun Tojo toi Corollaan moniventtiiliset 1.3 ja 1.6 L koneet. Tuohon asti euroissa oli tapana tehdä kansiremontti 100tkm välein.

        Ei ole montaa vuottakaan kun automiehet tiesi että BMW ei koskaan lähden downsizingiin eikä tee etuvetoista eik missään tapauksessa tilaautoa. lisäksi automaattia pidettiin vain rajoitteisten juttuna.
        Mitenkäs on nykyään? BMW myy melkei pelkästään automaatteja ja käytännössä kaikki koneet on ahdettuja down-sizing vekottimia.
        BMW muuten myy pääasiassa etu ja nelivetoisia autoja. Tilastollisesti takavedon merkitys Bemareissa on jo aika pieni ja pienenee jatkossa rajusti.

        Myös Mersuissa etuvedon osuus kasvaa jatkuvasti.

        Jostain syystä porukalla tuntuu olevan pakonomainen tarve punkkeroitua. Se on ehkä merkki turvallisuuden kaipuusta. Pelätään muutosta.


      • halvallaTehtyjä

        Se fakta ei ole koskaan muuttunut, eikä näytä muuttuvan, että Toyota tekisi auton joka olisi mukava, hiljainen, hyvä ajaa, tehty laadukkaista materiaaleista, riittävä suorituskyky, hyvät istuimet, ei ruostuisi nopeitten ja olisi tehty ja suunniteltu niin ettei niissä olisi vikoja ja takaisinkutsuja yhtenään.


      • halvallaTehtyjä kirjoitti:

        Se fakta ei ole koskaan muuttunut, eikä näytä muuttuvan, että Toyota tekisi auton joka olisi mukava, hiljainen, hyvä ajaa, tehty laadukkaista materiaaleista, riittävä suorituskyky, hyvät istuimet, ei ruostuisi nopeitten ja olisi tehty ja suunniteltu niin ettei niissä olisi vikoja ja takaisinkutsuja yhtenään.

        Suomi24:n keskusteluissa Toyota ja varsinkin automerkin hybridi -mallit on moitittu aivan paskoiksi.
        Juuri tämän takia tilasin Toyotan Camry Hybridin.
        Sittenhän sen tietää kun on ajelut sillä jonkin aikaa.

        Omia uutena ostettuja autoja on ollut ja niistä on myös omakohtaisia kokemuksia.
        (Ford, BMW ja Citroen)
        3 työsuhdeautoakin olen ehtinyt ajaa. (Mazda, Skoda ja Mitsubishi)


      • OnkoElämäsiTaakka
        MyyjäX kirjoitti:

        Suomi24:n keskusteluissa Toyota ja varsinkin automerkin hybridi -mallit on moitittu aivan paskoiksi.
        Juuri tämän takia tilasin Toyotan Camry Hybridin.
        Sittenhän sen tietää kun on ajelut sillä jonkin aikaa.

        Omia uutena ostettuja autoja on ollut ja niistä on myös omakohtaisia kokemuksia.
        (Ford, BMW ja Citroen)
        3 työsuhdeautoakin olen ehtinyt ajaa. (Mazda, Skoda ja Mitsubishi)

        Otan osaa jos olet noin juntti jos tuo on auton hankinnan perusteesi??


      • OnkoElämäsiTaakka kirjoitti:

        Otan osaa jos olet noin juntti jos tuo on auton hankinnan perusteesi??

        Onneksi tämä ei taida olla sinun ongelma, vai?


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Suomi24:n keskusteluissa Toyota ja varsinkin automerkin hybridi -mallit on moitittu aivan paskoiksi.
        Juuri tämän takia tilasin Toyotan Camry Hybridin.
        Sittenhän sen tietää kun on ajelut sillä jonkin aikaa.

        Omia uutena ostettuja autoja on ollut ja niistä on myös omakohtaisia kokemuksia.
        (Ford, BMW ja Citroen)
        3 työsuhdeautoakin olen ehtinyt ajaa. (Mazda, Skoda ja Mitsubishi)

        Hiljattain hankittu uusi Camry Hybridi 2,5 Active, eli karvahattumalli.

        "Paremmat" mallit olivat 18" 235/45 renkailla, renkailla joilla ajomelu oli aivan järkyttävää jyrinää.

        Kun totesin, että turhan kallis auto kuulosuojaimilla ajettavaksi, myyjä ehdotti Active-mallia, joka on huomattavasti hiljaisempi 17" 215/55 renkailla. Se pitikin paikkansa, joten siihen päädyttiin

        Huonot kokemukset Toyotan navigaattoreista (huonoa Tom Tom tasoa) ja varsinkin hinnasta (900€!!?) sai skippaamaan ko. varusteen.

        Muuten olen todella tyytyväinen. Hyvä ajaa. Mukava. Pieni kulutuksinen ka. 5,2/100. Hiljainen ym. rengastuksella ja Eco-asennossakin normaaliajossa kevyen rivakasti liikkuva. Turvavarusteita riittää, joista osasta on pelkää haittaa, mutta ne saa itse napattua pois ajotietokoneen asetuksista.

        Nahkapenkit vakiona, etupenkit sähkösäätöiset.

        En oikein usko, että kalliimmista versioista tulee Suomessa menestyjiä ilman alustan äänieristyksen huomattavaa parantamista. En käsitä miksi Toyota jääräpäisesti jatkaa tuolla linjalla.


    • Ei huumebusiness ole vieläkään yhteiskunnan hyväksymää toimintaa, jotenka en ole ko. alalla.

      • Kela.antaa.rahat

        Todellisuus näyttää olevan ihan toinen, poliisi ei ainakaan siihen näytä puuttuvan. Puhtaat ruiskut yhteiskunnan piikkiin ja myyjä odottelee jo pihalla. Vihreät haluavat vielä ihan piikityshuoneet.


    • todella.vanhaa.maailmaa

      "Suomi24:n keskusteluissa Toyota ja varsinkin automerkin hybridi -mallit on moitittu aivan paskoiksi.
      Juuri tämän takia tilasin Toyotan Camry Hybridin.
      Sittenhän sen tietää kun on ajelut sillä jonkin aikaa."

      Jos autonvalinnan motiivit tulevat Suomi24-palstan kirjoitteluista niin vituksi menee olkoon auton merkki mikä tahansa. Idioottien kirjoituksista ei saa aikaiseksi järkevää päätöstä.
      Ja mitä tuohon Camryyn tulee niin vanhakantaisempaa autoa on vaikea löytää. Bensavapari, sedan, jenkkimarkkinoille tehty. Ei siitä hybridi-leimalla nykyaikaista saa millään tehtyä. Ei edes latausmahdollisuutta.

      • KunYläkoteloTilttaa

        Vanhaa kuohittua polttomoottoria myydään nykyaikaisena kun siihen on liitetty vanhanaikainen halpishybrid. Ja jotkut menee vielä tähän halpaan kun logossa lukee Camry, sehän oli joskus kymmeniä vuosia sitten hyvä auto, voihan pyhä yksinkertaisuus.


      • Hukkaatulee

        No mikäs auto se pitäis teidän mielestä laittaa.
        Merkkejä ollut volkkari,skoda,opel,nissan,mazda,ford,audi ja nyt tulossa camry.


      • Laatua_peliin

        Jos ei rahasta kiinni laita Lexus on kumminkin aito Japsi se Camryhän on amerikkalaista tekoa huono ruosteen kesto ja laatu ei lähellekään Japanilaistasoa..se Tojotan amerikkalainen Tacoma oli suoranainen ruoste pommi..


      • VolvoBmwMercedes

        Lexusko, sehän on vain se kalliimpi Toyota joka on myös kallis ylläpitää. Eipä noita kauheasti olla kehuttu missään.


      • Dominoiko.Toyota
        KunYläkoteloTilttaa kirjoitti:

        Vanhaa kuohittua polttomoottoria myydään nykyaikaisena kun siihen on liitetty vanhanaikainen halpishybrid. Ja jotkut menee vielä tähän halpaan kun logossa lukee Camry, sehän oli joskus kymmeniä vuosia sitten hyvä auto, voihan pyhä yksinkertaisuus.

        "Vanhaa kuohittua polttomoottoria myydään nykyaikaisena kun siihen on liitetty vanhanaikainen halpishybrid. Ja jotkut menee vielä tähän halpaan kun logossa lukee Camry, sehän oli joskus kymmeniä vuosia sitten hyvä auto, voihan pyhä yksinkertaisuus."

        En ole kyllä mistään lukenut että, laatu olisi laskenut, päinvastoin. Niittänyt mainetta jenkeissä rutosti. Myydyin sedanhenkilöauto ollut siellä jo kauan, kun VW hujaa pohjamudissa.


      • Laatua_peliin kirjoitti:

        Jos ei rahasta kiinni laita Lexus on kumminkin aito Japsi se Camryhän on amerikkalaista tekoa huono ruosteen kesto ja laatu ei lähellekään Japanilaistasoa..se Tojotan amerikkalainen Tacoma oli suoranainen ruoste pommi..

        Kaiketihan Camry on köyhänmiehen Lexus ES.
        Suomeen tulevien Camryjen VIN-koodi alkaa J-kirjaimella.


      • GS450h_rules
        VolvoBmwMercedes kirjoitti:

        Lexusko, sehän on vain se kalliimpi Toyota joka on myös kallis ylläpitää. Eipä noita kauheasti olla kehuttu missään.

        Tähän trollin sekoiluun on meikäläisenkin taas pakko puuttua. Käytettynä ostamani Lexus on monimutkaisesta tekniikastaan huolimatta pelannut ilman ongelmia jo viitisen vuotta. Huollan auton itse mikä on helppoa Toyotan tapaan. Korjauksia kohta 200 tuhatta ajetussa autossa takaiskunvaimentimet ja takajarrujen herkistys. Vaimentimet tosin aika kalliit, Englannista melkein 600€/pari. Auton moottori ei tunnu ollenkaan kuohitulta, taitaa itseasiassa olla suomalaisten autokantaan peilaten sieltä terävimmästä päästä. Hybridinä auton kulutus on kyllä kuohittu melko alas, kaupungissa 7.5-8.5 l/100km ja maantiellä pitkällä matkalla 6.7-6.8l/100km.


      • Lexusmies
        VolvoBmwMercedes kirjoitti:

        Lexusko, sehän on vain se kalliimpi Toyota joka on myös kallis ylläpitää. Eipä noita kauheasti olla kehuttu missään.

        Miten niin kallis pitää..ja missä ei ole kehuttu.
        Tähänastisista luotettavin ja vähävikaisin auto mitä minulla ollut.


      • meluaHuojuntaaJNE
        Lexusmies kirjoitti:

        Miten niin kallis pitää..ja missä ei ole kehuttu.
        Tähänastisista luotettavin ja vähävikaisin auto mitä minulla ollut.

        Mitä tanan kuraa sulla on ollut? Toyota on kallis ylläpitää ja lexus vielä paljon kalliimpi. Eipä noita olla missää vertailuissa tai testeissä kehuttu. Ruostuvat nopsaan ja kurjia ajaa.


      • Lexusmies
        meluaHuojuntaaJNE kirjoitti:

        Mitä tanan kuraa sulla on ollut? Toyota on kallis ylläpitää ja lexus vielä paljon kalliimpi. Eipä noita olla missää vertailuissa tai testeissä kehuttu. Ruostuvat nopsaan ja kurjia ajaa.

        Perusteleppa nyt miten se lexus kalliimpi huoltaa.
        Itseasiassa tm kehui ES lekan ajettavutta ja mikäs se tutki autojen ruosteherkkyyttä niin lexus oli vähiten ruostuvien kärkisijoilla.
        Että kannattaa tutkia asioita ja koeajaa ennenkuin sepittää täällä mitään.
        Sitäpaitsi kokemusta tojosta ja lexuksesta niin samat huoltohinnat.
        Ja kun kysyit mitä kuraa ollut niin audia,volkkaria,ooppelia,volvoa.
        Ne kyllä kuraa olivat.


      • Anonyymi
        Lexusmies kirjoitti:

        Perusteleppa nyt miten se lexus kalliimpi huoltaa.
        Itseasiassa tm kehui ES lekan ajettavutta ja mikäs se tutki autojen ruosteherkkyyttä niin lexus oli vähiten ruostuvien kärkisijoilla.
        Että kannattaa tutkia asioita ja koeajaa ennenkuin sepittää täällä mitään.
        Sitäpaitsi kokemusta tojosta ja lexuksesta niin samat huoltohinnat.
        Ja kun kysyit mitä kuraa ollut niin audia,volkkaria,ooppelia,volvoa.
        Ne kyllä kuraa olivat.

        Tuossa olet ihan oikeassa. Lekan huollot ihan saman hintaisia kuin Toyotassa. Lexus kyllä ihan eri auto kuin Toyota. Toki hintaakin enemmän ja ihan syystäkin. Mutta kun alkaa Lexusta myymään niin siinä hyytyi kyllä hymy ensimmäistä kertaa. Kaikilla merkillä se laskee ja kalleimmissa malleissa eniten. Lexus oli tähän saakka omistamistamistani kieseistä ihan omaa luokkaansa.
        Jos sen unohtaa niin yksi parhaimmista mitä omassa tallissa ollut.


      • Anonyymi
        Laatua_peliin kirjoitti:

        Jos ei rahasta kiinni laita Lexus on kumminkin aito Japsi se Camryhän on amerikkalaista tekoa huono ruosteen kesto ja laatu ei lähellekään Japanilaistasoa..se Tojotan amerikkalainen Tacoma oli suoranainen ruoste pommi..

        Ei taida kirjallinen ilmaisu olla vahvuuslajisi.


    • toyota-äijä

      Kyll maar Toyota paras auto o.
      Kyll sen jo kaikk tietää.

      • JussiTojonen

        Ainakin myyjän mukaan Toyota on paras, koska niissä ei ole vikoja kuten esim. volkkareissa.


    • siitä.se.lähtee

      Hyvä, että ruksattu myyjä on edes hieman perehtynyt Tojoihin. Ei siitä koskaan ole ainakaan haittaa.

    • UunoK

      Camry on erittäin suositti jenkeissä. Luotettava ja turvallinen. Ja nykyään myös täyshybridi, jota ei tarvitse ladata muutaman kymmen kilometrin välein kuten joitakin kilpailijoiden plug-in malleja.

      • Anonyymi

        Ei niitä pluginejä tarvitse latailla jos ei halua, mutta järkevä se ainakin on. Camry on kyykännyt Jenkeissä ja nyt yrittävät tuoda sitä meille Toyotan ihmemaahan jota muut naureskelevat. Järkevämpää autoa on ladata töpselistä kuin Toyotan tapaan bensalla, vai oletko toista mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä pluginejä tarvitse latailla jos ei halua, mutta järkevä se ainakin on. Camry on kyykännyt Jenkeissä ja nyt yrittävät tuoda sitä meille Toyotan ihmemaahan jota muut naureskelevat. Järkevämpää autoa on ladata töpselistä kuin Toyotan tapaan bensalla, vai oletko toista mieltä?

        Kun ensin on jokin Euroopalainen automalli ( esim. Volvo, Jaguar, BMW, M-B tai vaikkapa Citroen ) on ollut 15 vuotta myydyin Jenkkilässä, niin alettaisiinko vasta sitten puhumaan kyykkäyksestä?


    • e-CVT -vaihteisto on aika oiva tuote. Tästä kun puuttuu työntävä metalliketju, ”peruutusvaihdepakka” ja ”kytkinpakka”. Lisäksi polttomoottorista puuttuu perinteinen starttimoottori ja laturi. Tässä kohtaa Toyota Hybridissä on ajateltu asiat uuteen malliin.

      • Anonyymi

        Kuminauha vaihteisto. Kone räyhää kuin kersantti mutta meno on kuin purkkaa venyttäisi.


    • Anonyymi

      Minulle kelpaa vain Toyota Camry taksit. Tarvii olla ajoissa perillä ja Tojo on luotettavin. Tilaus appsiin on helppo syöttä taksimerkki. Vain paras on kyllin hyvää, Camry Hybrid !

      • Anonyymi

        Et sä ihan normaali olekaan, voihan mitä juttuja taas kirjoitatkaan?


    • Anonyymi

      Tämä Toyota Camry on lähes sama auto kuin Lexus Is.
      Lexus on vain vähän laadukkaampi.
      Hintaeroa ei kovin paljoa ole.
      Jos on varaa ostaa Camry on varaa ostaa Lexus Is.

      • Anonyymi

        Eikös ES...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ES...

        Camryn mitat passaa paremmin ES-malliin ja myöskin se paljon parjattu vetokoukun puute.


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Camryn mitat passaa paremmin ES-malliin ja myöskin se paljon parjattu vetokoukun puute.

        Camry ja ES etuvetoisia joten ne ovat keskenään vertailukelpoisia.


    • Anonyymi

      Hetulavalaan näköinen rumilus. Ei vetokoukkua. Ei jatkoon.

      • "Hetulavalas" itse asiassa hyvä ilmaisu.


    • Anonyymi

      Eipä tuo uutuus vaikuttanut kovin laadukkaalta autolta. Viimeistely oli autossa aika karkean näköistä mikä on hyvin ominaista tälle automerkille.

      • Anonyymi

        Lexus GS oli sentään auto kunnon 3,5 litran hybridikoneella. Täytyy vissiin hommaa käytetty Ruotsista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexus GS oli sentään auto kunnon 3,5 litran hybridikoneella. Täytyy vissiin hommaa käytetty Ruotsista.

        Ja on vieläkin kunnon auto. Painii tosin jo ihan eri sarjassa mistä tällä palstalla keskustellaan.


    • No, onhan se niin että, kun halvan ostaa niin halvan saa. Kerron omista kokemuksista sitten kun olen ajanut ko. autolla.

    • Tapasin viikonloppuna taksarin ja kuulinpa mielenkiintoisia näkemyksiä eri automerkeistä.
      Toyotan ajo-ominaisuudet ovat puolivillaiset mutta toisaalta autot ovat vähä vikaisia. Erityisesti Prius oli täysin viaton malli. Myöskin Camryn hän oli käynyt katsomassa. Auto on iso ja tarkemmassa ”puristelussa” kuulemma ehta Toyota.
      Ko. henkilö ei omista yhtään Toyotaa vaan käyttää tällä hetkellä Vehon palveluita.
      Camryni on tällä hetkellä tuotannossa.

      • Anonyymi

        Näin taksarina voin kertoa että asiassa pitää ottaa muutama muukin asia huomioon. Sillä ajetaan kuitenkin 10 000km/kk pääasiassa kaupungissa niin joutuu aika kovalle rasitukselle.
        Merkin valinta riippuu myös kuinka usein kalustoaan uusii.


    • Anonyymi

      Camry halvin malli maksaa 36000€.
      Camry Premiun Business 42000€.
      Lexus IS hinnat alkaa 42444€.

      • Anonyymi

        is lexus on pienempi kuin camry.es ja camry suurinpiirtein samaa kokoa.tekniikka sama mutta ei muuta yhtäläisyyttä.


    • Anonyymi

      Sen verran vakuuttavaa, etten osta Toyotaa. Pärjäävät ilman minun(kin) rahojani.

    • J -kirjainhan sielä ensimmäisenä alustanumerossa on, eli ollut Venäjän tehtaalta tämäkään Camry.

      Ostokrapulaako? Ei tosiaankaan.

    • Poikkean asiasta.

      Ajoin pari päivää sitten kaverin "konsernituotteella" jossa oli tämä legendaarinen vaihteisto. 2.0 dsl vm.15 ja autolla oli ajettu 104 tkm. Piti käydä tänään oikein vartavasten ajamassa liikkeen esittelyautolla jossa oli myöskin ko. vaihteisto. Täytyy sanoa että, kyllä uusi on uusi ja 4 vuotta tekee tehtävänsä.

    • On muuten hintaluokassaan passeli auto.

    • Anonyymi

      Premium-kokemus muodostui koeajoautossamme toki myös siitä, että auto oli nimenomaan Premiumiksi nimetyn varustetason auto. Autossa istutaan vaaleilla ylellisen tuntuisilla nahkaistuimilla ja takamatkustajien selkänojan kulmaa voi säätää sähköisesti.

      Takana keskikonsolissa on myös paneeli, jonka painikkeilla voi hallita ilmastointia, audiolaitteita ja takaikkunan aurinkokaihdinta. Luksustahan tämä on, ja voi ennustaa, että ensimmäistä kertaa Camryn takapenkille istuvien leuat loksahtavat auki heille tarjottujen toimintojen määrästä.

      • Anonyymi

        Etuveto ja ponneton mylly. Ei nahkaratti riitä premiumiin.


    • Tällä kokemuksella voin kertoa , että Camry on mielyttävä auto. 245/45 W 18 (W nopeusluokitus 270km/h) rengastus vaikuttaa ylimitoitetulta. Ja kyllä, ääntähän niistä lähtee. 215/55 W 17 renkain auto menee kuin sukkasillaan. Camrysta jokseenkin mieleeni tulee 3-sarjan BMW.

      • Anonyymi

        Camry olisi kyllä swuraavaksi kulkuneuvoksi hieno jos vain saisi muutakin kuin etuvetona. Lisäksi saisi olla koneessa enemmän puhtia ohituksiin.


    • Anonyymi

      No niin, olen ajanut Camryä taksiliikenteessä liki 200 000 kilsaa ja kokemukseni on tämä.
      Auto on hintaansa nähden hyvin varusteltu, siis tämä " välimalli " hiljainen ainakin minun mielestäni jos malttaa ostaa hyvät renkaat

      Mukava ajaa ja tehojakin löytyy aivan tarpeeksi ainakin minulle.
      Pääkaupunkiseudun nykivällä kaupunkiajolla kulutus on kesällä karvan alle viiden , talvella vähän päälle, talviauto ainakaan taksiliikenteessä tämä ei oikein ole.

      Käynnistys ongelmia on pienelläkin pakkasella, taksin laitteet ilmeisesti kuluttavat akkua joten apuvirralle on ollut tarvetta, tiedä sitten miten normaali siviilikäytössä?
      Uusiin päästörajoihin tämä ei yllä, päästöt paukkuvat kirkkaasti yli joten ei enää sovellu siinäkään mielessä taksikäyttöön.

      Jos luetaan pois nuo talven ongelmat niin kestävä auto tämä on, mitään takuukorjauksia tai muutakaan remontin tarvetta ei ole ollut, taksiliikenne on kuitenkin melkoinen kestotesti autolle kuin autolle.

      Siviilikäyttöön kalliit kilsat pois ajettuna voisin suositella.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      68
      2186
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1417
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      240
      1363
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1222
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      365
      1161
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      333
      1115
    Aihe