Mitäs olette Vikernesistä mieltä? Saatananpalvojat ja satanistit... jakaako nämä eri leirin porukat sympatioita tai antipatioita tämän kirkonpolttajan suhteen? Miten menee ristiin ja päällekkäin mielipiteet? Ostaisiko kukaan Burzumin levyjä muuten kuin Vikernesin ei-musikaalisten menneisyyden aktiviteettien vuoksi?
Varg Vikernes
23
5787
Vastaukset
- Ifrit
En ole s-nisti enkä s-palvoja, mutta koen kuitenkin jonkun sortin hengenheimolaisuutta ensimmäisenä mainittuun ryhmään.
Mielestäni Varg on viikinkifantasioissa elävä tasapainoton murhamies, joka on vaarallinen länsimaiselle yhteiskuntajärjestykselle. Hän on uskonnoltaan odinisti, kansallissosialistinen sellainen. Hänen uskonnollaan ja poliittisella suuntautumisellaan ei minulle sinänsä ole merkitystä, mutta ero satanismiin on selvä.
Hänellä on joitain selvästi fiksujakin ajatuksia, mutta ihmisenä en häntä arvosta. Burzumin musiikillista antia en kommentoi sen enempää, mutta eettisistä syistä en hänen levyjään ostaisi.
Vikernes ei myöskään erityisen lämpimästi ajattele satanisteistä tai saatananpalvojista. Vapaa suomennus hänen sanoistaan: "Olen satanismin vastustaja kuten olen kaikkien muidenkin juutalais-kristillisten epäuskontojen vastustaja."
Alkuperäisestä tekstistä http://www.burzum.org/eng/library/interview22.shtml
"Are you a Satanist, Vikernes?
No, and I have newer(sic) been a Satanist either. I have on the other hand used the term in the meaning "opponent to all Jewish religions" - I might name Christendom - in a short period in 1992. I quickly stopped using it when I found out that no one else interpreted the term in that way. I'm on the other hand an opponent of Satanism, just as I am a(sic) opponent to all other variants of Judo-Christian(sic) antireligions.
Christendom - Satanism, Judaism, Islam, Hinduism etc. - are all foreign religions, which have nothing to do with our race at all! We always have been, and will always be Odin's race. [Varg Vikernes answers, and ends with "Heil Odin" to put a line under his spiritual belonging]"- Agnosos
Onhan se Varg joo aika velikulta..
"Mielestäni Varg on viikinkifantasioissa elävä tasapainoton murhamies, joka on vaarallinen länsimaiselle yhteiskuntajärjestykselle."
Itse diggailin joskus aika paljonkin Burzumista, en kumminkaan allekirjoita herran näkemyksiä, jotka menivät varsinkin juuri ennen burzumin lopettamista varsin korkealentoisiksi.
Herrahan lopetti metallimusiikin tekemisen sen takia, että metallin juuret ovat "mustien musiikissa"(ei tosin tainnut sanoa sitä ihan noin hienostuneesti).
Omien sanojensa mukaan hän tappoi Oystein Aarsethin itsepuolustukseksi, mutta ota siitä nyt selvää.. Ymmärtääkseni kieltää yhä tänä päivänä kirkonpolton.
Ymmärtääkseni oli mukana myös hedenske front -nimisessä liikkeessä, mutta sekin on varmaan onneksi jo kuollut pois.
Paennut ainakin kerran vankilasta ja varastanut auton.
Tuli ihan vanhat ajat mieleen, kun www.burzum.com oli voimissaan ja burzumin postituslistalla puhuttiin joskus järkeviäkin...
No, and I have newer(sic) been a Satanist either. I have on the other hand used the term in the meaning "opponent to all Jewish religions" - I might name Christendom - in a short period in 1992. I quickly stopped using it when I found out that no one else interpreted the term in that way. I'm on the other hand an opponent of Satanism, just as I am a(sic) opponent to all other variants of Judo-Christian(sic) antireligions. "
Tässä on sinänsä aika hauskaa se, että englannin sana "satanism" tuntuu taipuvan paljon helpommin molempiin suuntiin kuin suomessa. - Ifrit
Agnosos kirjoitti:
Onhan se Varg joo aika velikulta..
"Mielestäni Varg on viikinkifantasioissa elävä tasapainoton murhamies, joka on vaarallinen länsimaiselle yhteiskuntajärjestykselle."
Itse diggailin joskus aika paljonkin Burzumista, en kumminkaan allekirjoita herran näkemyksiä, jotka menivät varsinkin juuri ennen burzumin lopettamista varsin korkealentoisiksi.
Herrahan lopetti metallimusiikin tekemisen sen takia, että metallin juuret ovat "mustien musiikissa"(ei tosin tainnut sanoa sitä ihan noin hienostuneesti).
Omien sanojensa mukaan hän tappoi Oystein Aarsethin itsepuolustukseksi, mutta ota siitä nyt selvää.. Ymmärtääkseni kieltää yhä tänä päivänä kirkonpolton.
Ymmärtääkseni oli mukana myös hedenske front -nimisessä liikkeessä, mutta sekin on varmaan onneksi jo kuollut pois.
Paennut ainakin kerran vankilasta ja varastanut auton.
Tuli ihan vanhat ajat mieleen, kun www.burzum.com oli voimissaan ja burzumin postituslistalla puhuttiin joskus järkeviäkin...
No, and I have newer(sic) been a Satanist either. I have on the other hand used the term in the meaning "opponent to all Jewish religions" - I might name Christendom - in a short period in 1992. I quickly stopped using it when I found out that no one else interpreted the term in that way. I'm on the other hand an opponent of Satanism, just as I am a(sic) opponent to all other variants of Judo-Christian(sic) antireligions. "
Tässä on sinänsä aika hauskaa se, että englannin sana "satanism" tuntuu taipuvan paljon helpommin molempiin suuntiin kuin suomessa.Kyllähän se musiikki oli ihan hyvää joskus, vaikka en koskaan sitä sen enempää kuunnellutkaan. Toisaalta olen jo pikkulapsesta pitäen pitänyt norjalaisesta klassisen musiikin säveltäjästä Edvard Griegistä(esimerkiksi ja varsinkin kappaleesta Vuorenpeikkojen luolassa) josta Varg haki aktiivisesti vaikutteita.
Aika kummallista itsepuolustusta muuten jos hakkaa puukolla selkään kun toinen juoksee karkuun. Muistelisin, että eräänä mahdollisena motiivina olisi ollut se että tuo Aarseth ihannoi kommunismia. - Agnosos
Ifrit kirjoitti:
Kyllähän se musiikki oli ihan hyvää joskus, vaikka en koskaan sitä sen enempää kuunnellutkaan. Toisaalta olen jo pikkulapsesta pitäen pitänyt norjalaisesta klassisen musiikin säveltäjästä Edvard Griegistä(esimerkiksi ja varsinkin kappaleesta Vuorenpeikkojen luolassa) josta Varg haki aktiivisesti vaikutteita.
Aika kummallista itsepuolustusta muuten jos hakkaa puukolla selkään kun toinen juoksee karkuun. Muistelisin, että eräänä mahdollisena motiivina olisi ollut se että tuo Aarseth ihannoi kommunismia.Ymmärtääkseni miten se meni oli, että Varg ajoi keskellä yötä Bergenistä Osloon käskeäkseen Oysteinia "painumaan vittuun". Oystein veti jossain vaiheessa sanailua esiin puukon, jonka Varg onnistui ottamaan itselleen ja loppu oli mitä oli.
Mahdollisuus itsepuolustukseen on sinänsä, koska ihminen voi mennä shokkiin, jossa toistaa loputtomiin yhtä liikettä. Ihmiset ovat shokissa esim. ampuneet lippaan tyhjäksi aseestaan ja silti vetävät liipasinta.. Jatkaneet puukon kanssa heilumista vaikka toinen on jo kuollut aikoja sitten jne.
Joo, näitä motiivejahan on kanssa, Aarseth ihannoi kommunismia, Varg löysi Aarsethin paskaisen dildon, ehkä uskottavin oli, että Varg eli siinä uskossa, että Aarseth aikoi kiduttaa ja tappaa hänet ja tehdä koko hommasta snuff -elokuvan.
Oli syy mikä tahanasa, niin ne pojat oli/on sekaisin. Ja se itsepuolustus tuntuu varsin kummalliselta siinä valossa, että ensin ajetaan muutama tunti keskellä yötä, vain siksi että päästäisiin käskemään jotain painumaan vittuun...
Joo, Grieg on ihan kivaa kamaa, mutta enpä ole juuri kuullut enempää kuin sen Vuorenpeikko jutun. - Haeuptling...
Agnosos kirjoitti:
Ymmärtääkseni miten se meni oli, että Varg ajoi keskellä yötä Bergenistä Osloon käskeäkseen Oysteinia "painumaan vittuun". Oystein veti jossain vaiheessa sanailua esiin puukon, jonka Varg onnistui ottamaan itselleen ja loppu oli mitä oli.
Mahdollisuus itsepuolustukseen on sinänsä, koska ihminen voi mennä shokkiin, jossa toistaa loputtomiin yhtä liikettä. Ihmiset ovat shokissa esim. ampuneet lippaan tyhjäksi aseestaan ja silti vetävät liipasinta.. Jatkaneet puukon kanssa heilumista vaikka toinen on jo kuollut aikoja sitten jne.
Joo, näitä motiivejahan on kanssa, Aarseth ihannoi kommunismia, Varg löysi Aarsethin paskaisen dildon, ehkä uskottavin oli, että Varg eli siinä uskossa, että Aarseth aikoi kiduttaa ja tappaa hänet ja tehdä koko hommasta snuff -elokuvan.
Oli syy mikä tahanasa, niin ne pojat oli/on sekaisin. Ja se itsepuolustus tuntuu varsin kummalliselta siinä valossa, että ensin ajetaan muutama tunti keskellä yötä, vain siksi että päästäisiin käskemään jotain painumaan vittuun...
Joo, Grieg on ihan kivaa kamaa, mutta enpä ole juuri kuullut enempää kuin sen Vuorenpeikko jutun.Sitä varsinaista motiivia ei varmaankaan saada koskaan tietää kun sitä ei vieläkään varmasti tiedetä..
Varghan muuten sanoo jossain haastattelussa, että Aarseth kuoli yhdestä iskusta päähän...se pistää ihmettelemään että miksi haavoja sitten on 25kpl...
Huvittavaa muuten, että naapurit olivat kertoneet poliisille kuulleensa naisen avunhuutoja rappukäytävästä :D - KIK
Haeuptling... kirjoitti:
Sitä varsinaista motiivia ei varmaankaan saada koskaan tietää kun sitä ei vieläkään varmasti tiedetä..
Varghan muuten sanoo jossain haastattelussa, että Aarseth kuoli yhdestä iskusta päähän...se pistää ihmettelemään että miksi haavoja sitten on 25kpl...
Huvittavaa muuten, että naapurit olivat kertoneet poliisille kuulleensa naisen avunhuutoja rappukäytävästä :DErilaisia tarinoita tapahtumista löytyy. Ehkä kyse oli rahasta? Tai vihasta? Tai naisesta? Näistä kaikista on spekulaatioita.
Varg väittää että Euronymous kaatui lasinsirpaleiden päälle, josta syystä tutkijat laskivat sen 25 puukon jälkeä.
- Haeuptling Warg
En tiedä muista, mutta minä ainakin olen ostanut Burzumin levyjä ihan vaan sen musiikin takia. Burzum(tai pitäisikö sanoa Vikernes) on parhaimpia tunnelmanluojia mitä olen tähän mennessä kuullut, harva pystyy tekemään yhtä synkkää ja vihaista musiikkia kuin Vikernes...soundipuolihan ei Burzumissa ole kyllä mitenkään parhaasta päästä, mutta se ei ainakaan minua ole haitannut....
- sworn666
Olet oikeassa tässä asiassa. Burzumista kyllä irtoaa mahtavat tunnelmat. Se soundipuolihan nimenomaan on Burzumin parhaita puolia.
- Post-it
Niin oli jotenkin kait taka-ajatuksena sitä alkuperäisessä postissani sanoa että olen ollut haistavinani että fiksummatkin satanistit yms. usein (muttei jokainen, tietenkään) silleen "saladiggaa" kuitenkin siitä, että Varg ja frendit poltti muutaman kirkon. Sitä vaan ei ole sopiva sanoa suoraan ääneen :-)
- Loathing
Kukaan oikea satanisti, ei "diggaa" rikollisuutta. Vaikka kuinka kohdistuisikin kristittyihin. Valitan.
- post-it
Loathing kirjoitti:
Kukaan oikea satanisti, ei "diggaa" rikollisuutta. Vaikka kuinka kohdistuisikin kristittyihin. Valitan.
olen ihan samaa mieltä.
- PRKL
post-it kirjoitti:
olen ihan samaa mieltä.
Ja miksi ei? Jos rikos kannataa, eikä aiheuta vaara itselleen. Niin toimeen vaan!
- sworn666
Minua ei tosiaankaan haittaa mitkään kirkkojen poltot, Vargille pisteet siitä toiminnasta. Itse en kyllä Burzumin levyjä osta minkään "ei-musikaalisten menneisyyden aktiviteettien" vuoksi vaan siksi koska ne vanhemmat levyt ovat todella mahtavaa black metallia.
- Rondalf
Minä tykkään burzumista musiikkina ja muutenkin.Se vargin itkurääky on todella uniikin ja hyvän kuuloista.Niin noista kirkonpoltoista ja haudankaadoista olen sitä mieltä että hän teki aivan oikein.Minä olen samaa maata hänen kanssaan. Kenenkään ei tarvitse loukkaantua tästä.
- vargster
Minustakin Vargin(ja muidenkin) kirkonpoltot olivat ihan oikein, kristitythän ne ovat tunkeneet kirkkonsa Norjaan viikinkien maille...
Ainoa huono asia jonka Vikernes teki oli se että tappoi Euronymouksen...Hänen aikanaan Mayhem oli loistavaa musiikkia ja De Mysteriis...on edelleen paras bläkkilevy jonka omistan..nykyään Mayhem on täyttä sontaa. Hellhammer teki virheen perustaessaan Mayhemin uudelleen....
Tämä oli sitten ihan vaan minun mielipide... - nemesis9
vargster kirjoitti:
Minustakin Vargin(ja muidenkin) kirkonpoltot olivat ihan oikein, kristitythän ne ovat tunkeneet kirkkonsa Norjaan viikinkien maille...
Ainoa huono asia jonka Vikernes teki oli se että tappoi Euronymouksen...Hänen aikanaan Mayhem oli loistavaa musiikkia ja De Mysteriis...on edelleen paras bläkkilevy jonka omistan..nykyään Mayhem on täyttä sontaa. Hellhammer teki virheen perustaessaan Mayhemin uudelleen....
Tämä oli sitten ihan vaan minun mielipide...Samaa mieltä kanssasi myös niistä kirkoista kuin Vikerneksen paskasta tempusta.
ei olisi mennyt tappamaan sitä Euronymousta..
herättää vihan kun miettii.. mutta se kirkonpoltto oli kyllä Hyvä!
Mayhem on nykyään täyttä sontaa, olet oikeassa. - Vargster
nemesis9 kirjoitti:
Samaa mieltä kanssasi myös niistä kirkoista kuin Vikerneksen paskasta tempusta.
ei olisi mennyt tappamaan sitä Euronymousta..
herättää vihan kun miettii.. mutta se kirkonpoltto oli kyllä Hyvä!
Mayhem on nykyään täyttä sontaa, olet oikeassa.No hyvä, että löytyy muitakin jotka on tuota mieltä.. :)
Mutta oli se Euronymous kuulemma ollut aika kusipää..mut ei sitä silti olis tappamaan asti tarvinnu mennä....
- Attila
Umpi kusipää koko homo !
- tele
perusteluja perusteluja.....!!!
- Lilitu
Näin on.
- Panzerfaust
Jätkä on raukka paska!
- VargOnParas
Olen aivan eri mieltä jeesustelijoiden kanssa, ihannoin kaikkea mitä varg on tehnyt ja toivoisin tapaavani hänet joskus, joka on tuskin mahdollista, levyjä en omista mutta koneella on ilmeisemmin kaikki hänen majesteettinsä kappaleet!
- vajaa
Kyllä, hyviä ovat nuo vargin platat. Aivan sama vaikka olis tappanu ahtisaaren. ei kauheesti itketä. Tosin mayhemille kävi vähä paskasti. Nimittäin uus mayhem on täyttä kuraa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789